{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
466 visninger | Oprettet:

Medicinerer børn {{forumTopicSubject}}

Jeg har set nogle udsendelser som hedder: "lægen der stoppede med at give medicin" DR2

Nu er det svært at beskrive et så stort område som behandles i reportagerne.

I England får stort set alle en recept med hjem fra lægen, i flere tilfælde er det unødvendigt men beroligende for patienten. Det som mest udskrives er smertestillende og penicillin som i længden gør dem resistente og stort set ikke hjælper noget, men gør det mere risikabelt at få en infektion.

I en anden udsendelse var der fokus på børn med ADHD som medicineres helt vildt med stoffer som er vanedannende og direkte farlige som at de hæmmer væksten og sulten.

Her valgte lægen nogle af de svære tilfælde og lod dem gå til en meditation som skulle afhjælpe det at kunne fokuserer og være mere rolig. Her kunne forældre opleve en mærkbar forskel og nogle stoppede med at give medicinen - hvor andre vil bruge både meditation og medicin bare i minde grad.

Han oplevede at forældre hellere medicinerer børn ud af deres adfærd mere end løse problemet med adfærden. ADHD er som sådan ikke et adfærds problem men bare et barn som er mere hyperaktiv end andre børn- og da deres barn så skiller sig ud så må de medicineres så er problemet løst - tror de.

I min barndom var mange af os hyperaktive og ikke ro i røven - her fyldte forældre os ikke med piller men fik os til at brænde "krudtet" af. - Det kaldes normal og understøttende opdragelse og fokus på børnene - i Dag skal de bare sidde rolig og ikke være forstyrrende ellers bliver i sendt til lægen og fyldt med piller så i sider og stener som en grønsag.

ADHD er ikke en sygdom - men det er en "sygdom" at forældre ikke forstår hyperaktive børn

Som et barn så sigende sagde: Jeg vil stoppe med at tage de piller fordi de gjorde at jeg ikke var mig selv - jeg vil hellere være mig selv som da jeg var født.

Problemet er i dag at forældre mener de har en masse at se til, både arbejde, det sociale og på sociale medier at der ikke er ret meget energi til at være der for sine børn. Det er nok grunden til at børn bliver mere som "A Paine In The Ass" De får koncentrations besvær, kan ikke svare på simple spørgsmål men ævler om et eller andet vævende som forgår i deres hoved - problemer i skolen som at være aggressive - som i grunden er så simpelt som at barnet mangler opmærksomhed.

Det værste er de engelske reklamer som er målrettet børns adfærd som er betalt af medicinal industrien som faktisk skriver at deres medicin er løsningen.

De udsendelser understøtter bare det jeg hele tiden har ment, at medicin er godt i moderate og på nødvendige tidspunkter.

En lidt morsomt hvis man kan sige det var at en mor stort set levede af smertestillende medicin for at kunne holde til sit arbejde - hun har været til utallige undersøgelser uden at finde årsagen - det som terapeuter anbefalede var at bruge nogle øvelser i hverdagen men det gad hun ikke så var det nemmere bare at fylde sig med medicin.

Lægen fik hende til at motionerer og lave forskellige øvelser hver dag - og det viste sig at hun stoppede med at tage smertestillende medicin.

Men jeg har så altid ment at motion er den ultimative medicin, og så paradokset... Ved at bruge energi får man mere energi.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Medicinerer børn
  • #1   22. okt 2020 Polysl jeg var hyperaktiv - opmærksomhedskrævende som bare + så meget andet og de prøvet Truxal på lille mig men det havde ingen virkning - så jeg kom ind på børne PSYK i et årstid og der fandt de medicinen som hjalp mig som barn og jeg brugte meget energi som barn - men ja god og kærlige hænder fik mig til at være mere rolig smiley

  • #2   22. okt 2020 Leon

    Udby Behandlingshjem var også trenden indenfor pædagogik i 70'erne, hvor netop nærhed var i højsædet. Her var masser at aktiviteter som skov, en kæmpestor byggeplads, heste - det bestod af 3 huse ....Bøgehuset, skovhuset og krathuset. Ingen medicin - men masser af muligheder for at brænde energi af. Så måske man skulle tilbage til den type pædagogik i stedet for at fylde børn med medicin og et hold kæft bolsje.


  • #3   22. okt 2020 Udby hvor lå det henne smiley


  • #4   22. okt 2020 Mellem Ejby og Nr åby

    Der er også en fed strand - hvis man køre forbi Udby behandlingshjem og drejer til venstre, og forsætter indtil der er en vej til venstre så kan man komme direkte til en strand. Der var også en masse marker med asparges på vejen - dengang.


  • #5   22. okt 2020 Det må være på Fyn du ved der findes flere byer med samme navne smiley

  • #6   22. okt 2020 Leon

    Ja det er på Fyn - jeg kom lige i tanke om hvad stranden hed - Føns strand.

    Rettelse:(#4) man køre ikke til venstre, men til første højre for at komme til stranden.


  • #7   23. okt 2020 Polysl der var nu mange ting der var bedre i de gode gamle dage og TID OG PENGE var noget helt andet den gang smiley

Kommentér på:
Medicinerer børn

Annonce