{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
887 visninger | Oprettet:

Skal jeg vælge en Mac? hvorfor? {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg står og skal have en ny computer ,og har tænkt på at skulle have en den nye Macbook pro

http://www.apple.com/dk/macbookpro/

har tænkt på det fordi skiftet mellem android til iphone er ikke noget jeg vil fortyder og vender aldrig tilbage smiley

men er mac nu så godt ?

det er Macbook pro med endten 15 eller 17 tommer smiley

Hilsen Anders

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skal jeg vælge en Mac? hvorfor?
  • #1   26. okt 2011 Selvfølgelig er det klart at du køber en mac, på design... Men jeg må altså indrømme at som bærbar er den mac jeg købte for snart 4 år siden stadig min foretrukne.

Hvis du er ovre det med spil, eller det ihvertfald ikke er din første priotet, så skal du vælge mac'en, fordi den er kreativ overlegen. Alt det du synes er logisk at gøre i et styresystem gør apple. Samtidig med det får du noget lækkert design...

En sjov lille ting er at jeg kørte næsten et halvt år, uden at lukke min macbook ned, jeg lukkede bare låget og åbnede igen når jeg skulle bruge den. Engang imellem gik den tør for strøm, og så var det bare kablet til og så kørte den igen.

Det er der sgu ikke mange windowsmaskiner der kan klare...

Så har du pengene og vil du betale hvad det koster, kan jeg ikke se hvad der skulle holde dig tilbage!

• #2   26. okt 2011 det den mest skal bruges til, er net surfing, kommer nok til at ligge en rigtig stor del film på den, og det var så det, jo opgaver i skriveprogrammer smiley
    er ikke den største spille nørd, men en gang i mellem spiller jeg counter strike source, men det ikke så tit smiley

ja, jeg har også hørt at uanset hvad skulle den holde sin gode ydeevne i lang tid + batteriet holder i op til 5 år, osv. så det er jo også en masse gode fordele ved mac.

• #3   26. okt 2011 Hvis du synes det var et positivt spring at skifte fra Android til Iphone, så tror jeg også du vil synes om at få fat i Mac... smiley

• #4   26. okt 2011 hehe ja smiley
    man har jo hørt den her Once you go Mac you never go back

Men er stadig i tvivl , ( penge er jeg ligeglad med ) smiley

• #5   26. okt 2011 Hvis du er ligeglad med pengene har du ingen grund til at være i tvivl, så får du en kickass computer du føler der er noget kram over... istedet for en plasticbærbar!

• #6   26. okt 2011 en computer kan være rigtig fed og køre pisse godt og en mac er bare federe og køre endnu bedre smiley

• #7   26. okt 2011 hehe som det står nu, er jeg også mere over på mac siden smiley men så er det bare om jeg skal tage 15 eller 17 tommer?
    er 17 tommer noget stort og bøvlet noget eller er det ligeså nem at have med at gøre som en 15? kan det betale sig at bruge 3,500 kr for 2 tommer mere = smiley

• #8   26. okt 2011 Hej Anders,
    Jeg står netop i samme situation nu......
    Jeg skal bruge en Mac, 15" har jeg bestemt mig for.
    Efter mange ganges kig frem og tilbage mellem computerne i forretningerne, er jeg blevet enig med mig selv, om at 17"'eren er alt for stor en klods. Designet nede i keyboardet ser forkert ud, fordi keyboardet ser alt for lille ud til computeren.

Mvh. Frederik

• #9   26. okt 2011 Well, Hvis du skal have en bærbar så skal du have en Mac. Der følger for meget lort med dem med Windows på.

Skal så lige siges at Apple som regel stopper med at opdatere software når det bliver 5 år gammelt. Så lad vær med at købe brugt Appleware.

Erik M
    Det var dog den mest ignorante kommentar jeg længe har læst.

• Jens A
    Jens A Tilmeldt:
    jan 2011

Følger: 1 Fotoprofiler: 1 Svar: 817
    #10   26. okt 2011 Jeg må indrømme jeg aldrig har forstået hvorfor folk køber bærbare hvor 30% af prisen er for designet. En almindelig bærbar til samme pris vil have bedre hardware end en Macbook, og de kører ikke engang meget end en bærbar med Windows.

• #11   26. okt 2011 Jens A: det kan godt være at du betaler meget mere for en mac, og du kan få en tilsvarende bærbar til det halve der kan mere, men tilgengæld er alt hardwaren valgt specielt ud i en MAC, så alt køre optimalt sammen, det grafik kort der er i min mac, sidder ikke i nogen windows pc'er, det er lavet specielt til MAC, og sådan er det også med alle de andre dele i den smiley

• Jens A
    Jens A Tilmeldt:
    jan 2011

Følger: 1 Fotoprofiler: 1 Svar: 817
    #12   26. okt 2011 Det giver stadig ingen mening, for alle computere er bygget til at køre optimalt. Det kræver ikke speciel hardware.

• #13   26. okt 2011 Hmm tror også det bliver den 15 tommer selvom 17 ville være god til film, men det er jo ikke så tit igen jeg skal se set på en pc.

Jens, nu det ikk kun design jeg går efter, efter min mening er det ikke det flotteste design? Dog heller ikk grimt, men det er kvalitet.
    Der styresystem skulle være bedre hvis man lære det at kende, det nye lion iOS, skulle være det mest avanceret (om det skidt eller godt ved jeg ikke ) styre system.
    Også at uanset hvor meget du putter på af fyld, bliver den ikke langsommere
    Du behøver ikke virus beskyttelse på den,
    Det så lige de fordele jeg har hørt om og der er sikkert mere.

Alle dem der skifter eller køber Mac og ikke går tilbage så må det jo være noget om snakket at den er en bedre com, for hvorfor betale dobbelt pris for en Mac. ( men i har vel aldrig prøvet en)
    Dem jeg kender som skiftede til Mac, er ikke skuffet og vender aldrig tilbage.

Om så så alle appel haters, de har sikkert ikk prøvet det, så hvorfor nedgøre det.
    Er tidligere appel hater ind til jeg skiftede til iPhone. Og jeg fatter ikk hvorfor jeg har haft den mening om det og købt det boget før smiley

• Michael H
    Michael H Tilmeldt:
    jun 2007

Følger: 1 Svar: 94
    #14   26. okt 2011 Du finder ikke noget entydigt svar på "men er mac nu så godt?"

Der er folk der foretrækker mac og der er dem foretrækker pc.
    Det er kun dig der kan se om det er noget for dig. Ind i en butik og kigge på skidtet, prøv at bruge den og se om det er noget der tiltaler dig.

Det er rigtigt at man betaler "overpris" for mac, om de er det værd? Det er nok en smagssag.

Holdbarhedsmæssigt tror jeg personligt ikke der er den store forskel. Det kommer jo også an på hvordan du vedligeholder dit maskineri og om du passer ordenligt på det.
    Jeg arbejder til daglig med it og computere og der ingen grund til pc'ere ikke kan holde lige så lang tid som mac og omvendt.

Jeg kender mange der har prøvet mac, jeg kender også mange af dem som er vendt tilbage til pcen.

Om det er noget for dig kan kun du finde ud af smiley

• #15   26. okt 2011 Jens A: Din udmelding er faktisk forkert. Der er jo nogle ting der ikke er 100% kompatible med hinanden i sammensætningen, og det skider nogle producenter engang imellem på. Man kan faktisk sammenligne Windows-mennesker og Macmennesker med bil-fanatikere.

Der er dem der har en bil og skider på at den larmer lidt, eller ikke yder det optimale og bare køre den som de nu kan.

Og så er der dem der har en bil, og som hele tiden tuner og stiller på det hele så det bare kører super godt.

Endelig er der dem som slet ikke kan komme ind til maskinrummet, men hvor bilproducenten har lavet en stort set vedligeholdelsesfri motor som du bare tænder, og køre en tur med.

Macs er for kreative mennesker som ikke har tid til at sætte sig ind i hvordan et styresystem fungere, det skal bare virke når de tænder computeren.

Og ja, jeg mener også stadig man betaler 30% for designet.

Før i begynder at skyde mig i skoene at jeg er apple fanboy skal i lige vide at jeg har lidt fra begge verdener, men der er ingen tvivl: Når jeg er på farten, har jeg appleprodukter med (iPad, iPhone og Mac 13tommer) og når jeg sidder der hjemme har jeg en ordentlig møjert af en win-desktop.

Mht. valg af 15-17, synes jeg allerede 15 er for stor, men det er jo smag og behag, jeg synes bærbare bliver slæbbare, når de kommer op i den dimension, så jeg ville klart vælge en 15, hvis jeg skulle vælge!

Held og lykke!

• Tosse 2
    Tosse 2 Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 1 Emner: 46 Svar: 1.404
    #16   26. okt 2011 Jens A: Du er vel klar over, at for et par år siden blev en MacBook Pro kåret som den hurtigste bærbare Vista-computer... Og det til trods for, en på papiret, dårligere specifikation.

• #17   26. okt 2011 Hold kæft en masse BS der bliver skrevet herinde..

"Hardware som er specielt bygget til mac" <- Nej det er det samme hardware som i en alm PC.. Det er bare lavet så det kan virke på en mac ikke optimeret på nogen måde.. Hvilket også gør at det er endnu dyere at skifte stumpen ud .. Ja fedt..

"Virus findes kun til Windows" <- Ja hvis man er retarderet får man virus på en Windows maskine.. Og det er hvis man ikke har installeret noget virus program.. Har man det, aner jeg virkelig ikke hvordan det sku ku lade sig gøre..

"Min Mac virker bare hver gang" Mac virker sku ikke bedre end en alm Windows PC.. Det er vel bedst at vise det som Maddox ham selv har fortalt det:

1. If everything on a Mac just works, then why does a website called "Mac fix it" exist, assholes? Here are a few choice topics on macfixitforums.com:

-Login window stuck!
    -lower caSe "S" key not working!!
    -Menu bar keeps flashing
    -I can't drag and drop!

Waaaah, boo hoo! I can't drag and drop! Dumbass. Looks like your Macs aren't perfect after all, which leads me to my second point:

2. Fuck you.

Den eneste grund til at købe en Mac? Vel det eneste bud jeg lige kan komme med er fordi det er så skide simpelt.. Det hele er så simpelt opbygget at det ikke kræver nogen hjerne at bruge det.. Sådan en form for baby computer.. Men det gør så også bare at du ikke har ligeså mange muligheder i sidste ende..

• #18   26. okt 2011 Ping Pong: Tja, hvis ikke jeg må rådgive en i et køb om en macbook på egne erfaringer så ved jeg sgu ikke rigtig hvad jeg skal gøre... Jeg ved at min macbook virker HVERGANG - Og jeg har det sådan skal jeg bare lige tjekke mails og surfe på nettet eller let billederedigering tager jeg min mac...: Men skal jeg sidde og nørde, eller bruge lidt computerkræfter (Jeg har en gammel mac) så starter jeg op i min windowsmaskine.

Jeg har ikke set eller haft nogen bærbare der var så lækre at se på og så driftsikker som min mac.

Selvfølgelig går ting i stykker, og selvfølgelig har alt fejl. Men tænk lige over hvor lidt der er i forhold til så meget andet. Det er jo ikke kun 5 mennesker i verden der har en macbook

• #19   26. okt 2011 Nej det er selvfølgelig rigtigt at hvis du køber en eller anden billig shit laptop med windows på, så er sandsynligheden for at den går i stykker jo noget større end din mac..

• #20   26. okt 2011 tak til dem som har svaret , jeg tror jeg køber mac'en med 15 tommer, så må jeg jo se om jeg bliver overrasket positivt, eller negativt smiley

Så det bare det her lille spørgsmål, jeg er jo studerende.
    og der står på deres side et man for rabat, http://store.apple.com/dk/browse/home/education_routing
    jeg trykker på den der står jeg er over 18, finder den mac, jeg skal have og der er jo rabat, og klar til at bestille, hvordan kan det være så ligetil ? jeg skal ikke en gang bevise jeg er studerende, så det her kan alle da gøre ?

• #21   26. okt 2011 og så hvorfor en skal jeg vælge af de 2 15 tommer ? den billige eller dyre ?
    Den vil blive brugt til fim og net

• #22   27. okt 2011 vil gerne have en støre for det bliver brugt til film osv smiley men det om de kan betale sig at købe den dyre 15 tommer ? smiley

• #23   27. okt 2011 ahh synes det for småt igen, den er heller ikk ligeså god som 15 tommer smiley

• #24   27. okt 2011 når man først har brugt en macbook pro´s trackpad med multitouch og alle lions touch gestures (og når man selv har lavet nogle med bettertouchtool) så er en windows pc EDDERMANDME kedelig at sidde ved smiley

• #25   27. okt 2011 hehe tænkte det nok smiley

• #26   27. okt 2011 Mac! Elsker bl.a. Mac's trackpad, det er så meget nemmere at scroll op og ned på hjemmesider og scroll gennem hjemmesider. Udover det, så er den under et minut om at starte op. Lukker du låget i, åbner det igen er der stort set internetforbindelse med det samme .. Og jeg kunne blive ved smiley
    Men helt klart Mac - nærmere Macbook pro smiley

Kommentér på:
Skal jeg vælge en Mac? hvorfor?

Annonce