{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.696 visninger | Oprettet:

Westergaard .
Westergaard .
Tilmeldt:
23. maj 2011
Følger: 1 Emner: 24 Svar: 50

Hvis man bliver stoppet på Lovlig scooter? {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle sammen.

Jeg har lige købt min svogers scooter som er lovlig,ment på den måde at alle begrænsninger er i osv. men den render 45km/t da han har været god til at køre den til. Så er mit spørgsmål bare. Hvordan bliver det hvis jeg skulle blive stoppet af Politiet? den er jo lovlig da det ikke er gjort noget ved den men på den anden side så køre den jo 45 km/t. kan de give mig en bøde for det når den er lovlig men bare kørt godt til? og i så fald kan man nægte at betale bøden når jeg intet har gjort forkert?

Søger svar fra folk der ved noget om det og ikke gætteriér smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvis man bliver stoppet på Lovlig scooter?
  • #1   31. aug 2011 Hvis det er 45 på spedometeret, så måler de den ikke over de 43 smiley

    Tror ikke du skal spekulere videre på det.


  • #2   31. aug 2011 hvis du bliver stoppet på den og ikke har bil kørekort så for du en bøde det er sket for mig jeg kørte på en 45 knallert uden bil kørekort som man åbenbart skal og fik en bøde på 5000kr

  • #3   31. aug 2011 det skal lige siges det er en 30ér smiley

  • #4   31. aug 2011 nåh okay læste nok for hurtigt smiley min fejl men jeg tror politiet er pænt ligeglade med scooter køre de for stærkt for man en bøde og anden gang bliver den taget de er ligeglade

  • #5   31. aug 2011 Der ikke rigtigt andet og gøre ind at putte en ny skive i.
    (kan nok findes i Thansen)


  • #6   31. aug 2011 Du må vel få en bøde, det er dit ansvar, at du ikke køre hurtigere end tilladt... Det samme gælder jo i bil, selvom den kan køre 200, så må jeg jo stadig kun køre 50 i byzone..

  • Rene W
    Rene W Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Emner: 28 Svar: 328
    #7   31. aug 2011 og det er noget fis at den er blevet kørt godt til, de tolerencer der er i sådan en kræver faktisk ingen tilkøring da den på ingen måde bliver presset når den er lovlig.

    men som andre skriver.
    du har købt en 30km/t scooter, at den kan rende 200 giver dig ikke ret til det.


  • #8   31. aug 2011 Ja som der bliver sagt så får du en bøde hvis den kører for stærkt på deres rullefelt. Også selvom du ikke har pillet ved den.
    Og anden gang napper de den.

    Ingen dikkedarer


  • #9   31. aug 2011 Rene W : Så siger vi det er noget fis smiley

    Tak for svarene. (Dem jeg kunne bruge til noget)


  • #10   31. aug 2011 hvis mit var et af dem siger jeg det var så lidt skulle det være en anden gang smiley

  • #11   31. aug 2011 HAHAHA "men den render 45km/t da han har været god til at køre den til."

    Og det ved vi alle det kan overhovedet ikk lade sig gøre..

    Ifølge loven er det DIN pligt at høre den lovlig.. Og du må IKKE kører mere end 30 så hvis det er sådan at du ikk kan gøre den mere lovlig end den er så vil jeg råde dig til at kører 30 smiley


  • Danni
    Danni Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 416
    #12   31. aug 2011 Kører du 45 kmt = bøde.

    Smækker de knallerten på måleren og den siger OVER 43 kmt = ulovlig knallert.
    Dvs 1 bøde ekstra, samt knallerten bliver taget næste gang de stopper dig på en knallert der kan kører mere end 43 kmt.


  • Mr. B
    Mr. B Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 29 Svar: 487
    #13   1. sep 2011 @ Westergaard .

    Det forholder sig sådan at du har en 30-scooter/knallert.

    Der er sat nogle "std.blokader" (ringe el. lign) der skal sørge for at den kun kører de 30 km/t.

    Hvis de forholder sig sådan som du siger, at den er standard begrænset, så har du INGEN pligt til at begrænse den så den kun kører 30 km/t da den jo både er typegodkendt samt overholder alle de regler ang. "dosling osv".

    Selvom din scooter KAN køre 45 km/t må DU ikke gøre mere en 30 km/t.


    DVS


    Hvis politiet stopper dig fordi du kører over 30 km/t så kan de give dig en bøde for at køre for stærkt.

    De kan dog ikke give dig bøde for "konstruktive ændringer" eller lignende da du jo ikke har pillet ved scooteren fordi den er standard.

    De kan skrive dig en bøde, men du kan nægte at underskrive den og henvise til at den sådan er fra fabrikken. Du kan så underlægger dig en test hos synsmanden der så kan bekræfte at den scooter af den art er nedroslet på den måde som den skal og at den er og skal være sådan efter alle regler og forskrifter.


    MEN når det nu er sagt så skal du fandme også være sikker på at den scooter er kørt til rigtigt og at det er derfor at den kører så skide godt, for hvis svoger har ændret noget (udstødning/filter osv) der gør at den kører de 45 km/t så er der bare BØDE VED KASSE 1.


  • #14   1. sep 2011 Mr. B

    Wrong.. Det er DIT ansvar at den kun kan kører 30 km/t.. Hvis den kører hurtigere er der noget der er slidt og ska skiftes..
    Hvis den ryger på rullefelt og kører hurtigere end 30 km/t får han en bøde og den er ikk til diskution.. Jamen løb da gladeligt op til synes manden.. Han kan sige den er ulovlig og så tag den til en mekaniker.. Se om kan kan lave den.. Du kommer til at betale bøden da det er dit ansvar.. Og det vil retten også sige..


  • Mr. B
    Mr. B Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 29 Svar: 487
    #15   1. sep 2011 @ Brian O'Conner !

    Jeg havde en kammerat der stod i den situation og de kunne ikke gøre noget ved det da den var standard og der ikke var foretaget ændringer.


  • #16   1. sep 2011 Det er stadig ejeren der ska sørge for den er lovlig..

    Så ska der sættes nye begrænsninger i..

    Politiet er ligeglade med forklaringer smiley


  • Danni
    Danni Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 416
    #17   1. sep 2011 @ Brian O'Connor !

    "Hvis den ryger på rullefelt og kører hurtigere end 30 km/t får han en bøde og den er ikk til diskution.."

    Med mindre reglerne er ændret for få dage siden, så er det 43 kmt, den ikke må køre mere end (Hvis den kommer på rullefelt - BEMÆRK: rullefelt).



  • #18   1. sep 2011 Den fik jeg ikk fat i..

  • #19   1. sep 2011 Westergaard: jeg har lige snakket med min kæreste som er dygtyg til scooter han siger det kan være skiverne der skal skiftes pga slidtage så du kunne kigge om det er det håber det kan hjælpe dig lidt smiley

  • Danni
    Danni Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 416
    #20   1. sep 2011 @ Brian O'Conner!

    "Den fik jeg ikk fat i.."

    Du skriver, at man får en bøde, hvis knallerten kommer på rullefelt og viser mere end 30 kmt.

    Der skriver jeg så, at med mindre reglerne er ændret for ganske kort tid siden, så er grænsen 43 kmt.


  • #21   1. sep 2011 Nu kører jeg ikk knallert så ved ikk hva reglerne er med farten..

    Regnede med de ikk var ændret..

    Så man må kun kører 30 km/t men den må gerne kunne kører 43 km/t ?


  • skelton S
    skelton S Tilmeldt:
    jan 2017

    Følger: 1 Svar: 1
    #22   22. jan 2017 scootere får lidt rabat fordi de kan køre lidt hurtiger når den er tilkørt men den må ikke køre mere end 35 på speedometeret for rulle feltet viser altid mere da der ikke er modstad på rullefeltet

Kommentér på:
Hvis man bliver stoppet på Lovlig scooter?

Annonce