{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.042 visninger | Oprettet:

Forargeligt.... {{forumTopicSubject}}

Sad og så et indslag fra tv2 nyhederne om en 9 årig dreng, der havde for 250.000 kr. modetøj.

Hvad skal en knægt på den alder med Gucci, Karl Lagerfeld, Tommy Hilfiger etc?

En ting er at forældrene må have penge nok, men at bruge dem på den måde, er i min optik vanvittigt.
Jeg håber da at knægten kan leve op til sine forældres økonomiske succes, ellers havner han da i den mørkeste depression som voksen.

Hvad værre er, var at tv2 sagde at det var meget normalt!!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forargeligt....
  • #1   26. okt 2018 Så er jeg Gudskelov unormal smiley

  • #2   26. okt 2018 Besynderlige forældre.... smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley

  • #3   26. okt 2018 Jeg tror hans forældre har misforstået temmelig meget.
    Mit bud er at han en dag som voksen vil forbande sine forældre der ikke magtede et give ham en opvækst hvor kongens foged ikke bliver en trofast gæst i hans liv.


  • #4   26. okt 2018 Hej Ole S ja netop og længe siden smiley

  • #6   27. okt 2018 Og så er de to forældre meget lidt solidariske over for de forældre der ikke er i stand til at fodre deres barn med masser af penge til at købe mærkevarer tøj for.

  • #8   27. okt 2018 Ole S #6

    Hvor langt ned skal solidariteten gå?

    Jeg forstår ikke lige hvorfor forældre skal være solidariske over for dem som har mindre.

    Nogen køber en bil til 700.000, fordi de har råd til det, andre en brugt til 75.000 fordi de ikke har råd til større. At så forældre giver større lommepenge end andre, kan da ikke være et samfundsproblem.

    For mit vedkommende vil jeg ikke være solidarisk hvis jeg skal sidde 7 timer på skadestuen med et brækket ben, når jeg har en forsikring til et privat hospital.

    Nogen i samfundet vil altid have mere end andre, som resultat af evner, gåpåmod, risici og med det økonomiske resultat af ovenstående så ser jeg ikke noget forkert i at lade det stråle ud på børnene.

    Forældre køber også lejligheder til deres børn fordi ventelisterne er for lange, det gælder både middelklassen og topklassen.

    Den her ide med at alle skal være lige dumme, lige fattige, lige evner ville hurtig kvæle al lyst til at yde mere.

    Vi kan jo se hvordan lighed var i tidligere DDR, udefra så man tanken i funktion, men realitet var at selv DDR borgere var opdelte klasser. Et samfund kan ikke være lige og solidarisk, - der skal altid være nogen som tager beslutningen - hvis man skal gå i detaljer i solidaritet så skulle hver borger i Danmark stemme om den mindste ting, det vil gøre hele sagsbehandlingen langtrukken og forpasset.


  • #9   27. okt 2018 Annella - polysl det at lære et barn at kun navnetøj er godt er da i min verden ikke særligt godt og tænk hvis barnet ikke har råd til sådan mærketøj senere i livet så får han en brist og skal til læge - psykolog og psykiater smiley

  • #10   27. okt 2018 Jeg synes også, det er forargeligt, det handler slet ikke om at være rig, det er princippet i at klæde børn på i mærketøj og give dem alt materielt undtagen kærlighed, eller sagt på en anden måde, misforstået kærlighed. Stakkels barn/børn, de skal allerede leve op til en masse.

  • #11   27. okt 2018 Jetset enig bare så enig smiley

  • #13   27. okt 2018 Annella der fik du mig til at stor grine og fanden hytter jo sine egne - men børn nu til dags får den ene diagnose efter den anden og er sikker på at mange børn vil få den grundet for meget TV-spillerrig flere timer om dagen og jaaaaa den kunne jo også komme ud af den blå luft grundet for dyrt tøj - for meget dyrt tøj og i min lille verden må man nøjes smiley

  • #15   27. okt 2018 Ronald G dog jeg bliver ikke op hisset af mærketøj nej da men en kvinde i pænt tøj kjole eller andet + smukke sko/støvler så er jeg der - men det var vist et side spring smiley

  • #16   27. okt 2018 Nogen i samfundet vil altid have mere end andre,
    men det er jo nok en minoritet der har det som resultat af evner, gåpåmod, og risici.
    Det er typisk mennesker der har knoklet for at komme så langt, og deres børn vil næppe få lommepenge af den størrelse som her refereret.


  • #17   28. okt 2018 Det er nu lidt underligt at ungen starter med mærketøj som 9-årig??
    Er det ham selv der shopper sammen med kvinderne i stedet for at være sammen med kammeraterne??
    Han må da have haft mor med i butikken med kortet eller har han et selv allerede der??
    OK, hvad den familie gør må de selvfølgelig selv om, og han var sikkert stolt over at være i TV....undrer mig bare... smiley smiley smiley smiley smiley smiley


  • #18   28. okt 2018 Han startede søreme som 7 årig med at samle på mærketøj.

    De viste det sæt tøj han tog på om morgenen, sko/støvler, bukser, bluse, jakke med hætte og solbriller, havde en værdi på tilsammen over 10.000 kr.

    I min verden er han en forkælet lille møgunge, hvis forældre har misforstået ordet opdragelse.

    Havde vi haft sådan en knægt i klassen da jeg gik i skole, var han blevet lagt ned i den største mudderpøl.


  • #20   28. okt 2018 Ronald

    Ud fra seneste artikler så har lærere i folkeskolen ikke et godt arbejdsklima, med så mange underlige børn fra Mellemøsten - så det er da klogt at sende dem på privatskole, nu er det jo ikke kun rige som gør det,

    Hvorfor gå i folkeskole med elever som ikke engang kan sige andet og stave til fuuuk, shiit, luddder, eller som i Frankrig få stukket en pistol frem foran ansigtet.

    Lærere skriver selv at tosprogede elevers antal er enorm og en udfordring. Lærere flygter fra folkeskolen så flere skoler ikke engang kan overholde timetallet.

    Nå det var så lige OT.


  • #21   28. okt 2018

    Hele denne polemik har ikke noget at gøre med penge Overhovedet, det er et spørgsmål om at man giver et barn en identitet der beror på hvad man skal have på for at få en følelse af selvtillid. og jeg siger med vilje selvtillid, for det er det der er det modsatte af selvværd. Man skal altså opbygge sin identitet på den person man er og ikke på hvad man iklæder sig.
    Selvværd får man af det man foretager sig og det man får tilbage af tilkendegivelser fra omverdenen, Og sådan en opbygning af personlighed sidder ikke i tøj for 250, 000 kroner. jeg kunne ikke blive forarget over om de så iklædte drengen guldklæder, men jeg er mere bekymret over den tomhed som det giver inden i sådan en knægt, som identificerer sig med tøj og mærkevarer, Ting skaber ikke lykke, det gør det derimod at man får nogle erfaringer, og noget livs visdom hen af vejen, Og jeg blev lidt bekymret over hvordan denne dreng var helt op slugt at sit tøj.


  • #22   28. okt 2018 Knægten går garanteret i privatskole med børn af velhavende forældre, og hans tøj er ikke noget særsyn der.

    Når man tænker på, hvad alle børn har i dag af elektroniske herligheder, kan jeg ikke blive forarget.

    Men var da selv lykkelig over mit dukkehus og dukketeater, som barn.

    Familien havde dog ondt i bagdelen over, at jeg havde 3 pelse inden jeg kom i skole...

    Folk vil som regel hellere ha', at man har det ringere, end de selv har, nogen de kan ynke, misundelse er en grim ting.


  • #24   28. okt 2018 Jeg er skam ikke misundelig, jeg kunne da sagtens etablere en garderobe til 250.000 kr. men jeg ville føle mig som total idiot.
    Så ville jeg hellere glæde andre med pengene.

    Privatskoler i dag, er nu ikke længere forbeholdt velhavende, bare lige for at aflive den myte.


  • #25   28. okt 2018 # 24

    De små børn i Afrika eller...? smiley smiley

    Hver sin smag for sine penge.


  • #27   28. okt 2018 # 26

    Netop, Annella, nogle køber dyre biler, tøj, smykker, og andre går ud og morer sig for skillingerne.

    Kort sagt, det er op til folk selv, og mange store børn i dag, har jo iPhone, iPad, playstation etc., der nemt løber op i 50-100.000 kr..


  • #28   28. okt 2018 9.årig og tøj for 250.000.kr det er altså mange penge og ja vi skal jo ikke bestemme hvordan forældrene forkæler deres barn -Gudskelov har jeg min egen mening og det har vi jo alle sammen smiley

  • #29   28. okt 2018 Selvfølgelig er det en prioritering som vi fleste har, millionærer har det sikkert også,
    her ender det nok bare med "lad dog barnet" og så går fornuft og ansvar som forældre sig en tur.... smiley smiley smiley


  • #30   28. okt 2018 En dreng på 9 år går temmelig sikkert i 3 klasse og jeg tænker lidt tilbage på mine egne børn dengang og hvordan vi bevidst sørgede for at de ikke skilte sig for meget ud, men det var mere i retning af at de havde rent tøj på uden huller.
    Meget mobning i dag går på tøjstil og i dette tilfælde vil jeg påstå at disse forældre bærer brænde til bålet.
    Jeg har på et andet forum nævnt fordelene ved skoleuniformer og med alt det mobberi der eksisterer idag forstår jeg ikke at denne mulighed ikke har været i spil.
    Jeg er ikke tilhænger af at alle skal være ens, men børn i den alder kan slet ikke administrere forskelligheder og virkningerne deraf hvilket betyder at forældrene bærer en stor del af ansvaret hvis børnene mobbes eller selv mobber andre.
    Jeg mener ikke forældrene i denne sag har udvist en fornuftig situationsfornemmelse i forhold til hverken sønnen eller hans omgangskreds.


  • #31   29. okt 2018 Selvom man er rig og kan købe hvad man ønsker, er der ingen grund til at prale med sin rigdom. Det viser en dårlig dømmekraft.

    Hvordan vil en 9 årig nogensinde lære om pengenes værdi, hvis alt hvad der peges på bliver givet?



  • #32   29. okt 2018 Ja Chris, det er en god poiente !
    Og der sagde jeg til mine 4 børn, i må selv tjene penge hvis i skal have mærketøj. Jeg vi gerne holde jer med almindelig tøj til rimelige priser. Alle fire havde et job efter arbejdstid, og tænk så opdagede de hvad de kunne få af smart tøj i HM. i forhold til hvad mærkevarene kostede. Og når de nu selv havde arbejdet for pengene, så gjorde det jo mere ondt at give dem fra sig. det mener jeg er en god måde at lære at administrere sine penge på ,


  • #33   29. okt 2018 # 32

    Vores børn havde også job, dengang allerede fra de gik i skole, og har først købt mærkevaretøj, da de begyndte at få råd til det, og der smutter da også noget med fra H & M. indimellem.

    Men vi har aldrig blandet os i hverken bilmærker eller designerure eller lign., selvom vi måske havde handlet anderledes.

    Og ingen er kandidater til "Luksusfælden".....



  • #34   29. okt 2018 Men det kan være at knægten på 9 år, er fremtidig kandidat til luksusfælden. - Skal han have råd til denne ekstravagante livsstil, skal hovedet følge med, så kan han ikke nøjes med et job på margarine fabrikken.

  • #35   29. okt 2018 # 34

    Forældrene er sikkert ambitiøse nok til at han videreuddannes, så 'margarinefabrikken' eller Toms Chokoladefabrik kommer næppe på tale...


  • #36   29. okt 2018 Nu så jeg jo indslaget, og drengen hverken så eller virkede særlig begavet.

Kommentér på:
Forargeligt....

Annonce