{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.177 visninger | Oprettet:

Solgt computer - utildreds køber ?? {{forumTopicSubject}}

Ja, som overskriften siger, så solgte jeg min computer igår .

Jeg havde inden flyttet mine filer og musik så der ikke var nogen personlige ting og sager på . Det eneste der var, var nogen enkelte programmer, da jeg ikke ville slette noget som var på computeren fra start .
Køber sagde så også at der skulle alligevel en windows 7 på, (Vista var på original) så det var ligemeget .

Køber kommer så og tænder computeren, kigger lidt rundt efter recoveryfiler, som han mener ligger på E drevet . Der ligger så intet, men han siger igen at det er ligemeget da der skal Win 7 på .
Han tjekker mit cd drev for at se om jeg skulle have glemt en cd . (det havde jeg self. tjekket inden) Han siger så at den er fin og den vil han gerne have .. Jeg får betaling og han kører .

Han bor 15 min herfra, og der går så 1½ time hvor han spørger om cd drevet ikke virker, og han ikke kan finde det på computeren nogen steder, forklarer ham at det virkede fint da vi flyttede mine billeder osv. Men han mener så at det ikke har virket overhovedet . Og da recoveryfilerne ikke ligger på E drevet kan han ikke bruge den til noget.
Jeg søger så på nettet og finder ud af at han skal når computeren starter op, trykke f10 så han kommer ind i "hovedmenuen" Bios eller hvad det hedder . Sender et par links til ham hvor folk har prøvet det samme, og så skulle recoveryen ligge der . Men nu mener han bare at jeg skal tage computeren tilbage og vil slet ikke prøve det jeg har skrevet .
Men den virkede jo fint da han kørte herfra, og han havde mulighed for at prøve alt inden han tog den med .

Jeg forklarede at jeg ikke vil have en computer tilbage der ikke virker, når den virkede da han kørte med den. Og han skriver så : i har slettet det, Jo selvfølgelig vil du tage den tilbage . spørgsmålet er bare om vi skal tage den hurtige - nemme løsning eller om du virkelig vil køre den på den hårde måde !


Det er da ikke mit problem mere, er det ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Solgt computer - utildreds køber ??
  • #1   28. jun 2011 købt som beset, han har også kigget den igennem inden købet!!!...
    Surt for ham...


  • #2   28. jun 2011 Altså i privat salg er det jo så'n set kun hiandens ord der gælder, self med mindre der er lavet en skriftlig aftale..
    Du er ikke forpligtet til at tage den tilbage, han må bare finde en der kan gendanne computeren, hvilket faktisk ikke er særlig svært, eller tager lang tid..


  • #3   28. jun 2011 Købt som beset, sådan er det bare. Købte en Scooter for noget tid siden hvor det viste sig noget af forgaflen var defekt og skæv. Men ku aldrig drømme om at beklage mig til sælger da jeg selv kiggede, prøvede og købte.

    Jeg ville ikk gøre mere ved det hvis jeg var dig.


  • #4   28. jun 2011 Han truer godt nok med at hans onkel sender et brev og han er advokat osv .. Og så mener han jeg er en svindler smiley

  • KEN
    KEN Tilmeldt:
    sep 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 217
    #5   28. jun 2011 haha de er sku til grin dem som tror der er garanti på noget man køber af andre smiley .. det er hans problem han skulle bare kigge den ordeliget igennem før han købte den

  • KEN
    KEN Tilmeldt:
    sep 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 217
    #6   28. jun 2011 så lad ham gøre det .. når de først høre at han har købt den beset af dig så slutter sagen smiley

  • #7   28. jun 2011 han kan intet gøre , den er købt som beset og han har selv tjekket den efter inden køb, så den hænger han selv på.

    du skal ikke tage noget tilbage.

    det lyder til det er ham der er svindleren i det her


  • #8   28. jun 2011 sandra H

    Hans "onkel" kan sende alle de breve han vil. Den er købt som beset, så han har ingen krav på at få pengene tilbage.


  • wweq d
    wweq d Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 52
    #9   28. jun 2011 sandra H
    du har intet og være bange for, den er købt som beset så det er hans eget problem. hvad skal hans onkel gør? det er jo ikke din skyld at cd drevet ligepludselig ikke virker efter han har købt den. det er hans problem ikke dit smiley


  • Anders T
    Anders T Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 2 Emner: 8 Svar: 473
    #10   28. jun 2011 hej

    Et salg fra privat til privat er købt som beset og uden garanti. Den eneste grund til at lade en handel gå retur er hvis du mener at køber har ret og du føler at du vil hjælpe ham for hans skyld.
    Dette er IKKE tilfældet her og han har derfor INTET at komme efter. Dette er uanset om han har gennemset pcen før køb eller ej.

    Han har købt varen privat via nettet og dermed accepteret den risiko, dette indebærer.

    /A


  • KEN
    KEN Tilmeldt:
    sep 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 217
    #12   28. jun 2011 ja XD

  • #13   28. jun 2011 Jeg prøvede også at forklare ham at det var det samme som hvis du købte en bil privat, og man så kører hjem i den og den går i stykker - Så læge vi ikke havde lavet nogen privataftale på skrift eller noget . Og jeg vil da ikke have en computer tilbage som ikke virker, når den virkede inden han hentede den ..
    Og så brokkede han sig over vi stod udenfor (der er som en sauna inde i vores hus) Men han spurgte heller ikke om vi ikke ku gøre det indenfor .. Og tror nu heller ikke det havde gjort nogen forskel ..

    Det værste er bare når jeg prøver at finde div. links og han så truer med advokat osv ..


  • #14   28. jun 2011 Jamen bed ham om at lade være med at kontakte dig, så må han gå til sin advokat, som iøvrigt bare vil grine af det han siger, for han har ikke retten på sin side

  •  Munk Ole  
     Munk Ole   Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 3.571
    #16   28. jun 2011 /ignore.

  • #17   28. jun 2011 Haha, gal en klaphat smiley
    Det er hans problem ikke dit, så kan ringe til så mange advokater han vil.
    Men den er testet af ham selv. så han er en idiot.

    Brønsvig smiley


  • #18   28. jun 2011 he kan kun grine af ham men læg da sag an på ham hvis han fortsætter med og genere dig og truer dig det er meget sjover så tiger han nok stille smiley nu ved jeg ikke hvor mange penge det drejer sig om men det er for dyrt og køre sager for under 10.000 kr pga alle de sagsomkostninnger er selv blevet truet med en gammel udlejer der ikke ville tage indskud som husleje den sidste måned han truede også med advokat og fik en næse og jeg fik 2 mdrs indskud tilbage smiley

  • #19   28. jun 2011 Det sidste han skrev var at jeg hørte nærmere .. (nok advokaten han mener) Men inden det truede han med at han ville skrive alle steder på nettet at jeg er en svindler osv .. Så skal bare lige finde ud af at min adresse eller noget ligger ude på nettet, så får han hele turen .

    Det er 1800 det drejer sig om ..


  • #20   28. jun 2011 Ann - Jeg har heller ikke svaret på hans sidste besked om at jeg hørte nærmere .. Og har tænkt mig jævnligt at søge på min adresse for at se om han har skrevet noget nogen steder, og så tage et print screen hvis han gør det ..

  • Nikolaj S
    Nikolaj S Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 126
    #21   28. jun 2011 Det der må han selv ligge og rode med! Som du selv siger har han jo tjekket den selv inden han sagde ja tak til den. Ærgeligt for ham at den så ikke virker nu. Om det så er fordi den rent faktisk er gået i stykker eller han er en klap til computer, det ændre ingen ting :)..

    Ignorer ham.


  • #22   28. jun 2011 Tough titties. Han har selv tjekket den igennem, og en handel mellem private sidestiller skam ikke handel mellem privat og erhverv.


    Sig til ham, at han lyder nuttet når han truer med advokat.


  • #23   28. jun 2011 Du skal blot glemme ham, Truer han igen , så er det ham der har et problem. Få hans far til at sende et brev ( Det sker ikke ) Da jeg tror at han godt selv ved at han har skidt i fingerne .

Kommentér på:
Solgt computer - utildreds køber ??

Annonce