{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
963 visninger | Oprettet:

Starten på en rapport ? {{forumTopicSubject}}

Heej (:

Jeg er i gang med at lave en rapport og vil lige høre hvad i sys om det jeg har skrevet ,.. det er mening i skal kunne få et indblik om hvordan og hvad man laver når man er maler , altså med de ord jeg har skrevet skal jeg kunne fortælle en som ik har noget forstand på maler arbejdet. Om hvad jeg har lavet da jeg var i praktik (:

OPS... i behøver ik læse det hele ... vil bar gerne vide om i får et indblik og kan forstå det jeg skriver (:


Praktikken.

Jeg var i 3 dages praktik ved Vest jysk malerentreprise i Ribe. Jeg var smadder glad for at være der og fik virkelig lov til at prøve nogen forskellige ting og få lidt mere viden om hvad man går ind til, både ude og inde. Fandt os ud af hvilket materiale man skal bruge i de forskellige tilfælde, hvilket grej der er godt og have med sig og hvor godt en hjemmelavet rugbrøds mad med spegepølse kan smage efter 5 timers hyggeligt og hårdt arbejde. Det hele var godt og personalet var nogen flinke mennesker og arbejde sammen med, må da os lige sige jeg var da lidt ked af de ikke lige manglede en lærling lige pt.

Mandag : Jeg mødte op mandag morgen kl. 07, som vi aftalte da jeg var en dag og spørger om praktik. Mødte op til nogen friske og glade mennesker der glædet sig til at komme i gang igen, efter en lang weekend. Jeg skulle med Kirsten, hvilket jeg glædet mig til at se hvad vi skulle i gang med.
Vi skulle først ud og tømme en lejlighed på 3 sal, som nogen af de andre havde ordnet i sidste uge. vi skulle bla have nogen stiger med og noget maling, ud til det sted vi skulle hen til.
Vi kørte så om til en lille etværelses lejlighed, der skulle gøres i stand til d. 15 sep. Vi kom ind og så det, og sikke nogen vægge tænkte jeg hvilket faktisk ikke var så slemt igen.
Vi hentede først tingene vi skulle bruge, og rydde lidt op efter nogen andre håndværker så vi kunne komme til. Da det var gjort lagde vi plastik ud og tapet hist og her, så gulvet, vindue og lignede ikke blev fuld af maling.
Så skulle vi i gang med at male, med noget maling de kalder iso. Iso er en maling som malerne bruger hvis de kommer ud til et hjem hvor der sidder meget nikotin på væggene, så dækker isoen nikotinen så det ikke trænger igennem malingen.
Der efter skulle det tørre, så jeg blev sat i gang med at male en lille gang hvilket jeg hygget mig med, jeg skulle først beskærer så det ikke kom op på loftet. Loftet var nemlig malet, man bruger heller ikke det samme maling til loft og vægge. Der brugte vi flügger produkter, Flutex 5 til loft og Flutex 10 til vægge da de ikke har samme glans osv.
Så kl. kvart over 3 pakket vi sammen og kørte hjem til firmaet, så holdte vi ellers fyre aften kl. halv 4.

Materialer og redskaber jeg brugte :
Flügger produkter.
Flügger iso finish: mat , vandig acrylplastmaling med spærrende egenskaber. Velegnet til nikotinhægede loft eller vægge, og til vægge og loft med vandskjolder. Giver en smittefri og robust overflade.
Flutex 10 til vægge: Vandig acrylplastmaling, giver en afdæmpet glans - robust og rengøringsvenlig. Velegnet til opholdsrum , institutioner og gangarealer hvor overfladen kan udsættes for tilsmudsning og slid.
Flutex 5 til loft: mat , vandig acrylplastmaling med maksimal dækkeevne. Giver en velafbundet vaskbar overflade. Tåler almindelig rengøring hvor hele overfladen rengøres.
Grejet.
Vinkelpensel: Med den pensel kan du male alle de steder hvor det ellers er vanskeligt at komme til, fx bag radiatorer og rør. Fås i forskellige størrelser.
Lamlon: Velegnet til de grove flader på lofter samt vægge og facader med struktur. Den har en ekstra lang luv og kan indeholde meget maling. Den lange luv giver en grovere rullestruktur. Kan anvendes med diverse malinger på de nævnte flader. Den brugte vi på de små ruller, da vi beskærer så det er nemmer med den store rulle.
Proflon: En langluvet universalrulle som kan anvendes til fx loft, vægge og facader. Den kan indeholde en del maling der danner en nubret struktur. Er nem at bruge med diverse malinger på alle de nævnte flader.
Så brugte vi os tape og plastisk


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Starten på en rapport ?
  • #1   14. sep 2007 fint fint

  • #2   14. sep 2007 har selv lige rettet lidt i den efter jeg læste den her , så i skal ik tage jer af mine små fejl .

  • #3   14. sep 2007 fair nok

  • #4   14. sep 2007 kan du så forstå det ?

  • #5   14. sep 2007 ja sagtens. forstod det osse før

  • #6   14. sep 2007 oaki tak (:

    det fortalte jeg os ,. eller ?

    Da det var gjort lagde vi plastik ud og tapet hist og her, så gulvet, vindue og lignede ikke blev fuld af maling.


  • #7   14. sep 2007 nårh jah okai , man kunne måske skrive noget ligge plastisk ud på gulvet og tape ved lister og om kontakter og ved vinduet ?

  • #8   14. sep 2007 god ide

  • #9   15. sep 2007 brugte hvad til ?

  • #10   15. sep 2007 Praktikken.

    Jeg var i 3 dages praktik ved Vest jysk malerentreprise i Ribe. Jeg var smadder glad for at være der og fik virkelig lov til at prøve nogen forskellige ting og få lidt mere viden om hvad man går ind til, både ude og inde. Fandt os ud af hvilket materiale man skal bruge i de forskellige tilfælde, hvilket grej der er godt og have med sig og hvor godt en hjemmelavet rugbrøds mad med spegepølse kan smage efter 5 timers hyggeligt og hårdt arbejde. Det hele var godt og personalet var nogen flinke mennesker og arbejde sammen med, må da os lige sige jeg var da lidt ked af de ikke lige manglede en lærling lige pt.

    Mandag : Jeg mødte op mandag morgen kl. 07, som vi aftalte da jeg var en dag og spørger om praktik. Mødte op til nogen friske og glade mennesker der glædet sig til at komme i gang igen, efter en lang weekend. Jeg skulle med Kirsten, hvilket jeg glædet mig til at se hvad vi skulle i gang med.
    Vi skulle først ud og tømme en lejlighed på 3 sal, som nogen af de andre havde ordnet i sidste uge. vi skulle bla have nogen stiger og noget maling, med ud til det sted vi skulle hen til.
    Vi kørte så om til en lille etværelses lejlighed, der skulle gøres i stand til d. 15 sep. Vi kom ind og så det, og sikke nogen vægge tænkte jeg hvilket faktisk ikke var så slemt igen.
    Vi hentede først tingene vi skulle bruge, og ryddet så lidt op efter nogen andre håndværker så vi kunne komme til. Da det var gjort lagde vi plastik ud og tapet hist og her, så gulvet, vindue og lignede ikke blev fuld af maling.
    Så skulle vi i gang med at male, med noget maling de kalder iso. Iso er en maling som malerne bruger hvis de kommer ud til et hjem hvor der sidder meget nikotin på væggene, så dækker isoen nikotinen så det ikke trænger igennem malingen. Så skulle jeg prøve at beskære i hele rummet, og derefter skulle vi i gang med den store rulle. Det var meget svært og male med den store rulle på loftet men sjovt at prøve, men nemmer at rulle på væggen. Men øvelse gør mester.
    Der efter skulle det tørre, så jeg blev sat i gang med at male en lille gang hvilket jeg hygget mig med, jeg skulle først beskærer så det ikke kom op på loftet. Loftet var nemlig malet, man bruger heller ikke det samme maling til loft og vægge. Der brugte vi flügger produkter, Flutex 5 til loft og Flutex 10 til vægge da de ikke har samme glans osv.
    Så kl. kvart over 3 pakket vi sammen og kørte hjem til firmaet, så holdte vi ellers fyre aften kl. halv 4.


    Tirsdag : Jeg mødte igen i dag kl. 07, skulle igen i dag med Kirsten og Ane ud til lejligheden vi var i i går. Jeg gik i gang med at beskærer for neden mens Ane beskårede for oven, med Flutex 10 og Flutex 5 til vægge og loft.
    Da det var gjort, skulle jeg give den lille gang jeg malet i går en gang mere. Så nærmet tiden sig til middags pause, men der var ikke mere og lave da væggene skulle tørre.
    Så Kirsten kørte mig om til Johnny og Malene, der var god stemning og blev hurtigt sat i gang i det gamle lort de var i gang med at gøre i stand. Væggenes farver var meget underligt sammen sat, sort og grønt sammen nej vel.
    Jeg skulle først støvsuge i et lille rum, så der ikke lå en masse skidt når de skulle i gang der inde. Derefter skulle jeg slibe med noget sandpapir så listerne kunne blive grundet, da malingen ikke vil kunne binde hvis der sad den gamle maling på.
    Da jeg havde grundet det, skulle jeg i gang med at beskærer inde i stuen med isoen. Det gik rigtig fint og fik af vide jeg var dygtig til at beskære af svenden Johnny hvilket jeg blev glad for.
    Så blev det turen til at beskærer inde i det lille værelse ved siden af hvor lærlingen Malene havde sparteltet. Og så blev det faktisk tid til at holde fyraften og komme tilbage til firmaet, og så komme hjem og slappe af.


    Onsdag : Igen i dag mødte jeg op kl. 07, til nye udfordringer. I dag skulle jeg med Trine og Finn til Københoved og male nogen fælles huse, vi skulle først lige pakke bilen inden vi skulle af sted. Vi skulle have 2 lange stiger med, da Finn skulle malle gavlene.
    Vi kom der ud ved en kvart i 8, Trine og jeg skulle male en side på et hus i første omgang. Med noget maling beregnet til huse, udendørs maling der kan holde til fugt og regn. Fik et tip at rulle skrot så maling os kommer ind i rillerne mellem murestene. Trine var lærling, så vi fik en god snak om hvad hun har oplevet og hvorfor dit og dat.
    Derefter skulle vi male sådan nogen skuer på hver side af gavlene. Da jeg havde hjulpet Trine færdig med det ene skur, gik vi hver til sit. Jeg blev sat til at male det sidste skur, Mens hun gik i gang med at beskærer og male huset på den anden side.
    Da jeg var færdig, hjulpet jeg hende færdig med at beskærer for neden. Vi blev færdige med den ene side, derefter pakket vi sammen og kørte hjem og holdte fyraften.

    Materialer og redskaber jeg brugte :
    Flügger produkter.
    Flügger iso finish: mat , vandig acrylplastmaling med spærrende egenskaber. Velegnet til nikotinhægede loft eller vægge, og til vægge og loft med vandskjolder. Giver en smittefri og robust overflade.
    Flutex 10 til vægge: Vandig acrylplastmaling, giver en afdæmpet glans - robust og rengøringsvenlig. Velegnet til opholdsrum , institutioner og gangarealer hvor overfladen kan udsættes for tilsmudsning og slid.
    Flutex 5 til loft: mat , vandig acrylplastmaling med maksimal dækkeevne. Giver en velafbundet vaskbar overflade. Tåler almindelig rengøring hvor hele overfladen rengøres.
    Grejet.
    Vinkelpensel: Med den pensel kan du male alle de steder hvor det ellers er vanskeligt at komme til, fx bag radiatorer og rør. Fås i forskellige størrelser.
    Lamlon: Velegnet til de grove flader på lofter samt vægge og facader med struktur. Den har en ekstra lang luv og kan indeholde meget maling. Den lange luv giver en grovere rullestruktur. Kan anvendes med diverse malinger på de nævnte flader. Den brugte vi på de små ruller, da vi beskærer så det er nemmer med den store rulle.
    Proflon: En langluvet universalrulle som kan anvendes til fx loft, vægge og facader. Den kan indeholde en del maling der danner en nubret struktur. Er nem at bruge med diverse malinger på alle de nævnte flader.
    Så brugte vi os tape og plastisk. Til at dække lister, kontakter, vinduer, skabe, gulv osv.

    Det er hvad jeg har skrevet indtil nu


  • #11   15. sep 2007 er det stadig forståligt (: heh og tak fordi i vil hjælpe mig det er jeg rigtig glad for (:

Kommentér på:
Starten på en rapport ?

Annonce