{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
156 visninger | Oprettet:

Polysl
Polysl
Online Tilmeldt:
4. dec 2014
Følger: 10 Følgere: 234 Emner: 853 Svar: 10.528

Kultur {{forumTopicSubject}}

Hvordan ser i ting i hænger op på væggen?

For mig betyder historien mere end bare at klaske det op på væggen og det er det.

De ting befinder sig udenfor en limbus, hvor det er ligegyldigt. At købe litografier af en kunstner som kan forklare hvordan værket er opstået - dog i 200 eller mere oplag. Men stadig en historie. For mig skal ting have en betydning en historie som man kigger tilbage til.

Jeg elsker at gå til ferniseringer - altså ikke den som lakker gulve - men kunst. Her kan man få kunstneren på tomandshånd - få en historie. Det er ikke altid jeg køber noget, men det giver et netværk hvor man begynder a blive inviteret. Jeg er ikke snob, jeg kan godt se lort for lagkage. Jeg er heller ikke kunstkritikere - da kunst er en subjektiv oplevelse. Nogen kan lide det, nogen kan ikke. Fint med mig -

I ægypten købte jeg 2 papyrus med billede af tiden dengang, de blev indrammet da jeg kom hjem - de er en nydelse at se.

Så den røde tråd er at det man har på væggen skal være en nydelse at se på hver dag fordi det har en historik.

Kommentarer på:  Kultur
  • #1   10. maj Kultur og kunst er en dejligt ting smiley

• #3   10. maj Et Warhol-kunstværk indbringer 195 millioner $– og slår rekord
    Intet kunstværk fra det 20. århundrede er nogensinde blevet solgt så dyrt på en auktion. »Shot Sage Blue Marilyn« fra 1964, der er baseret på et fotografi. Auktionen varede kun 4 minutter, køberen er ukendt.

Motiv og skaber er nok lige legendariske.

Monroe-portrættet er "et af de sjældneste og mest ekstraordinære billeder, der findes," skrev auktionshuset. "Andy Warhols Marilyn er det absolutte højdepunkt for amerikansk pop og løftet om den amerikanske drøm, der kombinerer optimisme, skrøbelighed, berømthed og ikonografi," sagde Alex Rotter, Christies direktør for det 20. og 21. århundredes kunst.

Kun et Leonardo da Vinci maleri »Salvator Mundi« bragte mere på en auktion, maleriet stammer fra omkring begyndelsen af ​​det 16. århundrede og blev solgt på en auktion i 2017 for 450,3 millioner $, hvilket gør det til det dyreste kunstværk, der nogensinde er solgt på auktion. Den tidligere rekord for et værk fra det 20. århundrede var Pablo Picassos Les femmes d'Alger (Version 0) (Kvinderne fra Algier), som indbragte 179,4 millioner dollars på auktion i maj 2015.

Jeg synes forøvrigt, det er grimt.

profilbillede
  • Polysl
    Polysl Online Tilmeldt:
    dec 2014

#4   10. maj Annella

Der er 2 typer af mennesker vedr. kunst -

Dem som man elsker at hænge op og nyde

Dem som er ligeglad og bruger det som investering. (sorte penge)

Det som er en kunst er at købe noget fra en ukendt som så viser sig at være penge værd senere. Som sådan er jeg ligeglad med, at flere af mine litografier er blevet penge værd, jeg nyder dem hver dag.

Men som det du viser, er grimt - men det er så bare min subjektive mening. Til den pris er det ikke noget man hænger op i sit hjem, men holder i et bankboks.

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

Følger: 5 Følgere: 6 Emner: 65 Svar: 698
    #5   10. maj Poly

Jeg opfylder kravet til kategori 5

Jeg kan godt lide kunst, jeg hænger det ikke på vægen, jeg køber det ikke som investering, jeg er en som beundrer kunst i alle former, begge som natur kunst skabte ting og en perfekt kopi lavet af en kunstner som kan lave en tro kopi af en rembrand.

Men mest elsker jeg kunsten til at lave musik i alle former, lyder og evne til at komponere komplicerede flere instrument mesterværker.

Så hænger jeg billeder som jeg selv har taget oppe på mange væge, jeg er Danmarks mester i sort hvid fotografi, så det må jeg godt mener jeg, en kunstner må også godt være imponerede af egen billeder/kunst i en kort stund.

Jeg sælger ikke min billeder, men kan godt finde på at forære dem væk til nogen som jeg kan lide såsom mine børn.

Nu kommer jeg til at tænke på din klassificering, tror jeg falder i klasse 8 til 9 smiley

• Polysl
    Polysl Online Tilmeldt:
    dec 2014

#6   10. maj jojo

Kunst er en diversitet - da den favner bredt, en betragter kan mene det er noget møg, en anden som noget genialt. På en måde tror jeg at det har noget med ens opvækst at gøre - det er en ren hypotetisk antagelse.

Fint at en bonde køber et billede af nogle hunde der spiller kort - Det er for mig en øjenbæ - men hvis bonden er glad for billedet så er det fint. Jeg skal ikke bestemme folk valg is samme grad som anmeldere som faktisk kan ødelægge en karriere for folk på trods af at billederne er geniale. Det er altid beskuelsen antagelsen som er afgørende om jeg køber.

Det som er alfa og omega er at det man køber eller får foræret, er en nydelse når man går i hjemmet.

Jeg har 2 billeder litografier med underskrift og 1 og 2. ukendt men senere kendt. Det er sjælden at få billeder som har en "serienummer" 1 og 2. men nu kendte jeg så også kunstneren. Jeg vil ikke poste her hvad de er værd - men det er mere end 1000.- kr. Jeg gav 200 kr for dem hæ - vennepris.

Men jeg skal ikke købe mere, har nok på mine vægge, selv på lokummet. Det er en tegning af en dreng som skider. Passende billede.

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#7   10. maj Der kan man bare se Annella

Jeg kan godt lide Andi Warhols billeder, også den omtalte.

Kom forresten til at tænke på hvad børn opfatter som kunst, de tænker i farver smiley
    Mht. dit tidligere kommentar på Zelensky,s fleece jakke kommer jeg til at læse om Maradonas snyde mål da Argentina blev verdens mester igennem Guds hånd.

Hans fodbold trøje nr 10 fra den kamp hvor hans snød dommeren med en hånds mål som senere blev forklaret som GUDS hånd er blevet solgt for svimlende 10 million pund

Når Guds hænder berører en kunstner er der penge i LORDted smiley

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#8   10. maj Poly

Jeg kom til at tænke på en af din tidligere indspark som omhandlede Kaos.
    Der er mange kunstner såsom Picasso og Edvald Munch (skriget) som bruger, brugte Kaos som kunst, og på en måde kan jeg godt finde mig i den slags.

Mit spørgsmål. Synes du at Skriget er Kunst

• Polysl
    Polysl Online Tilmeldt:
    dec 2014

#9   10. maj jojo

ja da - det er god kunst - det er så ikke lige i min prisklasse.

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#10   11. maj Tak Poly

Dit svar gir jeg videre til mine børnebørn, og så vil jeg starte med at gemme de små Kunst de laver i stil med Skriget.

Så bliver jeg nok stinkende rigt smiley

• Polysl
    Polysl Online Tilmeldt:
    dec 2014

#11   11. maj jojo

Min brors døtre som som er over 30 år nu, har jeg gemt alle de tegninger de lavede som små. Der er flere hundrede - tanken er at at give dem en bog når de fylder 40 år. Det jo ret nemt at lægge det online i små oplag. Begge var faktisk ret gode til at tegne. Den ene arbejder indenfor IT udvikling som børnespil - den anden indenfor kunstbranchen. Ved du hvad det sjove er?

De er dateret - hver som en.

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#12   11. maj >Det er bare så fint Poly
    I går sat vi sammen med en af vores børn og børnebørn og diskuterede kunst imens vi kiggede på en fugl i en kæmpe ege træ tæt på, det viste sig at en undulat var fløjet fra huset og hold til i træet i den små by.

Som en øvelse udfordrede jeg mine børn samt børnebørn i at gætte til hvor mange blade der var på træet, og den var stort og gammelt.

Vi blev enig om at hvert eneste blad måtte være ca. 25 kvardrat centimeter at der var imellem 500.000 og 800.000 blade på træet og at den dermed kunne dække tæt på en halv hektar

Altså en træ fik indenfor to uge fremstillede en halv hektar blad, det kalder jeg, og nu også dem, KUNST. med en stort K

• Polysl
    Polysl Online Tilmeldt:
    dec 2014

#13   11. maj Jeg elsker at gå på kunstudstillinger og museer verden over - dog kun i EU, kunst er ikke en fortløbende udvikling - men baseret på den momentane udvikling fra en kunstner. Der kan så også være for mig svære udstillinger hvis det har et tema - som mord, den måde en befolkning bliver behandlet af myndigheder knipset af kunstneren. En billedserie hvor man næsten kan følge forløbet fra at være i live og død. Fotografier kan være som en skamstøtte som magthavere ikke kan komme uden om. Når de kommer på nettet så lever de for altid.

Jeg elsker sort/hvid billeder da de for mig udtrykker mere end farver kan.

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#14   11. maj Ha Poly

Jeg har altid elsket the Metropolitan in NY, ikke pga. kunsten men pga. muligheder til at fotografere.

Ellers omgår jeg udstillinger og ferniseringer, selv når jeg er med prøver jeg at undgå kontakten, det er bare ikke mig. I bund og grunden betragter jeg det som hård arbejd, og nu er jeg pensionist og gider ikke hård arbejde.

Dog er der en ting jeg altid kan lide med en fernisering, og det er de altid rimelige mængder af Rød og hvid vin, det kan lokke mig derned eller derop.

Kan faktisk huske en periode i livet hvor jeg/vi var party poopers, men jeg kan love dig at det var en meget kort periode, ligesom min ungdom smiley

Kommentér på:
Kultur

x