{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
314 visninger | Oprettet:

Vaccinerer børn fra 2-6 år {{forumTopicSubject}}

(Ritzau)

Børn på to til seks år bør vaccineres mod influenza i år.

Sådan lyder en ny anbefaling fra Sundhedsstyrelsen. Det siger styrelsens vicedirektør, Helene Probst, til Politiken.

Jeg skal ikke gøre mig klog på det, da jeg ikke har børn. Men en ting kan jeg sige:

Er i mange år blevet vaccineret mod influenza en gang om året gratis, da jeg har haft mange lungebetændelser, næsehule betændelse men dog ikke ret mange influenzaer.

Men fakta er for mig at siden har jeg ikke været syg på nogen måde.

INTET......

Det er derfor jeg ikke mener det giver nogen grund til at få alle de stik mod Corona da jeg er overbevist om at den nok skal tage en Corona virus. Subjektiv vurdering. Men da jeg ikke har oplevet smitte, hov...det ved jeg jo ikke, men har ikke haft nogen problemer selv om jeg måske har været eller er smittet.

Kunne dog bevæge mig ned til et testcenter, og få stukket en pind op i røven. Nej det gider jeg ikke. smiley

Nu er udløbsdatoen ved at udløbe så man opfinder lige et 3 stik for lige at komme af med skramlet for de mest sårbare.

Er det alle de gamle på plejehjem som igen skal fyldes op med medicin?


Kommentarer på:  Vaccinerer børn fra 2-6 år
  • #1   31. aug 2021 Polysl jeg har en lyst til at give dig ret og hvorfor skal børn nu vaccineres.

  • #2   1. sep 2021 Leon

    Så små børns immunforsvar er slet ikke udviklet, og hvad mon langtidsvirkninger vil være for så små?

    Fakta er at hvis børn i så ung alder lever i et sprit helvede så bliver de nogle skravl, med en masse gener som allergi, hudsygdomme osv.

    I min barndom var det ikke unormalt at spise jord, regnorme, eller hvad man ellers kan putte i munden. Imens så udvikles ens immun system. En betænkning fra en forsker skrev at når børn lever i et sterilt miljø så vil det give gener senere hen da ens immun system slet ikke når at blive udviklet til at modstå senere problemer.

    Hvad mon der sker med en på 2 år som får 3 sprøjter med medicin som slet ikke er 100% testet? Altså på lang sigt?


  • #3   1. sep 2021
    I min barndom var det ikke unormalt at spise jord, regnorme, eller hvad man ellers kan putte i munden. Jr. Polysl


    Så røg der lige pludselig en hel masse brikker på plads smiley smiley smiley smiley smiley smiley

    Men men - de varsler om en hård influenza epidemi til efteråret/vinter, så der er måske al mulig grund til at blive vaccineret mod influenza. Smittespredningen er ret stor i vuggestuer/børnehaver og oveni det, så er der også Corona ikke at forglemme. Det er nok derfor, de små kommer på tale i år. Ved at vaccinere de små, kan vi undgå en kæmpe smittespredning i familierne til evt. svage bedsteforældre ligeså. Vaccinen er i organismen et år, og jeg kan ikke forestille mig, hvad det skulle ødelægge ift immunforsvaret, så ro på.

    Det er jo langt fra at vokse op i et sterilt miljø smiley


  • #4   1. sep 2021 Jetset

    Nu er der dælme forskel på en Corona Vaccine og en mod influenza som er nagelfast afprøvet.


  • #5   22. sep 2021 Aaarrhrrr - er du klar over, hvor mange influenza virus der findes. De prøver sig frem, og håber den vaccine vi skal have i år, at de har ramt denne virus, der er bestemt ingen garantier.

Kommentér på:
Vaccinerer børn fra 2-6 år

Annonce