{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.520 visninger | Oprettet:

Nikolaj H
Nikolaj H
Tilmeldt:
15. maj 2010
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 82

Køb af bærbar {{forumTopicSubject}}

Hej baboom.
Jeg er ikke så meget inde i det computer halløj. Jeg står og skal bruge en bærbar til internet. Det eneste jeg kræver er, at den skal være hurtig på nettet og skal kunne trække et spil. Spillet er Call of duty modern Warfare eller rettere cod4. Prisklasser er ligegyldigt. Håber i kan hjælpe.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af bærbar
  • Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 749
    #2   16. jul 2013 Den foreslåede Lenovo er ganske fin, dog ville jeg vælge en tilsvarende model med SSD disk, det giver virkelig noget på hastigheden i opstart og i load...

  • Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 749
    #5   17. jul 2013 De færreste har brug for mere plads i daglig dagen end en SSD kan levere. En 128 GB disk er nok for de fleste, men ellers findes de også i 240-256 GB til rinelige priser. Prisen bliver helt sikkert alt for høj når de bliver større.

    ekstra plads hører ikke til i en bærbar, det er jo ikke et lager man køber smiley
    Data lager skal alligevel ikke ligge på samme disk som styre systemet, men bør være på en sekundær disk, ekstern disk, eller endnu bedre en NAS der kører en form for datasikring i form af backup og/ellef RAID.

    SSD er den bedste forbedring af hastighed der er sket til computere længe, og det kan virkelig friske de fleste computere op. Personligt gider jeg ikke købe en computer uden at den har SSD, eller jeg kan skifte til en, medmindre formålet udelukkende er som server eller lager, hvor der er lidt ekstra tid til at vente smiley

    jeg har selv været i den lejr hvor jeg foretrak pladsen, men i en stationær er der plads til flere diske, ja, det er der endda også i nogle bærbare, men fordelene ved SSD, er blevet også lavere strøm forbrug, og dermed mindre varmeudvikling, mindre følsomhed overfor "stød", da der ikke er mekaniske dele, og som det vigtigste en væsentlig forbedring af hastigheden.

    hvis man skal eftrrmontere en disk så er Samsung 840 diske en forholdsvis god disk, men jeg selv foretrækker Intel 520, men vil helt klart kigge på 530 når de kommer. Diskene fås vildere og bedre, men prisen er helt fair på disse.
    Jeg har også brugt Kingston V200 og V300 i budget opsætninger, og det er såmænd også fint smiley


  • Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 749
    #6   17. jul 2013 Nakita Utah >> du overser fuldstændig at der søges en bærbar?
    jeg er klar over at det ikke er optimalt for gaming, men pladsbesparelsen er ofte værd at tage med smiley
    Derudover ville jeg nok udfordre det anviste system mod et system med nyeste Intel 4xxx CPU, en Core i5, burde være rigeligt effektiv til formålet. Jeg ved det er næsten religion, men mener at Intel lige nu har fordelene på CPU siden, på grafik kort kender jeg ikke AMD ATI godt nok, men foretrækker personligt Nvidia smiley


  • Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 749
    #9   17. jul 2013 Nakita Utah >> Intet ondt om TopData, men hvor ser du lige at man kan sammensætte en bærbar derinde? Det du linker til er en stationær.

    Den anden Toshiba du linker til, det har ikke længere meget med gaming at gøre, men det er da en fin computer, bare ikke til det formål der ønskes.

    Alt andet lige, kan vi godt blive enige om at en stationær ofte er mere velegnet til at spille de større udgivelser på, men som sagt, det var ikke det der blev spurgt til...

    Nu er der også forskel på hvad man mener er en bærbar, om det er en 13,3" eller en 17" ...

    Men jeg ville nok kigge på maskiner i retning af dette, dog har ingen af dem den nyeste generation Intel processorer, men det er nok lidt tidligt for at finde dem på markedet, så 3. generation må kunne gøre det...:
    http://www.edbpriser.dk/Product/Compare.aspx?clist=7310807;7216668;7216670;7429937
    http://www.edbpriser.dk/Product/Compare.aspx?clist=7225587;7120491;7225588;7040311


  • Nikolaj H
    Nikolaj H Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 82
    #11   17. jul 2013 Tak for de mange svar smiley sidder og kigget rigtig meget på en MacBook Pro, da jeg er vilde med deres design. Men kan den trække cod4? Og hvor hurtig er de på nettet?

  • Nikolaj H
    Nikolaj H Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 82
    #13   17. jul 2013 Hvilke har dem med nvidia? Altså hvilken model? smiley


  • Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 749
    #15   17. jul 2013 MacBook Pro har ikke kun udfordringer med hardware-siden, som ved den linkede model svarer til en PC i 6-10.000 kr-klassen, men derimod skal man også påtænke at skifte styresystem, således at man køre Windows, hvis man vil spille nogle af de mere populære spil. Der er også en del der løber i udfordringer på videregående uddannelser, når de kommer med deres MacBook, og ikke kan køre de påkrævede programmer for at kunne fuldføre arbejdet.

    Personligt ville jeg ærgre mig meget ved at give så mange penge for en MacBook, hvor det hele er designet man betaler for, og dernæst skal købe en Windows pakke ved siden af.

    patrick c >> SSD er ikke så dyrt igen, en 120 gb i rigtig god kvalitet ligger i 800-1.000 kr, en middelmådig kvalitet så ligger de i 500-700 kr. Og en 240 gb ligger cirka i det dobbelte.
    En ekstern 1 TB disk med USB 3.0 koster omkring 600 kr, jeg ville klart foretrække at have et mindre og hurtigere lager i dagligdagen. Men sig til når du har prøvet at køre med en SSD, bare i en uge eller en måned, og så du skifter tilbage til din 1 TB 5400 rpm disk, så kan du virkelig mærke forskellen.

    Mange film, de hører ikke til på en intern harddisk alligevel, og hvis man vil have dem med på farten, så er en ekstern disk et godt medie.

    Hvordan du så har fået så mange film på din disk må være din egen hovedpine, men mine ligger ganske fint på de originale bluray diske smiley
    Ellers kan jeg anbefale tjenester som Netflix, HBO, Youbio og lignende, de tilbyder et stort udvalg af film, til direkte streaming smiley


  • Nikolaj H
    Nikolaj H Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 82
    #16   17. jul 2013 Brian D: det eneste spil som den skal kunne trække er Call of duty moderen Warfare. Det er er spil tilbage fra 2007. Vil en MacBook kunne gøre det uden problemer? Jeg er ikke interesseret i at skifte styresystem. Jeg fatter absolut intet af computer. smiley

  • Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 749
    #17   17. jul 2013 Så er det korte svar nej.

    Call of Duty: Modern Warfare er ikke lavet til Mac OS X, det kan godt være man kan få det til at køre, men det er ikke bare lige til.
    Derfor vil det nemmeste være et skift fra Mac OS X til Windows, eller ganske simpelt køb en computer med Windows smiley

    Min anbefaling er stadig en computer med Core i5 (eller i7), med et grafikkort af en ordentlig kvalitet, fx Nvidia 650, minimum 4 gb ram, gerne 8 gb, og en SSD disk, som sagt, hvis man vil have stort lager, så hører det hjemme på en stationær, server, NAS eller ekstern disk, det vigtige ved daglig brug er hastigheden generelt, og der er SSD det rigtige valg.


  • Nikolaj H
    Nikolaj H Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 82
    #19   17. jul 2013 Jamen hvis den dyre der kan køre cod4, så er det den som det bliver smiley jeg er vilde med deres design og da den kun skal bruges til net og det ene spil. Men det lyder jo som om, at jeg kan få meget mere for pengene ved køb af anden bærbar. Det bare lidt svært, når jeg ikke ved hvad ssd osv.som i snakker om er smiley

  • Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 749
    #21   17. jul 2013 I sammenligningen fra Expert, er der så også den store forskel at Toshiba'en er 17.3", mens Apple MacBook Pro er 15.6", der er væsentlig størrelsesforskel, men specifikationerne er umiddelbart bedst på den linkede Toshiba.

    Ang. den dyre Macbook Pro. Den kan køre COD4 - HVIS du skifter til Windows, ikke direkte i Mac OS X.


  • Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 749
    #22   17. jul 2013 Et forslag kunne være denne Sony:
    (link fjernet)
    Den er bærbar (vægt: 1.61 Kg)
    Den har 12 gb ram, 128 gb ssd, Core i7 (3.generation) og en udemærket skærm.
    Downside-skærmen er "kun" 13.3".
    Mere info her: http://www.sony.dk/product/vaio-s-serie/tab/overview

    En Asus - med lidt større skærm:
    (link fjernet)
    Vægt: 2.16 Kg
    15.6" Full HD skærm, Core i7 (3.generation), 128 GB SSD + 500 GB lager disk og 10 gb ram.

    Det er dyre computere, men Asus giver noget for pengene til cirka 12.000 kr.

    Hvis prisen er ligegyldig, så samme Asus, med dobbelt SSD (2x256 GB):
    (link fjernet)
    Den fedeste 15.6" IPS touch-skærm (opløsning op til: 2880 x 1620), og 8 gb ram.
    Hvis jeg havde de penge og ikke lige andet at bruge dem på, så havde jeg nok sådan en smiley
    Du kan læse mere om ASUS her: http://www.asus.com/dk/Notebooks_Ultrabooks/ASUS_ZENBOOK_Touch_U500VZ/#specifications


  • Nikolaj H
    Nikolaj H Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 82
    #23   18. jul 2013 Mange tak for hjælpen smiley men cod4 er jo også laver til Apple produkter? smiley

    profilbillede
  • Nikolaj H
    Nikolaj H Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 82
    #24   18. jul 2013 Kan godt se, at det ikke lige er til at vælge! Men der er da mange input på forskellige. smiley ved ikke helt hvad jeg skal vælge

  • Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 749
    #25   18. jul 2013 Jeg beklager meget, jeg har ikke kunnet finde Mac OS X understøttelse på deres hjemmeside, deraf mit svar.

    I så tilfælde kan du roligt købe en Mac, hvis eneste formål er at surfe og spille netop dette spil.

    https://itunes.apple.com/dk/app/call-of-duty-4-modern-warfare/id403574981?mt=12


  • Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 749
    #26   18. jul 2013 Med hensyn til anbefalingerne, så anbefaler jeg stadig en SSD, og rigeligt med hukommelse, lige meget hvilken du vælger.

    Men det er langt fra alle spiludviklere der laver spillene til Mac OS X, hvis du vil spille lidt andet i fremtiden smiley Men ellers er der jo også konsoller smiley


  • Nikolaj H
    Nikolaj H Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 82
    #27   18. jul 2013 Jeg har både Xbox og ps3, så jeg spiller bestemt også på dem smiley men spillede cod4 på højt plan på computer og det bliver det eneste jeg kommer til at spille. Ret sikker på det kan købes til Mac smiley jeg takker mange gange for hjælpen Brian. Det har hjulpet en del smiley

  • Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 749
    #28   18. jul 2013 Velbekomme.
    Umiddelbart ser det jo ud til at COD4 kan købes til Mac, det ser bare ikke sådan ud på deres hjemmeside: (link fjernet)

    Alt andet lige, så burde der ikke være noget i vejen for at du køber en Mac til dit forbrug. Personligt havde jeg dog stadig valgt en pc, og hvis prisen var lige meget, så var det nok en Lenovo, Sony eller Asus smiley


Kommentér på:
Køb af bærbar

Annonce