{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Godt spejlrefleks kamera???
  • #1   20. feb 2010 Nikon D5000, D90 eller Canon eos 50D. No sony... they sucks!

• #2   20. feb 2010 Okay, jamen det er da godt at høre:) Hvorfor "stinker" sony mener du?

• martin b
    martin b Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 113
    #3   20. feb 2010 Nu ved jeg ikke lige hvad flemming N bygger sine begrundelse på.
    Jeg vil sige at der ikke er den store forskel "teknisk" på de 3, så jeg vil råde dig til at vælge det du holder bedst på og hvor du synes at menuerne/knapperne osv passer dig bedst, så smut ned i en fotobutik og prøv dem.
    Her er de 3 af kameranerene stillede op side om side
    (link fjernet)

Personligt er jeg canon mand og ville klart vælge Canon 50D, men det er bare fordi det er canon jeg har vende mig til.
    Har også selv haft et sony A200 og var skam også rigtig glad for det (der er bare ikke så meget udstyr til salg brugt til sony som der er til canon/nikon)

• Claus K
    Claus K Tilmeldt:
    sep 2007

Følger: 1 Svar: 23
    #4   20. feb 2010 Pentax Kx, og resten på glas ;o)

• #5   20. feb 2010 Tusind tak for svaret Martin B. Det er en kanon side den der!
    Det er jo altid svært hvad man lige skal vælge når det er første kamera.

• tom a
    tom a Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 2 Emner: 47 Svar: 495
    #6   20. feb 2010 jeg er mere til nikon , har nu et d 90 absolut lækkert kamera , iøvrigt kan det optage video, hvis man syntes det er smart, men gå ned hos din foto pucher hvis der snart er nogen tilbage, og prøv dem , en rigtig god side er www.fotostart.dk der kan du få svar på alt , samt der er meget godt under køb og salg , der kan du også se hvilken billeder , de forskellige har taget. men køb heller et godt brugt end et billigt nyt.

• #7   20. feb 2010 Tak for et godt svar Tom A. Du skriver: Køb hellere et godt brugt end et billigt nyt.
    Men hvornår er det for billigt?
    Jeg har sat 5-6000 kr. af til huset, er det en skrabet model jeg får så, eller finder jeg nemt et godt fornuftigt kamera til de penge?

• #8   20. feb 2010 Bygger mine begrundelser på at være i foto butik og har været det i 5 år og udlært indenfor det. Sony har bare ikke den erfaring som Nikon eller Canon har. Der er stor forskel endnu..

Desuden er dpreview.com en rigtig god side at sammenligne på.

Man kan sagtens få et nyt godt SLR kamera til 5-6000 kr. Vil som nævnt sige D90, D5000 eller Eos 50D fra Canon. De er supergode og kvaliteten er helt i top.

Om det er Nikon eller Canon er en smagssag. Begge kameraer er supergode og der er ikke den store forskel i kvaliteten i sidste ende. Vil anbefale dig at prøve nogle af kameraerne i hånden, for tit har det også meget at sige.

Mange af de brugte kamera'er er stadigvæk for høje i salgspris, fordi folk mener det er guld, hvor et nyt måske koster 1000 kr mere.. så nogle gange kan det godt svare sig at købe nyt.

Men kunne godt tænke mig at høre om hvad du skal bruge det til?, hvad opgaver du skal have det med på, om det skal kunne holde til lidt mere osv osv.. du må jo have nogle kriterier at gå ud fra.

Men som nævnt, at læse ting på nettet er ikke altid som at stå med dem i hånden og afprøve. Det kommer også an på hvad niveau du ligger på. Nytter jo ikke noget at købe et SLR kamera til mange tusinde kr, hvis du alligevel ikke får det brugt og dens funktioner, så er det jo spild af penge.

• tom a
    tom a Tilmeldt:
    feb 2007

#9   20. feb 2010 nej absolut nej der får du et rigtig godt et , men det går jo mange gange sådan at hvis man bliver bidt af det ,så opgradere man hurtig hvis man har fået købt et der ikke kan det man godt vil ,men 6000,- for huset så burde du være tilfreds , men selvfølgelig kommer der an på hvad man vil de lidt mere proff koster jo omkring fra 25000,- for huset, mange køber et nikon d 300 eller tilsvarende canon , her er nogle links www.foto-fun.dk/. www.foto-fun.dk/ // www.befro.dk/

• #10   20. feb 2010 Forresten er den eneste forskel mellem en Nikon D5000 og en D90, er at der er magesium hus på D90 og så er der indbygget trådløs flash udløser i kameraet, hvis man vil bruge flere flash'er på samme tid. Ellers skal man købe sådan en flash shoe til D5000 til at sætte på ovenpå blitzskoen.
    Men så har D5000 så flipskærm, som kan være nyttigt også. Teknisk set er det samme kamera, da man har brugt alt indmaden fra D90 og sat i D5000, så det er samme kvalitet du får ud af billederne.

• tom a
    tom a Tilmeldt:
    feb 2007

#11   20. feb 2010 det er rigtig som flemming siger, der er mange der bare skal have et dslr kamera , for så at tage billeder af ders drukfester osv, eller bare familiefester , og det er også fint ,men der kan midre gøre det , der er så mange indstillingsmuligheder og optagefunktioner, så man skal virkelig interressere sig for det , ellers står den bare på aut, og det er spild af penge .

• #12   20. feb 2010 Hej Flemming N.
    Jamen jeg skal bruge mit kamera til almindelige ferier, synes det er en spænende verden at bevæge sig rundt i, tage billeder af forskellige ting osv. Er typen der passer godt på mine sager!
    jeg har en god ven der kører som fotograf (ligeså meget i hans egen interesse) men han bruger cannon eos 500D. Rigtig gode billeder han får taget også!
    Men som sagt jeg skal som sådan ikke bruge det til noget specielt, men ønsker mig bare et kamera som tager virkelig gode billeder! smiley

Et godt All-round kamera?

• tom a
    tom a Tilmeldt:
    feb 2007

#13   20. feb 2010 vupti har d 90 til 6570, inc 18-105 glas.

• Nikki P
    Nikki P Tilmeldt:
    sep 2008

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1.262
    #14   20. feb 2010 Køb et EOS 400D, 450D eller 500D.
    Hvis du køber brugt/ældre model, kan du bruge pengene på bedre objektiver og en god flash.

At der kommer en ny model, gør jo ikke de gamle dårlige.

EOS-serien er rigelig til dit behov.

• #15   20. feb 2010 Kim O..

Du skal også tænke på greb f.eks.. D5000 har et meget bedre greb end end f.eks. et 500D, så vil stadigvæk anbefale dig at komme ud og prøve dem.

Ud fra hvad du siger, så kunne det sagtens være f.eks. en D5000, 500D eller noget i den dur, så syntes jeg du skal overveje. Som sagt, ud og prøv dem i en butik eller noget.

Man kan få den D90 til 6999 med samme optik i butik, så det kan vist ikke rigtigt svare sig.

Der er flere ting du kan vælge og det er jo svært at sige hvad der passer til dig. Men udfra hvad du siger, så syntes jeg ikke du skal gå op og købe et semi-proffesionelt kamera som 40-50D er, eller højere end Nikon D90 i hvert fald. Det vil være spild af penge nu.. men kan da være om nogle år, når du har fået lært flere ting at det kan svare sig at købe.

• #16   20. feb 2010 Og dem som skriver det ene mærke, som f.eks. Eos serien eller kun Nikon.. det er fordi folk selv har det, og det betyder ikke at det er det rigtige for dig.

Ud og prøv nogle forskellige kameraer..

Man kan heller ikke købe en Alto, bare fordi ens forældre eller bedste ven har det.. og mener det er den bedste bil for dem. Kan jo være du skal have noget andet jo.. husk det!

• #17   20. feb 2010 Jamen det har du jo helt ret i Flemming:)
    Tusind tak for hjælpen til både dig og andre, jeg må ud og se på markedet og mærke de forskellige modeller i hånden.

Rigtig god weekend til alle:)

• Nikki P
    Nikki P Tilmeldt:
    sep 2008

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1.262
    #18   20. feb 2010 Til EOS kan du købe dig et batterigreb.

Ja, det er rigtig, at folk er farvede at hvad de selv har købt, men på den anden side, har de jo også været igennem de valg du nu står overfor.

• Jens r
    Jens r Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Svar: 1
    #19   13. maj 2010 Se det jeg har til salgs. smiley og se nogen af de billder det har taget smiley

Kommentér på:
Godt spejlrefleks kamera???

Annonce