{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.738 visninger | Oprettet:

Hjælp til kontanthjælp (gravid +født) {{forumTopicSubject}}

Hey Baboom

Min kæreste er for ca 3 måneder siden begyndt på PAU som pædagogisk ass.. Og her får hun ca 7000 udbetalt. Og det skal hun forsætte med når hun har født til januar..

MEN MEN MEN så fik jeg kigget og folk på alm. kontanthjælp får efter de har født 13500 før skat. Hvilke i hendes tilfælde vil give ca. 10000 udbetalt. Det kan sku da 100x bedre betale sig for hende at gå på kontanthjælp end at være på barsel med sin uddannelse hun alligevel kun har taget 1,5 måned af!!!??

Men tror i kommunen vil sige noget til man dropper ud af uddannelsen?? og begynder på kontanthjælp ????

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til kontanthjælp (gravid +født)
  • #1   21. nov 2011 Hvis man er sund og rask og har muligheden for uddannelse fatter jeg ikke (forudsat man er ved sine fulde fem), at man kunne finde på at gå på kontanthjælp, jeg ville havde det af helved tid med det.

• #2   21. nov 2011 Bøddel vi helt enige. Men hvordan fanden kan det være at samfundet skal hænge sådan sammen? Folk der vil bidrage til danmark med at få sig en uddannelse. De skal lige pludselig staffes med 3000 kr mindre udbetalt end en bistandsklient der blot er en udgift hver måned. Undskyld jeg kan virkelig ikke se logikken i det her lorte samfund mere!!!

• #3   21. nov 2011 Hvad får et alminelig menneske der er 25 år og bor ude? Bar af nysgerrighed, har aldrig modtaget kontanthjælp smiley

• #4   21. nov 2011 Tror ikke kontant hjælp afhænger om man bor ude eller hjemme. Men kan jeg ikke svare dig på har aldrig været på det smiley

• #5   21. nov 2011 dalle ..
    ca de 10.000 (:

• #6   21. nov 2011 Lad os nu sige kommunen ikke vil lade hende gå på kontanthjælp fordi de allerede har luret hvorfor. Er det så ikke mulighed for at få en slags kompensation. Kommunen går jo ind og vurdere i det her tilfælde at når man har født er man berettiget til 13500 før skat fordi det skal der bruges til at få hverdagen til at gå ? Kan de så ikke supplere hendes løn fra skolen op til kontanthjælpen for en der har født???

• Peder R
    Peder R Tilmeldt:
    jul 2010

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 77
    #7   21. nov 2011 Jeg er uddannet cykelmekaniker, men den biks jeg arbejdede i lukkede for en måned siden... Og der er umuligt at finde noget arbejde... Jeg vil tage alt hvad jeg kan få, men da der er så mange ledige og så få jobs, bliver arbejdsgiverne kræsne...
    Jeg er røget på kontanthjælp. Jeg er 30 og bor alene.. Jeg får 10.044 kroner før skat...
    Mit råd.. Hold fast i uddannelsen..! Det kan bedre betale sig på sigt... Arbejdsgiverene vil hellere ansætte en der har en uddannelse end en der ikke har...

• Dennis K
    Dennis K Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 1 Svar: 21
    #8   21. nov 2011 Kontanthjælpens størrelse i de første seks måneder
    Kontanthjælpen udbetales hver måned, og du skal betale skat af den.

Under 25 år
    hjemmeboende - 3.123 kr. (2011)
    udeboende - 6.472 kr. (2011)
    gravid og er mindst 12 uger henne i graviditeten - 10.044 kr. (2011)
    med egne børn i hjemmet - 13.345 kr. (2011)
    hvis du betaler børnebidrag, får du et tillæg oveni hjælpen, der svarer til normalbidraget (børnebidrag) på 1.193 kr.
    Du kan max få 13.345 kr. (2011), afhængigt af hvor mange børn du betaler børnebidrag til.

Hvis du fx betaler børnebidrag til et barn, vil du være berettiget til 7.665 kr. (Svarende til 6.472 kr. som udeboende under 25 år + 1.193 kr. - normalbidrag for et barn).

Over 25 år
    10.044 kr. (2011)
    med forsørgelsespligt - 13.345 kr. (2011)

• #9   21. nov 2011 Kan hun efter barsel fortsætte på uddannelsen igen, hvis hun dropper helt?. (Ved ikke hvor svær uddannelsen er at komme ind på. Men det ville da være surt hvis hun skulle til at søge ind igen forfra.

• #10   21. nov 2011 10000 før skat er ikke meget. Men selvfølgelig bedre end ingenting smiley

• MDN /
    MDN / Tilmeldt:
    apr 2011

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 97
    #11   21. nov 2011 såfremt du ikke tjener for meget, kan hun søge ekstra forsørgelses tillæg hvis hun går på barsel under uddannelsen. Men det kommer helt an på hvad du tjener..

• #12   21. nov 2011 10000 før skat er ikke meget at leve for. Men ja det er da bedre end ingenting når man intet laver for dem.

• #13   21. nov 2011 MDN: Jeg har godt 25 før skat.

Men hvorfor skulle de kigge på hvad jeg tjener ? Vi har da ikk gensidig forsørgerpligt eller hvad det hedder? hun er min kæreste og ikke min kone smiley ;) smiley

• MDN /
    MDN / Tilmeldt:
    apr 2011

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 97
    #15   21. nov 2011 Jep lige præcis.. I bor sammen. Og er forældre til det er barn der nu kommer. så jo du kan tro de går ind og kigger på hvad du har.. Det er kun hvis i er gift at de trækker i hendes kontanthjælp. Men når i bare er krester ser de på den samlede indkomst om året og kan vurdere om hun er berettiget til ekstra forsørger tillæg.. det skader ikke at ansøge om det.. Men med en indtægt på 25 før skat så får hun sgu nok ikke noget ekstra..

• #16   21. nov 2011 Forkert. Medmindre at reglerne er blevet ændret, kan du godt fervente at hun får mindre kontanthjælp end andre.

Bare det at i er kærester og bor sammen, gør i stor grad at din økonomi får indflydelse påp hvad hun får...

• #17   21. nov 2011 Men som udagangspunkt tror jeg slet ikke kommunen åbner kassesen for hende, hvis de finder ud af at hun sprang fra uddannelsen for at få kontankhjælp (det håber jeg da ikke)...

• #18   21. nov 2011 Henrik: mangel på empati? Vil du side og fortælle mig du har ondt af de mange tusinde sociale bumser der hver måned udnyttes vores system fuldt ud? De bumser der hver dag laver lort der koster samfundet penge og på trods af det ovenikøbet hæver en alt for høj kontanthjælp hver måned? Ej du må du lige se og komme ind i kampen

Det kan sku da ikke være rigtigt at folk der prøver at få dig en uddannelse skal straffes hver måned fremfor en eller anden social taber der ikke ved andet end at lave lort i samfundet. Her kan vi med eksempel tage ham bandelederen med hans 13 børn som alle var på kontant med forhøjet det ene og det andet lort! Kan ikke huske hans navn? Og så sidder du Og siger hun er arrogant op har ingen empati. Prøv at nævn 1 grund til hun skal have sympati eller empati over for sådanne sociale tabere?

Og nej giver dig ret i at alle nok ikke sys det lige fedt ikke at være del af samfundet! Men der altid job. Og så vil jeg sku skide på om man skal arbejde i netto , men der folk sku nok for snobbede. Men så kan man vende den rundt og sige man selv er skyld i det. For kan sku godt sætte mig ind i at man vælger at blive på kontant hjælp hvis det giver næsten det samme som et fuldtidsjob i netto. Og ja hvis man bare har lidt respekt for sig selv er man sku meldt ind i en a kasse som minimum!

Slut

• #19   21. nov 2011 Line: har formuleret mig forkert så! Mente det ikke kunne være rigtigt at samfundet er sat sammen på den måde det ville kræve hun droppede sin uddannelse for at kunne få det samme som en på kontanthjælp

• #20   21. nov 2011 Dårlig holdning JEG har? Jeg er sku da ikke på kontanthjælp. Det var da noget underligt noget at sige.

• #23   21. nov 2011 Så længe i ikke er gift har din løn INGEN indflydelse for hvor meget hun får udbetalt.

Jeg ville vælge kontanthjælpen når man får mere der, så længe hun ikke er længere inde i uddannelsen, og det er en nem uddannelse at starte på igen bagefter.

• #25   21. nov 2011 Line B - Din mening, jeg synes derimod at det er klamt at det kan betale sig at vælge kontanthjælpen frem for uddannelsen når vi snakker Økonomi.

Så hvorfor ikke få mest ud af det?

• #26   21. nov 2011 Line B - Heldigt for dig, men ikke alle har de muligheder.

• #27   21. nov 2011 Line B - Arh, nu må du lige slappe af.
    Det handler om et sølle barsel, det handler ikke om hele ens fremtid ... tøsen er ca. 1,5 MDR inde i uddannelsen til den tid, værre er det heller ikke.
    Hun får et par tusinde mere under barsel og kan starte på samme uddannelse bagefter igen.

Ingen grund til at køre den så langt ud, som du gerne vil.

• #28   21. nov 2011 Line - den holdning har du jo kun fordi du selv mener at du aldrig kommer i den situation.

Sørgeligt at man ikke engang kan tænke lidt på andre også.

• #29   21. nov 2011 line B. jeg kan godt følge dig i, at nasserøve ikke burde få kontanthjælp, sybntes også uddannelse er vejen frem, uanset om det er en erhvervsuddannelse eller en videregående.. jeg kan bare ikke følge dig i, at du siger du aldrig ville kunne gå på kontant hjælp, hvad nu hvis alt i din hverdag pludselig gik galt og du virkelig ikke kunne få et job.. hvordan ville du så få penge ? du siger jo også du ikke kan leve for 10.000 før skat om måneden, det handler om at prioritere, jeg har levet i egen lejlighed med 5500 udbetalt dengang jeg startede i lære smiley det var hårdt men ku sagtens lade sig gøre..

og det med at alle kan få et job hvis de vil det nok - bullshit, kommer helt an på hvad man har af kompetencer. for eksempel os der igang eller har en erhvervsuddannelse, når jeg er færdig står jeg sikkert uden job (dog har jeg selvfølgelig meldt mig ind i a kassen) MEN der ryger jeg nok ud fra mit job når jeg er færdig, som nyudlært i en krisetid er det ikke sikkert jeg kan finde noget, slet ikke i denne branche.
    men kan forstå dig hvis du omformulere dig til "alle kan få et job, hvis de har et par patter, et par søde øjne og kan møde til tiden"

• #30   21. nov 2011 Line b

Jeg kommer ALDRIG til at sidde i den situation.
    Jeg let adgang til jobs. smiley Og ellers har jeg en a-kasse. smiley

Ellers ejer næsten alle i min familie deres eget firma eller er chef/direktører for andre firmaer. smiley

og hvad fucking så ? undskyld mit sprog, men du lyder VIRKELIG som en forkælet snottøs som er blevet lovet job og fremtid i din families firmaer, hvis du ikke selv kan finde ud af at skabe din egen. fuck hvor jeg bliver gal over sådan nogen mennesker der er ligeglade med andre, fordi de selv er født med en guldske langt oppe i tarmen!!

• #32   21. nov 2011 line bare lige et gæt, du lyder helt vildt som om du hader alle der ikke har en høj uddannelse? du lyder meget snobbet, du sidder jo faktisk og kalder mig en social taber hvis jeg ikke kan få job efter uddannelse, fordi jeg kun har erfaring indenfor lige netop det erhverv.
    fair nok du er blevet forkælet og RESPEKT til du har betalt så meget tilbage til din mor helt sikkert..

• #34   21. nov 2011 Line så må i også ha råd til at lave en profil mere. Så i ikke deles om 1 profil.

• #35   21. nov 2011 Line B - hvor gammel er du?
    I din fotoprofil skriver du 16 år

Kommentér på:
Hjælp til kontanthjælp (gravid +født)

Annonce