{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
895 visninger | Oprettet:

Ytringsfrihed {{forumTopicSubject}}

Jeg var i dag udsat for et forsøg på at bremse mig i min måde at udtrykke mig på. Jeg måtte ikke være ironisk i debatten. Det var på Facebook
Jeg svarede, at jeg mange gange skrev på den måde. Da hun så blev ved, stoppede jeg hende ved slet ikke at svare mere og ignorere hende. Så var festen forbi for hende. Jeg har set hende før gå i kødet på andre end mig, for hun debatterer ikke emner kun os andre.

Hvad bilder hun sig ind ? Enhver skriver på sin måde, og så længe jeg ikke er ondskabsfuld, kan hun da være ligeglad. Det med tavshed er en god måde at undgå skænderier, og det nummer har jeg lavet før, for jeg vil ikke skændes - kun debattere.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ytringsfrihed
  • #2   12. apr 2016 Det kan være jeg skal tage et ekstra skrivekursus, så jeg kan gør hende tilpas smiley Der er faktisk mange, som kan lide min måde at sige tingene på, men det afgørende er, at jeg kan formidle mine synspunkter på en ordentlig måde, og det er jeg sikker på, jeg gør.

  • #4   12. apr 2016 Ja Daniella, tavshed er et knald godt våben (og samtidig gør man jo ikke noget forkert på den måde)
    Eller også bruger jeg også det at gentage mit budskab ordret igen og igen indtil vedkommende stopper -- det sker som regel ved første gentagelse.

    Men bortset fra det. Ironi kan være vanskelig at tolke på skrift -- det er jo der for der er smiler og alle de der tegn ---
    Og der er meget forskel på, hvor gode folk er til at tolke ironi

    Min erfaring siger mig, at dem, der overdriver helt vildt, når de vil være ironiske eller humoristiske -- det er dem, der har sværest ved at tolke andres ironi (men ret mig, hvis jeg tager fejl smiley )


  • #5   12. apr 2016 Jeg bruger ironien meget moderat - og ikke hele tiden. De allerfleste kan sagtens forstå, når jeg er ironisk, og jeg kan altid se, når der er ironi i et indlæg.

    Men nuvel, damen er der ikke mere. Jeg tror, hun opgav mig med det samme, for jeg har set, hun har diskuteret med andre (om dem) i en uendelig lang tråd, og det er jeg ikke interesseret i.


  • #6   12. apr 2016 Nej Esben, det går ikke at man skriver eet og mener noget andet - det forstår læseren ikke. Men det er du og jeg nok ligeglade med, hvad sådan en stramtante mener, så vi fortsætter i samme spor :)

Kommentér på:
Ytringsfrihed

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce