{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
401 visninger | Oprettet:

Kultur {{forumTopicSubject}}

Hvordan ser i ting i hænger op på væggen?

For mig betyder historien mere end bare at klaske det op på væggen og det er det.

De ting befinder sig udenfor en limbus, hvor det er ligegyldigt. At købe litografier af en kunstner som kan forklare hvordan værket er opstået - dog i 200 eller mere oplag. Men stadig en historie. For mig skal ting have en betydning en historie som man kigger tilbage til.

Jeg elsker at gå til ferniseringer - altså ikke den som lakker gulve - men kunst. Her kan man få kunstneren på tomandshånd - få en historie. Det er ikke altid jeg køber noget, men det giver et netværk hvor man begynder a blive inviteret. Jeg er ikke snob, jeg kan godt se lort for lagkage. Jeg er heller ikke kunstkritikere - da kunst er en subjektiv oplevelse. Nogen kan lide det, nogen kan ikke. Fint med mig -

I ægypten købte jeg 2 papyrus med billede af tiden dengang, de blev indrammet da jeg kom hjem - de er en nydelse at se.

Så den røde tråd er at det man har på væggen skal være en nydelse at se på hver dag fordi det har en historik.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kultur
  • #1   10. maj 2022 Kultur og kunst er en dejligt ting smiley

  • #4   10. maj 2022 Annella

    Der er 2 typer af mennesker vedr. kunst -

    Dem som man elsker at hænge op og nyde

    Dem som er ligeglad og bruger det som investering. (sorte penge)

    Det som er en kunst er at købe noget fra en ukendt som så viser sig at være penge værd senere. Som sådan er jeg ligeglad med, at flere af mine litografier er blevet penge værd, jeg nyder dem hver dag.

    Men som det du viser, er grimt - men det er så bare min subjektive mening. Til den pris er det ikke noget man hænger op i sit hjem, men holder i et bankboks.


  • #6   10. maj 2022 jojo

    Kunst er en diversitet - da den favner bredt, en betragter kan mene det er noget møg, en anden som noget genialt. På en måde tror jeg at det har noget med ens opvækst at gøre - det er en ren hypotetisk antagelse.

    Fint at en bonde køber et billede af nogle hunde der spiller kort - Det er for mig en øjenbæ - men hvis bonden er glad for billedet så er det fint. Jeg skal ikke bestemme folk valg is samme grad som anmeldere som faktisk kan ødelægge en karriere for folk på trods af at billederne er geniale. Det er altid beskuelsen antagelsen som er afgørende om jeg køber.

    Det som er alfa og omega er at det man køber eller får foræret, er en nydelse når man går i hjemmet.

    Jeg har 2 billeder litografier med underskrift og 1 og 2. ukendt men senere kendt. Det er sjælden at få billeder som har en "serienummer" 1 og 2. men nu kendte jeg så også kunstneren. Jeg vil ikke poste her hvad de er værd - men det er mere end 1000.- kr. Jeg gav 200 kr for dem hæ - vennepris.

    Men jeg skal ikke købe mere, har nok på mine vægge, selv på lokummet. Det er en tegning af en dreng som skider. Passende billede.


  • #9   10. maj 2022 jojo

    ja da - det er god kunst - det er så ikke lige i min prisklasse.


  • #11   11. maj 2022 jojo

    Min brors døtre som som er over 30 år nu, har jeg gemt alle de tegninger de lavede som små. Der er flere hundrede - tanken er at at give dem en bog når de fylder 40 år. Det jo ret nemt at lægge det online i små oplag. Begge var faktisk ret gode til at tegne. Den ene arbejder indenfor IT udvikling som børnespil - den anden indenfor kunstbranchen. Ved du hvad det sjove er?

    De er dateret - hver som en.


  • #13   11. maj 2022 Jeg elsker at gå på kunstudstillinger og museer verden over - dog kun i EU, kunst er ikke en fortløbende udvikling - men baseret på den momentane udvikling fra en kunstner. Der kan så også være for mig svære udstillinger hvis det har et tema - som mord, den måde en befolkning bliver behandlet af myndigheder knipset af kunstneren. En billedserie hvor man næsten kan følge forløbet fra at være i live og død. Fotografier kan være som en skamstøtte som magthavere ikke kan komme uden om. Når de kommer på nettet så lever de for altid.

    Jeg elsker sort/hvid billeder da de for mig udtrykker mere end farver kan.


Kommentér på:
Kultur

Annonce