{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
441 visninger | Oprettet:

Fascistisk? {{forumTopicSubject}}

Østrig vil tvangs vaccinere folk, det er der så stor ballade om med demonstrationer.

Den linje bryder jeg mig ikke om at man så kan tvinge folk ud af boliger og køre dem til et stik og flere.

Det er en fascistisk måde at være demokratisk. Lidt af nogle modsætninger at være fascistisk og demokratisk på samme tid. Det er en umulighed.

Hvordan vil man hente folk som ikke vil stikket?

Sende militæret?
Politi?
Hjemmeværn?

Hvordan vil de forklare det overgreb mod folk?

Når den lov om at man kan, så er der ikke grænser for hvad man kan i andre situationer. Folk med andre politiske meninger?

Jeg vil også blive stiktosset hvis Mette Fupski begyndte på den model fra Østrig. Borgen ville brænde ned, med min lighter - det er helt sikkert. En masse vil få en brækket tud og blå øjne, hvis de begyndte at trække mig ud fra mit hjem for at stikke mig.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fascistisk?
  • #1   20. nov 2021 Polysl jeg går også ind for frihed og ser også balladen ude i verden - men jeg ved at de køre ud og giver vaccine og venter kun som jeg har skrevet før kan jeg ikke tåle den er der ro på Baboom smiley

  • #2   20. nov 2021 Der ingen endnu der kender til hvilke krav der stilles.

    Østrig har et himmelhøjt smitteniveau, et lavt vaccineniveau, så det er klart at der skal gøres et eller andet.
    Ingen siger at man henter folk til tvangsvaccine. Mere muligt at nogle mister arbejde hvis de ikke lader sig vaccinere.

    INGEN lande kan leve med at smitte bliver ved med at udvikle sig.

    Fx. som man siger til indvandrere,'ret ind, lev som vi andre, ellers skader I vores samfund'.

    På samme måde skader dem, som uden god grund, nægter at lade sig vaccinere vore andres samfund.

    At holde på sin personlige frihed i dette tilfælde er dumstædigt.

    Der er altså tale om en verdensomspændende virus, der slår mennesker ihjel.

    Vil man virkelig være medskyldig i at andre kan dø, bare fordi man vil holde på sin ret?


  • #3   20. nov 2021 Cris

    Så du går ind for et fascistisk samfund, som slæber folk ud af deres hjem og køre dem i togvogne ind for at blive stukket?

    Du skriver:::::
    Der ingen endnu der kender til hvilke krav der stilles.

    jo....den er helt klar defineret, lad dig stikke eller du for en fængsel straf.

    //citat
    Forslaget blev fredag præsenteret af Østrigs forbundskansler Alexander Schallenberg og vil træde i kraft den 1. februar 2022.
    //citat slut


    Man laver også udgangsforbud for ikke vaccinerede.

    Hold da kæft et sygt samfund.

    Gu ve om man også anskaffer sig Cyklon B så man rigtig kan tage gas på dem?


  • #5   20. nov 2021 Nej, jeg går absolut ikke ind for noget fasistisk pladder.

    Helt rigtig Alice at Danmarks metode virker meget bedre, men tilsyneladende ikke i Østrig.

    Problemet er at alt for mange blander alt muligt mærkeligt ind i denne situation, hvor det slet ikke hører hjemme.

    Det her er en situation som ingen før har oplevet, og ganske enkelt drejer det sig om at komme virussen til livs, så godt som muligt. IKKE MINDST at begrænse dødsfald, senfølger, og yderligere nedlukninger.



  • #6   20. nov 2021 Cris7 der fik du lige et par Likes og ja vi skal stå sammen og netop den danske model er god og lad os nu se den næste uges tid der kan ske meget godt som dårligt smiley

  • #7   21. nov 2021 Allerede er der op til flere skoler, som måtte lukke og flere større arrangementer er aflyst, bare fordi der er nogle idioter, der ikke vil lade sig vaccinere smiley

  • #8   21. nov 2021 Jetset

    Det er din antagelse, du har ikke noget som helst at have den i.


  • #9   21. nov 2021 Der er faktisk mange unge som gerne vil vaccineres, men som det er blevet nævnt, så 'glemte' de tidspunket, havde sover over sig eller bare lige skulle noget andet.

    Da bla. en ung (indvandrepige) fra Ishøj blev spurgt hvorfor hun ikke ville vaccineres, sagde hun at det var fordi hun havde fået af vide at så kunne hun ikke blive gravid mere, at hendes menstruation ville stoppe, og at der muligvis kunne være chips i til brug for overvågning.

    Ishøjs daværende borgmester har brugt en masse ligegyldige undskyldninger for grunden til at alt for mange indvandrere ikke vil lade sig vaccinere.

    Men virkeligheden er jo en anden, hvilket mange indvandrere selv har bekræftet. Nemlig at de ser mere efter informationer fra deres hjemlande end læser de foldere som er blevet trykt på flere forskellig sprog af de danske myndigheder. Ikke mindst lytter til imamer der siger at de ikke skal lade sig vaccinere.

    Hvis der var en velbegrundet religiøs årsag, eller intolerens for vaccine så ville det måske være forståeligt. Men det er der ikke. Det er kun misinformation, der ligger til grund.



  • #10   21. nov 2021 Det er nu ikke Jetset's antagelse, men fakta.



  • #11   21. nov 2021 Det er din antagelse, du har ikke noget som helst at have den i. Jr. Polysl

    Jo, vi kan bare læse dine indlæg.


  • #12   21. nov 2021 Polysl prøv lige at læse denne undersøgelse og fortæl hvad du synes.

    “Nyt studie giver bud på, hvorfor vaccinemodstandere tror, at de ved bedre end eksperter.”

    https://videnskab.dk/kultur-samfund/derfor-tror-vaccinemodstanderne-at-de-ved-bedre-end-eksperterne


  • #13   21. nov 2021 Du får sku lige en til det andet ben også Polysl smiley

    https://www.information.dk/debat/2015/02/vaccinemodstandere-reflekterede-folk


  • #14   21. nov 2021 Cody

    Jeg behøver ikke beviser på andet, jeg bestrider(info) hvad der sker med Corona, Jeg bestrider at nogen skal bestemme mit valg som vi ser i Østrig. Jeg vil nødig frem til at en regering kan eksproprierer mig - så er vi i gang med at lave et fascistisk samfund med Corona som undskyldning. Frihed er en hårfin balance for hvad en regering kan finde på og tillade sig. Det i Østrig er dybt ulovligt ifølge Menneskerets erklæringen af 1948. Hvis man først får den afskaffet så er vejen banet for et samfund som er i magthavernes magt.

    Jeg lader mig gerne teste, og indtil nu er jeg ikke positiv, men negativ, det er da positivt ik? jeg respekterer min omgang med mennesker, med at spritte på og spritte af, holder afstand og hvis jeg føler mig sløj har jeg mundbind på når jeg handler ind selv om folk ser mærkelig på det.

    Så i grunden passer jeg på min omverden.

    Når jeg besøger min gamle mor så har jeg mundbind og er passende sprittet ved indgangen da hun har en opstillet. Så det er fandme ikke mig som smitter - selvom jeg ikke er vaccineret.


  • #15   21. nov 2021 Cody N tak for kigget og ja syntes det er sjovt at folk tror mere på de kendte og ja jeg tror på lægerne eller de fleste smiley

  • #16   21. nov 2021 Leon

    Jeg tror på mit eget Immun system, det er mere præcis end nogle kolbøtter, som er nyttige idioter for regeringen.


  • #17   21. nov 2021 Polysl jeg er oprigtig nysgerrig på baggrunden for din modstand smiley

    1. Er du modstander af rent ideologiske grunde ?
    2. Bestrider du effekten af vaccinen ?
    3. Er det frygten for bivirkning el. senfølger der ligger til grund ?
    4. Havde du haft samme holdning hvis det var en koppe epidemi ?
    5. Kan du forstå at regering og de vaccinerede er sure over at jeres valg udskyder flokimmunitet og forlænger epidemien ?


  • #18   21. nov 2021 Cody N nr.5 flokimmunitet burde den ikke være der nu og hvis folk bruger krudt på at være sure har de vel et sundhedsproblem smiley

  • #19   21. nov 2021 Polysl jeg tror også på mit immun forsvar men vi er vel som gale katte som får reven skind smiley

  • #20   21. nov 2021 #17 Cody

    Min modstand er baseret på den hast at vaccinen er pisket ud, når man laver vacciner så har man en målgruppe som frivillig lader sig teste, dem følger man så et stykke tid for at se evt. bivirkninger.

    Det er ikke det jeg mener er tilfældet med Corona, her handlede det bare om at komme først, og skide på befolkningen måske får gener på længere sigt. Jeg ved godt der er få som har fået gener i Danmark, men jeg kender 2 som lider at hovedpine hver dag,

    følelsesforstyrrelser, søvnløshed som de ikke havde før vaccinen. Det er for mig alvorlig. men som ødelægger deres hverdag, min mor var ved at begå selvmord pga. migræne som hun havde i flere år - før Corona. så jeg kender effekten af det.

    Man siger at 2% får gener - jeg vil så ikke være den del, da jeg jo er ret gammel og ikke tager den risiko for at få ødelagt den korte tid jeg har tilbage. Skulle det så gå galt at jeg lå og ralle på OUH, så er det mit valg. Det er som at vælge mellem pest eller kolera.

    Jeg prøver at opføre mig hensyn fulgt overfor mine medmennesker med de midler som forskrevet.

    Så burde man i det mindste have respekt for mit valg, Men når så den møg kælling Mette Fupski direkte udskammer folks valg på tv så pisser hun mig af i den grad.

    Folk kan ikke engang blive testet samme dag, der er ventetider overalt. 5 - 14 dage så er systemet sgu da totalt pløk.

    Selv testcenter sparer man på, og ovenud tordner de at folk skal lade sig teste.

    Det her er blevet et cirkus med Mette Fupski som pauseklovn.

    Nu er de fleste jo vaccineret imod kopper, og som sådan udryddet i Danmark. Men ja - jeg ville tage vaccinen da det kun er et stik i ens liv.

    Skulle jeg rejse til et ulla bulla land som det ville være en god ide at lade sig vaccinere så ville jeg gøre det. Det er kun en gang.

    Så i bund og grund har man mit valg med 1 stik i forskellige situationer versa Corona som jeg tror bliver en uendelig historie med vaccine prikker.

    Malaria vaccine er jo afprøvet - bare som eksempel, det er ikke noget der er hastet igennem.


  • #21   21. nov 2021 Polysl jeg må uden at havde oplevet det give dig ret i at sådan ventetid kan være dræbende og ikke fordre folk til at komme og blive testet smiley

  • #22   21. nov 2021 Jeg kan godt lide at blive testet jævnligt, men når man så har aftalt en tid så kan man stå og vente i timevis. Det gider jeg sgu ikke - op i røven med det lorte system. PT. har jeg en dårlig fod som gør ondt af helvede til, indtil den kan opereres for en forskydning af en knogle. Jeg har en tid på et privathospital den. 4 december - har jo en forsikring.

  • #23   22. nov 2021 Polysl så er der jo ikke så længe til og så går du da ikke rundt for at kigge og tænker på din fod smiley

  • #24   22. nov 2021 Polysl - kan vi blive enige om at de anvendte vacciner er gennem afprøvet nu ?
    Risiko for bivirkninger er nede på noget nær ingenting.
    Beskyttelses effekten mod indlæggelse ligger helt i top for både Alfa og Delta varianter.
    https://m.medwatch.dk/Medicinal___Biotek/article13212082.ece
    Når flokimmunitet er opnået har vi jo ikke brug for testcentre mere.
    Har jeg ret i at det efterhånden kun kan være af principielle grunde at man ikke vil vaccineres smiley


  • #25   22. nov 2021 Cody

    Nej det er ikke pga. princip, det er simpelthen min risiko vurdering, versa min Influenza vaccine - om de 2 kolliderer - ved jeg ikke. Men som sagt jeg er ikke nogensinde blevet smittet, eller været syg af Corona, så sandsynligheden er ikke eksisterende. Jeg er ude blandt mange mennesker lige fra Corona startede,

    Det er ikke fordi jeg har taget sølvpapirhatten på, men i princip har jeg altid været imod nogen form for medicin, dog har jeg måtte bøje mig for flere lungebetændelser - men de sluttede for mere end 5 år siden da jeg startede med Influenza vaccination. Så helt dumt er jeg ikke. Har ikke siden haft så meget som en snue. Fuldstændig sund siden.

    Det kan måske også skyldes at jeg har ændres livsstil, med næsten ingen rygning og en balanceret føde - hvor jeg får det kroppen har brug for, vores krop er så genial at den nok skal sige til hvad man har lyst til. Den fine balance kan ødelægges med at købe shit mad - blive fede og få mange andre livsstil sygdomme.

    På et tidspunkt fik jeg at vide at jeg var tæt på en diabtis - så jeg skibbede alt sukker, nå ikke helt skal have min kaffe. Sukker er som en drugs, det tager tid at blive clean. Det er noget der kan mærkes.

    Det skal ikke læses som om jeg er frelst og vil presse min livsstil ned over nogen, det er bare et valg, da jeg har til hensyn at blive gammel og nyde mit otium efter så mange år med stress, tyndskid, præstationsangst, deadlines.

    Jeg nyder livet nu, dog har jeg nogle konsulent jobs nogle timer - og dem hygger jeg mig med. Har jo ikke en have at sidde og pille ukrudt op af.


  • #28   22. nov 2021 På sociale medier er der skruet godt op for retorikken mod ikke vaccinerede som:

    De skulle skydes.
    forbandede møg dyr
    sæt dem i fængsel
    asociale idioter

    Som sådan tager jeg den retorik med ro, men det er så et resultat af en beskidt møgkælling som Mette Fupski som på åben tv udskammer det at have et valg. Altså et valg som man har i et demokratisk samfund. Det lugter fælt om at hun kigger på muligheden som den i Østrig - det lover sgu ikke godt for demokratiet. som der står i grundloven om at individet er ukrænkelig - den får så lige en stor tuschpen, så er den mink barberet.

    Det er bekymrende at så mange på sociale medier mener at tvang er den eneste måde, Som betyder de går ind for at indføre et system som DDR, måske samme mennesker som sad og hamrede på muren i 1989 - hvor muren blev væltet.

    Hvis man lige tager tyskernes indstilling i den tid da muren væltede så de at demokratiet blev genoprettet og at Tyskland endelig blev forenet med østberlin. Den glæde varede kort, nu blev beboere fra Øst udskammet som en slags pariara som man anså tyrkere på den tid.

    Man kan bare se filmen "Angst Essen Seele Auf"

    Her udskammer man tyrkere som tog job som tyskere ikke gad, og alligevel blev de udskammet for at tage deres job. Så er der godt nok ikke mange hjemme hos tyskere.


  • #30   22. nov 2021 Alis

    Tilværelsen er ikke mere besværlig for mig, måske for andre, den møg kælling kan rende mig helt op i det sorte.

    At kalde det en fejl, er en underdrivelse, det er en stor uforskammethed i et demokrati hvor man burde respekter folk meninger og valg. Den møgkælling siger på åben tv at ikke vaccinerede er skyld i bølge 4. Fuld vaccinerede ligger på hospitalet, og så taler man om at vaccinerede er beskyttet i større grad end ikke vaccinerede. Det her er blevet et stor DDR cirkus - hvor man skal finde den rådne banan. Et Hitler Cirkus hvor nogen skal have skylden.

    Jeg ved godt at Corona er en alvorlig sag, og ikke smittede syntes jeg i min omgangskreds tager de nødvendige forholdsregler.

    Det eneste som jeg forlanger af samfundet er at man ikke skal til at tvinge folk til en vaccine. Så er jeg tilfreds med tiltagene. Dog skal vi ikke have en skør kælling som savlende og frådende udskælder folks ret til at vælge.


  • #31   22. nov 2021 Cody N enig den må være afprøvet nok til at der kan siges god for den/dem og der er vi sku enig - men så mangler jeg den der flokimmunitet det talte de om fra starten af smiley

  • #32   22. nov 2021 Annella Jaaaaaa smiley

  • #33   22. nov 2021 Vi var 3 som sad og talte om Corona og vaccine og som jeg sagde til sidst lad os se om et par år så er vi alle sammen klogere smiley

  • #34   22. nov 2021 Jeg gider selvsagt ikke deltage i mudderkastning, men der er sku al for meget misinformation indblandet i debatten smiley

    Her er seneste nyt om smittede - både vaccinerede og uvaccinerede.
    Meget interessant læsning smiley smiley

    https://www.ssi.dk/aktuelt/nyheder/2021/er-der-flest-vaccinerede-eller-uvaccinerede-blandt-dem-der-far-covid-19-sadan-finder-du-svaret


  • #35   22. nov 2021 Cody N tak for kigget og ja der findes meget info smiley

  • #36   22. nov 2021 Cody

    Du kan komme med så mange link som du vil, jeg kan ikke omvendes til at lade mig stikke i en uendelighed.

    Nyd dine stik - og lad os tale ved om flere år hvordan det går.

    Jeg er så dødtræt at forsvare mit valg.


  • #37   22. nov 2021 Det er helt ok Polysl, men så længe man bliver ved med at henvise til at vaccinerede også bliver indlagt vil jeg smide links - lige indtil folk har fattet at det er uundgåeligt med over 4 mio. vaccinerede smiley

  • #38   23. nov 2021 Cody

    Fint med mig, men sandheden er at man ikke får noget konkret om hvorfor de vaccinerede er indlagt for - selvom de er på Corona afsnittet. Er det med Corona eller med andet med Corona. I en undersøgelse kan man godt være anonym af hensyn til oplysning. Men det er man da ikke interesseret i som regering. Hospitaler har sikkert fået klare henvisninger til ikke at være konkrete. for ikke at forstyrre panikken - som skal holdes i live så man kan lege DDR og Rusland og skide på folks rettigheder som vi ser i Østrig.

    Så jeg er bange for at jeg må bøje mig og blive røvp... af en fascistisk regering på sigt. Men det bliver ikke uden kamp.


  • #39   23. nov 2021 Polysl jeg formoder at du er velvidende om at vaccinen rent faktisk består af Covid bakterier og straks efter går kroppens immunforsvar igang med at producere antistoffer.
    Ved næste smitte er immunforsvaret klar med antistofferne og mange mennesker opdager slet ikke at de har Corona.
    Jo ældre man er jo ringere immunforsvar og derfor kan man godt blive syg, men ikke tilnærmelsesvis så alvorligt som hvis man er uvaccineret.
    Hele humlen i vaccine strategien er at opnå flokimmunitet så virus til sidst dør ud hvilket er eneste redning for de tusinder af borgere der af mange forskellige årsager ikke kan tåle at blive vaccineret og derfor lever isoleret smiley


  • #40   24. nov 2021 Cody

    Influenza er jo ikke udryddet på trods af mange som er vaccineret, så jeg tror ikke vi nogensinde slipper af med Corona.

    er klar over at man faktisk får Corona ved en vaccine, og derfor som Influenza kan være sløje i nogle dage efter en vaccination.

    Corona er så mere slem end en Influenza, da den er ekstrem smitsom - det de har til fælles er at de smitter i luften.

    Men hvis jeg passer på som når jeg køre i Taxa, så har jeg mundbind på, jeg har mundbind på når jeg handler ind når jeg er sløj.

    Men stadig væk vil jeg ikke være med, da den ikke stopper ved 4 stik eller flere, det stikkeri vil forsætte i takt med at den som Influenza muterer hvert år.

    Man skal også kigge på hvor tit man får antibiotika, som i grunden sætter ens immunforsvar ude af spillet så den kan arbejde.

    Jeg så en udsendelse fra England hvor man var bekymret før Corona, at læger i stor stil udskrev antibiotika som gjorde at de var mere følsomme over for vira og andre sygdomme da det sætter immunforsvaret ud af kraft for en periode.

    Så immunforsvaret er nøgleordet, om man vil forsætte med at få måske 100 stik mod Corona, det er så noget folk selv må gøre op med sig selv. Det bliver jo ikke en gang om året, men flere gange end som mod Influenza.

    Man har fundet ud af at virkning af Corona stikket, ikke vare så længe som man troede, det er derfor man anbefaler 3 stik - skal det være flere stik om året? Det betyder at ens immunforsvar er sat ude af drift i et år med alle de stik. Det lyder ikke særligt trygt. Men det er der så mange meninger om hvad immunforsvaret har sin rolle i det stikkeri.


  • #41   24. nov 2021 #28

    På sociale medier er der skruet godt op for retorikken mod ikke vaccinerede som:

    De skulle skydes.
    forbandede møg dyr
    sæt dem i fængsel
    asociale idioter


    Det er kun dumme udannede mennesker som udtrykker sig på den måde.

    Nej, det er ikke Mette F's skyld at nogle bruger den form for retorik, det kan de kun være ansvarlige for dem selv.


  • #42   24. nov 2021 Polysl - immunforsvaret sættes ikke ude af drift ved vaccination ?
    Ved anvendelse af antibiotika sløves immunforsvaret godt nok, men det er bestemt ikke ude af funktion.

    Vaccinationer er tværtimod med til at booste og vedligeholde immunforsvaret hos selv svage og udsatte grupper.

    https://www.sst.dk/-/media/Udgivelser/2021/Corona/Vaccination/Notat-vedr-vaccination-af-personer-med-nedsat-immunforsvar.ashx?la=da&hash=45F872F7B6AF7BB1C07783BADE2328DE6003A99A

    Faktisk så bruger man vaccine til at booste og styrke immunforsvaret hos selv børn.
    I 2011 fandt man ud af at mæslinge vaccine beskyttede mod langt flere sygdomme.

    https://videnskab.dk/krop-sundhed/vacciner-aendrer-immunforsvaret


  • #43   24. nov 2021 Cris7
    Helt enig smiley


  • #44   24. nov 2021 Cris

    Nu hjælper det ikke at Mette Fupski hetzer de ikke vaccinerede

    https://bit.ly/3cGPklG


  • #45   24. nov 2021 Hold nu op med at bruge de/dem øgenavne. Det klær' dig ikke!

    Det er også noget sludder at Mette F 'hetzer' uvaccinerede.

    Der blev sagt at det er de uvaccinerede der driver smitten. Hvilket jo er helt rigtigt.

    Hvis man står som statsminister og skal få et land gennem en verdensomspændende epidemi, så alt kan fungere igen, til gavn for alle, så er det da nødvendigt at sige lige ud hvad der skal til!

    Alt det pladder med at kalde Statsministerens ord 'konfliktskabende', udskamning osv. smiley

    Alt for mange ord/vendinger skal efterhånden pakkes ind i vat og bomuld for ikke at 'såre nogen'. Nøjagtig som 'Politisk korrekthed', der ikke er andet end spin og løgn.

    Alt for mange 'ikke vaccinerede' påberåber sig deres personlige frihed, men glemmer at det er på bekostning af en masse andres personlige frihed.










  • #46   24. nov 2021 Se lige denne - komplet tåbeligt smiley

    https://www.bt.dk/udland/mand-lod-sig-med-vilje-smitte-med-corona-nu-er-han-doed

    Denne er desværre bag betalingsmur, men overskriften er ikke til at tage fejl af.

    https://www.berlingske.dk/internationalt/de-beder-om-en-vaccine-nar-de-ligger-for-doden-men-det-er-for-sent


  • #47   24. nov 2021 Jeg må lige sige at der kun er 25% inden for sundhedssektoren det fortalte de i går og hvis vi skal forsætte syntes jeg det er tankevækkende de burde jo af alle vide hvorfor der skal vaccineres og i skal få en Gø og Gokke historie senere smiley

Kommentér på:
Fascistisk?

Annonce