{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.668 visninger | Oprettet:

Låne af kommunen til Depositum {{forumTopicSubject}}

God aften! smiley

En af mine veninder har ''taget et lån'' hos kommunen , så frem at de har betalt hendes depositum til hendes lejlighed, også betaler hun x antal penge hver månede til dem..

Nu står jeg og skal til at flytte, men ikke lige har de 15000 kr det nu koster i depo. Så er det der jeg tænker om jeg kan gøre det samme, nu når jeg kun er 17 år? Nogle der ved noget om dette? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Låne af kommunen til Depositum
  • #1   14. jun 2011 Mmmmmh tror jeg godt du kan men er ikke sikker..

• #2   14. jun 2011 Forresten du kan kun søge om indskudslån hvis det er til et alment boligselskab.. er det ikke alment skal du søge enkeltydelse..

• #4   14. jun 2011 Jeg arbejder fuldtid, så det skulle ikke være noget problem med de penge smiley

• #5   14. jun 2011 Altså du kan jo normalt som hovedregel ikke tage lån når du ikke er myndig endnu..

• Hej Søde <3
    Hej Søde <3 Tilmeldt:
    jul 2007

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 412
    #6   14. jun 2011 Bliv dog hjemme ved de gamle, eller som minimum find noget billigere. Det virker noget hovedløst det du har gang i.

• #7   14. jun 2011 Kan fortælle dig at hvis du som ung under 18 vil flytte hjemmefra, SKAL dine forældre skrive under på at du ikke kan bo hjemme længere, og så skal de hjælpe.

• #8   14. jun 2011 lol du kan da ikke låne penge af kommunen hvis du har et fuldtids arbejde...
    det er en "nødløsning" til dem uden penge så de kan få et sted at bo.

• #9   14. jun 2011 Tror kun de regler gælder hvis hun er over 18, hun er ikke myndig så hun går under for stadig at være et barn og dem skal de hjælpe.

• #11   14. jun 2011 lige et godt råd til en førstegangs udflytter som dig. så spar op, for hvis man først har et lån vil det hunte dig i mange år. dummede mig selv ved at låne i banken da jeg blev 18. sp hvis du har mulighed for det så spar op, for hvis man har råd til at betale af på et lån kan man også spare op smiley

• #12   14. jun 2011 hvis du tjener så mange penge burde du sku også nemt kunne spare 15000 op, det vil du også få af vide.
    Hvorfor skal vi andre betale for at du ikke kan spare på dine penge ???

Cumshut >
    som 16 årige flyttede jeg sammen med kæresten, jeg havde da en fast indtægt på 350.000 årligt.
    hvorfor skulle man ikke kunne tjene penge fordi man er 17 ?

• #13   14. jun 2011 Hvis du tjener så mange penge om måneden, kan jeg ikke de hvorfor du ikke bare selv sparer op smiley Desuden skal du nok ikke regne med hjælp fra kommunen når du er under 18 og kan tjene så mange penge selv.

• #14   14. jun 2011 Rasmus [Hornsyld] .

"Hvorfor skal vi andre betale for at du ikke kan spare på dine penge ???"

Nu får man jo ikke pengene, men LÅNER dem. Dvs. at de bliver betalt tilbage, så prøv dog at slappe lidt af..

• #15   14. jun 2011 Cumshut .

Som sædvanligt snakker du i tåger.. Jeg ved godt hvornår det er nødvendigt at låne penge. Jeg nævner blot for Rasmus, at han ikke ender med at betale for hendes indskud, da pengene jo bliver betalt tilbage.

• #16   14. jun 2011 Cumshut .

Jeg hjælper skam pigen, jeg tager hende jo i forsvar, ved at forklare Rasmus hvordan tingene hænger sammen. Derudover så hjælper du hende jo egentlig kun ved at udtale dig om noget du ikke har forstand på.. At de nok ikke låner en 17 årig pige penge er sikkert rigtigt nok (Det ville de ihvertfald ikke da mig og min eks. der den gang var 17 snakkede med dem) Der skulle jeg stå som ansøger fordi jeg var over 18. Men om hun har arbejde er ligegyldigt, jeg havde et arbejde men havde ikke sparet op (og ja det var dumt at jeg bare brugte løs af penge, istedet for en opsparing) Men hovedsagen er at de hjalp, selvom jeg havde et arbejde, så det passer ikke helt det du siger der.

• #17   14. jun 2011 Cumshut .

Derfor kan det godt ske at kommunen gerne vil hjælpe alligevel, de ville f.eks. gerne hjælpe mig og min eks. Og det var endda selvom jeg havde fast arbejde hvor jeg boede, og var garanteret arbejde, der hvor vi skulle flytte til, at de så ikke vil hjælpe dig, er så ikke mit problem..

• #18   14. jun 2011 Du vender diskussionen fuldstændigt, nu snakker du om SU, selvom pigen ikke er på SU men derimod har et arbejde. Jeg ved skam godt hvor svært det er på SU, for har selv været nødsaget til at flytte hjem igen, i de 2 år, jeg skulle leve på SU, afslutter dog om en uge, og flytter så igen. Men nu handler dette emne ikke om, hvorvidt man kan leve på en SU eller ej.

• Bo I
    Bo I Tilmeldt:
    dec 2007

Følger: 5 Emner: 19 Svar: 297
    #19   14. jun 2011 vent til du har pengene, eller lån i en bank når du bliver 18, kan sku ikke passe at snart alle skal have penge af staten/kommunen fordi de har det åhh så hårdt

• #20   14. jun 2011 Den kommune jeg bor i, vil ikke hjælpe min kollega med indskud, fordi hun var på dagpenge. Hun har en søn at forsørge, og kan ikke få noget sted at bo, grund: hun har boet i Sverige i hvad et halvt år. Nu har hun meldt sig ud af fagforening og er røget på kontanthjælp, og hun skal vente i et halvt år før hun kan få hjælp.

Min ven er færdig med søfartsskole og går arbejdsløs. Han har ikke noget sted at bo, og kan ikke komme på kontanthjælp fordi han ikke har n adresse. Han kan ikke få hjælp før han kommer på kontanthjælp, så det kører rundt i ring.

Man går ikke bare til kommunen og låner penge til depositum, og jeg tror simpelthen at chancerne er minimale når trådstarter har fuldtidsjob og tjener relativt mange penge!

• #21   14. jun 2011 Det korte af det lange er:

Jeg bor i Silkeborg og arbejder her, MEN har sagt op, da jeg har fået tilbudt og takket ja til et arbejde i Århus. ( Da jeg får dobbelt så meget i løn, og det falder i min interesse, frem for hvad jeg laver nu.)

Jeg vil få omring 11000 FØR skat om mdr.

Jeg har fundet lejligheder til mellem 3- 4000 kr, og gå ikke højre op.

Jeg vil gerne flytte da jeg for det første IKKE gider pendle ca 2 hver dag, hverken i tid ELLER i penge.

Jeg trænger til at komme væk hjemme fra , og videre ud i livet.

Jeg skal studere HF i Århus næste sommer, derfor er dette oplagt for mig at flytte!! smiley

• #22   15. jun 2011 Jeg tror bare stadig ikke at du skal regne med at kunne få hjælp af kommunen, fordi du har valgt et job i en anden by og ikke vil pendle smiley

• #23   15. jun 2011 Smil til verden - Man søger støtten i den kommune man flytter ind i..

MILLE - Med den indkomst kan du godt vinke langt farvel til det, min søster blev afslået med en lavere indkomst, og stadig så længe du er under 18, kan du slet ikke starte et lån..
    Lån til despositum er regnet til de dårligt stilede, fordi du bare gerne vil væk hjemmefra og ikke gider pendle, det gør dig jo ikke dårligt stiled..

• #24   15. jun 2011 M pedersen

Det ved jeg da godt smiley
    Min far har siddet i kommunen, kender en del til deres systemer og "retningslinjer"

Når man er under 18 skal man under det der hedder "sociale" tilbud. Dvs man f.eks kommer under forsorg hos kommunen hvis man har problemer med at bo hjemme.

Kommentér på:
Låne af kommunen til Depositum

Annonce