1.555 visninger
|
Oprettet:
25. jan 2007 Følger: 44 Følgere: 44 Fotoprofiler: 1 Emner: 634 Svar: 2.318
garanti på oplader til pc ? {{forumTopicSubject}}
har en bærebar hvor opladeren lige er gået kaput, men er der garanti på sådan en ? og hvad hvis man har ekstra forsikring
sep 2007
Følger: 16 Følgere: 14 Fotoprofiler: 1 Emner: 98 Svar: 911
mar 2007
Følger: 2 Fotoprofiler: 1 Emner: 87 Svar: 2.038
okt 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
HP, LG, Samsung og Acer de tager laderne ind og måler dem igennem.
Lenovo og Dell sender bare en ombytter,
okt 2012
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 544
feb 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 11 Svar: 390
Men laderen er dækket af samme reklamationsret som selve laptoppen.
mar 2007
Følger: 2 Fotoprofiler: 1 Emner: 87 Svar: 2.038
batterierne er ikke dækket nej, og skal heller ikke være det. Om den enkelte butik har det er deres valg, men det skal de ikke, og jeg har til dato IKKE set en butik der yder reklamation på batterier
okt 2012
Batterier er dækket de første 6 måneder af reklamations retten, du kan også sige dig selv at det ikke er holdbart at gå ud og købe en bærbar til 12.000 kr, for at opdage batteriet er dødt / kun holder strøm 1/3 efter 2 måneder, og butikken så blot trækker på skulderen og siger "træls"
feb 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 11 Svar: 390
At du ikke kommer så meget ud ser jeg ikke som relevant, for det ændre ikke rigtig på hvordan tingene rent faktisk hænger sammen.
Både hvor jeg arbejder og hvor jeg har købt min private laptop er der 5 og 6 måneders reklamation på batterier. Og jeg ved at der er mange andre forretninger der gør det samme
Følger: 44 Følgere: 44 Fotoprofiler: 1 Emner: 634 Svar: 2.318
feb 2009
Følger: 1 Svar: 531
Reklamationsfristen på batterier er to år, eller så længe batterierne er beregnet til at holde. Fejl på batteriet eller måden det monteres på vil være dækket af købeloven. Hvis batterierne er brugt op eller fejlbetjent fx ved genopladningen, vil fejlen ikke være dækket.
Spørgsmål:
Vi har købt en babyalarm, som vi har haft en del problemer med. Den har før været til reparation, og den ene del er udskiftet. Nu er den gal igen med samme fejl, men butikken afviser nu klagen, fordi de mener, at fejlen ligger i batteriet, og det er der kun 6 måneders garanti på. Kan de afvise os, når den før har været inde med samme problem?
Svar:
Reklamationsfristen på batterier er to år, eller så længe batterierne er beregnet til at holde. Og det vil jo afhænge af, hvor meget de bliver brugt. Egentlige fejl på de oprindelige batterier eller måden de monteres på vil være dækket af købelovens reklamationsret. Hvis batterierne er brugt op eller på en eller anden måde fejlbetjent, fx ved genopladning, vil fejlen ikke være dækket. Forbrugerklagenævnet kan muligvis hjælpe, hvis alarmen har kostet over 800 kr.
(link fjernet)
okt 2012
1) Lad være med at købe din bærbar i Fona, så kan du netop lige som Rasmus blot begynde at stikke kassedamen en tyver ekstra når du handler, man bliver taget ved røven der.
2) Lad være med at "spørge", personen bag disken skal hurtigt få vendt det om til det er din fejl, fejlbrug, osv. han aner lyn hurtigt et mer salg. I stedet går du ned med opladeren (og bærbaren, i tilfælde af de kræver begge dele indsendt.. husk at tage backup) og siger "Den virker ikke, jeg vil gerne have den sendt til reparation" That's it.
Følger: 44 Følgere: 44 Fotoprofiler: 1 Emner: 634 Svar: 2.318
garanti på oplader til pc ?