{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.562 visninger | Oprettet:

Vabler på fingrene, HJÆLP :) {{forumTopicSubject}}

Har fået 2 mega vabler på mine fingre efter jeg red med nogle andre trøjler på en hest, så jer der ved hvor tøjlerne sidder i ens hænder, ved I hvor vablerne er.

De sprang self. samtidig og nu er der bare et stort ''hul'' og man kan næsten se ind til kødet og der er betændelse i :S Hvad kan jeg gøre, andet end at sætte plaster på ?

For det gør virkelig ondt .. Og kan jo ingenting smiley
Har plaster på om dagen og så er de fri om natten (:

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vabler på fingrene, HJÆLP :)
  • #1   7. aug 2008 Tag noget brintoverilte (staves?) på en vatpind og smør på såret. Det svider ad helvede til, men det fjerner alt fra såret....

• #3   7. aug 2008 Hmm. Kender det alt for godt.

Men måske rense det i "Brinoilte" eller hvordan det staves. Eller bare gi det tid tror jeg.

God bedring smiley

Ps. Hvis det blir helt galt så måske lægen .

• Miss J
    Miss J Tilmeldt:
    jul 2007

Følger: 1 Svar: 5
    #4   7. aug 2008 Læg hænderne i sæbevand et kvarters tid om aftenen, det renser både og blødgør huden tillige. Og når du er hjemme/ikke bruge hænderne synderligt meget så drop plastre, der sænker bare helingsprocessen pga huden ikke får luft nok

Forebyggelse:
    Brug handsker og lær hesten ikke at hænge i tøjlen smiley

• #5   7. aug 2008 Don P - øhm tak. Lidt tid siden, men hvad mener du? smiley

Miss J - den går med snuden helt nede i jorden og jeg rykker helt vildt i den, derfor jeg har fået vabler. LOL.
    Fat nu det her har IKKE noget med min ridning at gøre, men VABLERNE.

Tør ikke hvis det gør ondt? Så lader jeg dem bare sidde?

• Miss J
    Miss J Tilmeldt:
    jul 2007

#6   7. aug 2008 Bare behold plastrene på mens du tager hænderne ned i sæbevandet, så løsnes plastrene fra huden. Vabler der er bristet væsker af helvede til og plastre kan dermed let hænge fast og det gør ondt. Derfor ha plastre på så lidt som overhovedet muligt, så der hurtigt kommer ny hud på.
    Men kender alt til vabler dér, selvom det er mange år siden erindre jeg tydelig smerten af ømme fingre når en krikke hang i hovedet og man ikke havdefået handsker med sig.

• #7   7. aug 2008 Iden jeg fik læst indlægget færdigt..

For det første, troede jeg som førstehånds indtryk at du fik dem pga. håndtering af den værktøj da du skulle lege med at justere sadlen igår aftes. smiley XD Fik lige en god griner.lol

Jeg synes vabler føles ligesom brandsår, jeg smører lidt tandpasta, og jeg synes den virker. For den afkøler vablerne på en måde, plus tandpastaen holder andet skidt ude fra "såret". smiley Håber det hjælper.
    Btw, det behøver ikke være tykt, bare et tyndt lag er fint.

• #9   7. aug 2008 Ugabuga - ha ha , det var nu ikke derfor XD

• Miss J
    Miss J Tilmeldt:
    jul 2007

#10   7. aug 2008 Miss J - Ja, skidt sker. Har endda også langhåret kat, så endnu en lighed smiley

• #11   7. aug 2008 For guds skyld, ikke lade den plaset blive på huden smiley
    Min mor er samarit, så lidt kender jeg til det. Huden kan ikke generere ny hud hvis ikke det får luft. Luften gør at såret danner en skorpe og skorpen vil automatisk falde ikke, medmindre du piller i det. Indunder skorpen burde der være ny hud :-).

Jeg har lige haft et 7 cm hudafskrabning efter et cykelstyrt, og det heler godt. Plaster is a no-go !

(link fjernet)

• #12   7. aug 2008 (link fjernet)

• #13   7. aug 2008 Ugabuga - aaaav :S
    Har ikke plaster på om natten ? Men kan bare IKKE noget som helst uden plaster? :S

• #14   7. aug 2008 (link fjernet)

• #15   7. aug 2008 Sikke en spasser IE browser smiley Beklager dobbelt indlæg :-S

• #16   7. aug 2008 Ja ja, har set billedet xD

• #17   7. aug 2008 Tjo, det gjorde lidt nas. I en uge rendte jeg rundt med det, det helede ikke hurtigt nok, for ligeså snart jeg kom til at strække skulderen bare en smule, prikkede der hul i skorpen, og det blødte jo lige igennem. Nu er det bare et ar nu. Sørens også. Men det er ikke så værst.

• #18   7. aug 2008 Suuuuurt ! :S

• #19   7. aug 2008 Det sker jo. Det er en del af sporten. (Altså Freeriding/downhilling)
    Vil tro det var værre med en hest hvis man faldt fra den ? Siden man sidder højere? smiley Ja, jeg ved så lidt om heste. Jeg kender kun til jern-heste XD

• #20   7. aug 2008 Haha, man kan slå sig lige så grumt på en jern-hest , som på alm. hest smiley har jeg hvert fald erfaret!

• Zenia T
    Zenia T Tilmeldt:
    aug 2008

Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 4
    #21   7. aug 2008 Hehe det kunne evt. være en god ide at ride med handsker.. det har jeg i hvertfald erfaret på de vilde skovture smiley

Kommentér på:
Vabler på fingrene, HJÆLP :)

Annonce