{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
604 visninger | Oprettet:

Underligt {{forumTopicSubject}}

Ishøj kommune forbyder rygning i arbejdstiden - ok men nu vil de så også bestemme at medarbejdere ikke må ryge i deres fritid. Det lyder lidt mærkeligt - men sagen er at folk som selv betaler deres frokostpause har fri - og nu vil man også bestemme om at når man har fri at man ikke må ryge.

Ifølge Fagbladet FOA gælder det nemlig også i selvbetalte frokostpauser, i civilt tøj og uden for kommunens matrikler. Og hvis man overtræder forbuddet, risikerer man at blive mødt med 'ansættelsesretlige konsekvenser', som kommunen formulerer det.

Nu er vi langt forbi (1984) om et totalitær samfund som nøglekigger om dilleren også er stiv - og er den så får det konsekvenser - man skal ikke have stiv pik i sin fritid det kan man gøre i sin fritid.- øh nej du har ikke fritid du er ansat 24/7 men får kun betaling for 37 timer om ugen.

//citat FOA

- Hvis et af vores medlemmer får en sanktion med baggrund i, at han havde røget i sin selvbetalte frokostpause – altså i sin fritid – vil jeg med det samme rejse en sag overfor kommunen. Jeg ville spørge, med hvilken ret, kommunen havde gjort det. For hvis de kan det, så kan de jo også gøre det i hans øvrige fritid, siger Steen Vadgaard, til Fagbladet FOA.
//CITAT SLUT

Borgmesteren siger at det er en helt klar beslutning, jo men er beslutningen lovlig? Jeg venter spændt på anke sager som kan sode vores rets system til.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Underligt
  • #1   2. aug 2019 Polysl jeg er enig med dig den kommunes borgmester er helt væk og han ryger nok ikke selv smiley

  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 342 Svar: 3.342
    #3   2. aug 2019 Det er simpelthen at gå for langt, den måde som man 'overtager' i folks privat liv.

    Ja, de siger at det er af helbredsmæssige årsager, altså en hjælp!

    Men som tillidsmanden så rigtigt sagde: Vil man så også snart indføre hvor meget folk må veje?



  • #4   2. aug 2019 Cris

    Det er allerede sket for år tilbage at en blev fyret fordi han var for fed...tror det var i 2016....

    Man kan så spørge om det er i orden at fyre en fed. smiley


  • #5   3. aug 2019 Ishøj har i generationer været en S højborg og da venstrefløjen også er bannerførere for den frie jagt på rygere er det ikke overraskende at dette nye overgreb på den personlige frihed kommer derfra smiley

    Alt hvad der gør livet surt for danskerne kommer fra venstrefløjen, men de lægger jo heller ikke skjul på at de tager afstand fra danskhed, national identitet og Dannebrog til fordel for et multietnisk halal samfund smiley

    Tænk engang at venstrefløjen udspringer af arbejderklassen der engang kæmpede for frihedsidealerne og som nu konsekvent træder samme idealer under fode smiley


Kommentér på:
Underligt

Annonce