{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Objektiver
  • #1   26. okt 2010 Umiddelbart ville man mene at de primært blev brugt til at tage billeder med.

• #2   27. okt 2010 Alle objektiver har et formål når der står forskellige mm mål.
    - Og ja, det tror jeg så godt jeg ved.

• #3   27. okt 2010 18-55 er til portrætter og alm foto som du er vant til fra lomme kameraer

55-250 har et størrrre område - dvs du skal lidt længere fra emnet men kan til gengæld nå længere ud

kan du følge mig

• martin b
    martin b Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 113
    #4   27. okt 2010 Canon EF-S 18-55mm 3.5-5.6 IS - all-around zoom til normal brug inde og ude til motiver som ikke er for lang væk.

Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS - zoom objektiv til motiver længere væk.

Der er ikke nogle af dem der er lavet til et specielt formål det er sådan rimelige all-around billige objektiver som kan bruges til lidt af alt muligt.

• #5   27. okt 2010 Hver opmærksom på at det er kit objektiver, som er MEGET lyssvage og derfor kræver ved dårligt lys, enten en blitz eller lange lukketider, som du til dels kan kommer over ved at bruge højere ISO.

Men som Martin siger, begge er ret allround objektiver, og kan bruges til lidt af det hele.
    Jo kortere brændvidde (mm) jo større field of view har du, jo længere brændvidde jo mindre FOV, men til gengæld kommer du tættere på objektet du vil tage et billede af.

Det skal dog siges at 18-55 sagtens kan bruges til objekter langt væk, bare de er store nok, smiley eks landskaber (bjerge, åbne vidder mm) der vil den egne sig fint.

• #6   27. okt 2010 yet to know

ja det er rigtigt

det jeg så mente at 18-55 er fin til indendørs foto til fam fester osv

men ville nok selv forettrække et mere lysstærkt objektiv nede i 2,8 eller 1,4 ss

• #7   28. okt 2010 Okay, jeg har tænkt på at købe Canon 7D.
    Så skal have nogle gode og billige objektiver, da jeg skal starte på Fotografuddannelsen. Og har ikke for mange penge smiley

Tak for infomationen, og ja Jan j, Jeg kan godt føle dig. smiley

Mvh Lasse.

• #8   28. okt 2010 Hvis det var mig ville jeg vælge et mindre hus end 7D og købe nogle bedre objektiver. Billige objektiver tager bare dårligere billeder, har selv været turen igennem, og er nu endt på nogle objektiver som jeg ved performer perfekt hver gang. For hvis jeg ville kunne jeg have været fullframe, men til gengæld haft nogle knap så gode objektiver.

• #9   28. okt 2010 R! .

Jeg har ikke ikke penge i øjeblikket til nogle dyre, da jeg som sagt skal starte på fotograf udd. og går på SU smiley

• martin b
    martin b Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 113
    #10   28. okt 2010 ja så hellere et brugt hus som e.fks. et 40d eller lign. og så noget ordentligt glas efter min mening.
    Du får du nok også mere kunstnerisk muligheder i.

• #11   28. okt 2010 Som der bliver sagt køb brugt, køb et mindre hus, og køb bedre brugte objektiver.

• #12   28. okt 2010 Nogle forslag?
    F.eks. links til Hus og passende objektiver?

• #13   28. okt 2010 Er det her et godt et, til en start?

(link fjernet)

Hvis det er, hvilke objektiver skal jeg så købe til det?

• #14   28. okt 2010 Jeg ville gå efter,hvis det skal være canon, en 500D eller 550D og et godt L objektiv. evt 17-40 f4 L, og 70-200 f4 L

Skal det være Nikon så noget, D90 med en 17-55 f2,8 og en 80-200 f2,8 evt push pull modellen.

det vil være mit bud, og så vent med full frame til du har helt styr og kan bruge dit kamera på til grænserne. D90 har en rigtig god ISO håndtering.

• #15   29. okt 2010 Jeg ser absolut ikke mig selv som pro, men får da betaling for mine fotoopgaver, og jeg render ikke rundt med et fullframe kamera. Og jeg kan også mere end bare alm foto ABC. Så at kigge after et Fullframe som 1D er, er i mine øjn at skyde spurve med kanoner, når du som sagt først skal starte på studiet.

Mit cam er et 3 år gammelt (købt brugt) D300 og før det havde jeg et D90 også købt brugt. Til gengæld har jeg ikke rigtig sparet på objektiverne, efter jeg fandt ud af hvad kvalitet giver på glas siden.
    Har været igennem turen med billige objektiver, købte så et pro, og blev afhængig af det. Om jeg skifter til FF aner jeg ikke, men som mit D300 performer nu og med mine evner, så har jeg kamera lang tid endnu.

Så mit råd er som før en 500d eller en d90 også to gode objektiver.

hygge

Kommentér på:
Objektiver

Annonce