{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
980 visninger | Oprettet:

Antabus {{forumTopicSubject}}

Vi har en medarbejder som på et tidspunkt blev anderledes og lugtede af øl selv om personen brugte mange kneb, som at tykke hvidløg, mint bolsjer, kaffe osv. for at skjule sit forbrug.

Det kom så at chefen tog personen i at suge en dåsebajer ret hurtigt og påpegede at det ikke var tilladt i arbejdstiden da det kunne lugtes af vores kunder som også har bemærket overfor chefen at han lugtede af øl.

Nu kunne man som medarbejder og chef godt se skriften på væggen og medarbejderen blev kaldt ind til samtale om hans forbrug. Personen kunne så ikke skjule det da der var flere beviser som klemte dåser flere skjulte steder som alle havde bemærket.

Han fik så tilbuddet om en afvænning med Antabus, som han tog imod de næste 6 mdr.

Men er folk først alkoholiker så er Antabus ikke en kur men et redskab til at holde fri for indtagelse af spiritus som jeg kan læse det ude på nettet. Her skal det opfølges med samtale terapi som med tiden skal erstatte Antabus for nogle folk kan faktisk drikke virkningen og følgerne væk.

Det vil nok i starten afskrække folk for at drikke når de får at vide følgevirkninger ved at drikke under en Antabus behandling-.

Men trangen kan være så stor at de gør det alligevel og så hjælper behandlingen jo ikke. Det bliver nok i hjemmet for i firmaet afsløres det med det samme med stærk rødmen i ansigt, hovedpine, svimmelhed, og i sjældne tilfælde at de besvimer eller i aller værste fald får hjertestop.-

Problemet med brug af Antabus kan fjernes med Histamin som er i søsyge piller så metoden virker kun som afskrækkende så viljen skal være der ellers er det hele spildt.

Jeg lytter gerne til ham når han fortæller at der er problemer med økonomien, hjemmefronten som så laver problemer for ham på jobbet.

Dvs. at man er nød til at hjælpe hvor der kan hjælpes, hjemmefronten kan man ikke gøre noget ved da det er personlige problemer der - men det økonomiske kunne firmaet gå ind og hjælpe og på jobbet flyttes han så til anden funktion under Antabus behandlingen.

Se det kalder jeg hjælp, at man uanset omkostninger går ind og hjælper en medarbejder til et bedre liv, en bedre hverdag at vågne op til uden at skulle række ud og bælle 6 giraffer inden personen gik på arbejde.

Som han selv siger: så ser tingene meget lysere ud som ædru og alt virker ikke som et problem.

Nu har jeg selv næsten været der fordi jeg fik konstateret ændringer i levertal, en truende diabetes, og for højt blodtryk fordi jeg var i Portugal 4 gange om året med smagninger og nappede 2 store fernet Branca om morgenen og havde smagninger flere steder i Danmark og på den private front.

Det blev så droppet og begynde at løbe, leve sundere, sove flere timer og trappe ned med mine private programmerings opgaver.-

Det har så gjort det at jeg er symptom fri i dag og ikke spiser nogen form for medicin.

Men første skridt er at erkende det.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Antabus
  • #1   18. mar 2016 Personligt synes jeg Antabus eller Disulfiram som det også hedder, når det er magistralt, er en underlig størrelse.
    Folk mister ikke lysten til at drikke, kun evnen....

    Det svarer til at stille en slik skål foran et barn og sige: Du dør hvis du spiser af det.

    Det er jo ren tortur.


  • #2   18. mar 2016 tjo....Men det kan måske være en hjælp til selv at kunne styre det idet at folk kender de ulemper i ens liv med et ukontrolleret drikkeri - men man skal så også have nosser til at kunne styre det og kan man det så er problemet løst.-

    De fleste drikker - det er så få som ikke kan styre det og bliver misbrugere, men begynder man så igen efter kuren ja så er man vist selv om det.

    Jeg har selv røget 40 smøger om dagen og gik for nogle år siden ned på 3 om dagen da jeg vidste jeg ikke kunne holde helt op og de 3 skader vist ikke mere end at stå og indånde bilos ved en trafikeret vejkryds.


  • #7   19. mar 2016 O.S

    Du kan da ikke kalde den værdiløs når du samtidig siger at der ikke findes nogen rigtig løsning på alkoholisme.

    Fordelen ved Antabus at man kan begynde at tænke rationelt fordi man er ædru og har energi til at løse andre problemer. Der findes ikke en facit liste man kan bruge - men det første skridt er at få personen ædru så man kan få en dialog i stedet for en gang vrøvl.

    Der findes stærke mennesker psykisk som svage mennesker og nogle kan bare ved samtale overvinde deres trang.

    Der bliver også skrevet ude på nettet flere gange at det ikke er en kur, men den "kur" skal så følges op med selvhjælp. Hvis personen ikke vil hjælpes så er der overhovedet ingen muligheder,


  • #10   21. mar 2016 Hvad er det der antabus. Tager man det som piller?.
    man kan jo sagtens sige man er på dem men så bare lade værre med og tage "pillerne"?.


Kommentér på:
Antabus

Annonce