433 visninger
|
Oprettet:
GPS på Nokia 6220 Classic {{forumTopicSubject}}
Hey folks
Har undersøgt lidt med GPS-delen i 6220 Classic, og Nokias GPS program er gratis .. Men man skal vel på nettet for at bruge GPS'en ? så det koster penge, ikke ?
(link fjernet)
feb 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 24 Svar: 535
feb 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 13 Svar: 439
Men spørgsmålet er også om GPS-delen er noget værd på så lille en skærm ..
Men takker for svarerne
sep 2008
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1.262
Kortet der er deri virker fint.
sep 2008
Jeg ved ikke hvad du har fået smidt på din 6220, men det er altså på min nye fra 3.
Kortet virker fint, selvom jeg fra starten har sagt nej til, at være online!
Hvis du vil bruge A-GPS, eller vælger funktionen "kombineret" eller "satelit", skal der hentes data, ellers ikke.
sep 2008
Da du åbenbart ikke har læst det, har jeg kopieret teksten til dig!
Nokia Map Loader is a programme that enables your PC to download map data for the Nokia Maps application and to install it on your mobile device. This will save you the costs for downloading the map data through your mobile device, and it is also much faster. Furthermore, it brings the advantage of having the map data of entire cities or regions on your mobile device, so that the data is immediately available when starting the application, and you do not have to wait for the data to be downloaded
Det vil sige er, at på de telefoner, så som 6220 fraa 3, ligger kortet ALLEREDE på telefonen, og derfor skal det IKKE hentes igen under brug!!
Det er kun når du bruger funktionen "satellit eller kombi" at der hentes data.
Når du nu er så F..... klog, så forklar lige mig, og alle de andre dumme, hvordan det så kan virke, når du nægter kortet, at gå online, og det derved IKKE kan hente data!
Kors mand!
sep 2008
You can also avoid downloading data and costs related to data transfer in the Nokia Maps application itself by turning off the network connections in the network settings (go to Options > Settings > Network > Network Usage > Never).
ØHH, hvad mon det betyder??!!
The navigation feature and the guides can only be used after paying a fee.
3.2 What does the map data download cost?
While you may be charged for the transfer of map data in accordance with your network provider’s service plan, the use of the map data itself is free of charge
free of charge = GRATIS
Tak fordi du henviste mig til denne side, men du må da føle dig lidt dum, ikke?
sep 2008
Det koster kun, hvis du går online.
I nederste højre hjørne over satellitstatus, står der konstant hvor stor mængde data der er overført, og når kortet bruges offline, bliver den stående på nul
Hvis du vælger at hente opdateringer og diverse guides koster det naturligvis datatrafik, hvis men ikke bruger downloaderprogrammet, men du bliver kraftig gjort opmærksom på det, så det kan ikke komme som en overraskelse.
Og Quintus, tak for kampen, vi lærte begge noget
Venner igen? *GG*
sep 2008
SIKKE EN FEJL!
GPS på Nokia 6220 Classic