{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
517 visninger | Oprettet:

En gammel ven OSV. {{forumTopicSubject}}

Ja for en uges tid siden kom en god gammel ven på besøg - vi havde kendt hinanden i 53.år + og nu var det tid til et besøg hvor vi fik talt om de gode gamle dage - min ven var jo så kvik at han blev uddannet som elektriker og han har været god til det - den kvikke herre.
Og vi kom jo også ind på skolerne i Høng og der kom vi til at tale om at kunne regne + mamatik og det mine regnelære ikke kunne lære mig i skolen lærte min gode ven mig på 5 minutter - hvis jeg skulle lære det fuldstændigt skulle jeg nok bruge længere tid - men der er altså noget ældre mennesker er gode til og det er at lære fra sig.
Bare spøger min ven Martin Skov om den gang han lærte mig om det dersens kors i stedet for at sætte en masse tal op slog han streger i mit grus i haven - lærdom på en anden måde.
Til allersidst har jeg tænkt på hvorfor jeg her på det sidste er blevet så elektrisk jeg får så meget statisk elektricitet at jeg på det nærmeste gnister hele tiden og jeg er sku snart bange for at slå en prut for tænk hvis jeg så gnister samtidigt.
Se det var noget helt andet.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En gammel ven OSV.
  • #1   23. mar 2020 Nogen er bedre til at lære fra sig end andre - det har noget med at gøre med deres pædagogiske måde og forståelse for at nogen har det svært og forklare det på en simpel måde.

    Fejlen ved nogle lærer er, en selvforståelse at det de fortæller er en selvfølge. Sådan lidt hovski novski måde at lære fra sig.



  • #2   23. mar 2020 De fleste mennesker har det sådan, at matematik er noget abstrakt, der ikke giver umiddelbart mening.

    Derfor er det vigtigt, for at forstå det, at man kan se, hvad det kan bruges til.
    Det er det, den dygtige læremester kan, for at eleven forstår


  • #3   23. mar 2020 Polysl - Busmann i har bare så ret smiley

Kommentér på:
En gammel ven OSV.

Annonce