{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ukraine
  • #1   22. apr 2022 aConto udbetaling i kontanter indtil cpr, bank er klar.

    Jeg husker da min første løn som jeg fik i en lille brun kuvert.
    Med lidt vilje kan vi nok godt glemme vores IT, nogle uger.
    Staten har da mange gange måttet skifte IT på grund af fejl.


  • #2   22. apr 2022 Aconto - hjælper ikke hvis man ikke kan adresserer skat fra arbejdsgiver til skat - Hvis man begynder at give CPR nummer til flygtninge kan de ansøge om dansk statsborgerskab.

    Skat IT er ikke designet til at få sendt skat fra nogen som helst som ikke har et CPR:

    Det kan så nemt ændres, med felt i DB som omhandler navne på dem som ikke har et CPR nummer. DVS. at arbejdsgiver skal indberette pågældende til skat til feltet som kunne hedde Ukraine.


  • #3   22. apr 2022 Polysl. det første man normalt får når der gives arbejds og opholdstilladelse er

    Cpr nr. og det giver ingen ret til, at søge statsborgerskab. men det giver ret til alt som almindelige dansker har ret til, Læge Bank, m.m.

    Så jo med lidt fleksibilitet kunne det godt laves.

    Kan du ikke huske hvad der skete, hvis man ikke havde et skattekort?





  • #4   22. apr 2022 //citat
    Kan du ikke huske hvad der skete, hvis man ikke havde et skattekort?
    //citat slut

    NEJ - har altid haft et skattekort. Så det må være før min tid på arbejdsmarked.


  • #5   22. apr 2022 Ja du er en ung mand.

    1969 blev kildeskatten indført. Det betød, at indkomsten blev beskattet hos arbejdsgiveren, og at man skulle betale skat, samtidig med at man fik sin løn. Før kildeskatten fik borgeren hele sin løn udbetalt og betalte sin skat bagudrettet. Der betaltes altså skat af det, man havde tjent året forinden.


  • #7   22. apr 2022 Ja helt på linje med at bo i Sverige og arbejde i Danmark så er man også begrænset skattepligtig.

Kommentér på:
Ukraine

Annonce