3.600 visninger
|
Oprettet:
samme muskel 2 dage i træk, går det? {{forumTopicSubject}}
tjae jeg træner hver dag, men har en del problemer med min ryg pga. forkert bevægelse på arbejdet.
- jeg vil rigtig gerne træne nogle muskler hver dag især eftersom der er kommet et par øvelser jeg ikke kan tage pt.
kan jeg træne biceps og nakke hver dag fx, jeg bliver aldrig øm der nemlig, ville også gerne køre bryst men der er jeg helt smadret anden dag.
er det helt yt og træne samme muskler 2 dage i træk, også selvom man ikke er øm?
sep 2007
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 58 Svar: 158
tak for et ordentligt brugbart svar
maj 2011
Følger: 1 Emner: 22 Svar: 569
Du skal bare have en volume og en intensitet som matcher.
Stripped down hypotrofi, der træner du full body 5 dage om ugen f.eks.
maj 2011
"hvis du træner ryg mandag, og så når du går i gang med ryg tirsdag kan det være den kun har nået at restituere 40-60%. Så vil du få langt mere ud af at vente til, at du har restitueret 100%. Du vil få mere ud af det, samt det andet er ikke sundt. "
Det er en sandhed modifikationer
Jo oftere du laver en øvelse eller bevægelse, jo bedre/stærkere bliver du til den og som clean, er styrke alfa omega.
Jeg har aldrig set, en clean person som er stor, uden også at være stærk.
jun 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 42 Svar: 576
maj 2012
Følger: 1 Emner: 49 Svar: 1.033
maj 2011
Om man har restitueret nok, afhænger af ens træning, søvn, foder, og ens evne til at kunne restituere. Så man kan ikke definitivt sige at man skal bruge x antal dage imellem hvert pas.
Ens søvn varrigere fra dag til dag samt stress i daglig dagen også har en del at sige.
maj 2011
Men vi er helt enige om hellere for langt hvil end for kort!
Men for meget hvile er lidt som 2 skridt frem og 1 tilbage.
Men nu kan jeg huske fra en anden tråd at du kører 3 split 6 dage om ugen.
Jeg prøvede det i sidste uge og på dag 5 var jeg så træt at jeg gik i seng, på en fredag, kl 21. Netop pga. min volume og intensitet ikke havde ændret sig fra 3 split, 3 dage on, 1 dag off. Så der er mange parametre at rykke på, på ens træning
okt 2012
Følger: 1 Svar: 6
sep 2007
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 58 Svar: 158
maj 2011
samme muskel 2 dage i træk, går det?