{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
348 visninger | Oprettet:

Curling {{forumTopicSubject}}

Nu har man mange åndssvage kurser i Danmark som at flette en hytte - og så har man mere seriøse som på KBH universitet - hvor studerende i arabisk sprog er sure over at de første tegn de skal lære i det primitive sprog er: terror, madmor, osv...

Det er de sure over - fordi de mener at ordene er for generaliserende - faktisk tror jeg ikke man kan omsætte "rødgrød med fløde" til arabisk eller røde pølser og et dansk flag.

Det her nye ord "udskamning" er hvad de mener om terror og madmor, som er generaliserende.

Jamen - man kan så være i tvivl om de studerende har den nødvendige evne at kunne håndterer et så primitiv sprog uden at det absolut skal romantiseres. altså hvor man fjerner alle negative forhold i undervisningen.

Det er så curling industrien som har fået en masse sårbare unge som ikke kan tåle noget som helst og slet ikke negative ord.

Vorherre til hest.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Curling
  • #1   26. mar 2021 Polysl der er jeg enig med dig - hvorfor lave om på det danske ordforråd som er metusalem gammelt og hvis de ikke bryder sig om det danske sprog skulle de måske søge andre græsgange og vi tager jo heller ikke til det store udland og prøver at lave om på deres sprog - men ja hvor langt kan der gås i hvad Danmark skal entre sig i/på og ellers tænker jeg i at de forsøger at få opmærksomhed.

Kommentér på:
Curling

Annonce