{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Unge Forældre.
  • #1   18. jan 2008 snakker du om ?

  • #2   18. jan 2008 ???

  • #3   18. jan 2008 Huh ``??

  • #6   18. jan 2008 Snakker om dette emne, som blev lidt ødelagt fordi der var nogen der mente de havde ret til at dømme os. Ja, læs det selv smiley

    http://www.baboom.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=37013


  • #7   18. jan 2008 Jeg skal være med i det. hehe. Men syntes også mange af dem man har set er lidt nogle kegler.

  • #8   18. jan 2008 Ja, det må man gerne smiley

  • #9   18. jan 2008 Fatter ikk folk ødelægger deres liv ved at blive forældte så tidligt.... men det bare min mening

  • #10   18. jan 2008 øhh oki... jeg er 19 år og skal ha nummer 2 nu her... mig og min kæreste er a sammen

  • #11   18. jan 2008 *VIP* Micaciousz .. •: Hvorfor findes der ikke noget værre end en nybagt mor?

    Og har du en begrundelse for at du er imod man får børn når man ikke har fået sin uddannelse?

    WRanG . :
    Hvorfor mener du man ødelægger sit liv ved at få børn tidlig?


  • #12   18. jan 2008 Sabrina L
    Syns bare det vil være det, ihvertfald for mig, da jeg ikke mener man har oplevet mange af de ting som livet har at byde på som man fx ikk kan tillade sig hvis man har et barn.........


  • #13   18. jan 2008 kamilla jeg har ingen uddannelse men har været på arbejds markede i over 5 år nu begyndte da jeg var 14 og er 19 nu og har kun haft 2 job... så den med uddannelse giver jeg ikke noget for

  • #14   18. jan 2008 steffen B: Det har ikke noget men jeg vil ha' bekræftet om det er rigtig eller ej.Ved jeg har taget det rigtige valg, og ved hvor hård osv. det er. Ønsker bare at snakke med andre unge mennesker som også har børn. Derfor.


  • #15   18. jan 2008 per R
    hvad gør du hvis fx du bliver fyret om 3 år og bygge-boomet er faldet ? så vil folk jo kun have udlærte folk igen....


  • #16   18. jan 2008 WRanG . ;Altså kan godt føgle dig, men det kommer vel også an på hvordan man er som person?

    Vil også lige sige at jeg ikke kan se hvorfor det er så vigtigt med uddannelse, altså min mor f.eks. hun har fået 4 børn og har aldrig taget en uddannelse og hun har altid haft job. Så kan ikke se det er nogen hindring?


  • #17   18. jan 2008 Sabrina L
    rigtig nok, det kommer an på hvordan man priotere ens ting... man skal være 144% sikker på at man har tiden og modet til at opdrage et barn for barnet's skyld og ikke for ens egen smiley

    jeg vil ikke være klar til et barn, ville være en elendig far er jeg sikker på, måske om 5 år men ikke før


  • #18   18. jan 2008 steffen B: Min forældre er også unge og jeg har sku haft det bedre end de fleste jeg har gået i skole osv. med.
    Har ikke noget imod for siger deres meninger så længe de kan argumenterer for det de har en holding til.
    Tog det meget personligt i starten, men har ligesom indset at folk ikke kan bedømme en på de ting de ved herinde fra.


  • #19   18. jan 2008 Kamilla K: det har intet at gøre med at jeg vil gøre som mine forældre. Har tænkt at tage mig en uddannelse, men nu er der bare et barn også. Og ved godt det er svært, men har heldigvis en kæreste der er her 110% for mig og barnet .



  • #20   18. jan 2008 Sabrina L
    Glæder du dig til du skal føde ?? smiley


  • #21   18. jan 2008 steffen: Jo, forstår dig godt og kan godt se hvor du vel hen(: Men lige pt ved jeg ikke hvad det er jeg gerne vil uddanne mig til. Ser det derfor som en god mulighed at uudnytte min barsel til at finde ud af det og imens kan min kæreste uddanne sig til det han vil.

    Og jo du har ret igen, vil elske at finde nogen jeg ku side og snakke om babytøj osv. med.


  • #22   18. jan 2008 WRanG .: Ved ikke om jeg glæder mig til selve fødselen, men glæder mig i hvertfald til det er overstået og han er kommet ud smiley

    Kamilla: Forstå ikke helt hvad det er du mener?


  • #27   18. jan 2008 Steffen: under 25 smiley

    Kamilla: Bruger det ikke som en undskyldning at min mor har kunne klare det uden uddannelse, men det var bare et eksempel. Er fastslåget på at jeg skal have en uddannelse. Har bare ikke besluttet mig for hvad det skal være som.

    *VIP* Micaciousz .. • : Man behøver ikke uddannelse for at få job, men vil give dig ret i det er en fordel. Men man kan altså godt ta' en uddannelse senere hen.




  • #29   18. jan 2008 steffen: læste lige lidt for hurtigt smiley Min mor fik mig en måned før hun blev 18 så det vil jeg da sige er ungt? og min far var så 23 på det tidspunkt.

    Maria: Der er ingen der forstår os smiley

    Jimmy: man skal tale pænT!

    Steffen: kan godt forstår din holding, men tager stadig hatten af for de piger der får bare når de er under 18 og alligevel få uddannelse osv.


  • #31   18. jan 2008 kamilla: Syntes bare at det er spild af tid at tage en uddannelse også ikke bruge den, (ligesom maria siger om hendes far) Kan ikke forklare dig hvorfor jeg er så sikker i min sag. men ved at jeg GLÆDER mig af H til, til at kunne bruge alt min tid på vores barn.

  • #33   18. jan 2008 Bare fordi man har en udd. behøver det ikke betyde at man er bedre stillet. Selvom jeg har færdiggjort min udd. kan jeg ikke bruge den.

  • #34   18. jan 2008 Har to børn fik det første som 18 årig, den samme far til begge to, vi er gift og har lige købt hus, jeg er igang med uddannelse har 11 mdr tilbage. Min mand er uddannet fitness instruktør, vagt og pladesmed.så det kan altså godt lade sig gøre.

    Men jo nogle af dem på 15 jeg gik i mødregruppe med var alt for unge, jeg har da tit tænkt puha det der kan kun gå galt, men mange af dem har klaret det sindsygt flot.


  • #35   18. jan 2008 folk der får børn før de mindst fylder 20. fucker deres liv.

  • #38   18. jan 2008 Jimmy: Må indrømme at jeg ikek giver dig ret i alle tilfælde... Nu er jeg udd butiksassistent og hvad skal jeg med dn når jeg arbejder på et slagteri?

  • #39   18. jan 2008 Myggen det passer jo ikke helt.

  • #43   18. jan 2008 Myggen: Har du et god grund til at sige det du siger?

    Steffen: kan godt se det fra din synsvinkel, men siger bestemt heller ikke at det er alle unge mennesker der er parate til at få børn, eller som jeg syntes er gode forældre.

    Men bare fordi jeg vælger at få børn før jeg tager uddannelse betyder det jo ikke at jeg ikk ville ku klare det?

    Hogan: Flot klaret, håber da også mig og min forlovedet kan klare det (:
    Eller at jeg bliver dårlig mor osv.


  • #48   18. jan 2008 Altså, vil sige ligesom maria at jeg mener også jeg kan tilbyde mit barn det samme som en på 30. Kan godt være de har levet længer og har mere livserfaring osv. Men det gør dem da stadig ikke til bedre forældre?

    Har da selv nogen i familien jeg ikke mener burde ha' børn, og mener godt jeg kan gøre det bedre.


  • #50   18. jan 2008 KAmilla, kan så siger dig at jeg ikke får en skid hjælp fra kommunne, Pga jeg er sammen med faren til barn, selvom han ikke er myndig! Og har ikke sagt at jeg har ligeså meget livserfaring som dem, prøv at læs det ordenligt. Siger blot jeg ikke kan se hvordan det sku ku gøre dem til bedre forældre?

  • #53   18. jan 2008 Kamilla K: Nej, det er jo din mening. Men vi er nu glade for at skal være forældre!

  • #54   18. jan 2008 Er sat til den 16 marts. Så sku der gerne komme en lille dreng tid verden, engang i marts regner vi da med.

  • #55   18. jan 2008 Jeg mener godt man kan være moden nok som 17årig til at få et barn, det kommer an på hvilke værdier man har her i livet.. er du parat til at tilsidesætte dine egne behov frem for dit barns, så er du i mine øjne klar til at blive mor. er du derimod en der går højre op i dine egne behov frem for en babys behov, så er du ikke parat til at få en baby.. så kan du være 17 eller 40...

    Nu har jeg snakket en del med maria, og den opfattelse jeg har af hende er at hun til hver en tid ville srge for sin baby frem for sig selv, og det i mine øjne er en stor kvalitet hos en mor..
    i mine øjne ser jeg absolut intet galt i maria får en baby, hun har trods alt sin 22årige kæreste til at støtte hende ;)..
    ud over det knokler marias kæreste som sindsyg for INGEN kan komme og pege fingre af deres valg af at få et barn.. har det ikke bare lidt at sige om deres kvaliteter som kommende forældre?!!

    JEg er selv kommende mor, og er 21. selvfølgelig er der nogen unge mødre der måske ikke er egnet, men der er satme os nogen op i alderen der ikke er egnet som mødre!!

    Og den med uddannelsen er sku noget fis og sige.. man kan sagtens tjene masser a gode penge uden en uddannelse..
    viste i at jeg som ufaglært kun får 1000kr mindre (før skat) end en der har vret igennem en uddannelse??

    så hvorfor spilde tid på en uddannelse der ikke giver mig lov til mere for sølle 1000 før skat?!


  • #57   18. jan 2008 Kan heller ikke se hvorfor Maria ikke skulle blive en god mor? Hun har da både kæresten og hendes forældre til at støtte og hjlpe så vidt jeg har forstået på hende (:

  • #58   18. jan 2008 Kamilla, hvad forstår du ikke med min proffesion?
    jeg tjener stort set det samme som en uddannet..
    og jeg har (endnu) ingen uddannelse..

    jeg er også i den grad realist, og i min realle verden er en uddannelse ikke et must da det ikk er så forfærdeligt meget mere man kan tjene..
    og jeg ønsker ikke at tage en uddannelse som et eller andet lort der slet ikk interesser mig..


  • #59   18. jan 2008 Er fuldstændig enig med Sonne (:

  • #61   18. jan 2008 SÅ det vil sige at et par måneder mere, også har hun lov til at føde sit barn? hva fanden er det for en gang mundlort? den største jeg længe har hørt..

    DU kan IKKE sidde gennem en skærm og dømme hvor vidt maria har kompetance nok eller ej til at være mor..
    har du overhovedet snakket få ord med maria privat?

    DEt har jeg, og hun er meget meget moden, og alle de ting jeg har spurgt hende om er akkut samme svar som jeg selv ville ha givet.

    I må gerne skre alle over med en karm, og sige ingen uddannelse = ikke klar til børn, men jeg må ikke komme med min side at historien?

    jeg sys eddermame din holdning er mærkelig.. undskyld mig..


  • #62   18. jan 2008 Mica, hvorfor må vi ikke snakke i åbent forum?

  • #63   18. jan 2008 Kamilla, så længe barnet får alt hva det behøver, plus lidt mere, så er det da godt.. så kan det da være lige meget om hun kun er 17.
    jeg synes det er meget sjovt at jeg ikke må snakke om generalt, men at du godt må..

    igen, du kender overhovedet ikke maria, så fatter slet ikk du kan sige hun ikke er gammel nok til at få sit barn.. og viste du at man bliver myndig gjordt når man får et barn? det vil sige, at maria mere eller mindre er myndig når hun har født..

    og sidder du nu også og bestemmer at jeg ikke er klar til et barn?? for så kan jeg skrive min adresse privat, så kan du bare komme ned og se vores faciliteter..

    vi er et par på henholdsvis 21 og 24 der har første barn påvej..

    Mica, det genere ikke mig at skulle diskutere.. elsker at diskutere.. og tager gerne kampen op.. hehe


  • #64   18. jan 2008 Mica, hva hvis man aldrig finder ud af det?
    du kender jo heller ikk maria, og kan derfor ikke sige noget om hendes baggrund..
    det kan være hun har en baggrund der gør hende mere moden end mange andre..??

    desuden mica, hva så med alle de mødre der forsømmer deres børn fordi de er alkoholiker eller narkomaner??
    de er da (selv om de er over 18) overhovedet ikke klar til et barn når de ikke en gang kan sætte deres egne behøv til side for deres barn?? så heller en mor på 17. det tror jeg mange ville fortrække frem for en alkoholiceret mor..


  • #65   18. jan 2008 kamilla- "du behøver ikk vælge en ligegyldig uddannelse. og fordi du en af de heldige mennesker der får en god løn er det jo ikk alle husk lige det inden du begynder på din gode løn endnu en gang. !" der siger du jeg ikke må generaliere!!

    men ja, igen, sys fanme det noget lort at sige en på 17 ikke må føde et barn..

    jeg har da veninder der er over 18 og absolut ikke klar til barn, hvor derimod maria er meget mere klar end mange af dem..


  • #66   18. jan 2008 Kamilla, det kan du godt da vi samligner evner til at blive mor!!

    mica, du er en smule tvetydig.. først siger du det er ok, bagefter siger du det ikke er???


  • #67   18. jan 2008 Mica, så se din måde at stille det op på.
    men s mit næste spørgsmål, det er så okay at en 17 årig skal tage vare på en alkoholikers barn?? skal bare lige være sikker på jeg har forstået heeeeelt rigtigt.


  • #68   18. jan 2008 fik lige set dit indlag mark, og så sandt så sandt, er helt enig..

  • #69   18. jan 2008 kamilla jamen så prver vi igen efter jul smiley

    Mica, forstår godt.. hehe. men er slet slet ikk enig.. mener at en pige på 17 har bedre ret til at fde et barn end en mor der har drukket under hele graviditeten..

    vil så gerne snakke videre, men skal nå og sy noget til imorgen som manden skal bruge..
    kan vi ta den en anden dag?? hiih


  • #70   18. jan 2008 Uenighed er godt, det er sådan vi lære a hinanden.. hehe

  • #71   19. jan 2008 <b>SANDIE: "Maria Du vil aldrig kunne tilbyde det samme som en 35 årig, du har hverken livserfaringen eller alderen med dig...Når du arbejder for du jo ikke voksen løn...Så jeg må så regne ud, at du vil få kontanthjælp så det vil sige, at vi andre der betaler skat betaler for dig og dit barn."

    for der er ingen 35 årige der er på KH? Eller hvordan skal det forståes? Jeg er 21 og har en søn på 15 mdr og min søn mangler INTET tværtimod...

    I øvrigt synes jeg det er for sent t få børn når man er 35... Tænk at have sine 50 årige forældre med til sin konfirmation smiley

    En hel anden ting er så at dem der ikek har børn måske skulle blande sig helt uden om denne tråd... For I aner jo virkelig ikke hvordan det er at have børn.. Og ja det kan godt ske i har passer jeres søsters venindes mors kusines børn MANGE gange - men nej det eroverhovedet ikke det samme som at have sine egne børn... Hvis der er noget der irriterer mig grænseløst så er det når folk fortæller mig HVAD der er rigtig og forkert mht til mig og min søn - når de ikke selv har børn...
    </b>


  • #72   19. jan 2008 Kamilla:

    "men ville ønske flere børn blev født med "vilje" eller planlagt ihvertfald."

    <i>Alle børn bør fødes som ønskebørn</i>

    Fødes siges der... Selvom et barn ikke er planlagt kan det sagtens være et ønskebarn... Vi var aldrig i tvivl d jeg stod med den positive test - selvom han langt fra var planlagt (blev gravid på p-piller)


  • #73   19. jan 2008 Mark: har skam både udd. og arbejde.. (blir 22 her d. 31)

    Ja måske hvad et barn kræver såsom tøj på kroppen, mad og en ren ble. Men så længe man ikke selv har børn kender man ikke den følelses mæssige side - som egentlig er det vigtigste. Både for at kunne elske og holde af sit barn - men også for at kunne rumme de følelser der følger med. Og nej det er skam lige meget om man er 18 eller 35 år. Følelsen er den samme.

    Forstår ikke hvordan penge kommer ind i billedet med at være en god foældre.. Det er jo en priorteringssag hvordan man vælger at bruge sine penge.
    Jeg køber f.eks. sjældent tøj til mig selv - men min søn går i dyre mærker som Levis, Burberry, Diesel, Ralph Lauren, Lacoste, Molo osv. Men det gør mig da ikke til en bedre mor at jeg kan give min søn en masse fedt tøj, smart legetøj eller lign. Det er da den kærlighed jeg giver ham der er vigtigst.

    Derfor ser jeg på ingen måde noget galt i at man får børn inden sin udd. - siger ikke at en udd. er lige meget for det er den da bestemt ikke - overvejer selv at gå i gang med en når min søn er blevet større. Men det er ikke sværere at tage en udd når man har børn.


  • #74   19. jan 2008 Sandie: ved ikke om du føler dig stødt - men den var faktisk ikke henvendt til dig (der for de ekstra mellemrum mellem linjerne)

    Men når du skriver det sådan ja så må jeg da vist hellere kigge på min dånsattest igen - for til trods for min <i>unge</i> alder - har jeg skam det hele. Har i øvrigt også været gift... Udd. blev jeg færdig med 2006, havde hus (nu har jeg dog en lejlighed), bil, opsparing.

    Nå ja og så har jeg skam rendt hornene af mig..

    Men hvis du selv har børn (hvilket jeg jo ikke har fået svar på endnu) så må du da også vide at uanset alder så vil man som forældre altid ændre sig når der kommer børn. Hvorfor skulle man gå i byen og drikke sig hammer stiv når man har en guldklump derhjemme der kræver en? Og det er uanset om man er 17 eller 35. Og lige så mange unge dårlige forældre der findes - ja mindst bobbelt så mange gode forældre findes der - og det gælder også for de 35 årige.

    har en veninde der bor i et social belastet kvarter og hvis d vidste hvor mange kvinder mellem 30-40 år der bor her - drikker hver dag, slæber den ene mand hjem efter den anden. Det er skrækkeligt..

    Men er det egentlig ikke kun en fordel at være ungt med sit barn? Nu har jeg selv unge forældre (43-46 år) og er da super glad for den dag i dag at de ikke var 40 da de fik mig. De har været unge med mig og jeg ved at de er der mange år endnu (self. ingen garanti) men jeg er personligt glad for at min søn får lov at opleve sine bedsteforældre - netop fordi jeg selv va lille da jeg mistede både min farfar og morfar.

    Og det er jo ikke kun unge der er på KH - ALLE kan komme ud i en uheldig situation. Ja ovenikøbet også mig selv. Var på KH en måned inden jeg fi mit nuværende job. Og det tiltrods for at jeg har betalt fuld skat siden jeg var 16.. Så er det vel ikke for meget for langt at jeg bruger lidt af disse skattekroner som både DU og JEG betaler... Men hellere at mine skattekroner går til en mor der forsøger at give sit barn en god opvækst, frem for narkomanen nede på havnen.


  • #75   19. jan 2008 Sandie: Jeg blev ansat hos min far - som så betalte min barsel. Og ellers havde jeg (og har endnu) en rigtig god opsparing. Min eksmand tjente jo også penge... Så der kommer mine penge fra...

  • #76   19. jan 2008 Sandie: NEj føler mig ikke truffet overhovedet - men synes bare ofte at man høre at folk skal have dit ogdat for at få børn.. For så må jeg indrømme at vores forældre da havde en sølle barndom. ja vel på grænsen til vanrøgt.

    Synes bare at mange harinde har fordomme for unge mødre - har dog aldrig selv mødt fordomme irl, men det kommer måske også af at jeg ikke selv ser mig som "ung mor" (her tænker jeg ala de unge mødre programmet) jeg er bare mor for min søn.

    For 20 år siden var det jo ikk unormalt at få et barn som 18-20 årig - langtfra.

    Men det jeg egentlig prøvede at sige er at selvom man er 17 kan man altså godt have kapital til et barn. men det kommer jo an på om man har sparet op eller har en rig død morfar.

    egentlig synes jeg at det værste er at man ryger under en graviditet - om man så er 17 eller 40 - I don't care - det er bare NO GO! Desværre ser man bare ofte at unge ikke stopper med at ryge når de bliver gravide... Og enj skal ikk spille hellig - røg skam selv 40 smøger indtil jeg blev gravid...


  • #77   19. jan 2008 Ja det sidste var lige et side spor

  • #78   19. jan 2008 sandie: på den anden side kan man jo også vende den og sige at du også har betalt for mit og de fleste andres bryllup iogmed at du betaler kirkeskat jo... Alle får jo gavn af ens skattekroner.

  • #79   19. jan 2008 jeg skal vare far smiley

  • #80   19. jan 2008 ved i hvad en chauffør kan altid få arbejde så glem det der.... og nej bliver ikke fyret når man passer sit job hver dag... og mine børn manglerikke noget tro mig... man kan godt høre i ikke ved ret meget om arbejde....

  • #82   19. jan 2008 JEg står stadigvæk ved mine ord om at unge mødre kan være lige så gode..
    Jeg er så glad for jeg skal have min første nu, og med den mand jeg skal ha den mand der nu en gang er faren til mit barn!

    Angående opsparing, da jeg var 17 havde jeg en opsparing på 30000kr, og ved i hvad de er brugt på? møbler og inventar..

    som jeg så os tidligere har skrevet i indlæget, så har jeg ingen uddannelse men tjener næsten det samme som ufaglært, og har samme arbejds opgaver..

    planen er så at jeg skal have uddannelse inde for det fag da jeg nu har kompetance nok til at hoppe et stykke over.. det vil sige jeg tager uddannelsen for at lære nogen ting om mediicin og sådan.. det er os den eneste grund til jeg tager den uddannelse.. jeg elsker det jeg laver, og ved jeg skal blive inde for faget uanset hvad..


  • #83   26. feb 2008 Jensen en sagde tidligere i indlæget at når mn var under 25 gik man under den kategori.??

Kommentér på:
Unge Forældre.

Annonce