{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.910 visninger | Oprettet:

At tage et skarp billede {{forumTopicSubject}}

Hey folk.

Jeg tænkte på om det overhovedet var muligt at tage et billede, hvor alt er skarpt?.
Nu tager jeg jo billeder, hvor enten det forreste er skarpt, og bagerste sløret eller omvendt.

Jeg har det med at tage billeder med ting i bevægelse, og det skal så siges at jeg er stor forbruger af Manuel Fokus. Jeg justere på Auto Fokus, når jeg finder motivet / motiverne til rette, og får et fint billede ud af det, men hvis motivet så bevæger sig mod mig, i en hurtig hastighed, skal jeg igen ind og fokusere med AF, for bagefter at slå den tilbage på MF, så jeg kan tage billedet med et fingerknebs.
Jeg er overbevist om at mit objektiv, som ellers er et standard fra canon 35 - 55mm ikke tager skarpe billeder på længere distance, da den har svært ved at fokusere på ting på lang afstand, og at et f.eks. 70 - 200mm ville være bedre til disse formål.

Men mit egentlige spørgsmål er om det er muligt at tage et billede hvor der ikke er noget enten, eller, men hvor blot hele billedet bliver skarpt, frem for der er sløringer i baggrunden eller på det forreste.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At tage et skarp billede
  • #1   24. maj 2011 18 - 55mm*

  • #2   24. maj 2011 Man er jo nød til at have noget skarpt og noget slørret for at få en dybde i billede. Du kan justere blænden så du har en meget lille blænde (dvs et højt tal), på den måde får du en større dybe skarphed. til gengæld kommer der ikke så meget lys ind, så det kræver nok lang lukketid, og måske stativ.

    mht din fokusering vil jeg anbefale at bruge AF, og måske bruge AI servo. På den måde måler kameraet hastigheden på det objektiv du skal fotografere og justere fokus efter hvor tæt på objektet kommer når du trykker på knappen.


  • #3   25. maj 2011 Tak for rådet ang. blænden - AI Servo benytter jeg mig dog alleredde af.



Kommentér på:
At tage et skarp billede

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce