2.964 visninger
|
Oprettet:
Godt spejlrefleks kamera??? {{forumTopicSubject}}
Jeg er på jagt efter et rigtig godt spejlrefleks kamera og er villig til at smide 5-6000 kr. på huset.
Jeg har kigget en del på SONY A550....?!
Men hva kan folk anbefale??
jul 2008
Følger: 1 Fotoprofiler: 1 Emner: 9 Svar: 358
feb 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Fotoprofiler: 1 Emner: 1 Svar: 6
mar 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 113
Jeg vil sige at der ikke er den store forskel "teknisk" på de 3, så jeg vil råde dig til at vælge det du holder bedst på og hvor du synes at menuerne/knapperne osv passer dig bedst, så smut ned i en fotobutik og prøv dem.
Her er de 3 af kameranerene stillede op side om side
(link fjernet)
Personligt er jeg canon mand og ville klart vælge Canon 50D, men det er bare fordi det er canon jeg har vende mig til.
Har også selv haft et sony A200 og var skam også rigtig glad for det (der er bare ikke så meget udstyr til salg brugt til sony som der er til canon/nikon)
sep 2007
Følger: 1 Svar: 23
feb 2010
Det er jo altid svært hvad man lige skal vælge når det er første kamera.
feb 2007
Følger: 2 Emner: 47 Svar: 495
feb 2010
Men hvornår er det for billigt?
Jeg har sat 5-6000 kr. af til huset, er det en skrabet model jeg får så, eller finder jeg nemt et godt fornuftigt kamera til de penge?
jul 2008
Desuden er dpreview.com en rigtig god side at sammenligne på.
Man kan sagtens få et nyt godt SLR kamera til 5-6000 kr. Vil som nævnt sige D90, D5000 eller Eos 50D fra Canon. De er supergode og kvaliteten er helt i top.
Om det er Nikon eller Canon er en smagssag. Begge kameraer er supergode og der er ikke den store forskel i kvaliteten i sidste ende. Vil anbefale dig at prøve nogle af kameraerne i hånden, for tit har det også meget at sige.
Mange af de brugte kamera'er er stadigvæk for høje i salgspris, fordi folk mener det er guld, hvor et nyt måske koster 1000 kr mere.. så nogle gange kan det godt svare sig at købe nyt.
Men kunne godt tænke mig at høre om hvad du skal bruge det til?, hvad opgaver du skal have det med på, om det skal kunne holde til lidt mere osv osv.. du må jo have nogle kriterier at gå ud fra.
Men som nævnt, at læse ting på nettet er ikke altid som at stå med dem i hånden og afprøve. Det kommer også an på hvad niveau du ligger på. Nytter jo ikke noget at købe et SLR kamera til mange tusinde kr, hvis du alligevel ikke får det brugt og dens funktioner, så er det jo spild af penge.
feb 2007
jul 2008
Men så har D5000 så flipskærm, som kan være nyttigt også. Teknisk set er det samme kamera, da man har brugt alt indmaden fra D90 og sat i D5000, så det er samme kvalitet du får ud af billederne.
feb 2007
feb 2010
Jamen jeg skal bruge mit kamera til almindelige ferier, synes det er en spænende verden at bevæge sig rundt i, tage billeder af forskellige ting osv. Er typen der passer godt på mine sager!
jeg har en god ven der kører som fotograf (ligeså meget i hans egen interesse) men han bruger cannon eos 500D. Rigtig gode billeder han får taget også!
Men som sagt jeg skal som sådan ikke bruge det til noget specielt, men ønsker mig bare et kamera som tager virkelig gode billeder!
Et godt All-round kamera?
feb 2007
sep 2008
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1.262
Hvis du køber brugt/ældre model, kan du bruge pengene på bedre objektiver og en god flash.
At der kommer en ny model, gør jo ikke de gamle dårlige.
EOS-serien er rigelig til dit behov.
jul 2008
Du skal også tænke på greb f.eks.. D5000 har et meget bedre greb end end f.eks. et 500D, så vil stadigvæk anbefale dig at komme ud og prøve dem.
Ud fra hvad du siger, så kunne det sagtens være f.eks. en D5000, 500D eller noget i den dur, så syntes jeg du skal overveje. Som sagt, ud og prøv dem i en butik eller noget.
Man kan få den D90 til 6999 med samme optik i butik, så det kan vist ikke rigtigt svare sig.
Der er flere ting du kan vælge og det er jo svært at sige hvad der passer til dig. Men udfra hvad du siger, så syntes jeg ikke du skal gå op og købe et semi-proffesionelt kamera som 40-50D er, eller højere end Nikon D90 i hvert fald. Det vil være spild af penge nu.. men kan da være om nogle år, når du har fået lært flere ting at det kan svare sig at købe.
jul 2008
Ud og prøv nogle forskellige kameraer..
Man kan heller ikke købe en Alto, bare fordi ens forældre eller bedste ven har det.. og mener det er den bedste bil for dem. Kan jo være du skal have noget andet jo.. husk det!
feb 2010
Tusind tak for hjælpen til både dig og andre, jeg må ud og se på markedet og mærke de forskellige modeller i hånden.
Rigtig god weekend til alle:)
sep 2008
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1.262
Ja, det er rigtig, at folk er farvede at hvad de selv har købt, men på den anden side, har de jo også været igennem de valg du nu står overfor.
jun 2008
Følger: 1 Svar: 1
Godt spejlrefleks kamera???