{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
804 visninger | Oprettet:

Ja men har man ikke ret til at komme for sent? {{forumTopicSubject}}

Der er lige nu mange unge under uddannelse der er sure over at blive trukket en time blot de kommer et enkelt minut for sent til timen.
Er det kun DSBs kørende personale vi kan blive enige om at at man ikke acceptere nogen slinger i valsen, de skal barer komme på arbejde til tiden?
Hvis tog og busser kører til tiden, det hænder trods at at det sker, ja så kommer man jo barer ikke med, uanset hvor lidt man kommer for sent.
I min opfattelse burde de nye regler også omfatte at man simpelt hen bliver forment adgang til timen uanset hvor meget eller hvor lidt man kommer for sent.
Er der overhovedet noget der er mere forstyrrende end folk der kommer dryssende til gene for dem der kom til tiden?
Gælder også i andre sammenhænge end lige undervisning.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ja men har man ikke ret til at komme for sent?
  • #1   22. nov 2018 Ja Ole S det er jo svært når tog og busser ikke kan holde tiden + der jo bliver færre og færre busser smiley

  • #3   23. nov 2018 Det er altid irriterende når nogen kommer for sent, meeen så laver togførerne lige en ulovlig arb.nedlæggelse og tusinder kommer for sent.
    En ulykke på motorvejen i myldretiden ind mod byen betyder at det halve af København kommer for sent.
    At komme for sent har vi nok alle prøvet, men underligt nok er det langt mere irriterende når andre kommer for sent smiley
    Der hvor filmen knækker er de respektløse som laver sin egen mødetid 5 min. senere end alle andre eller dem som altid er væk om mandagen fordi tømmermænd er vigtigere end arbejde og kollegaer smiley


  • #4   23. nov 2018
    De personer der altid kommer 5-10 minutter for sent og bare tager det som en selvfølge at alle andre venter, det er dem jeg ikke kan klare.
    Hvis man selv er halset ud af døren for at nå det til tiden, til for eksempel et foredrag, måske har man taget en taxa for at nå det til tiden, Så sker der det at der bliver ventet på de 4-5 stykker der generelt kommer for sent.
    Der mener jeg at alle de der er kommet til tiden ikke skal straffes og sidde og vente på efternølerne, De skal da ikke belønnes. Det har altid irriteret mig denne ventetid, når man selv er præsis.


  • #6   23. nov 2018 Selvfølgelig skal man ikke komme for sent, hellere for tidligt.

    Så vidt jeg har forstået de nye regler, så er konsekvensen for at komme 1 minut for sent, at man bliver registreret som fraværende HELE dagen. Det er ikke fair.

    Desværre har mange unge en tendens til at komme sent, det tager de ikke så tungt, så naturligvis skal det have konsekvenser for gengangere.

    Men bus og tog er ofte skyld i at mange kommer for sent, og det skal ingen bøde for.

    Da politikkere som stod bag denne 'reform', bl.a. L.A., blev spurgt om de aldrig kom for sent, så var svaret, JO, det skete, men det var fordi at de havde så meget arbejde at tage sig af!
    Se det er jo også en dårlig undskyldning.

    Mon ikke skolerne selv finder ud af det!




  • #9   23. nov 2018 I alle de år jeg har arbejdet, er jeg kun kommet for sent een eneste gang, en halv time, og det blev en rigtig møgdag pga. det.

    Det kunne have sket en gang mere, da bilen ikke kunne starte. Batteriet var dødt grundet stor kulde og sne. Istedet tog jeg en taxa til 300 kr., for at komme til tiden. En kollega var så venlig at køre mig hjem, og på vejen fik vi købt et nyt batteri, som jeg satte i bilen. smiley


  • #10   23. nov 2018 En anekdote fra Poul Reichhardt fortæller, at han havde sovet over sig, og da han endelig dukkede op i Dyrehaven til filmoptagelsen, sad Poul Reumert højt til hest, og PR undskyldte mange gange.

    Svaret lød fra Reumert lød:

    Unge ven, det kan ske for den bedste - det er aldrig sket for mig! smiley


  • #11   23. nov 2018 I de her database tider så er det vel ikke svært at sanktionere gengangere, Alle har et nummer og via en trådløs pda som læreren har, trykker hver elev sit nummer ind som mødt.

    Databasen samler så de for sent mødte til udskrift 1 gang om måneden. Administrativt er det ikke svært for det eneste der skal gøres er at hente papiret i printeren. Det burde ikke udmatte nogen administrativt.

    På den måde har man et overblik over gengangere.


  • #12   23. nov 2018 Hvis man kommer for sent fordi toget eller bussen er forsinket, skal lokomotivføren og buschaufføren så trækkes en time i løn?

  • #13   23. nov 2018 Ja, hvis det er ham, der skal køre toget eller bussen... smiley smiley

  • #14   23. nov 2018 Hvis ikke logistikken i transport i Danmark forbedres, så kan man da ikke fedte den af på dem som bliver ofre. Der siges: Du kan bare tage lidt tidligere afsted - jo men det afhænger i den grad at tog/busser køre på de tidspunkter. Flere ruter er nedlagt, der er længere til bussen, Og hvis så logistikken køre så møder den som ikke vil komme for sent til en låst dør, for den som har nøglen sidder fast i trafikken.

    Det er som om at man bare skyder med spred hagl, med bestemmelser - ingen grund til at komme for sent. Min mor er lige død,Min far har fået et slagtilfælde, Sneen er meter høj og måtte svømme hen til stoppestedet - det er man da ligeglad med man bonner bare de som kommet for sent og mister en dag.

    Jeg kan huske en fra tv2/blog.dk hvor emnet "komme for sent" blev bragt på banen og personen var meget imod kollektiv afstraffelse som det faktisk er at i hele linjen at sanktionere så bredt at selv dem som har en godt undskyldning sanktioneres.

    Det er som om at man helt mangler overblik som også politikere mangler - hvad er konsekvensen? det burde da være det første der burde tænkes og ikke i hvad kan vi spare.

    Det kan ikke være mit ansvar at logistikken ikke fungere pga. besparelser hele tiden.


  • #15   24. nov 2018 Hvis det er uforskyldt, så kan jeg godt acceptere det, ellers ikke, jeg kommer aldrig for sent bevidst, hellere komme for tidligt.

  • #16   24. nov 2018 Mon ikke 90% af for sent fremmøde skyldes mangel på respekt for deres undervisning?
    Mange af dem man talte med gav udtryk for at deres private gøremål burde prioriteres højt. ingen grund til at tage få minutters forsinkelse alt for højtideligt.


  • #17   25. nov 2018 Næsten halvdelen af lærere i folkeskolen kommer ca. 5 min. for sent i de første 4 undervisninger, skal de så ikke trækkes for en dag?

  • #18   25. nov 2018 God idé. Lige for lige.

Kommentér på:
Ja men har man ikke ret til at komme for sent?

Annonce