{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.286 visninger | Oprettet:

Jeannie J
Jeannie J
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Har fået kat. {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle sammen.
Jeg har for en uge siden fået en 2 årig gammel han kat. Han er vandt til at være meget ude, men jeg har haft ham inde en uge nu. Men det kan snart ikke lade sig gøre mere... Prøvede at tage ham i snor men det var han bestemt ikke glad for. Han har været ude i snor 3 gange nu. Kan jeg prøve at lukke ham ud uden snor?
Er lidt nervøs for om han kan finde hjem smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Har fået kat.
  • #1   23. jan 2014 Han kunne da finde hjem før.

Jeg har hørt noget om, at man smører smør på deres poter, så føler de sig hjemme når de slikker det af, eller sådan noget.

Om ikke andet, du kan ikke holde ham indendørs, det er synd. Så du bliver nødt til at lukke ham ud, ellers bliver han skør og skider og pisser overalt, og vil stikke af så snart han får chancen.

• Jeannie J
    Jeannie J Tilmeldt:
    jan 2014

#2   23. jan 2014 Han kunne finde hjem ved de tidligere ejer. Men de boede også i hus med egen have osv. Jeg bor i studielejlighed hvor der ikke er en have med en stort "fælles areal". Han bruger pt kattebakke, men han sidder meget og kigger ud af døren og vil meget gerne ud, og er MEGET legesyg. Skal jeg tage chancen og prøve og lukke ham ud, også bare håbe på han kommer hjem?

• #4   23. jan 2014 har du din egen teresse indgang eller egen hoveddør ?

ville også sige ca 3 uger før den egentlig har fattet det.

og hvis du har egen dør så bind evt en bamse den har haft eller andet der kan lugte, fast lige ude foran døren så er han ikke i tvivl når han står der ;D

• Jeannie J
    Jeannie J Tilmeldt:
    jan 2014

#5   23. jan 2014 Jeg har både egen hoveddør med også en teresse dør.
    Vil prøve det med en bamse! Han er bare ved gå amok over at blive holdt inde, syntes det er så synd for ham! Jeg bor i århus, og hans tidligere ejer bor ved silkeborg, jeg jeg tror ikke sådan lige han kan finde tilbage til dem.

• #7   23. jan 2014 Personligt ville jeg ikke turde lukke ham ud at løbe frit allerede efter blot en uge. Selv plejer jeg at anbefale folk at holde katten inden minimum 14 dage og også gerne tre uger eller mere, når de får en ny kat. Derefter kan de så begynde med sele og snor og til sidst lukke katten ud, når de er forholdsvis sikre på, at den ved, hvor den bor.

Hvis du lukker ham ud nu, er der ingen garanti for, at han kan finde hjem igen. smiley

• #8   23. jan 2014 Vores katte har altid kun været indenfor i et par dage og fundet hjem uden problemer.

• #9   24. jan 2014 Louise: Det er en kat.. der er aldrig garanti for at den finder hjem smiley

• #10   24. jan 2014 CrispyWedge, selvfølgelig er der aldrig nogen garanti, men det betyder ikke, at man ikke skal hjælpe sin kat, så godt man kan ved at sikre, at den føler et tilhørsforhold til sit nye hjem, før man lukker den ud. smiley

• #11   24. jan 2014 Måske du skulle spørge på kattegalleri.dk ? Eneste råd jeg kan give dig er at sørge for når du en dag lukker ham ud, at strø lidt fra hans (brugte (tis) ) kattebakke ud ved din dør/grund som kan hjælpe ham til at vide hvor han bor

• #12   24. jan 2014 Det er sgu synd at holde en tidligere udekat indenfor. Synes du skal afgøre det ud fra hvor farligt området er - biler, lortede mennesker m.m.

• Camilla K
    Camilla K Tilmeldt:
    dec 2013

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #14   25. jan 2014 3 uger eller mere.. Aktiver ham i mellemtiden så han ikke keder sig smiley

• #15   25. jan 2014 Jeg er enig med Camilla... men det er selvfølgelig okay, at du fortsat tager ham med ud i sele og snor, hvis du føler, at han trænger til at komme lidt ud. smiley

• KRIS A
    KRIS A Tilmeldt:
    jun 2013

Emner: 11 Svar: 11
    #16   25. jan 2014 min kat lukker jeg ud samme dag jeg er flyttet, eller er hjemme hos min mor, venner osv. har har aldrig haft problemer med at han ikke finder hjem igen.

det er en skrøne at en kat er så dum at den ikke kan finde tilbage til der hvor den sidst havde det godt. der ligger andre grunde bag at en kat ikke kommer hjem.

hvis den har det godt hos dig og føler sig hjemme, så vil den altid komme tilbage til dig, når den har fået lysten stillet ude!

• #17   25. jan 2014 Det er en kat.... Hellere et kort lykkeligt liv i frihed end et langt i fangenskab !! Katte der har smagt frihed, bliver ALDRIG til en god indekat... Luk den ud. Og håb at den kommer hjem igen. Men det gør langt de fleste, hvis de har haft det godt.

Den skal helst føle den er lukket ud fra himmerige, istedet for at være stukket af fra helvede smiley

• Jeannie J
    Jeannie J Tilmeldt:
    jan 2014

#18   26. jan 2014 Han har været ude flere gange nu, og han kan sagtens finde hjem. smiley tak for hjælpen alle sammen..

• Frank P
    Frank P Tilmeldt:
    aug 2012

Følger: 1 Svar: 7
    #19   26. jan 2014 Hvis du holder ham inde i fx 6måneder (når han er ude kat) bliver han syg i hovedet og hvis han kommer ud, kommer han ikk igen , så luk ham ud før han bliver psykotisk, og mens der er en chance for han kommer tilbage ...

Kommentér på:
Har fået kat.

Annonce