{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
842 visninger | Oprettet:

Hvorfor ikke flere RAM? {{forumTopicSubject}}

Er ved at købe en 10,2" bærbar til damen, og undre mig lidt over hvorfor de næsten ALLE, kører med en enkelt 1Gb. DDR3 klods?

Modellen jeg har set på kører med en Intel Atom N550 (1.5 Ghz. DualCore).

Den kører så vidt jeg kan se med en 800Mhz. DDR3 klods.

Vil det være en fordel at smide 115,- for en 800Mhz DDR3 klods på 2 gb. istedet?
- Altså vil det kunne mærkes, eller er der en specielt grund til de næsten alle kører med 1Gb.?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor ikke flere RAM?
  • #2   21. aug 2011 Det er for at gøre computeren billigere, du vil få meget ud af at give de småe 115,- ekstra for den ene gb. Go for it

  • #3   21. aug 2011 Jamen selv dem til den dobbelte pris (+3.400,-) kører også kun med 1 Gb.?

  • #4   21. aug 2011 Selv nogle af de dyreste 10,2" kører kun med 1Gb. og der snakker vi mini bærbare til over 4000,-

  • #5   21. aug 2011 Yep, de nye Intel Atom cpu'er er noget langsomt lort, fine nok til en skolecomputer, altså office pakken.
    Men de kan ikke engang afspille 720p video film, hvilket er noget sucky efter min mening.


  • #7   21. aug 2011
    Morten P

    Det er vidst lang tid siden du har prøvet en Atom cpu så smiley den dual core N550 der bliver omtalt er faktisk rimelig hæftig hvis man samtidig vælger den med ION chipset smiley


  • #8   21. aug 2011 Det er for at holde energiniveauet nede samtidig med at en kontor-PC ikke har behov for så mange ram.

  • #9   21. aug 2011 På EEE PC er Ramklodsen vist nok loddet på bundkortet, ret mig hvis jeg tager fejl...
    Så det er vist lidt umuligt at skifte den.

    Men HVIS du kan, så vil jeg kraftigt anbefale det.
    1GB er i underkanten til Windows XP, du vil virkeligt kunne mærke forskel når du begynder at køre flere vinduer/tabs i din browser, eller har flere ting åbne på én gang. Absolut! og det vil nedsætte slidtagen på harddisken kraftigt, da den ikke skal læses fra så ofte.. dette er især af betydning for maskiner med SSD diske, da de kun holder et par bestemte læse/skrive cycluser smiley


  • #11   21. aug 2011 Klodsen er ikke loddet fast, har selv skiftet ram i utallige eee pc's

  • #12   21. aug 2011 Så er det CPU'en der er loddet på, beklager smiley
    Det var én af de to basale ting der var loddet.

    Jamen så er det jo bare at gøre det.. Husk at vælge rigtigt;
    DDR3 RAM passer ikke i en DDR2 sokkel, og er yderligere inkompatibel med chipsættet.
    Så du skal købe RAM af samme type som det der allerede sidder i smiley


  • #13   21. aug 2011 Så er det vel bare sådanne en klods her jeg skal smide i?
    (link fjernet)

    For eftersom jeg kan se kører Atom kun med 800Mhz. RAM?

    Så er det vel bedere at vælge en 800Mhz. CL6 i stedet for en 1066-1333Mhz. CL7-8 ?


  • #14   21. aug 2011 Det giver stort set det samme.. En 1333Mhz CL7 er en 800Mhz CL6 overlegen, men det afhænger af hvad dit bundkort understøtter... I dette tilfælde ville jeg gå på den sikre side, og tage en RAM blok med de samme specifikationer som den du allerede har i, ergo en 800Mhz blok.

    Men er du HELT sikker på det er DDR3 du skal lede efter?


  • #15   21. aug 2011 René V -> Det er langt fra alle ting 1333Mhz CL7 vinder over 800Mhz CL6 smiley
    En 1333Mhz, vil også kunne køre 800Mhz, nok også ved CL6.
    (Det er CPU'en der skal understøtte rammene).

    Og ja, det er DDR3 jeg skal bruge smiley


  • #16   21. aug 2011 En forhøjelse i clockfrekvens på 60%, og der skal én mere klokcyclus til før data'en er smidt ud af biksen, vil jeg da sige er noget hurtigere end en langsommere klokfrekvens med svagt strammere timing smiley

    Men jo, opgrader, og til hvad der er bedst efter din egen overbevisning smiley

    Du skal bare have fat i en standard DDR3 klods til laptops, der er ikke så mange ben i dét.


  • #17   22. aug 2011 Super K: kan sagtens være, sad bare og så et review af en spand med en af de nye Atom cpu'er, den ku ikke afspille 720p på youtube, elendige crap da smiley

  • #18   22. aug 2011 Atom builds på ION boards kan sagtens decode 720p smiley

Kommentér på:
Hvorfor ikke flere RAM?

Annonce