{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
631 visninger | Oprettet:

Om jeg begriber det.? {{forumTopicSubject}}

[b]
Jeg fatter ikke et muk.
Når man ser tv idag eller læser ugeblade overvældes man af mange opskrifter på hvordan man får sværen på flæskestegen sprød. Stegen mør og lækker.Hv orda anden får sprødt skind og selve anden bliver mør og lækker.

Og så er det jeg tænker, hvordasn mon mor bar sig ad, dengang i min barndom - og resten af livet. Eller min Moster der var kogekone. Uden nogensinde at ha' set nogen af alle de mange opskrifter
For i deres tid var flæskesværen altid sprød, og stegen altid mør og lækker.
Og de havde ikke engang de moderne hjælpemidler vi har i dag.
Og der hvor jeg boede dengang havde man ikke engang gas.
Nej man havde et simpelt komfur med indbygget ovn og en vandgryde. Man fyrede med tørv eller brænde[

Måske kan det skyldtes at råvarerne altid var hjemmedyrkede/avlede og økologiske og friskslagtede eller friskhøstede.
For man kan vel ikke forestille sig, at de moderne madskribenter har gransket de gamle kogekoner optegnelser og gjort dem til deres egne.
Kan nogen forklare det.???/b]


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Om jeg begriber det.?
  • #2   29. dec 2016 Det VIGTIGSTE ved flæskestegen, det er flæskesværen - ikke mindst for mig og min datter
    Jeg kan huske der var et år hvor juleaftensflæskesværen total mislykkedes -- men jeg husker ikke hvorfor - og det var der jo så ikke noget at gøre ved

    Jeg tænker tit HVAD skal de BRUGE alle de opskrifter til

    Jeg bruger kun opskrifter som en overordnet vejviser og så laver jeg det ellers på min egen måde smiley


Kommentér på:
Om jeg begriber det.?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce