{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  navn på 2-årig?
  • #1   28. feb 2010 HF?

• #2   28. feb 2010 hvad er forskellene på de to?

det er fordi jeg er i gang med et grundforløb som industritekniker, men vil i gang med noget mere seriøst.

• Christian G
    Christian G Tilmeldt:
    jul 2007

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 48
    #3   28. feb 2010 HF er studentereksamen HG er bare tjaa.

• #4   28. feb 2010 tag HF .. skal jeg også selv på smiley

• #5   28. feb 2010 DENNO: er det ikk noget med at man skal ha gået i 10. for at tage hf?

• #6   28. feb 2010 HF har stort set samme fag som på gym (hvis ikke nøjagtigt de samme). HG er Handelsskolens Grundforløb - dvs. ikke en studentereksamen. Du har nogle af de samme fag som på Handelsgymnasiet (HHX), bare på et meget lavere niveau..

• #7   28. feb 2010 Haha.. Hg er bare tjaa, men ville også tage HF, hvis du skal i gang med noget andet smiley

• #8   28. feb 2010 for at ta HF ska du have gået i 10. klasse HG er til butikuddannelsens grunduddannelse.

• #9   28. feb 2010 Hg er også hvis du vil have kontoruddannelsen smiley

• #10   28. feb 2010 Sabine det så forkert
    HF uddannelsen er for dig, der har 10 års skolegang eller har afsluttet 9. klasse og derefter lavet noget andet kvalificerende i mindst et år

• #11   28. feb 2010 er en erhversuddannelses grundforløb kvalificerende?

• krisi c
    krisi c Tilmeldt:
    jun 2009

Følger: 1 Emner: 10 Svar: 72
    #12   28. feb 2010 man behøver ikke 10ende for hf- kom da ind uden, mener bare at hvis man ikke har 10ende skal man ha et års anden erfaring efter folkeskolen,, eller være fyldt 18

• #13   28. feb 2010 HG er ikke bare et sted du kun kan blive kontor elev nu må i sgu stoppe !

Du kan blive Kørerne sælger inden for alt, eller stå i butik, blive finanselev, kontorelev sælger, salgsassistent osv osv. der er ikke grænser for hvad man kan med den uddannelse

• #14   28. feb 2010 Din Tegning! - ja, folk skriver jo også at det er til kontor og butik.

Men mange firmaer vil helst have folk der har HF eller HHX til de uddannelser.

• #15   28. feb 2010 Ja, der er ikke mange der er tilfredse med HG. Det er min egen erfaring, da jeg tog den. Var der ansøger til elev pladser, der havde HF eller HHX, blev de valgt foran de der havde HG.

• #16   28. feb 2010 Din tegning: "der er ikke grænser for hvad man kan med den uddannelse" - arr, det er vist lige voldsomt nok. Prøv du at komme ind på uni med en HG smiley Desuden, kan man være ret sikker på at blive valgt fra til fordel for en HHX'er, hvis der er tale om en eventuel elevplads..

Ved ikke, hvordan HF'er står i forbindelse med en elevplads - der gælder vel det samme som en STX'er?

• #17   1. mar 2010 Charlotte K

det er da vist fordomme om HG det der, Jeg har da en kammerat der går på aalborg universitet nu, og han har gået på HG og startede på uni efter sin praktik. og den med at vi bliver valgt fra passer nu ikke på min skole har alle på nær 3 HG2 elever fået praktikplads, og hos HHX eleverne mangler 2 at finde praktikplads så det er jo stort set det samme

• #18   1. mar 2010 ukendt ?

Overhovedet ikke. Men så må din kammerat jo have læst nogle fag op, for hvis du ser på adgangskravene på uni, så skal man have bestået fag på højere niveau end HG tilbyder, i hvert fald hvis du søger kvote 1. Det kan selvfølgelig være, at din kammerat har søgt kvote 2, fordi han har taget nogle kurser og/eller har nogle andre erfaringer, der gør, at han kan komme ind. Men så vidt jeg ved, så kan man altså ikke med en HG alene.

Mulgivis. Men jeg er nu rimelig sikker på, at hvis en HG'er og en HHX'er søger elevplads i eksempelvis en bank, så har HHX'eren en klar fordel. Desuden er der også mange virksomheder, der kun vil have HHX'er som elever.. F.eks. har jeg en veninde, der er økonomielev i en virksomhed, og der vil de i hvert fald ikke have HG'er, medmindre vedkommende læser fag op..

• #19   1. mar 2010 ukendt ?
    Hvem læser på uni med en HG? Det var godt nok dagens joke... hehe

• #20   1. mar 2010 Mr Bing <-> Søg, søg BingO !

Jeg ville i hvert fald nødigt være dén, der skulle læse alle de fag op smiley

• #21   1. mar 2010 PinkLady:

Rooolig nu. Ingen siger, at det ikke kan lade sig gøre smiley Men det er bare ofte sådan, at HHX'er har større chance for at få elevplads end HG'er - MEN det kommer MEGET an på hvilken elevplads, der er tale om!

• #22   1. mar 2010 .....OG hvilke fag man har haft..

• #23   2. mar 2010 Charlotte K
    Det har intet at gøre med at læse op... Læs evt hva det kræver for at komme på uni ;D
    (der står sjovt nok en gymnasiel uddannelse som HHX, Gym eller HTX)

• #24   2. mar 2010 Mr. Bing: Ja, men HG er ikke gymnasiel uddannelse...

• #25   2. mar 2010 > Maria <
    I know ellers læs mit første indlæg, hvor jeg siger det er dagens joke med en HG´er som læser på uni... Det er umuligt ;D

• #26   2. mar 2010 Mr Bing, sorry, så er vi enige smiley

• #27   2. mar 2010 Mr Bing <-> Søg, søg BingO !
    Ja tak, det er jeg klar over.. Men hvis du skal tages i betragtning uden en gymnasiel uddannelse, er du nødt til at skulle læse fagene seperat, hvilket vil tage sindssygt lang tid, og derefter søge kvote 2. Men det er garanteret ikke nok, medmindre du har en masse erfaring mere - alt efter hvor eftertragtet uddannelsen er.

• #28   2. mar 2010 HG = 8.klasse og HF er en gymnasiel ungdomsuddannelse på linie med STX, HHX og HTX.

• #29   2. mar 2010 Charlotte K
    Det er ik nok at læse op, hvis du ik har en gymnasiel uddannelse ;D
    Der står tydeligt, som optagelseskrav at gymnasiel uddannelse er påkrævet... Men vi fik da dagen joke smiley

• #30   7. mar 2010 "her har vi mange fag på c-niveau, som hhx'er."

Er der overhovedet nogle fag på C-niveau på HG? Min kammerat var i lære som farvehandler, og når han var på skole, så fortalte han om F og G-niveauer, haha.

• #31   7. mar 2010 Jeg havde ikke ét C-niveau fag i gymnasiet... Eller jo, musik, haha.

• #32   7. mar 2010 Malene P:
    LIDT lavere niveau på HG? Haha.. Arr.. Det er vist noget et kun lavere end HHX. smiley Du siger, du har 5 fag c-niveau - på HHX har du MINIMUM 4 fag på A-niveau. Der er lidt forskel. smiley

• #33   8. mar 2010 malene P
    Er laveste niveau på HHX ik B for de obligatoriske og vigtige fag? Det var det i hvertfald dengang jeg gik der...
    Dertil kom, at på 3. år var der mange A niveau fag!

• #34   8. mar 2010 Thyzon:

Rolig nu.. Det er da en udmærket uddannelse at tage, hvis man har planer om eksempelvis at ville stå i en butik? Så ville det da være spild af tid at tage et år mere på HHX? Desuden synes jeg, at det er ekstremt forkert at sige, at alle på HG er enten dovne eller dumme. Igen - det ville være spild af tid at ta' en HHX, hvis du gerne vil stå i en tøjbutik for eksempel! Som Malene siger, kan det sagtens være, at nogle synes, at HG er svært - eller i hvert fald ikke direkte nemt - men det gør dem sgu da ikke direkte dumme!

• #35   9. mar 2010 Haha holy crap nogle udtalelser... This is fun ;D

Thyzon !
    Det er rigtig... Erhvervsret er fandme tørt :S
    Så havde vi kun 2 C niveau fag, for innovation var ik et fag dengang jeg tog uddannelsen...

malene P
    HG er målrettet dem, som vil et eller andet indenfor butik og kontor. Og du har ret i, at man sagtens kan være bedre egnet som HG´er, da man måske er mere fokuseret end en HHX... Og det er vel os bedre at have 10 i gennemsnit på HG end 6 på HHX (den gamle skala, kan ik huske den nye)...
    Men hele diskussion gik på, at det blev påstået, at man kunne komme på Universitetet med en HG, og det er altså ik muligt!

• #36   9. mar 2010 Hverken HF, STX, HHX eller HTX er en videregående uddannelse...

De er gymnasielle, videregående ungdomsuddannelser, der er adgangsgivende til de videregående uddannelser, som fx universitetet.

• #37   9. mar 2010 Og så skrev jeg selv, at de var videregående...d0h!

• #38   9. mar 2010 Thyzon:

Hvem af os er lige den snæversynede?! Jeg har taget HHX, så jeg skal ikke puttes ind under nogle af dine latterlige kategorier. Men hvis du mener, at alle folk på HG er dumme, så vil jeg sgu vove at påstå, at det er dig, der er den dumme! Det var sgu da en halvhjernet udtalelse at komme med. Så det vil sige, at du mener, at ALLE der står i butik er dumme? Ih dog, hvor er du vel nok smart at høre på. smiley

• #39   10. mar 2010 Thyzon !
    Øhhh hva er det for en egoistisk og fordomsfuld opsætning?
    Er alle sygeplejesker, vejarbejdere, skraldemænd, kommunalt ansatte osv os dumme?

Wierd samfund du lever i med de punkter!

• #40   10. mar 2010 For at blive sygeplejeske skal du læse medicin, tro mig, det er fandme ikke noget alle kan... Har en veninde der læser medicin, og jeg har kigget i hendes bøger... Jeg ville omtrent fatte hat hvis hun begyndte at fortælle deltaljeret om Asacols virkning fx.

Kommunalt ansatte er dog retarderede mennesker, der ikke kunne få et job i den private sektor... Nej vent, skrot kommunale, det gælder sgu alle offentligt ansatte.

• #41   10. mar 2010 Og der modsagde jeg mig selv, men you get the point ang. min mening om offentligt ansatte smiley

• #42   10. mar 2010 Thyzon:
    Så du tror helt seriøst ikke, at der ikke er nogen, der har lyst til at stå i butik eller være vejarbejder? Så går du satme med skyklapper på!

• #43   11. mar 2010 ¥ Kim HP ¥
    Jeg kender udemærket uddannelsen til sygeplejeske, men de tjener jo ik ret meget...
    Og på thyzon lød det som om, at alle der nærmest tjente under 100k om mdr var nogle suckers...

Thyzon !
    Så i din optik er penge lykken... Du går en spændende fremtid i møde... Et lille råd. Der kan satme være koldt på toppen med røven fuld af knaster...

• #44   11. mar 2010 Thyzon !
    Siger hvem? Er det ik en ambition at hjælpe folk? Er det ik en ambition at have et godt familieliv? Er det ik en ambition at have tid til sine børn?

At du tror, at du kan sætte andres ambitions niveau osv, er både komisk og tragisk... Men du finder vel ud af virkeligheden en skønne dag...

• #45   11. mar 2010 Thyzon !
    Citater fra dig selv:

Skrevet: 08-03-2010 17:03:13
    "du kan jo heller ikke sige til en ordblind, at det er nemt at læse vel?"
    - Du har lige sagt at alle på HG har indlæringsvanskeligheder.. Tak, det var min pointe!

Skrevet: 08-03-2010 17:11:18
    malene P
    De er enten dovne eller dumme, og det kan du ikke benægte.

Skrevet: 09-03-2010 07:14:15
    Charlotte K
    Hvis du vælger HG fordi du ikke KAN tage en HHX, så er du dum.
    Hvis du vælger HG fordi du bare vil stå i en butik resten af dit liv, så er du både doven og dum.
    Hvis du vælger HG fordi HHx tager et år mere, så er du snæversynet (dum) og doven.
    Hvilken af ovennævnte muligheder vil du puttes ind under?

Skrevet: 10-03-2010 06:55:29
    Mr Bing <-> Søg, søg BingO !
    En vejarbejder blev vejarbejder fordi han ikke kunne blive det han gerne ville. Det er der en grund til; Dum eller doven.

Skrevet: 11-03-2010 06:42:41
    Mr Bing <-> Søg, søg BingO !
    Nu fortolker du for meget.. Det handler om at have ambitioner.

Det var bare lidt af de mange der er... Synes du selv, at du udviser respekt for andres valg, ambitioner og værdier i livet med sådanne kommentarer?
    Du siger direkte at man er dum, fordi man er vejarbejder, og det samme er alle dem i butiksverdenen mm... Jamen fortæl da endelig det til AP Møller, Lars Larsen, Ove Arkil, MT Højgaard, Bestsellers ejer osv...

• #46   11. mar 2010
    Mr Bing <-> Søg, søg BingO !:

Sådan!

Kommentér på:
navn på 2-årig?

Annonce