{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.284 visninger | Oprettet:

Købeloven {{forumTopicSubject}}

hey

ja nu vil jeg have kortene på bordet.

hvad gør man hvis køber har købt et produkt som spillede fint og alt virkede da han købte den men da han kom hjem har han gjort noget forkert så den ikke virker .. hvad har jeg af rettigheder? kan jeg være ligeglad eller er der noget fortryddelsesret da det jo er ham der har lavet fejlen?

jeg vil gerne have links på lovgivningen der beskriver om han har ret til at få den retur..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Købeloven
  • #1   14. apr 2011 eller til at få pengene retur.

• #2   14. apr 2011 Jeg har ingen links, men ved at når man køber privat, så er det købt som besat. Altså han har ingen ret til at lade handlen gå tilbage. Medmindre i har aftalt en sådan ordning.

• #3   14. apr 2011 altså han kom og så forstærkeren.. så den spillede. skruede op og ned.. spillede forskelligt musik..

jeg kobler den fra og han får den med igår.. idag skriver han så at den knalder vildt i højtalerne.. (hvilket kan skyldes forkert tilkobling / kortslutning)

han mener det er min skyld ??

• #4   14. apr 2011 skal siges jeg har brugt det i flere år UDEN problemer nogensinde og den har bare kørt...

• #5   14. apr 2011 Hvis han har hørt den spille er der jo ikke noget at gøre..

• Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    jun 2007

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 27
    #6   14. apr 2011 Kunne da godt lyde som om at han har forbundet det forkert da han kommer hjem og så prøver at tørre den af på dig nu... Eller at hans egne højtalere har været defekte fra starten

• #7   14. apr 2011 Han kan intet gøre. alt handel mellem privat er købt som beset med mindre i har lavet en slagskontrakt hvor i der står at du yder garanti og retten til at sælger kan fortryde handelen. ellers kan han hoppe op og falde ned. han har INGEN krav på hverken penge retur eller afslag i prisen...

• Rene W
    Rene W Tilmeldt:
    maj 2008

Følger: 1 Emner: 28 Svar: 328
    #8   14. apr 2011 Som skrevet, den er købt som beset, over kantsten garanti hedder det her i jylland.
    Han må bare ærge sig.

• Martin C
    Martin C Tilmeldt:
    dec 2010

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #10   14. apr 2011 Der er ingen "købelov" ved privat handel.
    Kun hvis køber kan bevise, at sælger har valgt ikke at fortælle om fejl og mangler.
    Længere er den ikke, slut prut.

• #11   14. apr 2011 måske hans stel forbindelse der er dårlig, eller ande forkert tilslutning, det hans problem

• Martin C
    Martin C Tilmeldt:
    dec 2010

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #12   14. apr 2011 Det skal lige siges, at har sælger fravalgt at oplyse om fejl og mangler, er det ikke en regel at handlen skal gå tilbage, det ville vare være det eneste køber kan bruge i en evt. retsag. Da det ville være betegnelsen svindel.
    Men tænker at salgsprisen ikke er så høj, at han ville prøve en sag af..

Mvh Martin

• #13   14. apr 2011 (link fjernet)

Her står nederst at der ikke er returret.. Så har du da et link.

• Rasmus B
    Rasmus B Tilmeldt:
    okt 2008

Følger: 1 Emner: 177 Svar: 1.174
    #14   15. apr 2011 Den har lige været oppe den her.

Som hovedregel er der ingen regler for privat handel. Men hvis man skal undgå at stå i en situation som dig, så underskriver man et købsbevis hvor man fralægger sin ansvaret for fremtidige skader og lign. Det har i ikke gjort, så hvis fyren er ekstrem nok, kan have hive dig i retten også ser det sort ud for dig.

Nogle gange kan en handel ende med at man som køber fortryder. Enten fordi varen ikke svarer til det lovede, eller måske opstår der efterfølgende en fejl, som man kan risikere selv at skulle betale for at få lavet. Ved en uoverensstemmelse i en privat handel kan du ikke få behandlet en klagesag i Forbrugerklagenævnet, men må selv søge rådgivning ved en advokat, og måske endda være nødt til at få en tvist afgjort ved domstolene. Ved en eventuel retssag hvor det ikke har været muligt at indgå et forlig, vil en dommer sandsynligvis skele til købeloven ved afgørelse af sagen. Det er så en fordel at have afklaret forskellige spørgsmål vedr. selve handlen inden den er foretaget. Det er også vigtigt at aftalen er skriftlig hvis du senere har brug for, at kunne bevise noget i en eventuel tvist.

Fra forbrugerrådet: Og kogt ned, kan i ikke blive enige i en retssag, så vil dommeren skele til købeloven, hvilket er til hans fordel. Hvis du køber en given ting i en butik som viser sig at være defekt, skal den jo retuneres. Han har tydeligvis bevist at de ikke fungere nu, så bevisbyrden lægger ved dig - du skal kunne bevise at de virkede optimalt og du oplyste om eventuelle defekter.

• Marc E
    Marc E Tilmeldt:
    okt 2008

Følger: 1 Emner: 10 Svar: 104
  • #16   15. apr 2011 hvis han har brugt den vare forkert, som du har solgt ham så er det hans skyld..

Kommentér på:
Købeloven

Annonce