{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
724 visninger | Oprettet:

Computeren slukker selv? {{forumTopicSubject}}

Hej BB

Så er der computerproblemer...

Når jeg tænder min computer og den er helt startet op, altså klar til at jeg kan bruge den, så slukker den selv.
Efterfølgende er jeg nødt til at slukke på stikkontakten, vente 30 sekunder, for derefter at kunne tænde den igen.

Så kan jeg som regel få lov at bruge den. Nogen gange sker det dog 2 gange, hvor jeg så først 3. gang jeg tænder den kan bruge den uden at den slukker.

Når den starter op flimrer skærmen med sådan nogen små hvide prikker/streger i takt med hvordan og hvor meget computeren arbejder. Altså udfra lyden af harddisken. Efter noget tid, når jeg har fået lov at bruge den, holder det op med at flimre og alt er som det skal være.

Min fornemmelse er at det kunne være grafikkortet? Det er dog kun et år gammelt. Jeg har prøvet at skille computeren lidt ad, for at rense den og tjekke om grafikkortet sidder fast som det skal.

Kan det tænkes at det ikke er noget med min hardware og i stedet "inde i computeren"? Håber der er nogen der har et bud på hvad der kan være galt.

Mvh Tanja

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Computeren slukker selv?
  • #1   10. nov 2008 Unknown Magic

Det startede for omkring 2 uger siden. Jeg kan ikke koble det noget specielt synes jeg.
    Altså lige før det begyndte hældte jeg cola ned i mit tastatur godt nok. Men jeg har fået et nyt nu, kun et par dage efter, og det er en stationær, så det har vel ingen betydning?
    Ellers kan jeg ikke komme på noget.

Computeren står i et skab men det er åbent og der er plads omkring den, så den bliver ikke synderligt varm eller noget. Grunden til det er at jeg har en kat der bider alle ledninger over den kan komme i nærheden af.

Jeg har ikke haft skilt den ad inden det skete så jeg skulle ikke mene jeg har fået gjort noget....

• Mathias T
    Mathias T Tilmeldt:
    okt 2008

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 20
    #2   10. nov 2008 Måske virus? Eller bundkort der er brændt af? Kan sgu være mange ting smiley

• #3   10. nov 2008 Du for ikke nogen blå skærm når den slukker??
    Det kunne godt tyde på at der er noget galt med windows prøv at lave en formatering og starte for fra det løser de fleste problemer.
    Hvis det ikke hjælper så kan det muligvis være dine ram som fejler.

• #4   10. nov 2008 vi havde samme problem. det var en ram fejl på vores pc.

• #5   10. nov 2008 Puha det var mange ting der kunne være galt..

Ja jeg kommer nok ikke udenom at lave den formatering som det første...
    Men det at den flimrer undre mig stadig. Kan den godt det hvis det bare er en fejl i windows?

Jeg vil ikke tro, eller nærmere ikke håbe, det er virus da jeg lige har haft en del problemer med det og derfor er meget omhyggelig med at scanne med alle mulige programmer, opdatere osv næsten hver dag..

Rasmus: Nej jeg får ikke nogen blå skærm. Bare sort. Altså den går på stand-by mener jeg. Men alt andet lyser som om det er tændt. Også computeren. Men jeg kan ikke tænde den igen, ved at trykke på den. Først når jeg har afbrudt strømmen helt..

• #6   10. nov 2008 Så den går simplet hen i dvale uden at vågne op igen?

Lyder som et kendt problem som er på 2 serier bundkort fra msi prøv lige at tjekke hvilket bundkort du har. Ved at vi oppe på mit arbejde skifter de bundkort da fejlen er general og msi er informeret om det.

• #7   10. nov 2008 Hmm nu er jeg jo ikke den største nørd på området.. Så hvordan tjekker jeg det?

Forresten har jeg glemt en ting. Den har et par gange ligesom gået i sort meget kort tid. hvor jeg troede den skulle til at slukke som den "plejer at gøre" men så kom den igen.. Altså det varede højst 1-2 sekunder..

• #8   10. nov 2008 Du kan hente et lille gratis program som hedder cpu-z det kan fortælle dig det.

http://www.cpuid.com/cpuz.php

Download linket er oppe i øverste venstre hjørne

• #9   10. nov 2008 Okay det er hentet.. under hvad kigger jeg så?

• #10   10. nov 2008 Under mainboard der skulle gerne stå producent og model navn og chipset vil også lige være en god ting at vide

• #11   10. nov 2008 Der står ikke manufacturer og model.
    Det eneste der står efter model er 9188m10102

Under chipset står der Intel i845E Rev. E0

• #12   10. nov 2008 Hvilken computer har du?

• #13   10. nov 2008 Hmm computeren har ikke noget navn.. ?

Men jeg snakkede lige med min far..

Bundkortet hedder:
    Aopen ax4b pro-533.. Det er et 478 kort..

Det er altså et gammelt et af slagsen..

• #14   10. nov 2008 Det hjalp dig ikke?

• #15   10. nov 2008 Nej ikke rigtigt men systemet er hvis så gammelt at det ikke kan begynde at lave på det. Det er jo ikke lige frem nyt når de benytter en et gammelt gammet socket 478 intel

Men mindre der selvfølgelig er en bærbar;)

• #16   10. nov 2008 Hmm den fik jeg ikke helt fat i smiley

Det er en stationær.

Jeg tror sgu jeg må skille den ad og prøve mig lidt frem. Kender flere der har noget gammelt hardware liggende som jeg kan prøve at skifte ud med og så må jeg jo prøve mig frem smiley

Anyway.. Fik du brugt mit nordlysbillede som baggrund Rasmus?

• #17   10. nov 2008 Ja ja den har jeg skam som baggrund på min bærbar.
    Den ser vold lækkert på den

• #18   10. nov 2008 Hehe cool smiley Er glad for at nogen kan have glæde af og se det flotte i mine billeder smiley

Kommentér på:
Computeren slukker selv?

Annonce