{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.535 visninger | Oprettet:

mhk !
mhk !
Tilmeldt:
14. maj 2007
Følger: 1 Emner: 28 Svar: 176

Telenor - Kun smart-aftale eller hvad? {{forumTopicSubject}}

Er det nu kun muligt at købe telefoner med smart-aftale gennem dem?

Sådan ser jeg det ihvertfald, når jeg kigger på deres hjemmeside - måske er det anderledes i butikkerne?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Telenor - Kun smart-aftale eller hvad?
  • #1   21. apr 2011 ja det er den eneste måde du kan købe mobiler hos dem på nu

  • mhk !
    mhk ! Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Emner: 28 Svar: 176
    #2   21. apr 2011 Okay, det var da dumt smiley

  • #4   21. apr 2011 Du kan stadig skifte abbonoment efter de 6 mdr...

  • #5   21. apr 2011 Det er røvsygt at de har gjort sådan.

    Jeg gider ikke betale en mobil over 12/24 måneder, jeg betaler hvad der skal betales med det samme.

    Så nu er jeg skiftet over til bare at købe mobilen uden abonnement, også har jeg mit CBB smiley Det fungere squ smiley


  • #6   21. apr 2011 Telenor er blevet rigtig kedelige med tiden..
    Har været hos dem i over 5 år, men så virkelig ingen mening ved at blive hos dem, da der absolut ingen fordele var..
    Så er nu gået over til CBB og køber så også bare telefonerne uden abonnement..


  • #7   21. apr 2011 Margrethe

    Det du siger med der er penge at spare passer ikke..

    det føles bare sådan fordi at du betaler over længere tid..

    jeg synes det er åndssvagt at det er lavet sådan nu


  • #8   21. apr 2011 Jeg synes at det er helt perfekt den måde det er på nu.

    Alt er til at gennemskue og de andre selskaber skal nok følge trop ret hurtigt.


  • #9   22. apr 2011 Også virkelig fedt at betale 800kr. om måneden for både telefon og ens abonnement..

    Men kan da godt se at står man ikke med de 3-5.000kr. som en mobiltelefon nu end koster i dag, så er det da en rar ting..
    Jeg nægter så bare selv at betale så mange penge hver eneste måned..


  • #10   22. apr 2011 NODICK:

    Jeg giver 122,- + 199,- i måneden for min HTC Incredible S.

    Det vil jeg ikke just kalde dyrt da.


  • Cantarel's Skygge
    Cantarel's Skygge Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Svar: 538
    #11   22. apr 2011 nu er der jo ingen som tvinger dig til at købe mobilen over xx måneder, det er jo bare at betale ved kasse 1 når man henter den :o)

    og om man er i telenor eller cbb er det samme = samme ejer på toppen af kagen.


  • #12   22. apr 2011 Lasse K
    Så har du heller ikke et specielt stort forbrug med din telefon siden du kun kan bruge 122kr... (o:
    Og hvor mange måneder betaler du så telefonen over, når du kun har valgt at betale 199kr. om måneden..
    For på Telenor's webside, kan man betale 170kr. i 24 måneder. (= 4.080kr)
    Og når der ikke er noget at spare, så har det slet ingen interesse for mig..
    (HTC Incredible S uden abonnement, koster 4.499kr)


    Kim B
    Korrekt at der ikke er nogle som tvinger os til at betale hver måned..
    Men det er bare det de fører sig frem med..


  • #13   22. apr 2011 NO^DICKHILL ! - Gætter på at Lasse betaler 122kr hver måned for telefonen, og har et abonnement på 199 smiley det andet lyder underligt i mine ører smiley

    Kim B - Nej der er ingen der tvinger os, men fact er at mange af de store teleselskaber nu er gået over til ren afbetaling, dvs. man faktisk ikke kan købe telefonen for et et beløb, og derefter kun få 1 regning hjem (Altså den regning der er for ens forbrug)


  • #14   22. apr 2011 Prinsesse Gert ©
    Ja okay, ved nærmere eftertanke lyder det nok også mere fornuftigt.. (o:
    Men så betaler han stadig over meget lang tid..



    Men helt ærligt.. Teleselskaberne har i flere år kunne leve med at man kunne nøjes med at betale alt fra 1kr. og op..
    Så hvorfor skal de nu til at skovle penge ind??

    Men man kan sige at de tog jo stadig fuld pris for oprettelsesgebyret uanset om man var kunde eller ej, hvis man forlængede sin bindingsperiode (gentegnede sit abonnement)..
    Nu står der på Telenor's webside godt nok kun 10kr...

    Så der skal også lige tages forbehold for at der er forskel på at handle på nettet og nede i butikken..


  • #15   22. apr 2011 NO^DICKHILL ! - smiley Ja ikke?
    Men ja er helt enig, det er fandme for dyrt.

    Nu har jeg arbejdet ved TDC, og ja det handler virkelig kun om at skovle penge ind. Det er så langt ude.
    Jeg var tilfreds med sådan som det var før, men hey, på den lyse side, så binder jeg mig ikke til en skid ved bare at købe ny mobil uden abonnement også have CBB ved siden af.


  • #16   22. apr 2011 Det er blevet helt sindsygt med de priser..
    Før i tiden var der mange penge at spare ved at købe en mobiltelefon med abonnement, men den går ikke længere..
    Selv at købe en telefon med abonnement og så stadig bruge sit eget nummer kunne betale sig..
    Altså, bare smide det nye simkort ud, eller i skuffen..

    Men som du skriver, så binder man sig gudskelov ikke længere og betaler for ting man ikke har brug for..
    Nu køber man det man vil have, and thats it!


    Har selv lige været i Elgiganten for et par dage siden og hente en HTC Desire HD til 3.333,-
    Men skal da ned i Telenor når de engang har åbent igen og hente en HTC Incredible S til de 4.499,-, hvor man sparer næsten hele 500kr. på at købe den med abonnement hos dem og betale mere for forbrug end hvad man det koster< andre steder..


    Men alt er selvfølgelig smag og behag, da det er forskelligt hvad man har lyst til og brug for.. (:


  • #17   22. apr 2011 Lige præcis!

    Jeg købte sjovtnok også min nye mobil i elgiganten. Var nede og hente en Nokia X3-02 her i slutningen af marts måned, det var lige der den var billigst.

    Tror også den næste bliver noget HTC eller LG Optimus X.
    Ja dont know, ved bare den bliver købt uden abonnement.

    Elsker mit CBB smiley


  • #18   22. apr 2011 Har selv haft CBB i nogle år på min anden telefon og er så lige gået over til CBB med mit "normale" nummer..

    CBB sælger jo også mobiltelefoner forholdvis billigt, hvis man vælger deres "Fodlænke"
    Og man skal kun bruge 199kr. om måneden, for at få den store og dermed spare mest..
    Man kan endda også hente dem nede i butikken i Rødovre, hvilket jeg ikke mener man kunne før..
    Så har overvejet at tage derned og hente min næste, da jeg bor lige i nærheden..

    Men de sælger desværre ikke forsikring på dem, så derfor giver jeg også gerne det mere for at købe dem i en Telenor butik..


    Elgiganten er nu også ganske billige med deres telefoner, men sælger kun op til 1 års forsikring og til en forholdvis dyr pris..

    Hvor jeg så stadig hellere vil købe telefon hos Telenor og give det mere for selve telefonen, men til gengæld få billigere og længere (3 år) forsikring samt meget bedre service..


  • #19   22. apr 2011 Jeg køber så slet ikke forsikring til mine mobiler.
    Alle mine mobiler holder godt, og er sjældent på gulvet, min gamle holdt i 3 år, og de eneste fejl der er med den er de software fejl der ligger i den fra starten (SE telefon -.-)

    Som regel køber jeg dem i elgiganten, eller hvis jeg finder et godt tilbud, så kan jeg os godt finde på at fise ned og købe en ny mobil.
    Men det er så også hvad det er.
    Det er alligevel sjældent jeg køber ny mobil.

    Men ja jeg foretrækker bare CBB, jeg får gode tilbud derinde, jeg har endnu ikke oplevet problemer, og kundeservice er super søde og hjælpsomme, hvorimod hos Telenor har jeg ikke haft andet end problemer og sure folk i telefonen. Det gad jeg ikke rigtig mere efter 6 måneder, hvoraf mit nummer var brugbart ca. 2 måneder sammenlagt.


  • #21   22. apr 2011 Jeg er så nødsaget til at have forsikring på mine mobiltelefon med det temeperament jeg har..
    Mine telefoner kommer ud for lidt af hvert og ødelage så sent min HTC Desire sidste Onsdag, samme dag som min ferie skulle starte, ved at slå den ned i bordet fordi den ikke kunne stave! (o:

    Har siden Januar måned haft min Nokia E52 til reperation hos Telenor og har endnu ikke hentet den, da den ikke er lavet..
    Den er der blevet kastet SÅ meget rundt med, men de godtog ikke min skadesanmeldelse da der INGEN ridser eller hakker er på telefonen..
    Så nu skal jeg for tredje gang op og udfylde ny skadesanmeldelse..
    Sagde også så sidst jeg snakkede med ekspedienten nede i btuikken at nu må vi se hvornår jeg kommer ned og udfylder ny anmeldelse..

    Det eneste telefonen fejler, er at højttaleren til at give signal når man modtaget et opkald/SMS, er i stykker..
    En ny koster en lille flad 50'er..

    Så derfor er forsikring livsnødvendig! (o:


    Men alle de der små reperationer, dur bare ikke længere..
    Ved næste fejl på en af mine telefoner, så bliver de tabt i vand..
    Ekspedienten i butikken gav mig endda ret i at det ville være det nemmeste.. smiley
    Men frarådet mig at gøre det med E52'eren da den allerede var blevet anmeldt med kun defekt højttaler og hvor det i så fald ville blive betegnet som forsikringssvindel.. (o:


Kommentér på:
Telenor - Kun smart-aftale eller hvad?

Annonce