{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.325 visninger | Oprettet:

børnepenge..hvor blev de af ?? {{forumTopicSubject}}

ved godt regeringen snakkede om at de ville ta så og så mange penge fra dem der havde 3- børn og over....

det er jo så det jeg ikke forstår... det er jo der det først bliver rigtig dyrt..

jeg har selv 4 børn... da jeg fik tvillinger som barn 3 og 4..

det betyder.. 7 personers bil større hus og alt..

nu er jeg så enlig med dem alle, og bor til leje i hus... men har stadig 7 per. da jeg bor langt ude på landet...3 km væk fra lille by...

jeg sidder meget hårdt i det økonomisk og lægger derfor de fleste af mine børnepenge ud på budgetten så der er til bil.. internet og mobil til de andre mdr også...

men det kan jeg ikke nu..
bilen må sælges.. jeg må evt flytte osv... skolemælk til alle og sport bliver bestemt også næsten en umulighed..


de tager pengene over flere og flere gang til man til sidst er kommet sålangt ned som regeringen ønsker...

jeg har alene denne gang fået taget 3000 og det vil kun blive mere og mere...

har en veninde der også har 4 børn... både hun og mand arbejder.. de bor i mindre hus og med stor bil så der også er plads til alle...

de står og må sælge både hus og bil nu...

kan slet ikke forstå det....
og hvade faktisk ikke regnet med det ville ske uden man hørte noget mere om det...
og da slet ikk uden protester..

men det er åbenbart accepteret og godkendt....
troede ikke at hele folketinget var enige omm denne sag..
men har heller ikke hørt nogle bruge det som deres del i evt valgkampange eller lign: ( altså ikke engang til debat)... så går ud fra de alle er enige om at det skal være ekstra svært at komme gennem hverdagen nu


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  børnepenge..hvor blev de af ??
  • #1   20. jan 2011 ja man skulle næsten tro at de var igang med at udrydde os enlige med børn ,,langsomt men sikkert. dette samfund blir kun værre og værre.

  • #2   20. jan 2011 næh... heller ikke jeg... men fik brev igår fra told og skat om at nogle ville få flere penge end de skulle som som ville blive trukket tilbage over de næste par gange.
    og det sker pga den regulering der er nu hvor man skal ha mindre... så den er desværre gået igennem


  • #3   20. jan 2011 Alle ved da at det er bedre at spare på skoler, hospitaler, børnecheck og så videre. Det er vigtigere at beholde ministerpension, privatchauffør og store ministerbiler, samt druk og hor på regeringens regning.


    Eller vent...


  • #4   20. jan 2011 Tenna forstår godt hvorfor du syntes blandt mange andre at det er øv, men min mening er dog at man får vel børn velvidende om at det koster nogle penge, du/i får vel ikke børn for børnepengenes skyld?


  • #5   20. jan 2011 Nicki P det er sådan en som dig der skulle stoppes op og bolles om , så du fik noget mere meddølelse med andre folk.

    det er sku ikke bare sådan at gå ud og få et arbejde i dagens danmark.

    men vores kære regering tager fra dem der har brug for det og giver til de rige og sådan har det altid været med en V regering


  • #7   20. jan 2011 'Gratis cover til din iPhone? Se mine annoncer '
    Det var da lidt skod argumenter at bruge, jeg basere ikke min økonomi pga fradrag, dvs jeg købte ikke huset velvidende om at jeg ikke havde råd til det medmindre jeg havde mit fradrag, eller tager jobbet 60km herfra mindre jeg kunne trække det fra, fik heller ikke børn grundet børnechecken men netop fordi jeg har råd til at give dem mad osv osv.

    Der er desuden loft på alle de fradrag som du nævner, fradrag for a-kasse er sat ned, rente fradrag er sat ned, befordring er efter 24km dog max 50000kr i året, så kan ikke se hvorfor at forældre skal ha den fordel at kunne formere sig som de ville også bare kassere checken, det handler jo om vi alle bidrager til samfundet.


  • #8   20. jan 2011 Forstår udemærket dine frustrationer !
    Men jeg må ærligt indrømme at jeg mener at du selv har bragt dig i den knibe - Jeg kunne aldrig finde på at lade et barn komme til verden i mit navn, hvis jeg ikke var i stand til at forsørge det, uden offentlig støtte!

    Du har vendet dig til de penge og det er en stor fejl.


  • #9   20. jan 2011 Jeg mener , at man IKKE skal få børn for at kunne få en børnecheck . Vi sætter vel ikke børn til verden for at kunne få x antal kroner til sin baby. Har man sat børn til verden så må man kunne forsørge dem også uden en børnecheck. Vil sige at , hva så når de er 18 år og stadigvæk bor hjemme . hva vil i så gøre..

    Jeg kan godt se polimikken med at man tager fra de fattige og giver til de rige. Sådan har det altid været og sådan vil det altid blive , uanset om det er blå eller rød blok der sidder på magten


  • K L
    K L Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 119
    #10   20. jan 2011 Thomas K: Lige mine ord!! Endelig én med et sagligt og fornuftigt indlæg. smiley

  • #11   20. jan 2011 'Gratis cover til din iPhone? Se mine annoncer '

    Det er fandme ikke vigtigt at modtage understøttelse fra kommunen!!!!!!
    Det skulle virkelig kun være i aller værste tilfælde, at de skulle gå ind og støtte op om folk der ikke har styr på deres økonomi.



  • #12   20. jan 2011 Vi kan alle komme i et hul hvor vi skal have hjælp . Men det skal fanme ikke udnyttes og det bliver det. . .

  • #13   20. jan 2011 <b>Det er sgu da det samme ! Penge du ikke gør en skid for at få!</b>

  • #14   20. jan 2011 få vedtaget at familier der tjerner 1 million ikke får børnecheck , men de får derimod et fradrag på x antal kroner . Man skal vel ikke straffes fordi man tjener lidt. blot
    et forslag


  • #15   20. jan 2011 Nu vil jeg gerne lige understrege at der ingen steder i hendes indlæg står at hun ikke arbejder, jeg er sikker på at hun arbejder hårdt for sine penge, for man kan sq ikke forsørge 4 børn på en kontanthjælp, med eller uden børnepenge! Jeg mener det er noget pis at man skal straffes for at ha børn, så fjern dog den satans efterløn istedet. Fjern ministerpensionen, ministerbilerne osv osv.. Fuck vores nuværende regering og lad nu den røde blok komme til så vi igen kan få rettet op på systemet. Det er sjovt nok altid rød blok der skal rydde op når blå blok har brugt et årti på at lalle med alle pengene..

  • #16   20. jan 2011 sælg bilen og flyt i en lejlighed tættere på byen. det er sikkert billigere. det gælder om at prioritere når man er i din situratiuon..

    men syntes det er fint nok at man kun kan få børnepenge til 3. men surt for dem det går ud over nu selfølgelig. men sådan er det. vi alle må spare i disse tider


  • #17   20. jan 2011 nej et fradrag dur ikke til de lavere stillet , da de har svært ved at administrerer deres penge.. ( Ikke alle , skære helst ikke alle over en kam )

  • #18   20. jan 2011 og hvordan kan i være 7 personer når du fik tvillinger som 3 og 4? og du er enlig det giver da kun 5?

  • #19   20. jan 2011 Nicki P
    det er da noget sludder. selfølgelig er der råd til det. man skal bare sætte skatterne lidt op. men så kan man så diskutere om det er det der skal gøres eller ikke skal gøres.
    personligt ville jeg ikke have noget imod at betale lidt mere i skat så vi kunne få råd til sygehusene,skoler mm


  • #20   20. jan 2011 Nicki P: undersøg SELV sagen.. Det er sq ikke blå blok der ødsler pengene væk!
    Jeg er træt af at folk ikke fatter hvad der sker i vores regering! Det er klart vores system er kørt i sænk sådan som de prioterer pengene, jeg går ind for højere skatter, helt klart. Men sådan som det er nu får jeg intet for mine skattepenge!


  • #21   20. jan 2011 Der skulle stå: det er sq ikke rød blok der ødsler pengene væk!

  • #22   20. jan 2011 Kristina S
    der vil jeg ikke give dig ret. for rød er god til at opbygge gæld til udlandet og blå er god til at komme af med vores gæld.


  • #23   20. jan 2011 Kasper J: undersøg lige sagen, kig evt på vores statsøkonomi;)
    og ja, rød blok har før udviklet en enorm gæld til udlandet, men så kig også lige hvad VK regeringen har lavet denne her gang..


  • #24   20. jan 2011 Kristina S .. bordet fanger , typisk socialdemokrat , man har et standpunkt til man tager et nyt. Jeg kan huske da Anker jørgensen sad som statsminister . Der manglede ingenting til de fattige .. men han lånte også penge i udlandet for at kunne betale for velfærd , og det er ikke sådan man skal gøre . Danmark skal køres som en forretning .

  • #25   20. jan 2011 Nicki P: Jeg er så sjovt nok gymnasieelev og skal på uni næste år, så nej, jeg er ikke typen der er på kontanthjælp... Jeg er typen der tager en lang uddannelse og må lide under det pga. vores regering.

  • #26   20. jan 2011 men i kan sige hvad i vil DF er vejen frem. smiley

  • #27   20. jan 2011 ja og det er os der betaler for at du kan få den lange uddannelse uden det koster dig en formue

  • #28   20. jan 2011 Kasper J Enig..syntes godt om

  • #30   20. jan 2011 Tazz . Det er jo lige præcis derfor jeg går ind for højere skatter, der er en grund til at vi har velfærdssystem! Men jeg sidder som 18 årig med en SU på 3500 som udeboende, jeg skal betale husleje osv ud af det, det er fandme ikke nemt når der ingen kære mor og far er her...

  • #31   20. jan 2011 Der mange fattige enlige mødre der sælger sin krop. Måske var det en mulighed et par timer om dagen gir godt.

  • #32   20. jan 2011 Kristina S
    så kunne du jo drible ud og få et arbejde eller ta et su lån.
    og lad nu være med at sige at du ikke har tid til et job for det har man sku når man er under uddannelse. been there done that


  • #33   20. jan 2011 Haha læs nu hvad jeg skriver, jeg har ikke købt hus ud fra mine fradrag, ingen af mine investeringer er baseret ud fra mine fradrag, mon ikke folk ville købe hus selvom der ikke kunne trækkes noget fra? Jeg eller vi andre skal jo ikke betale for andre folks dumheder og uansvarlighed. Har ikke været mekaniker siden jeg blev udlært, det var blot et springbræt. Til din information inden du kaster mere med mudder, så har jeg det halve af de 10000 i fradrag.

  • #34   20. jan 2011 Kasper J: Jeg går på studenterkursus (Stx på 2 år, = rød hue, spar et år) dvs. jeg har 37 lektioner ugentligt (fuldtidsjob) og så arbejder jeg 15 timer om ugen ved siden af + lektier og afleveringer.. Det gør at jeg LIGE med nød og næppe kan overleve uden et su lån, er det fair?
    For vores regering går ind og skærer i alle de støtter som vi i et velfærdssamfund udelukkende burde sætte op..


  • #36   20. jan 2011 Ja kan godt se problematikken her, og ved godt der er mange der pludselig ikke har råd til det ene eller andet pga nedskæring i børne checken, men lad være med at tud over det, men i mine øjne så det vildt at basere hele sin privat økonomi altså hus og bil på sine børnepenge, det svarer lidt til jeg baserede min på mit overarbejde og det ville jo være direkte dumt. Men lad os få fjernet alle dem på overførsels indkomster som sidder derhjemme og hæver deres kontant hjælp osv måned efter måned og i realiteten godt kan bestride et job, send dem ud og grave grøfter, lad dem salte og rydde sne om vinteren for kommunerne feks så gør de da lidt for deres penge og kommunerne sparer en masse allerede der i løn udgifter.

    Syntes generelt folk piver for meget her i dk..


  • #37   20. jan 2011 Julie P


    lige præcis....
    det er jo der hele problemet ligger...og at man ikke bare kan fjerne på den måde og sidste år råbte regerinigen om man skulle ha flere børn da der ikke r nok i dk p.t
    nu er der da mange flere der ikek tør få børn hvor man ikke er sikker på hvilken fremtid man kan gi dem...

    og om det er fradrag... revalidering.. befordring eller hva hjælp man nu for.... er det jo netop for man lige kan klare sig og komme videre... vil ikke sparke når man ligger... vi ved alle at når man først er i en ond spiral er den meget svær at komme ud af... især hvis der intet hjælp er at hente nogle stedet...

    og til nogle af jer andre negative hårsdt dømende

    nu ville jeg ikke ind i det helt personlige..

    men det er bl.a også såadn at min mand (dengang) fik en meget alvorlig sygdom hvor man ikke vidste om han ville overleve... han var på meget stærkt medecin i et år... hvor han var sygemeldt...

    jeg har haft 3 blodpropper og forstuvet en ryghvivel...

    nu er jeg enlig.... sådan kan det gå... og sådan bliver man pludselig dybt af hver krone man har....og kan ikek bare miste langt over halvdelen uden at livet falder en del fra hinanden...
    lever bestemt ikke i luxus og er stor fan at genbrug og trendsale...

    og ja hvanu hvis dem på reve


  • #38   20. jan 2011 Kristina - der er fandme heller ikke noget med ynk til dig! Få dig et job tøs, ja du er under uddannelse, men jeg kender INGEN der bor alene uden at have et job. Hvad gør du den dag uddannelsen slutter?

  • #39   20. jan 2011 Kristina S
    det syntes jeg da lydet meget fair altså det kan da løbe rundt for dig. så må det jo ikke være helt ved siden af. og igen det handler om at prioritere for du går sikkert i byen og på cafe mm. og man har jo stadig den mulighed og få et su lån.


  • #40   20. jan 2011 kasper J

    nej det er desværre ikek billigere.... en 4 vær lejlighed er skam dyr... jeg giver 6800 i det hus jeg lejer nu... har skam set på lejligheder inden jul da jeg ikke vidste hvordan jeg skulle komme igennem den og tænkte alle muligheder...

    jeg fandt 2-3 lejligheder... de koster 7 uden forbrug...og så er der lige et mega indskud man også skal sparre sammen til... så jeg bliver hvor jeg er ... der har børnene også plads... det har de ikek i en lille3-4 vær som kommer til at koste det samme...


  • #41   20. jan 2011 Nu kommer jeg med min sidste beføjelse til dette emne
    <b> MELD DIG TIL LUKSUSFÆLDEN ELLER LAD HVER MED AT KLYNKE!</b>


  • #42   20. jan 2011 Jeg er hverken negativ eller dømmende, men typisk redder man selv den seng man ligger i, alle valg har konsekvenser, det at sætte børn til verdenen er en stor ting, det er dybt uansvarligt at få børn hvis man ikke har råd til at forsørge dem.

  • #43   20. jan 2011 Fashion, læs mit indlæg, jeg HAR et job!

    Jeg går aldrig i byen eller bruger penge på noget der ikke er absolut nødvendigt. Jeg har desværre også et su lån fra før i tiden, jeg skylder allerede mange penge væk men begynder nu at tænke på fremtiden, de penge skal jo også betales tilbage..

    Men for at komme tilbage til sagen, er det fair at hun sidder med 4 børn og husk nu at de sidste to er tvillinger, så i teorien ville hun kun ha' 3 børn.. og derfor skal hun mangle til sine børn..


  • #44   20. jan 2011 tenna C
    ja okay det var også billigt med det hus.. håber selfølgelig du klare den


  • #46   20. jan 2011 Kristina S
    jeg ved ikke om det er fair. men uheldigt for hende. og hun er måske en af de ofre ved det her. men der er fanme også mange som godt kan undvære de penge som har 4 børn


  • #47   20. jan 2011 Jeg får 800kr i su - lad hver med at klynk - Du har igen valgt den dyreste mulighed for dig selv - at bo ude. (i de fleste tilfælde)

  • #48   20. jan 2011 Fashion, jeg kan ikke bo hjemme, så nej jeg tror ikke det er den dyreste løsning, det var det eller en papkasse;)

  • #50   20. jan 2011 Det klart Julie, men tager man ikke det i betragtning inden man får 4 børn? Ligesom hvis dig og kæresten kigger på hus, har vi nu råd til det hvis vi bliver fyret? Som jeg skrev før, man er selv ansvarlig for den situation. Det er selvfølgelig trist og vil gerne hjælpe til, men der skal være mening med enhver galskab.

  • #52   20. jan 2011 uhhh lige nu er jeg sku glad for at vi sidder i en 3v på 95m2 til 4800 med kun et billån smiley så kan det da ikke gå helt galt for mig og damen

  • #53   20. jan 2011 Men Kristina, igen har du vidst at du ville komme til at leve usselt de år din uddannelse varer. Du har højest sandsynligt vidst det fra starten af og derfor bør du heller ikke beklage dig. Det er almen viden at det ikke er sjovt at være under uddannelse, men det er en proces alle skal igennem smiley

  • #54   20. jan 2011 Jaaa, det vidste jeg godt, men jeg siger også bare, er det fair?

    Det er jo akkurat det samme som med børnepengene.. de skærer ned på alle de ting der er mest brug for.


  • #55   20. jan 2011 Julie P
    det er sådan noget man kan forsikre dig imod smiley hvis jeg skulle blive syg og ikke kunne arbejde så får jeg 13,000 udbetalt plus førtidspensionen. og det har jeg kun for når jeg får børn og hvis uheldet skulle være ude tja så kan jeg leve videre som intet var sket


  • #56   20. jan 2011 kasper J

    helt bestemt...


    og ja man ligger som man har redt...

    men mange ting kan bare ændre sig....

    og noget andet er, at det ikek har noget med at de skal dække mit internet osv... man giver sine børn hva de skal bruge når de skal bruge det og så betaler man forsikringer osv når man får børnepenge for hver en krone i hverdagen går til det der kræves... og alt hvad der kan vente til hver. 3 mdr bliver det....


  • #57   20. jan 2011 Kristina S
    altså helt ærligt unge dame hvad havde du egentlig selv forstillet dig? at du bare ville få i hoved og røv når man er på uddannelse? staten betaler altså din dyre uddannelse. det skal du også tænke på.

    det er så typisk dansk det her. vil ha vil ha vil ha


  • #58   20. jan 2011 Kasper J: læs lige mine indlæg igen...

  • #59   20. jan 2011 Tenna , Jeg håber sgu ikke du har fået børn fordi systemet siger at vi kommer til at mangle unge om nogle år. Jeg fik børn fordi det var det VI ville.. Vi har klaret os igennem stort og småt . Men vi klynker ikke .. Ja Børnepenge skulle være indtægtsbestemt .. og de rige skulle have fradrag for beløbet..

  • #60   20. jan 2011 Kristina S
    efter hvad jeg kan læse mig frem til. så spørger du om det er fair at du skal knokle røven ud af bukserne for at være udeboende. og at du ikke får mere end de 3500 i su?


  • #61   20. jan 2011 og nedenunder stiller jeg det i kontrast overfor børnepengene.. og ja, jeg spørger om det er fair, for det mener jeg sq ikke når jeg ikke har andre muligheder end at bo for mig selv.

  • #62   20. jan 2011 Tazz
    lad nu være med at fiske... læs det jeg har skrevet....

    det jeg skrev var et REGERINGEN sagde dette... ikke mig...

    lad vær med at vær så skide firkandet..

    tænk på noget i får fra det offentlige som i ikke kan klare jeg uden og så forstil jeg at det bliver fjernet og i skal klare jeg på lige fod uden...

    igen... ting som revalidering... befordring... fradrag.... hva som helst...
    i stedet for at pege og lukke en masse ud ... så vend siturationen til noget der vil slå hårdt ned på jer.... ( og at det ikek kun er jer det går ud over men også det i elsker højest og prøver at gi et stabilt liv )


  • #63   20. jan 2011 Kristina S
    jo det er da fair. du klare den jo. så hvad er problemet?


  • #64   20. jan 2011 jeg fisker ikke , men du får det til at lyde sådan ..at du har fået de børn , fordi regeringen siger det.

    Vi får røv af systemet , det er sgu da dem der tager mere og mere .. Har aldrig betalet mere i skat end jeg gør nu.. men ikke desto mindre spare vi så meget at , vi er tæt på polske tilstande anno 1980


  • _ _
    _ _ Tilmeldt:
    jan 2007

    Følgere: 2 Emner: 12 Svar: 171
    #65   20. jan 2011 Personligt er jeg ret ligeglad med, hvor hårdt jer med børn har det. Har i ikke råd til at forsørge dem, må i lade være med at k... dem sammen.

    Og jeg kan kun tilslutte mig vores nuværende regerings politik. Måske fordi kæresten og jeg bor nord for København, begge har højt lønnede jobs, fast ejendom og lille gæld.

    Så har det fint med at fjerne efterlønnen, skære i børnefamilieydelsen, begrænse befordringsfradraget mv. og bruge provenuet på nogle fornuftige skattelettelser for os der betaler topskat.


  • #67   20. jan 2011
    Tazz .

    helt enig...

    og ved skam godt pengene vi mangler til at orden alt skal hentes et sted og lige meget hvor er der nogle der vil blive sure og kede...

    det er bar noget lort at skulle ændre hele sit liv som i forvejen er på grænsen til ikke at kunen hænge sammen iforvejen og at det er mine børn det går ud over.... den er hård... især da det ikke er små ændringer... men nogle med meget stor med konsekvenser for mine børn...



  • allan c
    allan c Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 144
    #68   20. jan 2011 Julie P
    det faktisk pænt svært at føle medynk når det foregår på den måde der, børnepenge har intet og skal aldrig nogensinde have noget med ens budget at gøre, det er for pokker da til BØRNENE.

    jeg kender da et par enlige mødre, de ser sku frem til hver gang de får den skide check, så kan de nemlig gå ud og bruge penge på alt andet end børnene..
    så det lidt svært også at have medynk overfor trådstarter, hun har selv valgt at få børnene.. som så mange andre har skrevet i denne tråd, få børn fordi man har lyst, ikk for pengenes skyld.


  • #70   20. jan 2011 allan C

    det er jo også noget helt andet....
    det er bnestemt ikke det der er tale om her...

    det er måske der man skulle ændre noget... sørge for pengene går til det rigtige...


  • #71   20. jan 2011 Det lider bedre nu i mine øre Tenne C..

    Men se hvor i kan spare .. ryger i .. kunne i nøjes med en langsom internetforbindelse . . Kunne man flytte til en billigere kommune .. skifte bilen ud med noget alternativt .. kunne man nøjes med færre tv-kanaler. Der er mange steder at kunne spare , og ja det er træls , Vi har prøvet det selv.. Men man skal altid tænke på , at der er nogen der har det værre end en selv.


  • #72   20. jan 2011 lyder smiley

  • allan c
    allan c Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 144
    #73   20. jan 2011 du skriver da selv at du sætter en del af pengene ind på budgetet til mobil og internet, hva med at sløjfe det og bruge alle de rare penge på dem istedet for dine egne fornøjelser??

  • allan c
    allan c Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 144
    #75   20. jan 2011 Julie P
    ja da, børnechekken skal nemlig bruges til inertet og mobilgrej, det da helt sikkert, du har lige fået mig omvendt nu.


  • #78   20. jan 2011 ______
    stop nu ikke.
    jeg er i samme båd, har over 1 mill om året i løn, 3 dyre biler uden gæld, stort hus uden gæld, båd uden gæld, motor cykel uden gæld.
    MEN, og jeg gentager MEN.
    alt dette er da fuldstændigt ligemeget, hvis vi ikke kan tage os af vores egne indbyggere.
    jeg betaler gerne 600000 i skat om året, jeg betaler gerne mine afgifter, piver ikke brokker mig ikke.
    jeg synes det er tåbeligt at folk der tjener over feks 500000 om året skal have børne check.
    jeg synes det er latterligt at vi bruger 19 mia om året på et forsvar fra ddr velmagts tider.
    jeg synes hjemmeværnet som koster 850 mio om året er grotesk.
    jeg synes snapstinget skulle have lønnen halveret, og betale afgifter.
    men jeg synes ikke enlige, eller andre svage i samfundet skal lide, straffes, eller forfølges for at have fået børn.
    langt fra.

    og din udtalelse om topskat er da dybt godnat.
    du burde vide at topskatte ramte har fået mange skattelettelser, og i dit højt lønnede arbejde, får du sikkert tlf, pc, og internet til rådighed ikke ?
    betaler du skat af det som du skal ?
    firmabil, betaler du skat af den eller ??
    i stedet for at pive over at som du siger tjener godt, skal give lidt over skatten, for at andre, der har haft det svært, eller ikke haft mulighed for uddannelse, kan få det lidt bedre er latterligt.

    just my 2 c´s


  • #80   20. jan 2011 allan c.

    jeg giver dig ret i at nogen når de får deres børne check fyrer dem af på bytur eller tant og spas.

    Min nevø som jeg henter hver 2 uge for min bror, har en ven i skolen, hans mor er ludfattig, manden døde i trafik uheld.
    hun er empatisk, sød og altid i godt humør, hendes søn mangler intet, og hun kæmper for at få det til at hænge sammen.
    det er ikke ok.


  • #81   20. jan 2011 julie p


    undskyld jeg er ikke med ????


  • #83   20. jan 2011 Tazz .


    kan fortælle dig jeg har været til flere møder for at se hvor der kan skæres ned... og der var ikek noget ... da tv og internet ( som var den eneste "luxus" ) nu ses som noget man har RET til at ha på ligefod som fx et køleskab...

    tror du det ville være sp hårdt hvis jeg havde noget jeg bare kunne skære ned på eller fjerne..

    ryger meget sjældent... går ikke i byen ( er ligesom alene med de 4 trolde uden netværk) så det giver jo sig selv..

    kunne der spares flere steder ville der...

    og alligevel skal jegh finde på noget... ved bare ikke hvad endnu smiley


  • #84   20. jan 2011 helt ok, jeg var bare helt paf.
    men tak, jeg prøvede bare at sige, at har man, har man også overskud til andre der ikke har. slut færdig.


  • #86   20. jan 2011 julie p.
    kommer du til sjælland, giver jeg gerne en tur i porschen for fuld spade, ligesom jeg 2 gange om året giver ture til børn, som kommer fra trange kår.
    ikke at du er et barn griner


  • #89   20. jan 2011 fanatico D

    det er rigtigt, men ikke alle har evnen til at læse feks højere uddannelser.
    derfor er mange sat i bås, og når kun lavere udd. I disse tider er de hårdt ramt af ledighed


  • #93   20. jan 2011 Julie:
    Alle lever jo på forventet indkomst, alt kan gå galt, men man bliver jo nødt til at prioritere og vælge om man vil ha 4 eller 2 børn og se lidt ud i fremtiden hvad der evt kan ske, trods alt får man jo børnechecken, selvom den er nedsat, fradrag mm så den almindelige dansker ville kunne klare sig, også på en pension eller andet, det er kun et spørgsmål om hvordan man vælger at bruge sine penge.



  • #94   20. jan 2011 alle kan ikke blive rige... sikke noget lort at lukke ud..

    thank-you-mam .

    Tror ikke at alle dine golfvenner har samme mening som dig ,
    Folk har det med at sige det ene , og derefter gøre det andet.

    Tenna C : Held og lykke


  • #96   20. jan 2011 tazz

    spiller skam ikke golf, hader det.
    men nej ikke alle mine venner har det på samme måde, og de er i alle lag, ludfattig-til stinkende rig.


  • #97   20. jan 2011 De rige er sgu dem der er mest doven...

  • #99   20. jan 2011 Tazz .
    De "rige" har også arbejdet for deres penge (som regel, med undtagelser af dem der er født med en guldske eller har vundet i lotto).
    Som udgangspunkt må man sige, dem der har penge har også haft sine ofre for det, så hvor mange penge man vil ha imellem hænderne, det bestemmer man helt selv.


  • #100   20. jan 2011 her glemmer man pointen , det er de laverstillet der arbejder for at de rige kan blive rigere.. Og det er også godt nok.. argument som at alle kan blive rige , problemet er så at der ingen er til at udføre skodarbejde ,

  • #101   20. jan 2011 hvem skal så rense din kloak - septitank , hvem skal passe de gamle og børnene , hvem skal stå ved kassen .. etc etc

  • .. .
    .. . Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Svar: 119
    #103   20. jan 2011 kan godt være det bare er mig. men kender flere der har 3 børn som enlig og klare sig med en su og de børnepenge uden brok... så tror det handler om at priotere.... med det sagt er det selvfølgeligt irriterende at pengene igen skal tages fra de svageste!! ligesom det er irriterende de laver strengere regler for så meget andet der rammer en del mennesker... Men man kan vel kun takke alle de skide socialbedrager for at udnytte de gode mugligheder vi har i vores system...

  • #104   20. jan 2011 Jeg er slet ikke med i dit regnestykke :S

    Du er 1, du har 4 børn og I er 7 pers.?
    Mig bekendt er 1+4=5 - hvor kommer de sidste 2 ind i billedet??

    Et hus til 6800 er ret billigt, vi bor i en 3 vær. på 74 kvm og giver 6600


  • .. .
    .. . Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Svar: 119
    #105   20. jan 2011 kan godt være det bare er mig... men hun siger nummer 3 og nummer 4 blev tvillinger... mon ikke hun mener hun havde 2 fik 2 tvillinger... og fik så derefter 2 tvillinger igen.. selvom det er en sjov måde og skrive det på:) men så giver det hvertfald 7:P

  • #106   20. jan 2011 Nej for der står jo at hun har 4 børn

  • .. .
    .. . Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Svar: 119
    #107   20. jan 2011 nåå... har lige læst den igennem igen:) hun har bare 7 personers bil...

  • #108   20. jan 2011 'Gratis cover til din iPhone? Se mine annoncer " SYNTES GODT OM "

  • #109   20. jan 2011 .. . - hvad så med det her "nu er jeg så enlig med dem alle, og bor til leje i hus... men har stadig 7 per. da jeg bor langt ude på landet...3 km væk fra lille by..."

  • .. .
    .. . Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Svar: 119
    #110   20. jan 2011 ja hun har staig 7 pers bil da hun bor alene på landet med ungerne:) mon ikke det er for at der er plads til deres venner eller lign... ej aner det ikke hehe:) og hun er vidst selv sprunget fra..

    Fanatico... jeg syntes da hans inlæg giver rigtig god mening... det viser lige netop at det ikke er alt man kan forudse og man kan blive afhængig af børnepenge eller en anden social ydelse.. og det er sådan nogen mennesker man taber på jorden når man hele tiden laver sparerunder...


  • .. .
    .. . Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Svar: 119
    #111   20. jan 2011 "Jeg har haft hus, jeg har to børn.. Jeg fik en rygskade midt i min kones barsel, hvilket resulterede i en indkomst nedgang på 9000 kr Jojo.. "

    hvis man pludselig har en nedgang i ens inkomst på 9000 er det nok fordi han er fyret... uden at skulle dømme....
    og så kan ens børnepenge blive rigtig nødvendigt....

    jeg kender selv til det med at få en skade så man bliver kastet rundt i systemet... og kommunerne er vidst ikke de bedste til at overholde loven.. så pengene kommer når det passer dem osv.. så kan godt se det fra hans side at det kan blive en nødvendighed... især hvis han aldrig kan passe sit normale job og evt skal på flexjob eller starte helt forfra som ufaglært eller starte ny uddannelse..


  • .. .
    .. . Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Svar: 119
    #112   20. jan 2011 har selv været i en trafikulykke og er nu i revalidering så tro har været hele rumlen igennem... heldigvis uden børn....
    kommunen har brudt lov på lov... og har flere måneder ikke fået udbetalt en krone, så var ved at miste min lejlighed og havde ikke en krone til mad.... så kender det hele desværre.. håber os selv på flex... men tør sku dårligt håbe...


  • .. .
    .. . Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Svar: 119
    #113   20. jan 2011 kan os informere til den med gamle kan søge nyt job eller go i flex... for det første er det rigtig svært at få et flexjob... for det andet er der stort set ingen der ansætter folk over 40... har selv arbejdet med rekruttering... og de bliver hurtigt skåret fra... så det kan blive et rigtig stort problem...

  • #114   20. jan 2011 Fanatico D


    sludder at vi har bedre sygehus væsen end sverige og tyskland.
    folkeskole nej, i europa er vi bagefter sverige, norge, england, og tyskland.
    vi har de længste vente lister, læge sjusk på sjusk, og en ussel lige gyldig grisk vagtlæge ordning.
    det er fakta.
    minister arbejder sikkert mere end 37 timer pr uge, men de har 3 mdr sommer ferie, 1,5 mdr juleferie, og sidder på tv og sover, når de såå stopper bliver de forgyldt i hoved og røv.
    alle og en, laver plat og svindel, koruption og frynse goder konstant, går den så går den jo.


  • #115   20. jan 2011 Vi har IKKE bedre sygehuse i Danmark , Har boet i sverige , og kender derfor lidt til det.

  • .. .
    .. . Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Svar: 119
    #116   20. jan 2011 ja vildt godt system... jeg gik med brækket albue i næsten 6 mdr før de opdagede at de skulle nok gøre noget ved det...

  • #117   20. jan 2011 nu er jeg ikke rød.. Men har stemt DF siden de kom frem . og for første gange er jeg i tvivl om jeg skal vælge blå eller rød kulør , for mig at se er det en flok sammenspist idioter ... Men klart jeg stemmer DF igen og til evig tid amen

  • #118   20. jan 2011 'Gratis cover til din iPhone? Se mine annoncer
    Der er ingen der kan forudse de negative ting, men sýgedagpenge svare til alm dagpenge, hvilket man sagtens kan klare sig for, medmindre man har sat sig i stor gæld og er insolvent.

    Det at i ikke har råd til at få et barn er jo kun at se tingene lidt realistisk, istedet for bare at få en mere og tage konsekvenserne bagefter også derefter oprette et indlæg på baboom for at konstatere man ikke har råd til det.






  • #119   20. jan 2011 Jo jo men så havde du truffet et valg velvidende om at i ikke havde råd hvis du røg på dagpenge.

    Uanset hvordan du vender og drejer den, kan man ikke klare sig for de penge som staten yder, så er det ens levestandard der fejler noget, kan være i form af gæld og luksus vare hvilket tit høre sammen.


  • #120   20. jan 2011 Haha hold nu op med at pive, det er dig selv der har sat i den gæld, ikke mig, jeg skal ikke betale for dine fejl, klaphat, jeg kan jo kun sige, lær af dine fejl.

  • #121   20. jan 2011 Nej du har det svært, ud ha da, du får det til at lyde som du er den eneste, du har godt nok ondt af dig selv.

    Det er dig der har købt huset, lånt pengene, jeg har sgu ikke bedt dig om at låne penge eller sætte dig i gæld som du ikke kan betale.

    Jeg er langt fra usympatisk, men du peger jo fingre af alle andre når det i bund og grund er din egen indstilling der er helt hen i hegnet.

    Fortsæt du med at have ondt af dig selv, så skal du nok komme oven på igen. FLOT GÅET!


  • #122   20. jan 2011 Haha, ja det lader da til du skal ha noget hjælp.

  • #123   20. jan 2011 'Gratis cover til din iPhone? Se mine annoncer Jeg holder med dig , You are my hero

  • #124   1. feb 2011 Bliver nødt til at komme med en rettelse det hedder IKKE børnepenge
    MEN! Børnefamilieydelse... Det korrekte ord giver en helt anden forståelse

    Børnepenge= penge til børn
    Børnefamilieydelse= økonomisk hjælp til familier med børn...


  • #125   1. feb 2011 Hold nu op med det latterlige piveri, det er så ynkeligt at høre på folk har så ondt af sig selv.. Når alt kommer til alt er man fandme for dum hvis man har sat sig hårdere end man kan klare sig for dagpenge. Længere er den fandme ikke..

  • #126   16. maj 2011 Man bør vel ikke være så uansvarligt at man vælger at få børn efter hvad man kan få i Børnepenge????

    Og så kan jeg ikke lade være med at undrer mig over at hvis du har det så hårdt økonomisk hvordan du så kan få råd til tatoveringer? Det burde da være en af de ting der er sparet på... (Læs slet ikke eksisterer i et budget)

    Tingene kan gøres billigere end de er... Det er der slet ingen tvivl om hvis bare man vil...


  • #127   16. maj 2011 * AE *

    deltag lige i debatten 3½ måned for sent smiley



  • #128   16. maj 2011 Jeg faldt lige over den smiley Og synes da jeg ville give mit besyv med

Kommentér på:
børnepenge..hvor blev de af ??

Annonce