{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
943 visninger | Oprettet:

Vand {{forumTopicSubject}}

Nu har det altid undret mig at danskere køber så meget vand på flaske når de har verdens reneste i hanerne. de tager på bytur og så skal man da have vand med sig og sutte løs - Jeg køber generelt ikke vand på flaske, for der er jo ikke mangel på god vand i hanerne nogen steder i Danmark - andet hvis der er sket et uheld.

Jeg kan forstå når man er i udlandet at man har vand med sig, det har jeg altid i en hel liter. For er man i Tyrkiet i en dyb dal med 60 grader så kan man faktisk dehydrerer ret hurtigt og det er ikke rart som nogle nok har oplevet. Det føles som dårlig mave, opkastninger, svimmelhed - ekstrem utilpashed.

Jeg har lært af min rejsekammerat at vand er vigtig i udlandet, som dansker er man dårlig til at drikke vand, men efterhånden bliver man klogere - men i Danmark? jeg vil på enhver tidspunkt gå ind i en butik og bede om et glas vand uden personalet rynker på øjenbrynene.

Folk betaler mere end 500 kr og op for at smage vand der er tusinde år gammel - det fatter jeg så ikke, jeg ville gerne smage en cognac der var tusinde år gammel - men der er jo en markant forskel for der kommer ikke cognac ud af mine vandhaner sidst jeg åbnede for fossen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vand
  • #1   2. jul 2018 Jeg køber også kun vand når jeg er udenlands, vand fra hanerne i Danmark, smager fortrinligt.
    Hvis altså man ikke har en kold bajer istedet.


  • #2   2. jul 2018 Ja vand kunne jo blive en mangel vare smiley

  • #3   3. jul 2018 Jeg har aldrig været den store vandmand og drikker nul rent vand.
    Samtidig påstår nogen at både øl og kaffe er vanddrivende og hvis det er sandt er jeg et omvandrende mirakel for det er det eneste væske jeg drikker 😂
    Både øl og kaffe består af 99% vand så man kan vel sige at jeg blot foretrækker vand med smag 😀


  • #4   3. jul 2018 Jeg vidste ikke at øl bestod af så meget vand, så dvs., vi kan blive mægtige fulde af Øl smiley

    At øl er vanddrivende, det er rigtigt, alt hvad der er alkohol i, er vanddrivende, at kaffe skulle være vanddrivende, har jeg aldrig hørt, men derimod the.

    Jeg har ikke spor besvær med at drikke vand, vand smager godt, stort set alle steder i Danmark, jeg har en liter vand på køl konstant og jeg når at drikke de 2 inden jeg siger godnat smiley


  • #5   3. jul 2018 Ja jeg syntes at det er sindsygt at købe vand på flasker, jeg var nødt til det engang på en tank og den billigste kostede 14 95, tror de at det er flydende guld, komplet sindsygt,
    Jetset dine sommer sandaler er super elegante, smiley smiley


  • #6   3. jul 2018 Tak Kisser, og så er de faktisk ikke spor svært at gå i dem, win win smiley smiley

  • #8   4. jul 2018 Ja jeg genbruger mit skylle og opvaskevand nu ser jeg om det hjælper smiley

    profilbillede
  • #9   4. jul 2018 I går så jeg en idiot vande sin græsplæne i stegende sol, det er vidst ikke tilladt, jeg må lige undersøge det, for det kan i den grad p**** mig af smiley smiley smiley

  • #10   4. jul 2018 Er ligeglad, min bror gør det også, for han har vandbeholdere fra regnvand opsamlet i løbet af året. Skovler også sne ned i dem.

  • #11   4. jul 2018 Jamen, så kan du da heller ikke sammenligne med det vand der kommer ud af hanen smiley

  • #12   4. jul 2018 Hvis man vander græsplæne eller blomster medens solen bager, brænder man rødderne af.
    Men idioter er der jo nok af.


  • #13   4. jul 2018 Ja, han er virkelig en nar, vi skal nok få vores fucking græsplæne igen, tænk hvis vi ikke får vand ud af hanerne, så skal vi have fat i vandkrukkerne, sætte dem oven på hovedet og finde et vandhul, hvis vi er heldige, jeg kan blive så HIDSIG over at se et vandspild, hvor vi alle godt må tænke os om smiley

  • #14   4. jul 2018 jetset det må folk da selv om, de betaler selv deres vandregning så det rager mig da en høstblomst.

  • #15   4. jul 2018 Polysl.

    Ikke korrekt, jeg bor i Urbanplanen, og vandregningen bliver fordelt ligeligt bland de tusinder der bor her og lagt til huslejen.
    Derfor pisser det mig af, hvis nogen frådser med vandet.


  • #16   4. jul 2018 #13

    Der er altid et vandhul, så pump hestevognen ned til stedet med krukkerne, hvor er danskere blevet dovne de seneste 70 år. Hulk ingen gas vi må sulte, lav da et bål kælling smiley sushi behøver ikke at tilberedes, majs på dåse heller ikke, rugbrød, franskbrød, ost...hele verden falder sammen når der ikke er el og gas. Hold daop...


  • #17   4. jul 2018 markgreven

    det var så noget at kæmpe for at få fjernet det kollektive ansvar. Det lyder da total dumt og idiotisk.


  • #18   4. jul 2018 Nu har jeg lige talt med Teknisk Forvaltning, og der har været vandingsforbud lige siden, det hed Frederiksborg Amt, dette forbud gælder stadig og så er der alle dem, som har store soppebassinen på omkring 10.000 l uden rensefilter, det skal nok skiftes hver dag smiley

  • #19   4. jul 2018 Polysl.

    Uden at vide det, så tror jeg det er sådan i alle større boligforeninger.
    Kan oplyse at det her er 3B.


  • #20   4. jul 2018 Hvad er 3B ?

  • #21   4. jul 2018 Det giver da ingen mening at have vandmålere i huset/lejligheden hvis den ikke kan bruges.

  • #22   4. jul 2018 Der hvor min søn bor, har de måler på ligesom el forbrug, der hvor det er fælles el, er til opgangene og gårdmiljøet.

  • #23   4. jul 2018 ja jetset

    det kan jeg forstå at alle i ejendommen betaler for huset brug af el som nok tillægges 1 gang om året særskilt som hos mig, jeg har fået vandmålere af uransagelige grunde i lejligheden uden der er en kæft eller afregning at se nogen steder. Så jeg kan svine med vandet som jeg vil for jeg betaler ud fra kvm. Latterligt men lige i den sag skal jeg nok holde kæft. Årsagen er ganske simpelt at min lejlighed ikke er renoveret og derfor ikke en del af forbruget. Renoveringen står jeg selv for - ellers ville huslejen være på 7000 kr i stedet for 3200. md. Midt i byen - kanon beliggenhed.


  • #24   4. jul 2018 Polysl.

    3B er et boligselskab ligesom Lejerbo, og hvad de ellers hedder.

    Der er ingen vandmåler her, så ved ikke hvordan de regner det ud.


  • #25   4. jul 2018 efter kvm markgreven....

  • #26   4. jul 2018 Vandmålere, der bliver installeret i nyere tid bliver aflæst elektronisk ligeså el, så det er nok derfor, du ikke har lagt mærke til det smiley

  • #27   4. jul 2018 Polysl.

    Ja, sandsynligvis.

    Min tyrkiske nabo har 7 unger, så mon ikke hun bruger mere vand end mig?

    Er det rimeligt jeg skal betale kollektivt for det?


  • #28   4. jul 2018 Libbie.

    Der er ingen vandmålere.


  • #29   4. jul 2018 Nej, det er ikke rimeligt, derfor synes jeg også, det er godt med en vandmåler ligesom el, går efter forbrug, det må være en menneskeret eller hvad vi skal kalde det

  • #30   4. jul 2018 jetset

    Nu er mine målere ikke tilsluttet noget som helst elektronisk, så ideen er nok i forbindelse med senere renovering når jeg forlader lejligheden. Vand er ifølge lejekontrakten inc. vand. fed detalje...


  • #31   4. jul 2018 Lige før, det blev ved lov, at alle ejendomme skulle være med vandmålere, havde jeg en kæmpe swimmingpool, som KUN skulle fyldes engang, fordi der var et effektivt rensningsanlæg tilsluttet, men der skulle så i meget varme perioder efterfyldes, da der naturligvis er tale om en stor fordampning. Men den foregående vinter havde jeg en skade en dyr en af slagsen, jeg kunne vælge at få det repareret eller jeg kunne nedlægge den for fyldt op og anlagt påny.

    Godt jeg så valgte rigtigt, for det ville blive mere end rævedyrt, men jeg må indrømme, de varmere somre vi havde og til i dag, så savner jeg den, det er godt nok meget lækkert at kunne få en afkøler, men også et kæmpe arbejde at holde det.

    Men stranden er jo også meget god, men dog ikke lige udenfor havelågen. Men at holde øje med vandmåleren er en meget god ide, jeg havde for nogle år siden en skjult vandskade, det opdages jo ikke lige med det samme og efterfølgende en ekstra vandregning på godt 17.000,- den dækker forsikringen ikke, kun skaden. SUK ....


  • #32   4. jul 2018 Hvem betaler så dit forbrug, Polysl, jeg kan ikke tro, du har gratis vand smiley

  • #33   4. jul 2018 jetset

    Jeg betaler årlig ud fra mine kvm uanset forbrug.


  • #34   4. jul 2018 Modsat Polysl mener jeg det er noget svineri at frådse med vandet.
    Hvad hjælper det at forbruget er med i huslejen hvis der ikke mere kommer vand ud af hanen ?
    Der findes med garanti vigtigere ting at bruge vand på end græsplæner, pools og hyppige bade og jeg har kun foragt tilovers for mennesker der skider på påbud udstedt til gavn for os alle !
    Den form for egoisme burde medføre bødestraf som man også bruger ved ulovlig afbrænding smiley


  • #35   4. jul 2018 cody

    Nu tror jeg ikke der er et vand politi som rykker ud med blå blink når man anmelder et forhold om ulovlig vanding, For bevis byrden er svær for hvor kommer vandet fra? en tønde, vandhanen.?

    Hvad jeg mener om ulovlig vanding at det rager mig er baseret på at jeg kan ikke gøre noget, ingen kan gøre noget, og skulle en filme en med en vandslange så er det ulovligt så det holder ikke i retten.

    Samfundets håndhævere er selv med til at sætte baren, når muslimer kan få lov til at lave et bål i Gribskov på trods af forbud af åben ild i kommunen. De virkede truende så politiet trak halen mellem benene og løb. Ikke en krone i bøde, så heller bonge dem som trodser åben ild på festivallen med 1500 pr. mand. Jo jo der er dælme forskel på folk.

    Magthavere river tibetanske flag ud af folk hænder, man fængsler en pige som smider et halvspist mad på gaden, Politiet jagter 30 knallert som kun må køre 30 og lader cykler med motor køre 45 km på samme sted som man knalder knallerten. Man lader en politi hund gnave på benene af en anholdt på trods at han ligger på maven med stribs.

    Så det er da ikke noget at sige til at folk er skide ligeglad med regler og moral.


  • #37   4. jul 2018 Ikke noget skønt end grøn plæne.... da lige glad med en ren bil. vent til det regner gå ud med skum og børste.

  • #39   4. jul 2018 Har ikke nogensinde oplevet fugleklatter at være et problem på de biler jeg har haft. Måske det er en meget sart og feminin bil du har.

  • #41   5. jul 2018 NU har jeg altid været øm om de biler jeg har haft selvom nogle har været de værste slæder, men teknisk og lak var i orden.

    Jeg ved godt at fuglelort ikke er det bedste for lakken da det er syre som ætser, men nu har jeg altid sørget for lakforsegler på bilen og sørger man ikke for at vedligeholde lakken, så får man skader på den, det kan være blegning af lakken bl. a. , Folk generel gider ikke gøre meget for lakken, da det tager tid at rense polerer og forsegle lakken.

    Autovask kommer ikke i hjørner, og den voks den får er ikke nok til at forhindre skader på bilens lak. Så 2 gange om året at bruge 3 timer er ikke noget der skader og så får man lidt motion oveni. Og så løber vandet og skidt lige af.


  • #42   5. jul 2018 Det var godt nok reklame for lakforsegling, det holder en smule længere end voks, men heller ikke mere. Fugleklatter skal faktisk ikke sidde ret længe før de gør skade.

  • #44   5. jul 2018 Nu har jeg også været hos Shell på Rugårdsvej en lille tank hvor ejeren også havde en større tank på skibhusvej, de eksisterer ikke mere, Her arbejde jeg som kassemedarbejder og lavede forfaldende arbejde i vaskehallen, specielt med at polere biler så jeg ved også lidt om det. Dengang som knægt var det knofedt og på ingen måde maskinel polering. Hårdt arbejde - men at se en bil som er blevet mat i lakken og polerer den op elskede jeg.

    Værkstedet havde de her gule klinker med 12 forhøjninger som var en pest at gøre ren hver fredag, dengang brugte man TP1000 en klar væske som blandes op i vand som skulle opløse olier og fedt.

    Har ingen anelse om jobbet som klargøringsmand hos bilforhandler, andet at den skal være pæn og en ren motor.


  • #45   5. jul 2018 Jeg har lige være i vaskehallen og fået den store tur, nu må vi se, hvor længe det holder, jeg tror fuldt og fast på, at det godt kan betale sig at lakforsegle, specielt i den stærke sol vi har pt smiley

  • #47   5. jul 2018 Nå .... øf øf - det har jeg da fået i dag, synes også den er skinnende flot, trods en meget gammel bil - tøf tøf smiley smiley smiley

  • #49   5. jul 2018 Hvor er den flot - men synes også min er flot rød - men den står nu også i meget skygge, det er godt for lakken, jeg kan se, når det regner, at vandet er som perler på en GÅS smiley

  • #51   5. jul 2018 Ja, det tog 6 min i vaskehallen i dag - og det er nok bedre hos dig, det er jeg ikke i tvivl om, jeg husker også min Farmors hvide vaske, sådan nogen kan jeg heller ikke få i min vaskemaskine smiley

  • #53   8. jul 2018 Jeg forstår heller ikke hvorfor man køber vand på flaske i dyre domme.

    Jeg kan godt lide at presse en citron, og så fylde op med ganske almindeligt vand, det smager dejligt.

    Ang. græsplæne, så er det faktisk rart at den ikke behøver at blive slået ret meget her i tiden. Det eneste jeg vander, ved håndkraft, er mine kartofler som jeg for første gang har sat.
    Sætter også et par små skåle med vand til dyreriget, for de tørster også.




Kommentér på:
Vand

Annonce