{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.069 visninger | Oprettet:

Vi er allesammen syge. {{forumTopicSubject}}

Engang imellem har jeg undret mig, når jeg har læst artikler om, hvor mange mennesker som fejler det ene eller det andet og tænkt, at hvis man lægger alle tallene sammen, ender det med, at vi alle fejler et eller andet.
Ja, det ville da være lidt for fantastisk, at alle skulle være syge, og at slet ingen skulle være raske hvilket ellers burde være normaltilstanden.

Nu blev jeg så lige bekræftet af denne artikel - undskyld det oplysende link som alle burde kunne læse.
http://www.dr.dk/nyheder/indland/laege-om-62-millioner-diagnoser-de-nedsaetter-vores-livskvalitet

Tæller man det hele sammen, har danskerne 6,2 millioner diagnoser, og hvor mange danskere er vi egentlig?
Ikke over 6 millioner i al fald, men der kan selvfølgelig være dobbeltgængere imellem, der lider af flere..lidelser.

Er jeg virkelig den eneste, som ikke fejler andet end en ganske almindelig dagligdags forkølelse i ny og næ?
Eller er jeg den eneste, som må nøjes med den daglige vitaminpille?
Det kan umuligt passe!
Det minder mig om den gamle danske film - meget gamle danske film - Vi er allesammen tossede med blandt andet Kjeld Petersen og Dirch Passer.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vi er allesammen syge.
  • #6   6. mar 2016 Jeg har ikke haft en diagnose i 2 år, har fået fjernet for højt blodtryk, en mulig sukkersyge har dog slidgift i nogle fingre men ikke at det genere ret meget.

    Men alle diagnoser bunder ud i den måde vi lever på så hvis der er så mange diagnoser så må det betyde en meget usund levevis her i Danmark.


  • #8   6. mar 2016 # 1 Piller mod raskhed?
    Godt spørgsmål. Der ville sikkert også være et marked for medicinalindustrien på det område.
    Forleden så jeg en reklame i TV for en ørespray mod irriterende kløe i øret og ørevoks. Hvad er der i vejen for selv at klø igen, hvis det skulle klø?


  • #9   6. mar 2016 # 7 Måske i nogle tilfælde. Men problemet er vel, at hvis vi sygeliggør alt, risikerer det at blive på de mere alvorlige sygdomme.

  • #10   6. mar 2016 # 6 Ja, man kan gøre meget selv for at afhjælpe "skavankerne".


  • #11   6. mar 2016 Det fraråder ørelæger, og det længe før diagnose optrapningen.
    Jeg kender en del til ørelidelser.
    Men princippet er jeg enig i, at der sker over diagnostisering, helt forrykt. Og af kommercielle intetesser.


  • #12   6. mar 2016 Ja, jeg ved godt, at man fraråder at rense ører med en vatpind - men hvad skal man så bruge alle de vatpinde til, der ligger på hylderne i supermarkedet?

  • #13   6. mar 2016 Hvad angår ørerne, blot lige ved indgangen til ørerne, ikke længere ind.
    Ellers ved jeg det ikke, måske forskellige sår, næse og øjne?


Kommentér på:
Vi er allesammen syge.

Annonce