Lovgivning om larm og støj i lejebolig {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen
er der nogle kloge hoveder der kan hjælpe mig. Jeg bor i privat lejebolig. Hvor udlejer er pænt ligeglad hvad der forgår og hvordan huset stand er osv.
Men mit problem er så at vi ikke har nogen husregler/ordensregler. Så min overbo og nabo pænt sagt er egoistiske, og støjer og høre meget højt musik når det passer dem, og fester til den lyse morgen med et musik anlæg der er skruet op til max. Dette forgår i hverdage og weekender.
Jeg vilel sige hvis man forvarslede fester så ville jeg være ok med det. men når de ikke gør dette (selv om jeg har bedt om det!)
Jeg skal lige hilse at sige at jeg bor i et ikke isoleret hus, så jeg kan høre min overbo prutte og væggen ind til naboen er dog lidt mere tyk, men den kan altså ikke hindre en bas på max og musik på max at trænge igennem
Så hvordan er lovgivningen om dette? er der noget tidspunkt som gælder for alle lejelejligheder om at der skal være ro eller dæmpet efter et vis tidspunkt?
aug 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 28
nov 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 15 Svar: 131
nov 2010
nov 2010
feb 2010
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 17 Svar: 3.037
Begge til et møde, hvor du på en pæn måde beder dem om at skrue ned efter 22 ( ja det gælder faktisk også i weekenden) og varsle fester i go tid.
Respektere de ikke det, så er det udlejeren du skal have fat på. Hjælper det ikke, så er der LLO, som dog koster lidt. Hvis det virkelig er slemt, kan LLO tvinge dem ud.
Dog tror jeg i sidste ende at det bliver dig, som må flytte eller leve med det.
Men få det pakket lidt ind, så det det ikke kun drejer sig om larmen, men få lagt noget trappevask, fjernelse af reklamer osv puttet ind.
feb 2010
sep 2008
Følger: 11 Følgere: 12 Emner: 95 Svar: 4.911
nov 2010
Jeg ahr gjort mig upopulær ved dem begge 2 da ham oven på torsdagen efter jeg havde pusset politiet på ham ahvde fest IGEN. Da sagde jeg at det var mig. Nabo paret har både mig og min kæreste haft fat i kl 3 om natten om de ikke kunne skrue ned. (bassen gør at tingene ryster inde ved mig). Men de er pænt ligeglade og set sig pænt galne på mig, for hvordan kan jeg forstyrre deres fest og be om ro -.-´
desværre tager jeg til fester og holder ikke nogen hjemme for ellers ville jeg netop være godt eksempel og lægge en seddel ved dem
nov 2010
Deres relæ er i deres opgang, hvor mit også er men jeg kan ikke komme der ind da ingen af mine nøgler virker til.
Som sagt udlejer er pisse ligeglad, vi har murebiller i murværket og det trækker ind sp der er konstant koldt. Regner ind ved overboen osv....et rigtig rotte hul.
feb 2010
TT:
Undre mig lidt over at du vil gøre noget ved det, hvis du alligevel vil flytte?
nov 2010
feb 2010
nov 2010
nov 2010
men f.eks. der medfølger forhave til lejlighederne. Der står ikke en dyt om vi skal holde den men jeg ordnede min side da jeg ikek længer kunne se ud for en urskov
men der er bare så mange mangler at det er til at brække sig over. Jeg vil også tro der er fugt i væggene da de aldrig bliver varmet igennem da de altid er kolde (ingen isolering)
feb 2010
maj 2009
Følger: 16 Følgere: 15 Emner: 159 Svar: 4.037
jan 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 34 Svar: 526
nov 2010
Mr Bing. Lejekontrakten er tjecket, men der er ikke nogen husregler. det er som regel kun i almene bolig du får sådan nogle
maj 2009
Følger: 16 Følgere: 15 Emner: 159 Svar: 4.037
Okay det er vist længe siden jeg har boet i DK, kan jeg høre hehe
Lovgivning om larm og støj i lejebolig