{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
764 visninger | Oprettet:

Små børn må leve med angsten. {{forumTopicSubject}}

Ja læste om hvordan en mor har måtte betale 15.000.kr over x-antal tid (nu stod der ikke noget om - om moren havde vundet i lotto) men hvis vores danske system nu OGSÅ skal til at sparre på små børn der oplever angst i længere perioder tænker jeg på hvor langt vores system skal falde og min grund er at de børn jo gerne skulle have et liv uden angst som små som store for problemet bliver jo ikke mindre med alderen for voksenangst er også grænseoverskridende.
jeg ser om jeg har et sigende billede at sætte ind.


Kommentarer på:  Små børn må leve med angsten.
  • #1   17. jul 2018 Hvaaad ? smiley

  • #2   18. jul 2018 Det nytter ikke noget bare at sende små børn til en terapeut eller psykolog, og groft sagt sige:Fix mit barn!

    Hvis et mindre barn lider af angst, så er der noget galt i hjemmet på en eller anden måde, eller med opdragelsen.

    Derfor er det nødvendigt at også forældre bliver involveret med terapeut eller psykolog.







  • #3   18. jul 2018 cris7 du vil da ikke sige at børn får angst hvis de ikke bliver opdraget og nej så let er det ikke at børn bare bliver sendt til en terapeut for at blive fixet der i er vi helt enig og ja forældrene er en god tid at have med i sådan sag (hvis forældrene gider) jeg må sige at dengang jeg var barn og på Høng Børnehjem fik jeg en god kærlighed af pædagogerne og den angst jeg kunne have dengang i form af marridt gik væk med årene smiley

  • #4   18. jul 2018 Manglende opdragelse og faste rammer gør børn usikre, for de véd ikke hvad de skal forholde sig til.
    Fx. hos den ene forældre er alt nærmest tilladt, hos den anden er det lige modsat. Det forvirrer børn, gør dem bange, angste og stressede.

    Hvis der er ro i et hjem, enighed om faste rutiner såsom at lave lektier, rydde op, hjælpe til, hygge m.m. så ville der ikke være alle de problemer som ses.

    Små børns angst starter i hjemmet. Ikke mindst giver angste eller overbeskyttende forældre, angsten videre, ubevidst eller ej. Derfor er det et familieproblem der skal løses, og ikke alene barnet der skal 'kureres'.


  • #5   19. jul 2018 cris7 ja men det vil jeg gerne give dig ret i - dog med forbehold smiley

  • #6   22. jul 2018 Jeg glemte desværre nok, en vigtig ting omkring dette emne.

    Samfundet ændrer sig hele tiden. I mange tilfælde er det sundt, men kan også være direkte usundt eller skadeligt.

    Børn lever mere end halvdelen af deres barndom/ungeliv på institution. De bliver revet op om morgenen for at komme i vuggestue, senere børnehave, derefter lang skoledag med ofte efterfølgende 'fritidshjem'. Hjem til stressede forældre efter deres arbejdsdag. Middagsmad, lektier, evt. flere aktiviteter osv.

    Børn får ikke ro til at være dem selv, men er i konstant højt gear, larm, som deres uudviklede hjerner slet ikke kan absorbere.

    Vi lever i et alt for stresset samfund, ikke mindst med tilgangen af de sociale medier, men også ønsket om materielle værdier istedet for samvær og direkte sociale venner.














  • #7   23. jul 2018 cris7 ja rigtige venner "live" er 1.0000000000000 gange mere værd end de sociale medier og stress giver angst smiley

Kommentér på:
Små børn må leve med angsten.

Annonce