{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.265 visninger | Oprettet:

Efterlyser medmenneskelighed {{forumTopicSubject}}

Et opråb fra en mor fangede min opmærksomhed i går. Hun skrev om sin kræftsyge voksne datter.

I 2013 fik datteren konstateret knoglemarvs kræft. Hun er sidenhen blevet behandlet som et stykke kvæg, skriver moderen.
Mindst 8 forskellige sagsbehandlere har været ind over, og alle har de vasket deres hænder. de ser fuldstændig bort fra speciallægens udtalelser, han anbefaler at datteren får førtidspension.
Nu har kommunen sat hende i ressourceforløb, denne handling forstår moderen absolut ikke, idet datteren er så afkræftet at hun sover 15 timer i døgnet og resten af tiden er hun ikke i stand til at foretage sig noget der kræver energi, da hun ikke er i besiddelse af samme.

Forøvrigt har hun konstante smerter og kan ikke koncentrere sig eller huske.
jeg forstår at moderen er fuldstændig ude af sig selv og hun afslutter sit nødråb med at spørge om der dog ikke findes nogen ansvarlige som har nosser nok til at gøre noget ved det.

Er vores samfund virkelig blevet så umenneskeligt at en patient der står med det ene ben i graven skal trækkes med sådanne
problemer, Besparelserne i vores sygevæsen er groteske, jeg er indigneret over den mangel på forståelse.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Efterlyser medmenneskelighed
  • #1   17. jan 2016 Det er sørgeligt.... smiley Vi er enige.
    Men i bund og grund er det det evige problem om igen-
    Alle vil ha', men ingen vil betale... ( skat ) smiley
    Der findes efterhånden en kur for alle sygdomme, men det koster KASSEN !
    Og der er kun skatteindtægterne fra dig og mig til at betale for det...
    De fleste danskere vil ikke betale mere i skat, så derfor skal der spares.
    Det kan virke koldt og kynisk, men måske har du løsningen ? Hvor skal alle pengene komme fra ? smiley


  • #2   17. jan 2016
    Kisser, man skal virkelig slå HÅRDT i bordet!
    Hvis det hjælper... smiley
    Hvor i landet ligger sygehuset?

    Sådan er det desværre for rigtig mange syge og dårlige patienter.
    Det eneste der egentlig tæller er penge i kommunekassen.

    Jeg personligt har selv været i en anden situation, hvor der var ingen, der lyttede eller forstod hvad det vil sige at være syg! smiley

    Gå til den lokal radio eller tv eller kontakt kommunen om de vil tage ansvaret for den videre udvikling af kræftsygdommen med en skriftlig dokumentation.


  • #3   17. jan 2016 Måske var det en ide at opponere mod de lønninger politikerne tildeler sig selv, de kan jo på ingen måde honorere de krav der stilles til dem. De er nogle vatp---e
    Og man kunne også med fordel skære ned i de kongeliges appanage, de er ved at være lidt utidsvarende , og hvad med de milliarder der bruges på militæret.

    men smide en stakkels kvinde der er udhungret af kræft ud på arbejdsmarkedet det kan de finde ud af. FY DA FØJ.

    Elena det var i Horsens Kommune.


  • #4   17. jan 2016 ja hvor skal pengene komme fra?

    Der er kun 1/3 der arbejder i Danmark og trækker man alle fra det offentlige væk så er der ikke mange til at betale en reel skat. Offentlige ansatte betaler skat men det er jo skat af den kommunale løn så det er jo som at klippe hinanden på en lang række og den som er sidst bliver ikke klippet.

    Social rådgivere er også presset til resultater så det er ikke alene dem som er den umenneskelige men hele systemet som ikke kigger på enkel sager men en fornemmelse at bare kigger i en tabel og derfra tager en afgørelse.

    At en læge i den grad bliver overhørt er absurd for de bruger bare en 3 part til at lave en anden afgørelse. Folk uden ben og arme tror de ikke på for i realiteten så gemmer de dem garanteret bare for at få pension.

    Jeg vil betegne det som:

    Kynisk
    udspekuleret
    Egen vinding
    forfremmelse

    Samfundet kan jeg forstå at det private er sådan, det er måden at overleve på overfor andre i spil.

    Men det offentlige er til for befolkningen og ikke for egen vinding skyld som jeg efterhånden mistænker dem for at være.

    3 medarbejdere til borger service med en alen lang kø, hvor den ene sidder og filer negle, en anden roder med noget papir - den 3 sidder og sveder over at skulle pukle for de andre 2.

    Det kan ikke være rigtigt jeg skal sidde og vente i over 2 timer for at kunne få et nyt pas.

    Vi mangler en reformation af hele det offentlige - så må det koste arbejdspladser og få muget ud i alle de uduelige og dovne og folk som stadig hænger fast i teknologi fra 60erne.

    Jeg har masser af ideer som kunne spare kommuner for milliarder og dermed frigive penge til sygehusvæsnet og en ordentlig behandling af syge.

    Kan huske en episode som blev vist omkring mødepligt for arbejdsløse på tv2 for flere år siden da man lavede job centre om.

    Her var der en som lå ude på OUH i akut afdelingen og havde fået et brev om at hvis hun ikke mødte op fik det betydning for hendes dagpenge.

    Flere døde har så også i samme omgang fået den slags breve, men de er nok bare simulanter alle sammen som bare ligger og driver den af på kirkegården. Typisk Mette Frederiksen tankegang - for i realiteten er det for hende at alle er simulanter, selv førtids pensionister er ikke fredet i dag selvom de har været igennem en alenlang evaluering som giver dem ret til førtids pension. Det betyder at de igen skal igennem et forløb efter 3 år for at se om de ikke er simulanter som bare ikke gider arbejde. Dem i rullestol er bare nogle som er for dovne til at gå og dem der ikke kan gå fordi de ingen ben har er folk som har gemt dem,

    Man har flyttet fokus over på en helt anden gruppe som for tiden som vælter ind og så må de syge bare om bag køen.....jammerligt samfund.


  • #5   17. jan 2016 Jeg er bare så enig med dig Polysl, det er efterhånden ikke et samfund( Læs )System som kan tilgodese dem der virkelig har brug for det.

    Men lige i dette eksempel er der ingen undskyldning for den opførsel der bliver udvist, man forstår det bare ikke, er der ingen realisme tilbage i Danmark.


  • #6   17. jan 2016 Et længerevarende ressourceforløb kan vare op til 1 - 5 år.

    Men snak med kommunen, den kan i helt særlige situationer bevilge en førtidspension og samtidig beslutte, at sagen skal genoptages til vurdering på et senere tidspunkt, der fastsættes af kommunen.
    Der skal dog være tale om en alvorlig lidelse, hvor erfaringen har vist,
    at sygdommen kan have et uforudsigeligt forløb.
    Altså, at der kan optræde en bedring senere.
    Det er værd at prøve...


  • #7   17. jan 2016 kisser


    Du efterlyser medmenneskelighed...

    Ordet er en stor mundfuld som subjektiv skal deles ud på hvad folk gerne vil støtte.

    Gider ik det Afrika pis med en stor mave som har kørt de sidste 30 år- min prioritering er at give et fast bedrag til et kattehjem for de har færre chancer for at gøre noget.

    Jeg skal så heller ikke overtage regeringens ansvar ved at donere mine sparsomme penge som er højt skatte sat til ydermere at gøre det nemmere for staten. Det er noget de selv har været med til at lave så de må selv stå for regningen. Ik mig som har startet krige og så mene at vi skal være garanter for deres lorte afgørelser. fuck nej...


  • #8   17. jan 2016 Elena

    Det er jo et kommunalt halmstrå man via Mette Frederiksen har fået lavet, vi har jo set utallige eksempler på at det kun er deres 3 parts vurderinger som gælder så hvad chancer har en i et nyt forløb? nada....


  • #9   17. jan 2016 Kisser...

    Hvor man har lyst til at finde besparelser, kommer jo helt an hvem man er... smiley

    Prøv at spørge en kongelig, en militær-mand, en folketings-politiker, en syg, en rask, en sultende afrikaner, en flygtning, en studerende eller en folkepensionist hvor der skal spares...

    Du vil helt sikker få mange forskellige svar, men de vil helt sikkert alle sige at det ikke er dem selv der skal "spares på".... smiley smiley


  • #11   17. jan 2016 Fister. Nu efterlyste du jo selv nogle forslag til besparelser, og det gav jeg dig så, efter min bedste overbevisning. Ikke dermed sagt at det skal foregå på den måde som jeg lægger an til, men vi skal jo hver især løfte barren, og vi i vores aldersklasse, eller min. Jeg ved af gode grunde ikke hvor gammel du er.
    Men jeg har ihvertfald bidraget med min skat i den tid jeg var på arbejdsmarkedet, og så kunne man måske forvente at pengene bliver brugt på en god måde og til hjælp for visse befolknings grupper der virkelig er i nød.
    Og det mener jeg at denne kræftsyge kvinde er.


  • #13   17. jan 2016 curt fordi at mennesker kun er et aktiv når de er levende, død ja så er de ikke særlig aktiv andet at det kræver lidt havepleje.

  • #15   17. jan 2016 Det er ikke et spørgsmål om den medicinske behandling vi diskuterer her. Det er kommunens forlangende om at hun skal deltage/ være på arbejdsmarkedet. jeg håber sandelig ikke at din kone måtte tage på job lige meget hvor syg hun var, jeg tror nok at du ville have forhindret hende i det.

  • #16   17. jan 2016 Selvfølgelig er der penge nok, vi betaler alt rigeligt i skat - nææh det er ren og skær et prioriteringsspørgsmål.

    Og det her er en kynisk sag, at de vil være det bekendt og det er Danmark, jeg kan slet ikke kende Danmark smiley


  • #17   17. jan 2016 Tak Jetset, jeg er glad for at du kan se problemet, der bestemt ikke burde være et problem. Det er så usselt smiley smiley smiley smiley

  • #18   17. jan 2016 Ja, så ubeskriveligt usselt - jeg tænker, hvordan må det være for sådanne sagsbehandlere at skulle afgøre sådan en tragisk sag - jeg ville ikke kunne have sådan et job - jeg ville have det så elendigt smiley smiley

  • #19   17. jan 2016 Heller ikke jeg, det må ikke være let og der har så også været mange ind over, men tænk at nægte en hårdt medtaget kræft patient lidt fred og respekt. det må være svært, smiley smiley smiley smiley smiley

  • #20   17. jan 2016 Jeg er helt enig - der er ikke noget at takke for, kun at være ulykkelig over - det danske samfund er ikke et samfund man skal blive syg i, for her er ingen kære mor, sådan har det ikke altid været, men sådan er det blevet, hvad kommer al den kynisme af smiley smiley smiley

  • #22   17. jan 2016 Og hermed har du bekræftet mit ønske Curt.

  • #24   17. jan 2016 ja det kan da gøre en helgen til kyniker, forfærdelig at man snyder dødsyge mennesker, jeg ved ikke hvilken straf der er hård nok til sådanne personer. smiley smiley smiley

  • #26   17. jan 2016 Jeg må indrømme at jeg ikke forstår hvad du mener O.S. spiller vi ikke i det samme orkester eller er det fordi du søger disharmoni. Medmenneskelighed er vel medfødt med mindre man er sociopat, psykopat eller afviger. og det har jeg ikke indtryk af at du er. Må man ikke bare være medfølende uden at have bagtanker med det, jeg vil ihvertfald prøve at beholde disse ting, ellers er man som sagt langt ude.

  • #28   17. jan 2016 Okay jeg ville bare vide hvad der lige var galt. smiley

  • #29   18. jan 2016 Hvem har mon været på færde og slettet et indlæg fra O.S. er det ham selv??????

    man kan vel ikke slette andres indlæg vel.


  • #30   18. jan 2016 kun en selv

  • #31   18. jan 2016 Det værste man kan tage fra folk er håbet.

  • #35   18. jan 2016 O.S. jeg mistror dig heller ikke, jeg undrer mig blot, selvfølgelig skal man stå ved det man skriver. smiley

    Ps: jeg undrer mig lidt over hvorfor du har blokeret mig på Af. smiley


  • #45   18. jan 2016 bb har da intet med AF at gøre

  • #47   18. jan 2016 Inden de herrer kommer for langt ud i en diskussion, så vil jeg lige påpege at det jeg spurgte O. S. om #25, var hvorfor han havde blokeret mig på Af, Og det skete for så længe siden at det var dengang jeg ikke var her på Baboom, det var bare en strø tanke uden betydning, men jeg undrede mig lidt fordi vi har kommunikeret fint her på baboom.
    At grunden så skulle være, at det er fordi jeg er venner med Curt er lidt bizar, der er ingen grund til for mig til at have fjender her, jeg er diplomat og kan tale med alle.
    Curt tror at det er mit første spørgsmål# 29 om et manglende/slettet indlæg fra O.S. det drejer sig om. håber at der er klarhed nu. smiley smiley


  • #49   18. jan 2016 Jo Curt du har forstået det rigtigt, det var et indlæg der var slettet.

  • #52   18. jan 2016 O.S. det var overhovedet ikke noget vigtigt. smiley

  • #54   18. jan 2016 Jeg havde egentlig regnet med at jeg ville blive voksen og fornuftig når jeg om nogle år runder de 60 år...... smiley
    Det ser desværre så ikke ud til at være normalen...... smiley smiley

    Slap nu af... smiley
    I ter jer sgu værre end en flok præmenstruelle teenage-tøser. smiley


  • #55   18. jan 2016 Fister, Voksen og fornuftig er vildt overvurderet smiley smiley det er der ingen sjov ved smiley


  • #58   19. jan 2016 Ved du hvad Elin det forstod jeg godt, og tak for din melding smiley smiley

  • #60   21. jan 2016 Tråden her handler om medmenneskelighed i forhold til meget syge og kræftramte, man forlanger at de på trods af at de ikke har kræfter til det, sendes ud i prøve jobs.

    Dit indlæg Curt stiller et helt andet emne op, om det er i orden at udnytte det danske system, og snyde for at få penge. Når det sættes således op tror jeg at alle kan skelne mellem de to ting.


  • #62   21. jan 2016 Jeg tror at det offentlige er blevet skarpere til at spotte snydere, og alt er strammet op, så man kan håbe på at de fleste bliver fanget i nettet. smiley

  • #64   21. jan 2016 Medmenneskelighed er blevet et ukendt begreb, den er nemlig sparret væk, død syge folk kan nu til dags ikke få en pension, desværre har jeg ikke oraklet der kan give det svar du/i ønsker og politikerne har nok i sig selv.
    Næstekærligheden er også ved at uddø grundet at de der stadigt vil hjælpe er på vej i knæ smiley


  • #65   22. jan 2016 Er det rimeligt, at der er nogle uheldige elementer, der skal være skyld i at alle syge bliver skåret over een kam, så de dårligste dør på deres arbejdsplads.

  • #66   22. jan 2016 Til det Sven må jeg svare, NEJ selvfølgelig er det ikke rimeligt at det skal gå ud over de syge, det er bestemt lige det tråden handler om. retfærdighed til så syge patienter burde være en selvfølge, de skal have det godt i den sidste tid de har tilbage, ikke tvinges ud på arbejdsmarkedet. smiley

  • #68   22. jan 2016 Det spørgsmål kan jeg besvare med et klokkeklart JA, selvfølgelig skal vi alle bidrage med at holde samfundet igang, det er en del af et demokrati.
    Lad den der aldrig benytter, eller har benyttet, sig af samfundets goder kaste den første sten.
    Foreksempel så har vi, eller de fleste af os, været indlagt på hospitalet på et tidspunkt. mange har fået foretaget livs nødvendige operationer,
    Hvis ikke ja så er de personer utroligt heldige, men så har de måske brugt samfundets andre goder,måske har de på et tidspunkt fået fået hjælp fra kommunen til at komme igennem et barns svære sygdom, ved at få sygeorlov.
    Det er det gode ved vores system, man er tryg,
    Ja Ja jeg ved hvad der kommer nu, hvad med nasserne de benytter sig og udnytter vores "velfærd". sådanne elementer er det umuligt at gardere sig imod, men efterhånden som kassen bliver drænet, ser det ud til at nettet bliver mere fintmasket, at der så er nogle nye der overtager er i min optik svært at stoppe for. Men der bliver trods alt også strammet op på det.


  • #70   22. jan 2016 I stedet for at ærgre mig over jeg har betalt mere end jeg har modtaget, ja så ville jeg måske sige, hvor er jeg heldig, og jeg har det stadig godt med mit liv, og husk at positiv tænkning forlænger livet, og så skal du glæde dig over at du har så rigeligt med penge at du ikke behøver bekymre dig resten af livet, hvor er du heldig. smiley smiley smiley

  • #72   22. jan 2016 Systemet er for alle og er glad for ikke at sidde og beregne om det er til fordel eller en bagdel. Min skat dækker det for mig - + det at jeg har fået hjælp på privat hospitaler - det er jo hurtig ind hurtig ud. Det offentlige er hurtig ind og syg ud.

    Møg beskidte hospitaler og rene private hospitaler - jeg er ikke i tvivl hvad jeg vil vælge hvis jeg har muligheden.


  • #75   22. jan 2016 Curt! Gid jeg forstod, hvad du mente. Som jeg ser dine epistler, er der tale om en ordentlig omgang egoisme, som er så udbredt i vort samfund. Men når en læge har diagnostiseret en sygdom, skal man stole på den, og ikke sende folk på arbejde alligevel.

  • #77   22. jan 2016 Situationen var så lige omvendt, lægen havde diagnostiseret patienten som uarbejds dygtig.



  • #79   22. jan 2016 Afsni 2 linie 4. De ser helt bort fra speciallægens udsagn osv.

  • #82   23. jan 2016 Nej O. S. herfra bliver der ikke flere svar på gentagne og ens spørgsmål. Det ville være formålsløst.

  • #83   23. jan 2016 En SPECIALlæge har konstateret knoglemarvskræft. ( SAGSbehandlere sidder det overhørigt. Det er ikke rimeligt, og der er ikke tale om svindel.

  • #85   5. feb 2016 Ja, det er jo det speciallægen har vurderet, Curt.

Kommentér på:
Efterlyser medmenneskelighed

Annonce