{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.104 visninger | Oprettet:

Efter jailbreak - Cydia guide. {{forumTopicSubject}}

Jeg har de sidste par dage set folk efterspørge hjælp til hvad man skal gøre, når nu man har jailbreaket sin telefon og fået et fint Cydia logo, men derfra til at kunne gøre smarte ting, der kan være lang vej.

Jeg går i dette indlæg ud fra, at du allerede har jailbreaket din enhed, og har Cydia køreklar.

Hvis det er første gang du kører Cydia, vil Cydia spørge dig ved opstart om hvilken type bruger du er. User, hacker eller developer. Der kan du trygt vælge Developer, for forskellen er sådan set at du får nogle flere pakker at se når du browser packages igennem, nogle hvilke kan være afgørende for om et tweak vil virke.

Det første du skal gøre er, at tilføre nye sources til Cydia. Dem der ligger der som standard, er ikke specielt spændende, så her er nogle nye sources du kan tilføje, for at få lidt mere sjov ud af din telefon.

Sådan tilføjer du sources til Cydia:
Åben Cydia.
Tryk på Manage forneden.
Øverst i højre hjørne trykker du på Edit og derefter på Add i venstre side øverst.

Nu indtaster du følgende i feltet der kommer op, og trykker Add Source for hver enkelt. Efter du har tilføjet en source, skal den opdatere databasen. Det er muligt det kan tage lang tid, og den kan måske komme med fejl. Det kan have noget at gøre med, at serverne er meget belastede disse dage, fordi rigtig mange mennesker jailbreaker deres enheder.

Ved nogle sources kan Cydia sige, at sourcen er blevet flagget som distributør af ulovligt software, men der trykker du bare Add Anyway, og så er den klaret.

(link fjernet) - Den mest populære source, fordi man via den kan installere Installous, som gør det muligt at hente uautoriserede programmer, i.e. crackede programmer som normalt koster penge.
Jeg opfordrer IKKE til ulovligheder, men da der er andre ting at hente i sourcen, som ikke er ulovlige, har jeg valgt at tilføje den til denne guide og lade det være op til brugerne selv om de vil bryde loven

http://sinfuliphonerepo.com - Denne giver sig selv, her ligger mange nyttige værktøjer som kan bruges til at lave om på sin enhed.

http://cydia.xsellize.com - Endnu en god source med masser af værktøjer til at ændre på din enhed med.

Okay, men hvad så nu? Hvordan finder jeg de smarte ting?
Det er ikke altid lige til at regne ud hvad de forskellige tweaks hedder, og det kan være meget uoverskueligt at søge efter dem, da navnene ikke altid afslører deres funktionalitet. Så jeg vil anbefale at man søger på YouTube efter "iOS 5 jailbreak tweaks" og på Google efter det samme, så man kan se nogle demoer og derefter hente dem selv.

Jeg har selv en video på Baboom hvor jeg har demonstreret nogle af de tweaks jeg havde på min gamle iPhone. BEMÆRK! De tweaks jeg viser i videoen kører på iOS4! Så det er IKKE SIKKERT de vil virker på iOS5! Det skal i læse jer til om de er opdateret i Cydia til iOS5!
Link til video: http://baboom.dk/vid_vis.aspx?VideoID=13165

Fair nok, men kan du ikke afsløre hvilke tweaks du selv bruger? Jeg går ud fra du kører iOS5 på din enhed.
Det kan du tro jeg vil. Så her kommer en liste over alle de tweaks og programmer jeg har installeret siden jeg har jailbreaket min telefon.

SBSettings - En fuldstændig uundværlig tilføjelse til din telefon. Den virker ved at du slider sidelæns hen over uret i toppen, og så kommer der en menu ned med genveje til fx at aktivere WiFi, GPS, dataforbindelse o.s.v. Der er en demo i min video.

Remove Background for SBSettings - Tilføjer en knap til SBSettings så man kan lukke alle programmer i baggrunden ved at trykke på en knap.

Barrel - Tilføjer en masse forskellige animationer til sideskift. Demo er i min video.

BiteSMS - Når du først har brugt BiteSMS, vil du ikke kunne bruge den almindelige SMS applikation mere. Med BiteSMS kan du læse og besvare beskeder fra din låseskærm og inde fra programmer, så du ikke skal afslutte et program for at svare på en besked. Og så er det meget intuitivt og overskueligt. Fx har hver kontakt i oversigten fået deres billede på.

CyDelete - Når du installerer et program via Cydia, fx iFile, skal man normalt til at åbne Cydia, og finde den i sine Packages for at afinstallere. Men med Cydelete kan du slette pakker fra Cydia på samme måde som du vil slette et almindeligt program, ved at holde fingeren på ikonet og trykke på krydset.

FakeCarrier - Skriv hvad du vil i operatørfeltet. Simpelt og genialt, og understøtter emoji ikoner. Demo er i min video.

AppsCenter - Tilføjer en række udvidelser til meddelelsescenteret man trækker ned fra toppen. Absolut genialt.

Favorite Contacts for AppsCenter - tilføjer dine favoritkontakter til AppsCenter. Smart og nemt.

Five Icon Dock - Du får nu fem ikoner i din dock. Demo er i min video (mener jeg).

iFile - Filmanager til iPhone. Fungerer rigtig godt.

IntelliScreenX - En helt perfekt og gennemført udvidelse til meddelelsescenteret. Du kan nu læse mails, Facebook opdateringer, Twitter opdateringer og mange andre ting i meddelelsescenteret. Fungerer også i låseskærmen, så du kan læse mails uden at låse skærmen op. Genialt!

MxTube - Download YouTube videoer ned i .mp4

MobileTerminal - Terminalen man kender fra Linux, nu på iPhone.

NoNewsIsGoodNews - Fjerner det forbandede ikon til Bladkiosk, eller hvad fanden det hedder.

OpenSSH - En SSH protokol, der gør det muligt sammen med WinSCP (til windows) at få adgang til din enheds mappestruktur via computeren over WiFi.

StayOpened - Er du træt af at AppStore lukker ned hver gang du installerer eller opdaterer noget? Med StayOpened klarer den nu de ting i baggrunden, og AppStore forbliver åbent når du henter noget.

ALLE DE TWEAKS JEG HAR NÆVNT HER, KAN FÅS MED DE SOURCES JEG HAR NÆVNT, OG KØRER I IOS5!


Jeg håber det har hjulpet jer i gang med at få lidt lir ud af jeres enhed. Jeg kan love jer, at jeres enhed bliver aldrig den samme igen uden disse tilføjelser.

Fortsat god dag smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Efter jailbreak - Cydia guide.
Kommentér på:
Efter jailbreak - Cydia guide.

Annonce