{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.762 visninger | Oprettet:

Hvad er en tablet? {{forumTopicSubject}}

Der er mange der siger de ikke kan se ideen i en tablet. For alt man kan på den kan man også på en smartphone. For at kunne forklare hvad en tablet er, så skal vi starte med at opdele tingene i grupper.

Først er der den stationær computer. Denne kender vi alle. Det er den med den største fleksibilitet. Du kan smide 6 drev i og bluray og dvd drev som du lyster.
Er nem at opgradere og fantastisk til spil pga du har en fysisk mus

Så er der bærbaren. Endelig ku vi tage vores computer med os. Vi var begrænset af den hardware den var født med, og kun et enkelt dvd/bluray drev. Men den er smart at tage med sig, ikke den bedste til spil, der vil den stationære altid være overlegen (med mindre du har en seriøs gamer bærbar)

Så kom smartphonen. Nu ku vi tjekke mails når vi sad i toget, på toilettet, ja ude i haven. Vi løsrev os fra at have en computer på skødet eller inde på kontoret. Dog blev den jo stadig brugt. Og mange idag har da både bærbar, stationær og smartphone.

Så kommer vi til tablet. Hvad skal vi nu bruge den til? Er jo en forvokset smartphone som ikke engang kan ringe. Og kan den, så ser det mega dumt ud.
Jeg har personligt selv en iPhone 3GS og en iPad1. Ku aldrig drømme om at installere de samme programmer på min iPad som jeg installere på min iPhone. Feks har jeg mine netbank apps på telefonen. Og ibooks til at læse blade/bøger og magasiner på min tablet. På min tablet har jeg sjove spil. På min telefon har jeg meget begrænset med spil. Men der har jeg musik og motions programmer. Formindske telefon tager jeg med mig. Gør jeg ikke med min tablet. Den sidder jeg og surfer på på sofaen foran fjernsynet. Tjekker min kalender. Og bruger vlc Remote til at styre film på mit media center. Eller teamviewer til at styre min computer med mus og tastatur.

Håber dette har givet et LILLE indblik ind i hvad en tablet er til. Ved der er mange der ikke er enige med mig. Og skal de da også have lov til

Skrevet på min iPad.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad er en tablet?
  • #1   31. maj 2011 "For min telefon tager jeg med mig." Gik lidt stærkt smiley

  • #2   31. maj 2011 Din mor gjorde. Og nu fik hun svar.

  • #3   31. maj 2011 Nej er bare så vandt til dumme kommentarer til mine indlæg. Nu har jeg været her i start 5 år

  • Kasper H
    Kasper H Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 653
    #4   31. maj 2011 Jeg kan stadigt ikke se hvad jeg skulle bruge en tablet til.

  • Ham den anden *
    Ham den anden * Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Svar: 4
    #5   31. maj 2011 Der er mange der ikke kan se ideen med en kvinde..

    Først kom hun i en lille form som vi kaldte en baby.. hun kunne ikke ret meget, hun kunne skrige, spise og sove..

    Men så kom teenagerpigen. Hun kunne lidt mere! Man kunne f.eks udnytte hende da hendes hjerne ikke helt var udviklet. Men ellers kunne man ikke så meget andet med hende, hun kunne dog brokke sig, råbe og skrige og kræve noget som vi kalder Penge..

    Endelig kom "kvinden" - I alders gruppen 20-60 år er denne mærkelige tingest stadig ikke, (efter mange år) helt udforsket. Der er mange ting man ikke ved om kvinden, og der er mange ting kvinden ikke ved om sig selv. Generelt har kvinden kun én funktion, at behage manden.. Det er ikke alle modeller som kommer med denne funktion, nogle kan nemlig ikke andet end at brokke sig gevaldigt, men ak, man kan altid finde sig en ny smiley

    Håber dette har givet et LILLE indblik ind i hvad en kvinde er til for, og hvor den kom fra. Ved der er mange der ikke er enige med mig. Og skal de da også have lov til..


    Skrevet på min Computer..


  • #6   31. maj 2011 Jeg bruger min tablet 90% og min bærbar 10%
    eneste jeg bruger min bærbar til er at ligge billeder op til annoncer på baboom og rette ting i netbank som jeg ikke kan på min bank app smiley
    Men alles behov er jo forskellige


  • Kasper H
    Kasper H Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 653
    #7   31. maj 2011 Og de ting du bruger din tablet til, kunne du ligeså godt lave på din bærbar. Så hvorfor smide flere penge efter en tablet, den kan det samme og intet nyt?

  • #8   31. maj 2011 Kasper.. fordi den er bare så meget fedre !

  • #9   31. maj 2011 En bærbar har blæsere. Min bliver varm når man har den i skødet
    Er et maridt at læse på en bærbar. Feks blade som vmax og bilmagasinet. Er dejlig behageligt at sidde tilbagelænet på sofaen og læse
    Jeg er ikke gamer. Men spil på iPad med touch er sjove
    Skal jeg noget på min iPad så trykker jeg bare på en knap. Ikke noget med at åbne et låg og tænde for computeren

    Jeg har givet 1500,- for min iPad. Er ikke mange bærbare man kan få til den pris. Plus bærbaren har sine mangler

    Desuden er det fedt at fjernstyre vlc på mediacentret på en prof måde.


  • #11   31. maj 2011 Jeg har en gammel Bærbar og jeg overvejer at købe en tablet.
    Den eneste ulempe jeg ser er størrelsen.. Og egentlig har jeg fundet en der kun er 7", hvilket ikke er så galt igen. Dog er prisen også et stort minus ! Men når man tænker på at det er en slags mini computer, er prisen jo ikke så slem igen..
    Jeg har tænkt at bruge tablet i stedet for tlf, og som et supplement til min bærbar.


  • #12   31. maj 2011 Men hvorfor ikke bare bruge din smartphone til de ting du bruger din tablet til ? Jeg synes stadig en tablet er spild af penge..

    Og alle kommer med det der lamme argument om at man kan bruge den til at tjekke mail og surfe foran fjernsynet.. Jamen det kan din bærbar jo allerede så hvorfor købe en bærbar der er begrænset af at mangle et tastatur?


  • #13   31. maj 2011 360

    Hvad er det præcist der gør det "så meget federe" ?


  • #14   31. maj 2011 Det med at kunne styre det hele meget nemmere.. Jeg har både Stationær og bærbar og smartphone.. Synes det er et helvede at sidde foran tvet osv med bærbaren smiley

  • #15   31. maj 2011 Jeg ku aldrig finde på at læse på en smartphone. Er skærmen simpelhen for lille til. Og bruger du din smartphone som fjernbetjening og modtager et opkald så er du på den
    Jeg skriver lige så hurtigt på min tablet som på min bærbar. Dog med lidt flere stavefejl. Men det er retskrivnings programmet skyld. Nogle gange kommer den bare med de mærkeligste ting som alternativ til hvad jeg rent faktisk skriver


  • #16   31. maj 2011 I år er også "year of the tablets" så hvorvidt du hader dem eller ej så slipper du ikke for dem. Flyselvskaberne har lige fået en sending ipads som afløser for deres STORE flymanualer. Det ville en klodset bærbar jo aldrig kunne erstatte

  • Kasper H
    Kasper H Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 653
    #17   31. maj 2011 Hvorfor sælger du så ikke din bærbar og nøjes med en tablet?

  • #18   31. maj 2011 Fordi den kan man jo ikke undvære.. det kan man måske godt med tablet.. Men alligevel er det en fed "gadget" at have hvis man har pengene smiley

  • #19   31. maj 2011 Jeg bruger min bærbar til at ligge billeder op når jeg opretter annoncer. Og til at være på nemid sider. Men ku jeg sagtens bruge min tablet med fjernsupport til mit mediecenter til.

  • Kasper H
    Kasper H Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 653
    #20   31. maj 2011 Jeg har skam pengene. Kan bare ikke se hvad jeg skulle bruge den til.



  • #21   31. maj 2011 Folk ser på en tablet som en ERSTATNING til en bærbar. Men vi smed ikke vores stationære ud da vi fik bærbar vel?
    Eller skrottede vores internet da vi fik mobil bredbånd for at bruge citat fra TDC reklamen. Solgte huset da vi fik campingvogn. Hehe


  • #22   31. maj 2011 Havde en notebook jeg var så uheldig, og ødelægge skærmen på.
    Købte en brugt iPad, og forsatan hvor er den fed. Eneste virkelig nitte ved den er det manglende flash :S
    Ellers er det den perfekte sofa koger maskine smiley
    Fylder intet, holder godt strøm, ser godt ud, og er super nem at bruge.. Hvad mere kan man forlange - udover flash! smiley


  • #23   31. maj 2011 hmm sørgelig måde folk hakker på en der kommer med noget info
    som der helt sikkert er nogen der kan bruge herinde



  • #24   31. maj 2011 Jo da 0menat ! smiley

  • Kasper H
    Kasper H Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 653
    #25   31. maj 2011 Jo, jeg smed faktisk min stationære ud, da jeg fik en bærbar.

  • #26   31. maj 2011 Ja vi har helt glemt batteritiden. En iPad holder strøm en hel dag eller mere ved normalt forbrug. Har siddet på min tablet det meste af dagen idag når jeg har været hjemme. Den er på 76%. Den batteritid kommer en bærbar ALDRIG i nærheden af smiley

  • #27   31. maj 2011 Kasper. Så er du en ud af tusinde smiley
    Stationær er god til at opbevare data på og til større opgaver. Og kan nemt og billigt opgraderes


  • #28   31. maj 2011 Min stationær har jeg kun fordi det er en af de få ting der bliver væk for mig smiley Og når bærbaren ikke rigtig gider gøre som jeg siger smiley


  • #29   31. maj 2011 Og hvis man ser det manglende tastetur og alt det andet crap en bærbar "tilbyder", er slet ikke noget problem på eksempelvis iPad (har ikke købt eller prøvet andre), for det er så stort, så nemt, og lækkert, at man nyder ikke at have det. Og det ikke at være tvunget til lys, hældning, varme, og ledninger gør bare det hele så meget federe.
    Siger ikke man skal ud ud og købe en hvis ikke behovet er der, men at købe en notebook, og alt bærbar som ikke er gamer egnet er da direkte at kaste penge ud af vinduet!

    De fås brugte for samme pris som en crappy bærbar, så hvorfor ikke købe det smarte gadget der kan det samme - and then some?


  • #30   31. maj 2011 Eneste jeg bruger min stationære er downloading, og gaming.. Ellers er den sjældent i brug.

Kommentér på:
Hvad er en tablet?

Annonce