Spis mere end du forbrænder.. Hvordan ??? {{forumTopicSubject}}
Hej bg
Ved godt der findes 1000 indlæg om træning og kost i forvejen men gad sku ikke søge hele forummet igennem så nu er der 1001 indlæg
Der blir ofte skrevet at man skal indtage flere kalorier end man forbrænder, men hvordan faen fonder jeg ud af hvor mange kalorier jeg forbrænder i løbet af en dag ?
Jeg har trænet i 5måneder nu og syntes ikke der er sket en skid, udover at jeg har fået lidt six-pack igen og har taget to kilo på.
Jeg er 193cm vejer 78kg har en bmi på 20.9 og en fedt% på10.4
En alm dags madindtag :
Morgen : stor portion havregryn med mælk og rosiner
Formiddag: forskellige frugter og en dåse tun
Middag: diverse rugbrødsmadder med kødpållæg
Eftermiddag: En dåse tun og frugter eller yogurt
Aften: kyllingebryst ,fuldkornspasta, salat med lidt dressing eller blandede grønsager.
Træningen er delt op således:
Mandag: bryst-triceps
Tirsdag: ryg-biceps
Onsdag:hviledag
Torsdag:skulder-underarme
Fredag:ben-mave
Lørdag:hviledag
Søndag:cardio.. Roer/løber/cykler
feb 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Fotoprofiler: 1 Emner: 68 Svar: 417
Vil gerne høre fra jer med seriøse indputs om hvordan jeg får lidt skub i tingene og hvordan jeg får styr på det med kalorierne (forbrænding vs. Indtag)
Og forresten jeg tager jeg en gang proteinpulver og en banan efter træning
jan 2008
Følger: 16 Følgere: 16 Fotoprofiler: 1 Emner: 216 Svar: 2.025
Med hensyn til kosten, du skriver ikke hvad dit mål er så er det svært at hjælpe
maj 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 25
Jeg drak en ½ liter piskefløde når jeg vågnede om morgenen.
Morgenmad: 4 blødkogte æg, eller rå hvis jeg havde travlt.
2 portioner havregryn eller havregrød og diverse ostemadder og hvad der nu ellers var ved hånden.
Formiddag: 1 - 2 dåser tun, 2 spejlæg, 2 skiver rugbrød med pålæg og diverse hvis jeg var mere sulten. Tit spiste jeg en gang varm mad, hvis der var noget fra dagen før.
Eftermiddag: 1 -2 dåser tun. Eller hvis der var tid, stegte jeg noget kød med pasta/ris og grøntsager.
Aftensmad: Så meget af kostpyramiden som muligt, med fokus på kød og kulhydrater, omkring et kilo i det hele.
En ½ liter piskefløde inden sengetid.
Plejede at drikke en liter sødmælk til hvert måltid.
Gik fra 72kg til 92kg på 8 måneder, med meget intensiv træning.
Dag 1: Bryst - Triceps - Mave
Dag 2: Ryg - Biceps - Mave
Dag 3: Ben - Mave
Dag 4: Skuldre - Nakke
Dag 5 Hvile dag - Mave
feb 2007
Per: jeg er sku åben for hvad som helst, gode råd om trænings planer kan man aldrig få nok af.
Brian: det var satme en voldsom mængde, så tror jeg sku min mave springer hehe
jan 2008
Følger: 16 Følgere: 16 Fotoprofiler: 1 Emner: 216 Svar: 2.025
den "kostplan" er jo vandvittig hvis man skal kunne passe et normalt job eller studie ved siden af.. det de færreste der har mulighed for at lave spejlæg osv til formiddag.
al den tun og æg du spiser er ikke sundt på nogen måder. tun og æg er godt, i visse mængder
desuden er jeg meget forvirret hvorfor du træner mave 3 dage i træk..?
henrik, det program jeg har hørt bedst om er faktisk sådan her
dag1 bryst triceps skulder
dag2 ryg biceps
dag3 ben mave
dag4 bryst triceps skulder
dag5ryg biceps
dag 6 ben mave
dag 7 fri.
Det er mange træningsdage, men hvis du spiser nok så er det virkelig noget der har hjulpet mig
maj 2012
Men det virkede..! Da jeg så nåede de 92kg skete der ikke rigtig mere og jeg trappede lidt ned med maden. Kørte et lille halvt år uden fløde og uden at tabe mig. Så begyndete jeg at krudte mig og gik fra de 92kg til 117 på et halvt års tid.
maj 2012
Gik lidt senere over til et ugeprogram som Arnold brugte i gamle dage, hvilket virker rigtig godt når man først er kommet godt op med det andet program. En muskelgruppe om dagen i fem dage, derefter to hviledage.
feb 2007
feb 2007
maj 2012
Men den debat har vist været oppe at vende herinde 1000 gange
Anyways, jeg skrev ikke at man skulle spise ligesom mig, bare hvordan jeg gjorde med de første 20kg, som jo iøvrigt er de nemmeste.
jan 2007
Følger: 17 Følgere: 14 Fotoprofiler: 1 Emner: 7 Svar: 2.090
maj 2012
Følger: 1 Svar: 34
Dem der ikke trænede, men fik krudt, fik faktisk en ganske pæn forøgelse af muskelmasse.
Jeg siger ikke at man siger stik stik og så står man strandklar, men man skal heller ikke undervurdere hvor stor forskel drugs giver.
Til topic: Begynd at spise flere kalorietætte fødevarer. Peanutbutter, nødder, mere olie i maden, mayonnaise (mayo er ganske tilforladeligt, det er trods alt bare æg og olie, så at smide 30-40 gram i sin tunmousse kan sagtens forsvares og gør intet negativt ved din sundhed) osv..
Som joachim b olsen sagde om dengang han trænede voldsomt meget, og var på sin tungeste kropsvægt: Hver gang jeg skulle spise 1 banan, så spiste jeg 3. Hver gang jeg skulle drikke 1 glas mælk, så drak jeg 3
Spis mere end du forbrænder.. Hvordan ???