1.284 visninger
|
Oprettet:
Købeloven {{forumTopicSubject}}
hey
ja nu vil jeg have kortene på bordet.
hvad gør man hvis køber har købt et produkt som spillede fint og alt virkede da han købte den men da han kom hjem har han gjort noget forkert så den ikke virker .. hvad har jeg af rettigheder? kan jeg være ligeglad eller er der noget fortryddelsesret da det jo er ham der har lavet fejlen?
jeg vil gerne have links på lovgivningen der beskriver om han har ret til at få den retur..
dec 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 152 Svar: 977
aug 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Fotoprofiler: 1 Emner: 177 Svar: 739
dec 2007
jeg kobler den fra og han får den med igår.. idag skriver han så at den knalder vildt i højtalerne.. (hvilket kan skyldes forkert tilkobling / kortslutning)
han mener det er min skyld ??
dec 2007
apr 2007
Følger: 6 Følgere: 10 Emner: 481 Svar: 2.076
jun 2007
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 27
feb 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 32 Svar: 246
maj 2008
Følger: 1 Emner: 28 Svar: 328
Han må bare ærge sig.
dec 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
Kun hvis køber kan bevise, at sælger har valgt ikke at fortælle om fejl og mangler.
Længere er den ikke, slut prut.
jul 2007
Følger: 1 Fotoprofiler: 1 Emner: 6 Svar: 233
dec 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
Men tænker at salgsprisen ikke er så høj, at han ville prøve en sag af..
Mvh Martin
dec 2007
Følger: 7 Følgere: 7 Svar: 333
Her står nederst at der ikke er returret.. Så har du da et link.
okt 2008
Følger: 1 Emner: 177 Svar: 1.174
Som hovedregel er der ingen regler for privat handel. Men hvis man skal undgå at stå i en situation som dig, så underskriver man et købsbevis hvor man fralægger sin ansvaret for fremtidige skader og lign. Det har i ikke gjort, så hvis fyren er ekstrem nok, kan have hive dig i retten også ser det sort ud for dig.
Nogle gange kan en handel ende med at man som køber fortryder. Enten fordi varen ikke svarer til det lovede, eller måske opstår der efterfølgende en fejl, som man kan risikere selv at skulle betale for at få lavet. Ved en uoverensstemmelse i en privat handel kan du ikke få behandlet en klagesag i Forbrugerklagenævnet, men må selv søge rådgivning ved en advokat, og måske endda være nødt til at få en tvist afgjort ved domstolene. Ved en eventuel retssag hvor det ikke har været muligt at indgå et forlig, vil en dommer sandsynligvis skele til købeloven ved afgørelse af sagen. Det er så en fordel at have afklaret forskellige spørgsmål vedr. selve handlen inden den er foretaget. Det er også vigtigt at aftalen er skriftlig hvis du senere har brug for, at kunne bevise noget i en eventuel tvist.
Fra forbrugerrådet: Og kogt ned, kan i ikke blive enige i en retssag, så vil dommeren skele til købeloven, hvilket er til hans fordel. Hvis du køber en given ting i en butik som viser sig at være defekt, skal den jo retuneres. Han har tydeligvis bevist at de ikke fungere nu, så bevisbyrden lægger ved dig - du skal kunne bevise at de virkede optimalt og du oplyste om eventuelle defekter.
okt 2008
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 104
mar 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 12 Svar: 867
Købeloven