{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.850 visninger | Oprettet:

Det her er bare ikke OK {{forumTopicSubject}}

smiley smiley smiley - FØJ, hvor er det modbydeligt, hvad bilder de sig ind, hun bliver behandlet værre end SKIDT - jeg håber så inderligt, at hun får de penge, hun har til gode og mere til og så håber jeg det gyselige ægtepar får en klækkelig bøde, skulle faktisk også sendes i Thailands fængsel. Udnyttelse kan jeg slet ikke have smiley smiley smiley

http://www.bt.dk/danmark/24-aarige-maria-behandlet-som-husslave-af-dansk-familie-jeg-skulle-samle-blade-op


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det her er bare ikke OK
  • #2   27. jul 2017 Nej, det er bestemt ikke okay, såfremt det korrekt fremstillet.

    Den med 'kulturudveksling', den er næsten for bekvem for dem, der både vil ha' en til at passe børn og gøre rent for et meget lavt beløb, de er meget bange for der bli'r ryddet op i den au pair pige ordning.

    Men kører man på villavejene i kvartererne nord for København, kan man om søndagen se dem i hobetal.

    De har ikke bedre vilkår end tjenestepigerne i good old days...

    Har en veninde der gi'r en 7-800 kr. for et par timers hjælp af et rengøringsfirma.


    profilbillede
  • #5   27. jul 2017 Man tror at det er løgn, at en dansk velstillet familie, kan behandle et menneske sådan. De skulle udstilles til spot og spe. FØJ FOR DEN DA.
    Skam jer. smiley smiley smiley smiley smiley


  • #8   28. jul 2017 Jeg forstår ikke at det kan koste 4000 kr at få trukket tænder ud - ha selv fået en del trukket ud men aldrig til den vanvittige pris.

    Om historien er hel sand skal jeg ikke kunne sige, men den skildre i grunden bare de mulige forhold <Aupair lever under når familien har fat i den lange ende med at hendes opholds tilladelse er knyttet til stillingen.-

    Den del skal fjernes - det er for mig en slags stavnsbinding.


  • #12   28. jul 2017 #1 - ole S fordi det er fængsel modsat DK fængsel, der er det rene hotelophold smiley

    Og hvad er det så, der gør jer mistænksomme, at I ikke tror på den hændelse ?? - er det fordi I mener, der ikke kan være danske familier, der kunne drømme om at være så modbydelige eller hvad får jer til at tro ??

    FOA og Au Pair Network er gået ind i sagen, og jeg håber, de kan sørge for, at hun får de penge, hun har tilgode.


  • #14   28. jul 2017 Ja, jeg mener også Au Pair pigen skal have en erstatning udover den løn, hun har velfortjent - hun er blevet så skræmt af DK at hun er rejst til Holland - der skulle været meget mere kontrol. Bare fordi de bor på Strandvejen er de ikke mere end alle andre mennesker, men vi har hørt før om lignende sager, jeg synes de stakkels piger fra østen bliver groft udnyttet, tænk at skulle rejse flere 1000 km væk, for at tjene til dagen af vejen, det må være skrækkeligt, hun skal sørge for hele familien i Filippinerne smiley smiley

  • #16   28. jul 2017 Ja, og netop disse nationaliteter i Fjerne Østen ved vi godt, hvor flittige de er, de fortjener, at vi behandler dem ordentligt, de har også ret til at eksistere. Tænk, så får hun lov til at bo i en lejlighed 10 km fra den villa, hun arbejder i og har bare at møde op og lave morgenmad inden de skal ud af døren alle sammen, mon ikke de kunne have et værelse tilovers, så hun ikke behøvede at bruge tid på transport ligeså, hvor er det bare ringe vilkår, og tænk det foregår i Danmark, sådan noget kan gøre mig harm smiley smiley smiley

  • #19   28. jul 2017 # 8.
    polysl, det kan udmærket være rigtigt at en tandudtrækning koster 4000 kroner.
    jeg har selv oplevet det, min tandlæge havde deltaget i et kursus om hvordan man trak prisen op på tandbehandlinger,( som om de ikke er høje nok,) Men hvis man kalder det et "operativt " indgreb kan man forlange den pris,
    Sjovt nok havde jeg lige læst en artikel om disse foredrag for unge tandlæger, det konfronterede jeg ham med, og jeg forstår stadig ikke at jeg betalte for det. Og som jeg sagde til ham en operation kræver vist at man skal skære og sy bagefter, Ikke bare stå og rive i tanden i en halv time.
    Men bortset fra dette lille sidespring, syntes jeg at det er godt at der bliver sat spørgsmålstegn ved hvordan disse aupair piger bliver behandlet, det er et system der får mig til at tænke på de tilstande der herskede i Amerika med slaverne, ren menneske handel. Jeg er lidt ligeglad med at der er nogle der ikke tror på artiklen, men i min optik er det helt forkert at underbetale folk, bare fordi de er i nød. det er ikke rigtigt.


  • #23   29. jul 2017 Jeg kan da godt forstå, hvorfor hun vil være anonym, da artiklen blev til, var hun måske ikke flyttet endnu, det kan vi ikke vide, og mon ikke redaktionen kender hendes rigtige identitet, men den danske familie er et kendt smykkepar.

    Og jeg tror på pigen, hvorfor skulle hun lyve ??


  • #26   29. jul 2017 # 23, Lige min mening, hun er i klemme, når hun skal til en anden familie vil hun ikke promovere sig selv negativt, sladder kan også nå over grænser.

    Jeg forstår ikke denne mistænksomhed, hvorfor i alle rigers lande skulle hun digte sådan en historie, hvad skulle hun få ud af det. Er det ikke i orden at minoriteter tager til genmæle. Penge får hun vist ikke ud af det, og hvad skulle grunden så være???????????????????????????????????????


  • #27   29. jul 2017 #25 - ole S enten læser du ikke, hvad jeg skriver eller også forstå du ikke teksten, jeg har ikke blandet noget sammen, men du vil tilsyneladende gerne have, det bliver blandet sammen.

    Her debatteres om artiklens indhold og jeg giver udtryk for, hvad jeg mener om værtsparrets måde at behandle kvinden på, jeg tror på, hun taler sandt.


  • #30   29. jul 2017 Tak ole S - godt jeg har dig, som kan holde lidt styr på sagerne, jeg har forklaret dig, hvad jeg mente med Thailands fængsel, men du vil ikke forstå det. Og så beklager jeg, at jeg kom til at skrive et kendt smykkepar, undskyld smykkepar.

    Tilbage til emnet.


  • #32   29. jul 2017 Hvad jeg kan forstå, så er FOA bl.a. gået ind i sagen.

  • #34   29. jul 2017 Et kendt smykkepar, hvor manden var tidligere professionel sportsudøver.... Hvor svært kan det være? smiley

  • #35   29. jul 2017 Pandora?

  • #37   29. jul 2017 Vi lægger lige Rudersdal til. smiley

  • #38   29. jul 2017 #33 - ole S - med de sager, hvor FOA har været involveret, ja, så snakker de mere end de handler, men jeg kan godt forstå, hvorfor værtsparret ikke vil udtale sig, hvis de havde rent mel i posen, ville der jo ikke være noget, at være bange for smiley

  • #40   29. jul 2017 Er der nogen der har set hvor meget hun får i løn om måneden, for så oplys mig venligst om det, for det er sikkert ikke en lønning der svarer til hvad danske forhold kan præstere, og ja, jeg ved at hun får kost og logi, Men denne aupair ordning oser langt væk af udnyttelse, Ellers ville de rige nok tage en dansk hushjælp, Mon ikke, så det kan ikke bort forklares at det er den riges ret frem for den fattige,

  • #43   30. jul 2017 Jeg har tænkt meget over denne her tråd. Min hjerne eller mangel på samme, jeg kan slet ikke forstå, hvordan jeg lige kom til at kludre det sammen, det er virkelig bekymrende - skulle I en dag ikke høre mere fra mig, så er det fordi, jeg ikke kan huske, at jeg var på siden BB - tænk at det skulle komme til mig, jeg havde ellers håbet på, at jeg bare ville lukke mine øjne og sige tak for alt smiley

  • #44   31. jul 2017 Jamen jamen Jetset dog, hvad er det du har kludret i, er der da noget at misforstå i denne situation. Er der noget som helst der kan bortforklare den måde der "importeres" billig arbejdskraft fra fjerne lande på.
    Og når man så forestiller sig at det er virkeligt rige mennesker der benytter sig af andre mennesker for at spare penge, så skal man være rimelig kold fo at goutere denne udnyttelse.
    Men ca. 2000" værtsfamilier" blæser på alt hvad der hedder regler, FOA, har registreret 188 au pair-klager det seneste halvandet år- herunder sager om vold og sexovergreb, men de mener at det reelle omfang burde vurderes højere.
    Så din hjerne fungerer, ihvertfald efter min mening, godt nok. Der er ingen undskyldning for denne au pair import.


  • #46   31. jul 2017 Det kunne være jeg skulle have en au-pair pige, kan ordet "kneppe" indgå i kontrakten?

  • #47   31. jul 2017 Jeg har da selv en som gør rent, vasker tøj, støvsuger 2 gang om ugen, men det er ikke au pair men på ganske danske betingelser, for når jeg kommer hjem så gider jeg ikke rode med den slags.

    Mad laver jeg selv - det er mit område.


  • #48   31. jul 2017 # 45.
    Nød kan tvinge folk til mange ting, for en Fillippiner er den lave løn vi tilbyder rigtig mange penge, det ved jeg. Men hvor mange har mon lyst til at forlade sine kære langt borte, for at leve i et land der på alle måder er så diametralt modsat deres eget.
    Det kan ikke bortforklares at det er en form for menneskehandel, og at det er en uværdig udnyttelse af arbejdskraft.
    Når man så samtidig modtager så mange klager om sexovergreb og vold, skriger det lidt til himlen om forne tiders Upstairs. Downstairs tilstande, der brugte man også tyendet til afløb for sine lyster.
    Ingen kan få mig til at godtage denne form for opførsel.


  • #50   31. jul 2017 # 49.
    Tusind tak Polysl. Jeg overlader hermed sagen til nogen der virkeligt er inde i den. LÆS og LÆR. det er hårrejsende.


  • #52   31. jul 2017 #51,
    Ej den er for letkøbt, fordi der er 2000 familier der holder au pair piger, skal hele Danmarks befolkning vel ikke stemples som forfærdelige mennesker.
    Gå efter bolden istedet for.
    Blev hele Tysklands befolkning stemplet som forfærdelige mennesker på grund af Holocaust , ??


  • #54   31. jul 2017 Kisser

    Jeg giver annella ret

    Jeg har selv venner i Tyskland helt tilbage til 70'erne, hvor rigtig mange tyskere skammede sig selvom de intet havde med Holocaust at gøre. Men der var så også mange tyskere som var stærkt racistisk i 70'erne som den tyske Instruktør Rainer Verner Fassbinder viste i f.eks. "Angst Essen Selen Auf" Her gik det så ud over tyrkere som de dengang mente var en invasiv art som arbejde i kulminer og tog alt det beskidte arbejde.

    Og ja til at hele den tyske befolkning blev stemplet speciel af Englændere som vi også har set en humoristisk måde at vise det på med Falty Towers.

    Jeg havde også en længere snak med en tysk ven som har en whiskey butik i gågaden i Flensburg, hvor hans far var dybt involveret i nazismen og han skammer sig i dag over sin far.

    Nå det var så lige OT - sorry......


  • #55   31. jul 2017 Anella,
    Dumt eller dumt, det ved jeg så ikke, du dømmer jo så efter samme parametre som du samtidig fordømmer. SÅH hva.
    Og selvfølgelig ved jeg at Holocast er i en helt anden dimension end au pair pigerne, men den ene forkerte handling undskylder ikke den anden.


  • #58   31. jul 2017

    Endvidere mener folk, at den, som opfylder Godwins lov har tabt diskussionen.

    Jeg vil formulere det anderledes:

    Som længden på en online-diskussion vokser, vil sandsynligheden for en sammenligning med alt muligt nærme sig 100 %.

    Nazi-sammenligningen er slet ikke så speciel. Jeg kunne tage 100 diskussioner, og man vil altid kunne finde en sammenligning med alt muligt. Der er ingen grund til at tro, at nazi-sammenligninger har en højere frekvens end andre sammenligninger.

    Derfor virker det mærkeligt, at man fremhæver Godwins lov når man sammenligner noget eller nogen med nazister. Jeg kunne sammenligne noget i en diskussion med Mussolini eller Mao Zedong. Jeg kunne sammenligne med Putin. Det vil være akkurat det samme argument, men så opfylder jeg ikke Godwins lov, hvormed jeg kan fortsætte diskussionen.

    Dermed giver Godwins lov ingen mening.


  • #59   31. jul 2017 Godwins lov er som sådan bare helt kort afsporing, så behøver i ikke at læse 200 sider A4 ark - og når man er færdig så er man afsporet og går ud og tænder grillen og så fuck resten.

    Nej ikke helt afsporing bare man holder indlægget for øje og vender tilbage så vil jeg ikke kalde det afsporing men en afledning - man kan også se det som back to the future med en tidslinje som bøjer af og skaber en ny tidsline hvorefter man fixer den og vender tilbage til den originale tidslinje.


  • #61   1. aug 2017 Der er ingen dumme spørgsmål, som jeg læser det, og hvorfor kan alt det onde udover au pair, der bliver holdt som slaver ikke sammenlignes med grusomme Hitler eksempelvis, han var et møgsvin, herskesyg. Når man behandler andre mennesker, som var de døde ting, så mister jeg alt respekt, ingen mennesker er mere end andre, men den værtsfamilie og Hitler for den sags skyld, mener de er/var noget særligt. FØJ !! - men jeg kan læse ud af #49, at denne her sag ikke er enestående smiley

  • #62   1. aug 2017 Nu har folketinget besluttet helt at trække tæppet væk under Au Pair piger for de lukker af for netværket som hjælper dem når de er i krise.

    Pengene overføres til at hjælpe nydanskere og det kommer Au Pair ikke under.

    Så nu har de ingen steder at gå hen hvis de smides ud, snydes for penge, sexchikane, voldtægt. 2602 sager i 2016 markerer klart et behov - men nu pisser folketinget dem ned af ryggen.



  • #64   1. aug 2017 Er 13.000 med kost og logi ??

  • #65   1. aug 2017 #62 - stakkels kvinder, de har det ikke for godt i forvejen smiley

  • #66   1. aug 2017 4100 er inc. mad og logi som så er skattepligtig. Skulle de have 13.000 så skulle de selv betale for bolig og mad, vand, lys, antenne og så tror jeg de ville have mindre til rådighed end 4100 - skat.

  • #67   1. aug 2017 Det er uartigt, de bliver groft udnyttet, men det her er ikke en enestående sag, den er blandt mange.

  • #70   1. aug 2017 NU der du ved at blive doven Ole, for følger du mit link tidligere så er der et link til det...

    https://www.avisen.dk/folketinget-dropper-stoette-til-au-pairer_425437.aspx

    Næste gang tørre jeg ikke røven på dig og du må for eftertiden selv betale for lokums papir. smiley


  • #73   1. aug 2017 tja hvem skal man stole på Fyens.dk eller avisen.dk eller Foa? eller slet ingen?

  • #75   1. aug 2017 Så kan vi godt lukke ned for hele baboom for det giver ingen mening at diskuterer noget på aviser osv....så det tror jeg gør- fuck det og rend mig i røven med noget som er spild af tid.

  • #78   1. aug 2017 <Ole
    Og?

    Du kan ikke være sikker på at det ikke er en løgn - produceret af avisen - alle kan komme med sjove og mærkelige indslag i aviser og man skal nok bare læse dem og så nå det var den underholdning som når man ser en film, nå det var den film - næste.

    Så det er måske det man skal gøre i fremtiden bare at sige Nå? og så sætte en film på flimmeren.


  • #80   1. aug 2017 Jeg vil for eftertiden behandle alle indlæg som løgn, hvis i ikke kan trække personen som har været til et møde eller folketingsmedlem som kan verificerer indlægget.

    Så jeg næste gang kommer med et indlæg så vil jeg skrive: er det løgn? Eller hvis der kommer indlæg er det løgn? bevis - jeg vil have lig på bordet smiley

    >Og kan man være sikker når 3 aviser lukker pis ud og er diametral modsat hinanden så kan de for min skyld lukke det lort ned.


  • #83   1. aug 2017
    Helt ærligt jetsetdet er nu virkelig en sammenligning, jeg håber enhver tager afstand fra, det er virkelig en afskyelig sammenligning, der ingen paraleller har til trådens tema. Jr. Anella.

    Du har ikke forstået pointen - men du kan heller ikke se det modbydelige i at behandler filippinske kvinder med manglende løn, 10 timers daglig arbejde, manglende feriepenge, seksuelt udnyttelse og blive smidt på gaden, det kan være en sej død, jeg synes det er modbydeligt ondt.

    ole S + dig mener det ikke er noget særligt, i tror ikke på den "historie" selvom det slet ikke er et nyt fænomen, kildekritisk og min bare, det er nok bare blevet moderne at tænke sådan - men and eller ej, så mener jeg bestemt, at det er et debat emne værdigt.


  • #85   2. aug 2017 Jeg kan ikke forstå, hvorfor det er så svært, at finde ud af, hvad tråden handler om. Den handler om at være ond, og så udvikler ord sig i en debat, som at sige, det ene ord tager det andet ord.

    Men at sige, jeg tror ikke på den artikel, det er en and, det er det samme som at sige, det er en løgnhistorie, så er det debatoplæg manet i jorden.

    Men jeg forstår ikke helt jeres argument, for at mene, det er en løgnhistorie, denne her artikel er ikke enestående, det er hørt og læst før og iøvrigt, så er der et yderlige link #49 omkring den samme katastrofale problematik, men det er måske også løgnhistorier ??

    Jeg ser ikke ordningen forbudt, det er en måde for filippinerne at komme ud af fattigdom på, disse kvinder sender jo penge hjem, hvor de kan hjælpe deres familier til at komme videre.

    Men de skal have en sikkerhed i ikke at kunne smides ud af landet og et sted at gå hen og få hjælp, hvis de skulle være så uheldig at komme til en dansk familie, der kun vil dem ondt, det er slet ikke OK.


  • #86   2. aug 2017
    ha. ha Ole - det har du fuldkommen ret i, vi er kommet 'langt omkring', her er både citeret Holocausten, Hitler, Mao og Mussolini til temaet, lidt skuffet er jeg dog over, at alle andre despoter ikke bliver citeret, det vil jeg kalde for diskrimination.

    Anella det er altid skønt med humor, men jeg hader nedladende kommentarer, uden en direkte adresse, men hvor man tydeligt kan se hvem bemærkningen er møntet på. Det er en barnlig måde at debattere på. I øvrigt er det ikke en debat værdig mellem voksne mennesker at nedgøre andres meninger, Hvis ikke man kan holde sig indendenfor en høflig og sober omgangstone så skal man lade være med at kommentere, uanset hvo langt man syntes at modparten er ude i en verdens omspændende rundfart i verdens ondskab.
    # 82.
    ha. ha Ole - det har du fuldkommen ret i, vi er kommet 'langt omkring', her er både citeret Holocausten, Hitler, Mao og Mussolini til temaet, lidt skuffet er jeg dog over, at alle andre despoter ikke bliver citeret, det vil jeg kalde for diskrimination.





  • #89   2. aug 2017 Jo, det kan man måske nok studse over, men måske det kan skyldes, at de er i flertal.

    Men havde jeg nu været en del af den værtsfamilie og havde rent mel i posen, så ville jeg gøre alt, for at komme frem i TV, medierne og andre aviser. For god reklame, det er det bestemt ikke.

    Asiater er et flittigt folkefærd og de vil gerne arbejde, men at holde dem som slaver, det hører ingen steder hjemme i et moderne samfund som Danmark.


  • #91   2. aug 2017 # 90.

    Skøn humor Claus. smiley

    # 87. Hvem skal afgøre hvad der er rimeligt at udtale sig om i en debat.
    Den Sammenligning jeg kom med var sådan set formuleret som et spørgsmål. Nemlig om hele det Tyske folk blev stillet til regnskab for den grufulde tid mellem 1939-1945. Og dit svar var ja. Så det svar godtager jeg, men den fremstilling som der efterfølgende bliver formuleret,fra din side, står for din regning. Jeg er ikke så naiv at sammenligne de to handlinger. Men hvis man læser og optager det skrevne efter forgodt befindende, så er det svært at debattere.


  • #93   3. aug 2017 Claus, jeg glemte også at skrive, asiater ligeledes også går i dybden med deres jobs smiley - altså bagom opgaverne smiley smiley

  • #95   3. aug 2017 Hvad mener du med de samme arbejdsgivere ??

  • #97   4. aug 2017 smiley - så det, din tekst så betyder er, at de er lud dovne. Du er en meget sjov fætter smiley smiley smiley

  • #99   4. aug 2017 Jeg kan godt huske min hængekøje i haven som jeg smed mig i med en bajer efter 12 timer på arbejde. til tider misundte jeg dem som efter 37 timer om ugen kunne holde weekend - men hvad fanden hjulene i ved smiley

  • #100   4. aug 2017 Men jeg vil da gerne spørge dig om, hvor din store viden kommer fra, for du må jo have set noget andet end, hvad jeg så hver dag. Jr. ole S.

    Ja, jeg ved godt fra tidligere, at du har informeret om, at du har boet i Thailand i en del år, men langt ude på landet, der ude, hvor de er meget fattige, hvor der ikke er så meget arbejde, så du har ikke oplevet de civiliserede flittige, men jeg kan info om, at de har et ganske godt ry.


  • #102   5. aug 2017 Nej, jeg har ikke bestemt, hvor du har boet i Thailand, det har du selv givet oplysninger om og vist billeder, men det kan du nok ikke huske. Men kunne du ikke bare nøjes med at forholde dig til emnet og lade være med at fortælle mig, hvor uvidende jeg er ?? - eller skal du endelig det, i den bedste dårlige debatstil, så dokumenterer dine påstande, for jeg har ikke set et eneste.

    Jeg mener ikke at have manglet at svare på dine venlige spørgsmål.

    Dine tidligere billeder, taler for sig selv, med div. udekøkkener og lagen over hovedet, det er fattigdom, der vil noget, og selvfølgelig lever de i nuet, det gør alle mennesker, der ikke har noget, hvad skulle de dog planlægge.

    Din sarkasme klæder dig ikke, brug energi på at dokumentere dine påstande, så er du en debattør med pli.

    Citat - Asien: Forældrene ser børnene én gang om året
    I Asien er arbejdsmoralen en helt anden end i Danmark, lyder det fra TV 2's korrespondent, Tenna Schoer, der har boet i både Kina og Singapore de seneste fem år. Folk arbejder som regel fra klokken syv-otte om morgen til klokken 21-22 om aftenen, hvorfor de fleste daginstitutioner har åbent fra klokken syv morgen til 19 aften. I dag er Tenna Schoer bosat i Singapore med sine to børn, det ene på fire år, og det andet på otte måneder. Citat slut.


    Kilde: TV2


  • #104   5. aug 2017 Ja, Jeg er parat til at bøje mig, hvis jeg har taget fejl, men for at jeg gør det, skal argumenterne være tilstede, ikke en hel masse lort om min person.

    Men godt at du kan grine lidt og hvor er det bare et smukt billede af en skøn dansk skov, elsker dine billeder smiley smiley


  • #105   5. aug 2017 Ligner ikke et billede fra en dansk skov

  • #107   5. aug 2017 Hvordan de arbejder i Asien er vel ligegyldig, vi kan se hvor flittige de er her i >Danmark og det er mere vigtigt end en eller andet provins i Asien.

    Kommer til at tænke på om Asier stammer derfra, elsker dem til en lever børge.


  • #111   5. aug 2017 #108 - Det var mig, men selvfølgelig glemte jeg at skrive, at der også der er undtagelser. Der er mange millioner i Kina, knap så mange i Singapore, men de er også meget flittige i Japan, der er de gift med deres job og så glemte jeg lige Vietnam og der er sikkert flere lande.

    Denne her tråd handler om asiatisk arbejdskraft, hvor den bliver udnyttet på det groveste, så jeg kan ikke se, hvor sidesporet er. Asiater vil gerne arbejde.


Kommentér på:
Det her er bare ikke OK

Annonce