{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
823 visninger | Oprettet:

Hvad drikker I i sommervarmen...? {{forumTopicSubject}}

Nu er jeg i vildrede, her har man hørt i tv i tide og utide, at man ikke skulle drikke vin, øl, kaffe, te og sodavand, for det var vanddrivende, men almindelig postevand skulle være godt, hvis man ikke vil dehydrere.

Jeg drikker kaffe, sodavand og vand, men nu kommer en ny ekspert på banen, som IKKE anbefaler alm.. vand.

https://www.bt.dk/sygdomme/overlaege-advarer-denne-vaeske-skal-du-ikke-drikke-i-sommervarmen

Hvad drikker I?!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad drikker I i sommervarmen...?
  • #1   5. jun 2018 Han er bindegal, vand er at fortrække måske med isterninger og citronskiver. Der er sgu da ingen grund at fodre kroppen med sødemidler som er i saftevand som ikke nogensinde har set noget naturligt.

    Sodavand med masser af e nummer
    juice som en koncetrat af et eller andet
    alcohol er total bims
    danskvand ok...
    kaffe ok


  • #3   5. jun 2018 Jeg drikker en halv flaske cognac om dagen, det bevarer salt balancen.

  • #4   5. jun 2018 Ja, Greve, så forstår vi bedre de sjove kommentarer.... smiley smiley smiley

    Godt klaret, men der må vel også indtages andet?

    Pas på med cognacen, du går bare og falder. smiley


  • #5   5. jun 2018 Ja, jeg glemte selvfølgelig at jeg da drikker kaffe til. smiley

  • #6   5. jun 2018 Vi kender alle madpyramiden som var en stationær målestof, så kom den ene klåge åge efter den anden og så endte det med at man satte den på et søm og snurrede den rundt hvad dagens middag skulle være.-

  • #10   5. jun 2018 Man behøver ikke flaske for at finde ud af at man er i væskemangel.. det kommer helt naturligt.

  • #16   5. jun 2018 nu besvimer folk ikke bare sådan lige - der er masser kendetegn som indikere at du skal drikke mere vand.

  • #17   5. jun 2018 # 8

    Så er du forsynet, hvis det er dagligt.... smiley

    De anbefaler jo 2- 2.5 l her i sommervarmen, men jeg var kun på 1,5 l, som vel er godt nok i mildere temperaturer.

    Så nu er der en 1, 5 L flaske med vand i køleskabet........plus kaffe og sodavand. smiley


  • #19   5. jun 2018 Så er de bare jammerlige, mærker det i svælget, hovedpine, trykken for maven, typisk tegn på væskemangel....men kender jo ikke alle men kun mig selv når der er væskemangel.

  • #23   5. jun 2018 # 9

    Tak for tippet Annella, så ved vi hvad vi skal forlange, når vi kommer på de kanter. smiley

    Har også hørt, at mange unge drikker FOR meget (langt over de 2,5 l), og som går til læge med symptomer pga. de skal på toilettet utallige gange.

    Men de kan jo heller gå over en fodgængerovergang, uden at ha' en flaske i hånden. smiley


  • #26   5. jun 2018 #20 tak den er skrevet op og jeg drikker nu sodavand - vand - kaffe og enkelte øl og ellers står den på is-spisning + afkøling med vand på arme - mave - ben og hoved smiley

  • #27   5. jun 2018 Ispinde kan jeg heller ikke holde mig fra, Leon.... smiley smiley smiley

  • #29   5. jun 2018 # 28

    Tror også, at det først det bli'r vigtigere med alderen, og mange drikker jo ikke af tørst, men fordi medierne beskæftiger sig en del med dehydrering i varmen. smiley


  • #32   11. jun 2018 Nu har man i rigtig mange år drukket te og kaffe i Mellemøsten bland beduiner, så jeg vil nok mere holde mig til deres erfaring end en klåge åge.

    Forskning forvirre i mange tilfælde end det oplyser, der er næsten ikke den ting man kan indtage som ikke har været i karrusellen - så er det usundt, så er det sundt, så er det usundt og sidst - det er sundt...

    Man behøver ikke en Phd. for at vide at hvis du spiser 250 g smør hver dag på dine rundstykker så er det usundt, eller lever af masser af kartofler uden noget andet, Man er heller ikke i tvivl at æder man pizza, og bæller cola og chips og kager hele dagen så er man ikke i tvivl om det er usundt...

    Man kan godt nyde en masse af det som feder og som kloge åger siger er farlige bare man bruger sin fornuft.

    Efter min mening findes der ikke usunde eller sunde madvarer, det som kommer an på at man ikke kun spiser en madvarer - så kommer man til at se en negativ effekt, og det behøver man heller ikke at have en Phd for at vide.

    Samfundet hurtighed har så også noget med ens valg, for alle vil det hele på samme tid, stress, børn, arrig kone, problemer på arbejdspladsen og madlavning fravælges til fordel med at stikke børnene 200 kroner så de kan bestille pizza eller ud og få burger shit. Så i alt det stress og problemer så ruller børnene halvsyge ud i samfundet i nogle år inden man finder ud af de har sukkersyge eller andre livsstils sygdomme.

    Når det så går helt galt med børnene så er det samfundet skyld - nej din "nød" det er din egen skyld, samfundet har ikke ansvar for hvordan du opdrager, de får så pålagt et ansvar når du ikke gider mere eller evner mere og helt har givet op.


  • #34   11. jun 2018 ifølge dit link så mener Jannie Iwankow Søgaard ikke at fedme er selvforskyldt, men påpeger at det kan skyldes den overflod af mad, og at det er kroppen skyld som modarbejder det at leve sundt fordi den kræver fedt og sukker.

    Det som undre mig er at folk som lever sundt og afbalanceret ikke er overvægtige så jeg vil stadig påstå at det har meget med hvordan man lever og de valg man tager.

    Det er da hyggelig at handle ind i slikbutikken og købe for flere hundrede kroner samt chips og cola og se hyggefilm i weekenden. Fodre man kroppen med så meget skidt så har det en selvforstærkende effekt samt at man måske ikke bevæger sig meget så man kan få brændt fedt af.

    Så helt at frasige sig ansvaret for kroppen og de valg man gør, fortager ikke en for ikke at have rygrad.

    Hvorfor mon flere børn er overvægtige?

    Det kunne jo skyldes at de ikke bevæger sig så meget mere andet hen til pc eller tv, for hvorfor besøge venner når man bare kan sidde og sms på mobilen. Det er ikke ukendt for nogen som har været på restaurant at unge som jeg har set ikke taler sammen men sidder alle med hovedet begravet ned i mobilen, Det er så også irriterende at der siger blip og bot og musik når en ringer op, sluk da for helvede for den mobil og deltag i dine omgivelser.


  • #36   11. jun 2018 Ole

    Det håber jeg da på der er, og det er så også mange der har en afbalanceret måde at opdrage på - det som bare irriterer mig er at man helt frikender folk via det som står i dit link.

    Man kan heller ikke frikende folk med en ubændig trang til at køre 250 km i timen på motorvejen - det er et valg man selv træffer.

    Så såkaldte eksperter skal starte med at lade være med at frikende folk som gør et forkert personligt valg - for det giver folk en sovepude.

    Overvægt er ikke bare noget som kommer lige pludselig over natten, det er noget som oparbejdes over flere år. Jeg vil så lige frikende de som har en sygelig overvægt og fedme på grund af noget biologisk - Her gør man så også noget rent lægeligt.

    Vi kender alle en masse som har en sundt tilgang til slik og søde drikke og en sund livsstil - men der er så også en masse som ikke har, for ellers var fedme ikke et problem som der skrives omkring fedme hos børn.

    Det her er et ret godt billede på hvad man ikke skal:


    profilbillede
  • #38   11. jun 2018 Nasty.

    Man kan også bare vise mådehold.


  • #40   11. jun 2018 Det kommer jo an på hvis man udelukkende lever af shit burger, chips og cola,,,

  • #43   11. jun 2018 #41

    I dit link står overskriften

    Eksperter: Nej, fedme er ikke selvforskyldt!

    Næ - men det er jo et fåtal hvor det er en sygdom, hvad så med resten?

    Det lyder da besynderligt at kroppen fra barnsben fortæller dig du skal stopfodres med sukker og søde sager ifølge Jannie Iwankow Søgaard.

    Netop indtagelse af meget sukker holdig mad giver abstinenser på lige fod med rygning og narko.

    Shit burger er mad som ikke tilfører kroppen noget som helst som det de serverer hos MC Donalds. Spis en megaburger og efter en time er du sulten igen fordi den er fuld af e-nummer og andet som giver en mental mætheds fornemmelse på den korte bane.

    Indholdet siger meget når man kan lade en burger være i 6 mdr. i en osteklokke og den ser stadig ud som den lige kom fra grillen. Det samme kan man ikke sige om en som man selv har lavet med samme tilbehør, her går der ikke mange dage før den er fuld af mug. Så det betyder at der er tilført et eller andet.


  • #44   11. jun 2018 Efter jeg fik en blodprop i hjertet for lidt over 10 år siden, tabte jeg 10 kg på 3 uger....

    Dengang havde jeg en ideal vægt på 75 kg.

    Jeg er 184 cm, men vejer nu kun 66 kg, så jeg er ikke bange for cola og chips, jeg kan simpelthen ikke tage på igen.

    Nogle der er misundelige? - Det skal i ikke være. smiley


  • #45   11. jun 2018 Markgreven 184 cm 66 kg ja så må du være høj og tynd og jeg drikker hvad jeg har lyst til og har en højde på 183 - 184 og lige nu en vægt på 99 kg og der er nogle der siger at jeg har tabt mig men det må jeg så fortælle dem ikke er korrekt smiley

Kommentér på:
Hvad drikker I i sommervarmen...?

Annonce