{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
210 visninger | Oprettet:

Den "gamle" lærdom (Lego) {{forumTopicSubject}}

Jeg tænker tit på hvad Lego har udviklet sig til igennem tiden - I dag kan der jo købes alverdens ting af lego, endda computerspil.
Da jeg var barn, hvad Lego lavet af træ, jeg lærte først de Danske dyr at kende, som der var billeder af på den ene side af klodserne, siden at tælle og sætte tallene op, og også at stave - alt sammen var på klodserne.
I dag er teknologien stukket helt af, børn får jo nærmest mobiler og tablet ved fødslen.
Jeg har stadig mine klodser, som først min søster havde, siden min bror, og til sidst mig.
Hvad tror I fremtiden vil bringe af ting til de nye generationer ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Den "gamle" lærdom (Lego)
  • #1   21. maj 2023 Hm
    Kan man ikke sætte flere billeder ind, når man opretter et emne ?


    profilbillede
  • #2   21. maj 2023 Å.R. nej et af gangen det har jeg lært og ja LEGO er og har altid været godt og der findes mange ting børn ikke er ligeså gode til som i de gode gamle dage da en del børn rør sig for lidt dog bliver en del også nogle gode it nørder smiley

  • #3   22. maj 2023 Hvad jeg kan se, synes jeg det ligner alm træklodser med bogstaver, tal og dyr. Men mine børn har haft masser af Lego, det er et fantastisk legetøj, og ja, de har det faktisk stadig, jeg nænner ikke at smide det ud, de startede med Duplo store klodser og siden hen blev det til kasser med speciel figurer.

    En udvikling der vil noget, fra træklodserne til det avancerede anno 2023. Legetøj skal kunne noget, sige noget ellers har det ikke den store interesse, Robotter og andre Misfostre er lige sagen.


  • #4   22. maj 2023 Det første trælegetøj fra Lego kom allerede i 1932 fordi Kirk’s tømrerværksted skulle finde på noget andet at lave under landbrugs krisen smiley

    profilbillede
  • #5   22. maj 2023 Ja Lego og hvad det ellers har haft af navne er godt og hvem har ikke leget med det smiley

  • #7   22. maj 2023 #3
    Jetset, det kan godt være at det ligner alm. træklodser, men her kan du se, at det altså er legoklodser smiley


    profilbillede
  • #9   22. maj 2023 Jo den gør JoJo - I kassen ligger de i rækker, 9 på den lange led og 4 på den korte led
    4 x 9 = 36
    Det var bare en anden måde jeg viste dem på smiley


  • #10   23. maj 2023 JoJo

    I had good memories about the times when my debate friend JoJo didn’t apologize every time he made a comment smiley

    Memories = minder smiley


Kommentér på:
Den "gamle" lærdom (Lego)

Annonce