{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Computer fryser i Black Ops, Bad Company, Dirt 3
  • #2   30. maj 2011 Hvilken strømforsyning har du i? Så stort et kort kræver noget kvalitet.

• thomas .
    thomas . Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 1 Emner: 28 Svar: 171
    #3   30. maj 2011 Uhm, kan sgu ikke lige huske præcis hvilken, men det er vist 700W eller 750W.

• thomas .
    thomas . Tilmeldt:
    mar 2008

#4   30. maj 2011 Prøver det med drivers

• #5   31. maj 2011 Watt er ligemeget, tjek hvad mærke det er. Jeg tror det er der dit problem ligger.

• thomas .
    thomas . Tilmeldt:
    mar 2008

#6   31. maj 2011 Jeg har ellers købt den samlet på topdata.dk.
    Jeg kan lige prøve at tjekke senere i dag

• #8   31. maj 2011 Det ville nemlig være super. Hvis det er Energon, Inter-Tech, LC-Power eller lignende, så ring og brok dig.

- Det kan også være dine RAM. Byggede en PC for min lillebror, den frøs ved det første spil vi smed på den. Testede alle delene, og SHG tog pænt deres defekte ramblok tilbage i byt for en ny smiley

Derudover kan det selvfølgelig være din driver, men det er mere og mere sjældent. Det sker oftere at folk ikke får en ordentlig strømforsyning smidt i når de opgraderer eller lignende. Sådan et kort kræver jo MINDST 40 ampere på 12v's linjen, hvilket er EN HEL DEL strøm. De fleste billige strømforsyninger smider generelt 18 eller 24 ampere, derfor crasher hele systemet pga overbelastning af det aller første led i kæden. smiley

• #10   31. maj 2011 Energon og Inter-Tech er det samme (lort).

Et godt build starter altid med en god PSU. Det er dog en skam, at populære butikker som Topdata og MMvision.dk (ja, faktisk alle undtagen Komplett, der til gengæld er 100 år om at sende lortet) sparer på netop PSU'erne smiley

• thomas .
    thomas . Tilmeldt:
    mar 2008

#11   31. maj 2011 Det er ikke overclocket, nej.

• #12   1. jun 2011 Dennis D - Jeg vil fraråde dig at komme med yderlige 'råd' i sådanne emner så. Dine positive ord omkring LC-Power viser tydeligt hvor inkompetent du er på området, desværre.

- Ja, den kan bruges i en ikke-krævende kontormaskine, men det kan en OEM strømforsyning fra Acer, HP eller lignende også. Det er ikke et produkt der er værd at smide penge efter. Det er ikke en god PSU.

LC Power opgiver ALT for mange ampere ved 3,3v og 5v, og dermed også ALT for mange watt, i forhold til hvad der kræves af et system ved de volt. En 650w LC-Power strømforsyning er reelt set kun en 400w strømforsyning, grundet mangel på strøm til 12v linjen (grafikkort, harddiske, etc). False labeling at its best. Det er snyd og humbug, og RIGTIGT MANGE hopper i den! 650 WATT, SÅ BILLIGT?! - Ja, det ér for godt til at være sandt.

- Thomas, åben siden på dit kabinet og skriv mærke og model ned på strømforsyningen. Hvor svært kan det være når du sidder lige ved computeren? Du virker ikke synderligt ivrig efter hjælp.

• thomas .
    thomas . Tilmeldt:
    mar 2008

#14   1. jun 2011 Hvad jeg lige kan se er den af mærket NEC, hvis det eksisterer.(?)
    700W 80 Plus Bronze

• thomas .
    thomas . Tilmeldt:
    mar 2008

#15   1. jun 2011 Og så står der ved +3.3V og +5V 150W, og ved +12V1 og +12V2 648W.
    +3.3V - 24A, +5V - 20A, +12V1 - 30A og +12V2 - 30A.

Uden at vide det, ser det da ud til, at der er strøm nok til GPU ifølge det du lige skrev. Ret mig hvis jeg tager fejl

• thomas .
    thomas . Tilmeldt:
    mar 2008

#17   1. jun 2011 Det er i hvert fald det der står. Det lyder så ikke som et godt tegn, at du ikke ved, hvad det er.

• thomas .
    thomas . Tilmeldt:
    mar 2008

#18   1. jun 2011 Ved lidt googling ser det i hvert fald ud til at eksistere. http://www.google.dk/search?sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=NEC+power+supply

• #20   1. jun 2011 Dennis - Godt nok du hygger dig med et voltmeter, det må da være vældigt spændende. Pun intended.

Du vil se en masse ripple på 3,3v og 12v linjerne når du belaster en kina strømforsyning. Hørt om et oscilloskop? - Ja, den kan levere voltene, for det skal den kraftedme, men når der kommer nogle ampere på så svækkes komponenterne i så dårlig en strømforsyning. Derudover har din 600w strømforsyning reelt set kun været en 400w, grundet amperene ikke er blevet fordelt rigtigt og derfor har været ubrugelige. Hvis du kan finde data om lige præcist den strømforsyning du havde, vil du finde ud af den kun smed 18 eller 24a ved 12v, og dermed er ligeså ringe som en 400w. Kom nu ind i kampen.

Derudover har det INTET at gøre med spændingen (volt), men derimod AMPERE som jeg HELE TIDEN HAR SAGT!, derfor er dit voltmeter temmeligt ubrugeligt, da det ikke umiddelbart er den information vi skal bruge til noget - Så HVORFOR skulle Thomas sidde og måle volt, når vi udemærket ved at det ligger omkring ~12v? Det er som sagt ampere vi leder efter; vi skal vide om kortet får fodder nok at leve af.

Derudover ved jeg ikke hvorfor du ikke kan finde et relativt stort firma på google. NEC er en OEM producent, som generelt bundler deres produkter med færdiglavet PC'er for billige penge. Det er ikke det mest uheldige mærke hvad angår strømforsyninger, men absolut heller ikke det heldigste.
    Og jo, de har en hjemmeside: http://www.necam.com/

Thomas: Mange tak, lige hvad jeg havde brug for at vide.
    5970 lever bedst med over 25 ampere i stikket, og hvis din strømforsyning kan levere det det reklamerer med (2x30a) så burde du være sikret - dog lidt på den tynde side.

Har du prøvet at hente den nyeste driver til dit kort? Har du husket at vælge den rigtige version af driveren? (32/64bit)

Ellers må vi prøve at teste dine RAM. Hvilken version af Windows har du?

Beklager min mur af tekst i din tråd. Håber det giver bare en smule indblik, og er til at forstå.. Måske du slet ikke interesserer dig for den information du får, men jeg kan ikke lade en diskussion gå tabt til en person med pæne ord om en kinastrømforsyning, med et voltmeter som argument. ^^

• thomas .
    thomas . Tilmeldt:
    mar 2008

#22   1. jun 2011 Jeg finder bestemt informationen brugbar, hvis uheldet nu skulle være ude en anden gang.

Jeg har Windows 7 - 64bit, og jeg skulle mene jeg efterhånden har installeret den nyeste driver et par gange.

Men hvordan kan jeg teste min RAM? Jeg har Easy Tune installeret, hvor der i hvert fald står lidt info omkring dem. Der er 4GB, og selvom jeg bestemt mener det var højere da jeg købte den, er de kun 667MHz. Ifølge Easy Tune i hvert fald.

• thomas .
    thomas . Tilmeldt:
    mar 2008

#25   1. jun 2011 Hvis det da, er den der er problemet.
    Fik ellers mail om, at den var i gang med at stress-testet.

• #27   1. jun 2011 Jeg har flere bolde i luften, og Thomas kan vist godt følge med så det er ikke noget problem. Læs mine beskeder igen, hvis du er i tvivl. smiley Tror du mixer det hele lidt rundt. Jeg kritiserer dig for dine pæne ord om LC-Power, samtidig med jeg hjælper Thomas. Hans strømforsyning er en NEC, der efter sigende skulle levere 30a, enten fordelt på 2 linjer, eller 30a på begge; Hvilket jeg er lidt i tvivl om. Hvis de 30a er fordelt på linjerne så går det desværre ikke, men hvis den har de reklamerede 2x30a så burde det gå.

- Thomas: Du kan teste dine RAM ved at gå ind i kontrolpanel -> administration -> Windows hukkommelsesdiagnotisering. Du skal genstarte computeren, og så kører den 2 tests på alle dine RAM.

Hvis der stod dine RAM var 1333Mhz, og der kun står 667Mhz i EasyTune så passer det bestemt. smiley DDR står for Double Data Rate, så prøv at gange tallet med 2; så rammer vi 1334Mhz smiley

• thomas .
    thomas . Tilmeldt:
    mar 2008

#28   2. jun 2011 Nu har jeg kørt test, og den siger der er fejl:

"Your computer has a memory problem

Memory problems can cause your computer to lose
    information or stop working. To identify and repair the
    problem, contact the computer manufacturer."

Mht til om de 30A er fordelt eller ej, har jeg uploadet et album, så du/I selv lige kan se efter, hvis du vil.

• #29   2. jun 2011 Aha, jamen der har du jo fejlen så.
    Du skal have nye RAM. Skriv eller ring til Topdata så i kan finde en løsning.

Derudover er der en fejl i beregningen på din strømforsyning. De har pyntet lidt på amperene smiley

648 watt / 12 volt = 54 ampere.
    54 ampere / 2 linjer = 27 ampere per linje. smiley

Men det er ikke noget du skal grave dybere i når du kontakter Topdata, bare få de RAM skiftet med det samme! Så skal din PC nok komme til at fungere igen smiley

• #30   2. jun 2011 De har egentligt generelt bare fusket... Der ligger ALT for mange ampere i den forkerte ende, ved cpu/mobo (3,3v og 5v) i forhold til den 'samlede beregning', og ALT for lidt ved grafikkort/sata/molex. Hyggeligt. smiley

• thomas .
    thomas . Tilmeldt:
    mar 2008

#31   2. jun 2011 Ja, det må jeg så huske til en anden gang. Lige pt kan jeg ikke gøre så meget ved det.

Men så må jeg få skiftet de RAM. Mange tak for hjælpen

• #32   2. jun 2011 Du må lige vende tilbage når du har haft fat i Topdata. Jeg vil meget gerne høre om hvordan det er gået, hvis du får det gjort.
    Har aldrig selv handlet hos dem, så kunne godt tænke mig at vide hvordan de behandler sådan nogle småsager. smiley

• thomas .
    thomas . Tilmeldt:
    mar 2008

#33   2. jun 2011 Yes, nu har jeg lige skrevet. Jeg skal nok vende tilbage med hvad der sker.

• thomas .
    thomas . Tilmeldt:
    mar 2008

#34   7. jun 2011 Indtil videre har jeg fået at vide, at de dækkes af garanti, men ikke mere end det.

• thomas .
    thomas . Tilmeldt:
    mar 2008

#36   7. jun 2011 Og så har jeg spurgt hvordan det skal foregå, og ikke hørt noget siden.

Kommentér på:
Computer fryser i Black Ops, Bad Company, Dirt 3

Annonce