{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
870 visninger | Oprettet:

Træt af Basis-varer i tøj industrien? {{forumTopicSubject}}

Overskriften taler lidt for sig selv. Men jeg er simpelthen blevet så mega træt af at se på alle de mærker/producenter som laver et par bukser og så smider en eller anden grim tryk ting på og så sælger dem for 1000 kr. når den eneste forskel på et par almindelige jeans og så de andre med den enekelte grimme trykting på er den trykting der er foran foreksempel.
Ville det ikke være fedt hvis der kom et nyt mærke som ikke lavede basis varer, men varer som var proppet med masser af fede sygninger, tryk og looks, som understreger at det er helt unikt men stadig til en fair pris ?

Er der evt. andre der også er ved at være trætte af at se på basis varer ? eller er det bare mig hehe ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Træt af Basis-varer i tøj industrien?
  • #1   16. jan 2008 Ja går udelukkende efter bukser der ikke ligner de andres... men hvis der skal laves noget specielt ved dem ( evisu ( AD )) så koster de jo også kassen ellers kan de jo ik tjene 500 - 1500 pr par de sælger....

• #2   16. jan 2008 Ronse ^ Nej har du fuldstændig ret i, men nu har jeg været ved at undersøge tøjindustrien ud i krogene, og synes godt nok de er ved at løbe tør for ideer, for mig virker det som om at de ikke har flere ideer til hvad der skal være på så de smider et eller andet latterligt crap tryk på og sælger det til en formue, synes specielt BBC runnning dog, der er sådan en grim tryk hund foran på, og det er eneste, og de koster 700 kr. eller sådan noget af brugt. og måske 1000 af ny, det er jo totalt latterligt at de tager så meget for et par normale cowboy bukser med en grim hund på ? altså hvad sker der? hvis de skal koste så meget så må de da godt lige tage og gøre lidt mere ud af det.. fatter ikke dem der køber den slags?

• #3   16. jan 2008 Jo Kan sagtens følge dig men når man ikke har evnerne til det selv så sker der jo ik så meget... det bare en skam der skal være så stor en fortjeneste på det i butikkerne..

• #4   16. jan 2008 egentlig kan man jo bare være ligeglad. ersonligt gider jeg heller ikke selv give mere end 500 kr. for et par jeans, og egentlig er mærket jo også underordnet.
    Jeg håber, at folk køber dyrt tøj fordi de kan lide det, og ikke bare fordi de andre går i det mærke.
    Jeg er mere glad for det billige tøj jeg køber, det gåt jeg mere i fordi jeg bedre kan nænne det. Men hvis man er glad for at gå i et par bukser til 1000 kr. med et tryk på, så skal man gøre det.

Men billige mærker som Vero Moda og B-Young er jo ligeså meget mærkevarer som Gay-Star og Diesel. Det koster bare ikke så meget.

• #5   16. jan 2008 Det er helt rigtig Ann Men mener også at i mit tilfælde Jack & J ikke laver så forfærdelig mange fede designs på deres tøj set i forhold til det sku være et "billig" mærke koster 2 par HELT almindelige bukser stadig 500 på bud. eller s 6 - 800,- så hellere gi 200 mere og få nogle bukser med fede detaljer på..

• #6   16. jan 2008 Så kom du vist a med lidt mundaffald Christian smiley

Bare fordi man køber dyre bukser er det nødvendigt ik fordi de er dyre vil da hellere end gerne gi 500 for et par bukser og de så stadig havde de unikke detaljer som dem til 1000,-

• #7   16. jan 2008 Ronse^
    Jamen det tøj, som du giver 800-1000 kr. for er jo ikke engang designervarer. Jeg har set billigt tøj i Kvickly og Bilka der har været mere detaljeret end det der D&G og Gay-Star osv. Det er ligeså meget mærkevare, med er bare billigere.

Desuden koster designertøj betydeligt mere end 'mærkevaretøj'. Eller det almindelige tøj, som i hvert fald jeg selv kan nøjes med.
    Bare fordi man ikke lige går i det sidste skrig fra Diesel, er dett jo ikke fordi man ikke er smart eller hip, man er bare ikke så ødsel med sine penge.
    Hvis du giver 1000 for et par bukser, kan jeg få et helt sæt tøj, med undertøj og sko for 1000 kr. Og det er jeg mere lykkeligt for end jeg ville være for et enkelt par bukser.

Det er heller ikke atlid kvaliteten følger med prisen, for sidste år købte min storebror et par Trousers-bukser (på tilbud), men de ville ellers have kostet 900 kr. De sprækkede første gang de blev vasket. Så er de billige bukser fra Bilka han render rundt i da mere holdbare.

• #8   16. jan 2008 jeg fik en en Gnious trøje i julegave (mærkevare og ret populært heroppe) som tilsyneladende var på tilbud, jeg har haft den i brug i 14 dage-3uger ca. og sygningerne er allerede gået i stykker i det ene ærme (5-7 cm revne i sygningen), så bliver man godt nok skuffet når jeg ved det er en trøje der normalvis nok koster 500 kr. trøjen i sig selv er skide lækker osv. det er slet ikke det, men det er bare slet slet slet ikke lavet ordentligt. Men heldigvis er der råd for den slags. Kan afsløre nu at jeg har arbejdet på mit eget designer projekt med masser af "helt nye designs" eget brand og eget logo. det kommer bare til at koste en formue at få startet skidtet op. Glæder mig til at få lavet de første prototyper, det bliver alt for fedt. forresten så er det hip hop tøj, men det er meget sejere end det jeg har set indtil videre (min mening).

• #9   16. jan 2008 det er simpelthen til at græde snot over, at sådan noget mærke pis som skulle være å så godt og iorden og pisse dyrt går så hurtigt i stykker sommetider.. det er da simpelthen til at grine over? også derfor jeg har designet mit eget, med helt egne designs, logo og Brand.. så er jeg ude over problemet.. og så er der ingen der kan efterligne mig overhovedet fordi det er mit det hele som jeg selv har skabt..

• #10   17. jan 2008 Hmmmm... jeg kan godt lide basisvarer. Jeg synes jo det hele handler om atitude. Jeg har selv 8 par tiger of sweden jeans hvor af 6 par af dem er basisagtige, men man kan gøre alle jeans fede, ALLE. Det handler om sammensætning af sit tøj og attituden man skaber.

Jeg har ikke noget imod at give 1200 for et par basisjeans, det eneste det kræver er et klædeskab det kan gøre dine jeans fede. jeg gider i hvert fald ik have FOR meget på mine jeans

• #11   17. jan 2008 Jacob P
    Hvad så hvis du kunne finde et par basisjeans magen til dine Tiger of Sweden, som ikke havde noget mærke, udover prisskiltet hvor der står 100 kr. på. Ville du så gå i dem; eller kan man kun have attitude i et par jeans til 1000 kr.?

• #12   17. jan 2008 Jaa, men jeg er samtidig meget kvalitetsbevidst... og hos Tiger får jeg hele pakken..... Men i princippet kan jeg godt følge dig, men mit skab rummer skam også genbrugsting

• #13   17. jan 2008 Jacob P:
    Et par bukser magen til - altså også samme kvalitet.

Mit skab rummer også genbrugsting. Du aner ikke hvor mange der har prøvet dit tøj før dig. DEt er jo ofte sådan, at tøjet i butikkerne er prøvet. Altså brugt. Der er andre menneskers sved om makeop i.

• #14   17. jan 2008 Hmmm.. watch your words... Jeg er selv ekspedient, så jeg er den "første" der får det på - men det har intet med kvaliteten at gøre... du kan ikke få et par jeans til 100 kr som et par til en tusse..... sorry.. jeg er uddannet i fager

• #15   18. jan 2008 Prisen giver som regel altid en pejling om at det er iorden det man køber, nu går jeg på handels skolen og det som kendetegner et mærke som regel er følgende: Et brand er kendetegnet ved at det altid er ens kvalitet til ens artede priser.. det er derfor folk holder sig til et mærke fordi, hvis de har købt det før og det bare var skide godt, og iorden jamen så er det jo klart at de er loyale overfor det mærke og vælger det igen næste gang de skal ud at shoppe. Det er derfor mærker er til. Det kan godt være du måske kan købe et par bukser i bilka som er magen til, men du har ikke helt den samme garanti for at det er lige så godt som mærkevarerne. Et mærke forpligtiger sig selv, laver de noget lort, så kommer der hurtig dårlig omtale om det, det kan der ikke skabes med tøj som ikke har noget mærke jo ? for så kan du ikke forklare hvad det er du egentlig mener? du kan forklare at det er købt det er og det sted, men stedet som sælger det kan jo stadig godt, være godt nok med nogle ting frem for nogle andre, så ender du med at skære det hele over en kam. Så den er svær den der.

• #16   18. jan 2008 Jamen hvorfor skulle man købe dyrt mærketøj, som holder ekstra godt end billigt mærketøj, hvis man alligevel ikke bruger det tilstrækkeligt til, at man kan kalde det holdbart.
    Man køber jo egenlig bare tøj for at gå i det et par måneder, altså så længe det er moderne, så... Men ja, folk må da selv bestemme hvad de bruger deres penge til.

• #17   18. jan 2008 hehe naah, jeg køber ikke mærketøj fordi de er oppe tiden. Der tager du fejl min ven (: Jeg køber mærkevare fordi jeg ved hvad jeg får ved de mærker og specielt også fordi jeg går i Hip Hop tøj, og der er ikke så forfærdeligt mange mærker indenfor den kategori som falder i min smag, derfor er det ofte de samme mærker jeg holder mig til for at være sikker på at det er noget som jeg kan lide. Som jeg sagde, et mærke kendetegner ens artet kvalitet til ens artede priser, og samme standard.

• #18   19. jan 2008 jeg troede man valgte mærke efter stil.; og ikke efter kvalitet. Det er der i hvert fald mange der gør, inklusiv mig.

• #19   19. jan 2008 jaah men kvaliteten alene er jo ikke det som afgører det altid. Dem som køber Evisu får ikke kvalitet, men bare nogle fede designs, de kan ikke holde til at blive vasket i vaskemaskinen, de skal vaskes i hånden og trykket ryger af efter første vask.. totalt skrammel det er.. Så udelukkende efter kvalitet er nu ikke helt rigtigt..

• #20   20. jan 2008 Christian og ann... lyt lige engang,, Christian går på handelskolen nu og får sin basis viden derfra og det Christian siger er i for sig rigtigt nok. pris og kvaltiet følges som OFTEST ad og er en pejling. MEN, altså jeg arbejder i en tøjbutik der handler med alt der hedder Diesel, Tiger, Energie, Cheap Monday, Samsøe, G-star osv osv. Og har været på kurser baseret på varerkendskab.

Man kan dele kvalitet op i flere grupper, smagsmæssig kvalitet, funktionel kvaltiet og kvasiteknisk kvaltiet. Tager man som nu bliver brugt meget i forum EVISU, så køber du smagsmæssigt da det er fordi du synes de er fede, du køber funktionelt fordi selve metervaren er god, det betyder god "funktionel" kvaltiet, MEN printet som falder af har INTET med kvaltieten at gøre men folk der vasker for meget og vasker forkert. af hensyn til mine jeans har jeg ikke et par ud af de 18 par jeg bruger ikke et eneste par som er vasket mere end 2 gange.

Ann.. Jeg har gode mærker at vælge imellem og nej man vælger ikke KUN smagsmæssig kvaltiet når det er jeans til 1000 eller over, så er det OGSÅ for den funktionelle kvalitet. puhh, krampe i hånden hehe

• #21   20. jan 2008 For lige at afslutte, så lad os lige tage en modsætning af evisu, Cheap monday, billig produceret jeans, men hamre fed kvaltiet (til prisen) Deres metervarer er i forhold til pris og kvalitet. MEGET bedre end evisu. man skal altid sammenligne, det gør folk ikke herinde og så er det simpelthen for svært at sige hvad god kvaltiet er.

• #22   20. jan 2008 Jakob P. Det lyder til at du har styr på sagerne, men ja Evisu er udelukkende fordi at de har det udseende som de har, for mærket har aldrig været god kvalitet, og tror heller ikke det bliver det...

• #23   20. jan 2008 Det har jeg skam også.. har et ringbin FYLDT med alt omkring kvaliteter, vævemetoder, denim osv osv... hehe

• #24   20. jan 2008 Okay, fedt nok, hmm må jeg spørge om noget så, er der mulighed for at jeg kunne få en kopi af det, for jeg har nemlig selv lavet mit eget, brand, logo, og forkortelse af navnet, og en masse unikke designs til lidt af hvert. Så det kunne være en stor hjælp hvis jeg kunne få det der, så jeg kan studere det lidt nærmere.. hvis du altså må og kan give det ud..

• #25   20. jan 2008 Tja, altså gider ikke til at rode det hele igennem, men kan lave nogle ting som du nok skal bruge, omkring bomuld, uld, polyester, elastahn og metervarer.....?? laver også selv t-shirts

• #26   20. jan 2008 okay, jamen altså det her er meget omfattende, det er jo både, trøjer, bukser, t-shirts, undertøj osv.. det er sådan lidt af hvert.. (:

• #27   20. jan 2008 Men ja kunne være kanon hvis du kunne lave en del kopier af det der, og så sende det til mig, men hvor meget er der i det hele ? og hvor bor du henne af i landet? kunne godt tænke mig at få det hele med nemlig.. for vil gerne have ført mit mærke ud i verden, men indtil videre, er det kun en drøm grundet er ret, dyrt at få startet op...

• #28   20. jan 2008 Jeps i know, og først bør du nok overveje hvordan du vil gøre det men jeg bor i midtjylland...

Hmm, lav nogle prøver på dine t-shirts. få nogle venner til at tage dem på og se folks reaktioner, ikke dine venners for de tæller ik... ellers bliver det hurtigt en MEGET dyr fornøjelse.... hmm, ved sku ikke lige om jeg kan lave kopier af det hele, der er satme meget.. også om konfiktion og der er varerprøver i og sådan så kan nok ikke bare kopiere det hele

• #29   20. jan 2008 hmm nej okay... Men kunne godt bruge alt det basis viden der er omkring stof osv.. altså alt det sådan grundlæggende eller hvad kan man sige?

Kommentér på:
Træt af Basis-varer i tøj industrien?

Annonce