{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.724 visninger | Oprettet:

jacob .
jacob .
Følger: 1 Emner: 97 Svar: 142

100% uld trøje vask så den krymper lidt? {{forumTopicSubject}}

Hej.

jeg har købt en 100% uldtrøje som jeg prøvede på og det hele og den passede sådan set fint, jeg er bare typen der godt kan lide at tøjet sidder lidt til kroppen.
Hvilket den her ikke gør nok ifølge mig.

har så vasket den for første gang på 30grader og 800omdr mener jeg og synes ikke rigtig det hjalp.

er der nogen der ved om jeg skal prøve at give den en tur mere? eller om den nok bare ikke bliver mindre, ud over hvis den får højere temperatur, som jeg ikke skal eksperimentere med på en trøje til 1700kr

så kom gerne med lidt erfaring ang uld og vask smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  100% uld trøje vask så den krymper lidt?
  • Cantarel's Skygge
    Cantarel's Skygge Tilmeldt:
    feb 2009

Følger: 1 Svar: 531
    #1   8. jan 2014 i vores vaskeri, som er 3 måneder gammelt, er der et par stykker som har vasket uldtrøjer på 30 grader mild istedet for uldvask.... de blev godt nok små de trøjer he he

• jacob .
    jacob . Tilmeldt:
    okt 2009

Følger: 1 Emner: 97 Svar: 142
    #2   8. jan 2014 Puha det skulle nødig ske!
    Det her var os på uld program.
    Tror ikke der er meget at gøre så, hvis 30 grader mild vask laver dem til xxs smiley

• #3   8. jan 2014 Du har simpelthen betalt 1700, for en trøje som du ikke syntes passer dig? smiley

Men held og lykke med dit krympeprojekt smiley

• #4   8. jan 2014 Jeg har vasket min ved 40 grader, fordi jeg ikke lige tænkte over det. Den blev meget mindre, men var så også rigtig stor før vask. Nu sidder den egentlig perfekt, bortset fra at den er lige kort nok - og det er jo lidt ærgerligt med en trøje i dén prisklasse.

Det er nok nemmere bare at købe den rigtige størrelse en anden gang.

• Jens O
    Jens O Tilmeldt:
    jan 2014

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #5   21. jan 2014 Jeg har købt denne http://www.wagner.dk/?c=Item&category=1081&item=301734&pi=1&piid=ffcCMv60598XWdFlk4jDYQ, hvor jeg også gerne ville have den skulle krympe lidt. Jeg vaskede den på 40 grader, og jeg synes faktisk den krympede en del. Men ved ikke om, der er forskel, da det er bomuld. Men det da værd at prøve inden du vasker den på alt for høje grader, også den bliver ødelagt i stedet smiley

• Ditte S
    Ditte S Tilmeldt:
    feb 2021

Følger: 1 Svar: 1
    #6   21. feb 2021 Uld krymper først og fremmest ved bevægelse, altså centrifugering. En uldtrøje kan faktisk klare ret høje temperaturer.
    Så jeg tror du skal give den lidt mere ved 800 omdrejninger..
    Held og lykke

• #7   21. feb 2021 2014 - jeg tror den trøje er afleveret i UFF så Ambi kan sælge den i Polen.

Kommentér på:
100% uld trøje vask så den krymper lidt?

Annonce