{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.800 visninger | Oprettet:

su og fritidsjob??? {{forumTopicSubject}}

hey allesammen, nu bliver jeg 18 her om få dage og hopper på su så hurtigt som muligt, men er kommet itvivl om hvorvidt det er fornuftigt at jeg beholder mit job, tænker i forhold til hvad jeg 'må" tjene på et år uden at skulle betale en formue tilbage,

men er der nogen der kender et konkret tal på hvad jeg må tjene?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  su og fritidsjob???
  • #1   6. jan 2010 (link fjernet)

• #2   6. jan 2010 www.su.dk der kan du se det hele..

• #5   6. jan 2010 SU.dk og tillykke med de 18 om nogle dage... smiley

• Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 2 Emner: 2 Svar: 747
    #6   6. jan 2010 I de fleste tilfælde vil det kunne betale sig at beholde jobbet, hvis det kniber med at holde sig indenfor rammerne, så kan man melde en måned eller to fra, og så går det fint.

Jeg selv meldte November og December fra da jeg læste, for så passede det med beløbet jeg måtte tjene...

• Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

#7   6. jan 2010 Men du har jo et forspring i år, for du kan nok ikke få SU før 1/3 (hvis ikke reglerne er lavet om), og så har du jo tre måneder uden SU, som gør du må tjene væsentlig mere.

• #8   6. jan 2010 brian korret, og mange tak allesammen

og heidi mange mange tak det er den 28. smiley hehe

• #9   6. jan 2010 Daniel - Fedt mand... smiley Der fylder min lillesøster oss 18... smiley

• #10   6. jan 2010 haha det er ret blæret smiley

• #11   6. jan 2010 smiley

• #12   6. jan 2010 det er faktisk ret træls at man hele tiden skal holde øje med om man kommer over sit fribeløb. står i samme situation.
    hvem er det der dog har bestemt at man skal være fattig når man studere?

• #13   7. jan 2010 Alf. godt spøgersmål, det er ret irriterende, jeg bliver nød til at sige mit ene job op for at det kan lade sig gøre og gå ned i timer på det andet smiley

• Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

#14   7. jan 2010 Der er jo ingen der tvinger jer til at få SU. Hvis man kan tjene mere ved at arbejde mere, og man har tid til det på studiet, så spar da de SU-klip, det kan være i får brug for det senere, desuden kan de fås som dobbeltklip i slutningen af uddannelsen hvor man typisk har mindre tid til studiejob.

SU er noget man kan få, hvis man ikke har andet, det er jo en overførselsindkomst. Hvis jeg tjente så mange penge dengang at jeg ikke kunne få udbetalt SU, så ville jeg hellere det, for så kan du tjene meget mere.

Og hvis det betyder at du tjener for meget, hvis det er 20.000 kr/år du tjener for meget, så så kan du bare framelde to måneder eller noget i den retning. Så er den i vinkel. Og du kan gemme dine SU-klip.

Jeg ville personligt ikke sige nogen job op for at få SU. Så skulle det være fordi jeg kunne tjene mere ved at få SU, men det er nok ikke sandsynligt.

Men da jeg læste havde jeg selv job ved siden af, det virkede fint. Og gav råd til mere i hverdagen.

• #15   7. jan 2010 Brian D

god point. vil heller ikke lyde utaknemlig for at modtage su.

nu er det jo bare at jeg er ret gammel, og har været vant til at have fuldtidsjob. derfra er det jo lidt surt at skulle gå ned i rådigheds beløb.

men det ender nok osse med at jeg melder en måned fra eller 2. jeg ligger lige på grænsen, men osse kun lige. smiley

• Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

#16   7. jan 2010 Alf. Du går jo kun så langt ned du vil. Des mere du arbejder, des mere får du.

Men ja, som studerende kræver det en ekstra indsats.

• #17   7. jan 2010 brian uanset hvad skal jeg smide det ene job for det har irriteret mig i en længere periode

men jeg må forbi uu vejlederen en af dagene og høre hvad han vil anbefale, men tak uanset hvad

Kommentér på:
su og fritidsjob???

Annonce